Axioma Groep Open NK 2004
- Hanco Elenbaas
Axioma Groep Open NK 2004
Wie wordt er tweede achter Kees Thijssen?
Last edited by Hanco Elenbaas on Sun Jul 18, 2004 18:01, edited 1 time in total.
Re: Axioma Groep Open NK 2004
Niet Guntis Valneris. Die pakt de eerste prijs net voor Kees Thijssen. Het wordt een spannend toernooi....Hanco Elenbaas wrote:Wie wordt er tweede achter Kees Thijssen?
- Hanco Elenbaas
Meer op http://www.damweb.nl/tho/index.php?page=games&p=2
Zelf denk ik dat Guntis er dolgelukkig met de tweede plaats vandoor gaat.
Alleen Georgiev en Tsjizjov kunnen Kees nog partij geven.
-
Een nederlaag tegen Ron Heusdens doet jou niet twijfelen aan de eerste plaats van Kees, Hanco?Hanco Elenbaas wrote:Meer op http://www.damweb.nl/tho/index.php?page=games&p=2
Bart natuurlijk,
vorig jaar heeft hij Thijssen gematst door in de laatste ronde van Nijmegen Krajenbrink voor hem op remise te houden, dus is het logisch dat thijssen nu wat terugdoet. [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
vorig jaar heeft hij Thijssen gematst door in de laatste ronde van Nijmegen Krajenbrink voor hem op remise te houden, dus is het logisch dat thijssen nu wat terugdoet. [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
De meest gehate dammer allertijden.
-
Huib v.d. Vossen wint van Samb.Double_D wrote:Een nederlaag tegen Ron Heusdens doet jou niet twijfelen aan de eerste plaats van Kees, Hanco?Hanco Elenbaas wrote:Meer op http://www.damweb.nl/tho/index.php?page=games&p=2
Ruud van Drunen remise tegen Wirny.
Reden genoeg om het toernooi met interesse te volgen.
- Hanco Elenbaas
Daar had ik geen rekening mee gehouden!Double_D wrote:Een nederlaag tegen Ron Heusdens doet jou niet twijfelen aan de eerste plaats van Kees, Hanco?Hanco Elenbaas wrote:Meer op http://www.damweb.nl/tho/index.php?page=games&p=2
Pijnlijk voor Kees, knap van Ron.
Maar Kees kan zich doorgaans uitstekend herstellen van een nederlaag dus vooralsnog twijfel ik niet aan zijn toernooioverwinning.
- Hanco Elenbaas
Leuk voor Huub! (Het is Huub, geen Huib. Dat Huib heeft Huub tot zijn ergernis te wijten aan broertje Harrie.)Eric van Dusseldorp wrote:Huib v.d. Vossen wint van Samb.Double_D wrote:Een nederlaag tegen Ron Heusdens doet jou niet twijfelen aan de eerste plaats van Kees, Hanco?Hanco Elenbaas wrote:Meer op http://www.damweb.nl/tho/index.php?page=games&p=2
Ruud van Drunen remise tegen Wirny.
Reden genoeg om het toernooi met interesse te volgen.
Vorige week zei Huub dat hij zich verheugde op de confrontatie met Koeperman, maar die is er helaas niet.
Ruud heeft nu achter elkaar Baljakin en Wirni op remise gehouden.
Heeft Ruud volgend jaar een rating van 1700?
-
Re: Axioma Groep Open NK 2004
Hanco Elenbaas wrote:Wie wordt er tweede achter Kees Thijssen?
My pronostic:
First place - Guntis Valneris
2 - Ron heusdens
3- Thissen
4- Veronesi [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img] [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
- Hanco Elenbaas
-
- Real name: Martijn van Gortel
Ruud van Drunen (remises tegen Baljakin en Wirny) en Steven Wijker (remises tegen Valneris en Jansen) werken lekker aan hun rating!
Ik mis wat opties... Arnoud Rood en Jan Terpstra hebben een leuke start [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Vraag me af hoeveel biertjes Jan vanavond tijdens het Beach Blitz gaat nuttigen..
Ik mis wat opties... Arnoud Rood en Jan Terpstra hebben een leuke start [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Vraag me af hoeveel biertjes Jan vanavond tijdens het Beach Blitz gaat nuttigen..
Wet van de Kosmos
Hanco, ken je de wet van de Kosmos nog niet?Hanco Elenbaas wrote:Daar had ik geen rekening mee gehouden!Double_D wrote:Een nederlaag tegen Ron Heusdens doet jou niet twijfelen aan de eerste plaats van Kees, Hanco?Hanco Elenbaas wrote:Meer op http://www.damweb.nl/tho/index.php?page=games&p=2
Pijnlijk voor Kees, knap van Ron.
Maar Kees kan zich doorgaans uitstekend herstellen van een nederlaag dus vooralsnog twijfel ik niet aan zijn toernooioverwinning.
Met Olga heb je hetzelfde gedaan!
Je bleef maar roepen dat ze in de grootmeestergroep moest en wat geschiedde prompt? Ze verloor!
Nu roep je dat Kees al gewonnen heeft en wat gebeurt er prompt?
Dat is de wet van de kosmos, Hanco, ik heb het al zoooo vaak meegemaakt!
Heaven is no location, but a state of mind
-
Jan Terpstra is vervroegd gepensioneerd Hanco.Hanco Elenbaas wrote:Teletekst geeft de stand aan kop na 2 ronden:
1.Hanssens, Heusdens, Jharap, Lachman, Rood, Terpstra, Verhagen, Van der Vossen, Wielaard.
Welk hapjes krijgt Ron Heusdens in de derde en vierde ronde?
Hij stort zich nu volledig op het dammen. Dit kan merkwaardige gevolgen hebben.
Ron is alvast gewaarschuwd.
- Hanco Elenbaas
Re: Wet van de Kosmos
Toen Bert zich een keer afvroeg wat die Goloebjewa met haar 'spel-dat-niet-om-aan-te-zien-is' in de grootmeestergroep deed en zich afvroeg waarom Olga daar niet speelde, heb ik gezegd dat ik het daarmee volledig eens was. Dit wat betreft jouw waarneming 'je bleef maar roepen dat Olga in de grootmeestergroep moest'. Olga werd uiteindelijk (gedeeld)winnares van het toernooi in de meestergroep.Kosmos wrote: Hanco, ken je de wet van de Kosmos nog niet?
Met Olga heb je hetzelfde gedaan!
Je bleef maar roepen dat ze in de grootmeestergroep moest en wat geschiedde prompt? Ze verloor!
Nu roep je dat Kees al gewonnen heeft en wat gebeurt er prompt?
Dat is de wet van de kosmos, Hanco, ik heb het al zoooo vaak meegemaakt!
Kees kan zich zelfs nog een tweede nederlaag permitteren om er daarna 'gewoon' een Danny Slotboom-achtige eindsprint uit te persen, dan komt alles weer goed!
- Hanco Elenbaas
Het is ontzettend leuk voor Jan! Tijdens het laatste Paastoernooi had hij ook een bliksemstart, dus echt verrassend is het niet meer.Piet Bouma wrote:Jan Terpstra is vervroegd gepensioneerd Hanco.Hanco Elenbaas wrote:Teletekst geeft de stand aan kop na 2 ronden:
1.Hanssens, Heusdens, Jharap, Lachman, Rood, Terpstra, Verhagen, Van der Vossen, Wielaard.
Welk hapjes krijgt Ron Heusdens in de derde en vierde ronde?
Hij stort zich nu volledig op het dammen. Dit kan merkwaardige gevolgen hebben.
Ron is alvast gewaarschuwd.
Toch zal het me zeer verbazen als Jan dat overleeft tegen Ron.