NK Junioren

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Wie word dit jaar de nummer 1 bij het NK Junioren

Stijn Tuijtel
4
5%
Benny Provoost
16
20%
Martijn van der Klis
1
1%
Maikel Palmans
3
4%
Ernst-Jan de Bruijn
8
10%
Danny Slotboom
5
6%
Klaas-Hendrik Leijenaar
3
4%
Boudewijn Derkx
10
13%
Patrick Stork
8
10%
Jasper Lemmen
13
16%
Wouter Ludwig
1
1%
Rik Keurentjes
8
10%

Total votes: 80

Vengaboy

Post by Vengaboy » Thu Jul 15, 2004 14:14

......door politie en dominee geweerd.....

Vengaboy

Een nieuwe koploper

Post by Vengaboy » Thu Jul 15, 2004 14:58

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Thu Jul 15, 2004 17:41

DJBAMI wrote:He Damqueen,

DJBAMI komt nog wel langs om te koekeloeren hoe het gaat. Morgen kom ik die kant op. Ga vandaag voor het eerst van de week weer aan het werk. Was beetje ziekjes, maar heb goeie timing als het gaat om beter worden. Angus bedankt voor je compliment en goooo KLAASY!!!
Hij speelt goed. Kan wel eens een spannende slotdag worden. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Blijf je hier ook weer bij mij slape dan? Je weet dat het kan, duzz.. Maar in ieder geval tot morgen..
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Thu Jul 15, 2004 18:09

Damkoningin wrote:

DJBAMI komt nog wel langs om te koekeloeren hoe het gaat. Morgen kom ik die kant op. Ga vandaag voor het eerst van de week weer aan het werk. Was beetje ziekjes, maar heb goeie timing als het gaat om beter worden. Angus bedankt voor je compliment en goooo KLAASY!!!
Hij speelt goed. Kan wel eens een spannende slotdag worden. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Blijf je hier ook weer bij mij slape dan? Je weet dat het kan, duzz.. Maar in ieder geval tot morgen..
Probeer je mister Damhunk te versieren, Irene?
Heaven is no location, but a state of mind

Damkoningin

Post by Damkoningin » Thu Jul 15, 2004 19:29

Kosmos wrote:
Damkoningin wrote:

Jahoor, Kosmos heeft het 123e bericht hier bij dit onderwerp geschreven..

Nej hoor. Ik hoef hem nie eens te versieren, hij is zo al mooi versierd [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Hij heeft afgelope zaterdag en zondag hier ook geslape, duzz.. daarom de vraag of hij hier weer kwam slape.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

stoker

Post by stoker » Thu Jul 15, 2004 19:33

Damkoningin wrote:
Kosmos wrote:
Damkoningin wrote: Blijf je hier ook weer bij mij slape dan? Je weet dat het kan, duzz.. Maar in ieder geval tot morgen..

Nej hoor. Ik hoef hem nie eens te versieren, hij is zo al mooi versierd [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Hij heeft afgelope zaterdag en zondag hier ook geslape, duzz.. daarom de vraag of hij hier weer kwam slape.
Ooooh lieve damkoningin, ik wil bij jou slapen, ebderig aan eht voeteneind, enkel dan zal ik volmaakt gelukkig zijn.. Ik ruim je kamer op en kook je eten, gun me een blik waardig en ik zxal kwijlen als een hond

Damkoningin

Post by Damkoningin » Thu Jul 15, 2004 19:46

stoker wrote:
Ooooh lieve damkoningin, ik wil bij jou slapen, ebderig aan eht voeteneind, enkel dan zal ik volmaakt gelukkig zijn.. Ik ruim je kamer op en kook je eten, gun me een blik waardig en ik zxal kwijlen als een hond
Als je ff zegt wie je bent, zal het vast wel mogen hoor..

Kosmos

Damhunk

Post by Kosmos » Thu Jul 15, 2004 20:23

Damkoningin wrote:
Kosmos wrote:
Damkoningin wrote: Blijf je hier ook weer bij mij slape dan? Je weet dat het kan, duzz.. Maar in ieder geval tot morgen..

Ahaa, nummer 123, dat verklaart de onbedwingbare neiging dat postje te plaatsen. Wat een eer, zomaar die hooggerateerde Gerlof de Damhunk in huis! Grijp je kans!

DJBAMI

Post by DJBAMI » Fri Jul 16, 2004 01:05

Jaha! Ik heb zojuist mijn reis even uitgestippeld. 9.10 de bus dan ben ik voor 12 uur in Westerhaar! Beide spelers hebben dan ongeveer 1 uur bedenktijd verbruikt, kan ik de spanning nog mee maken. Wat een mooie combinatie!! En mooi dammen en mooie dames. Wat kan het dammen toch mooi zijn. Dat zouden eens wat meer mensen in moeten zien.
He Tjalling ga je ook nog kijken?????????

Westerhaar here I come!

Die biertjes doen het altijd goed als het gaat om enthousiasme! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Vengaboy

Partijen 9e ronde

Post by Vengaboy » Fri Jul 16, 2004 11:32

Jasper Daems

Re: Partijen 9e ronde

Post by Jasper Daems » Fri Jul 16, 2004 11:59

Lemmen verliest (kansloos overigens). Provoost neemt de verkeerde winst, en vd Klis weigert te winnen. In ieder geval attractieve partijen, ook 3 maal 35-30 geopend, met bij alledrie die partijen een beslissing [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

ZevenInEenKlap

Re: Partijen 9e ronde

Post by ZevenInEenKlap » Fri Jul 16, 2004 12:11

Double_D wrote:
Lemmen verliest (kansloos overigens). Provoost neemt de verkeerde winst, en vd Klis weigert te winnen. In ieder geval attractieve partijen, ook 3 maal 35-30 geopend, met bij alledrie die partijen een beslissing [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Wel mooie pieken en dalen voor Truus! 18-23? wit wint! 15-10? zwart wint! 4-10? wit wint
Wat een spanning! Wat een sensatie!
Hoeveel zou Bennie geboden hebben?
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy

Noor

Post by Noor » Fri Jul 16, 2004 12:20

Ik denk dat Rik er een eindsprint uitgooit [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Fri Jul 16, 2004 12:24

Mmm, wereldkampioen Junioren 7 uit 9, dat wordt smullen op dit WK...

Kosmos

Post by Kosmos » Fri Jul 16, 2004 14:21

Image

Arme Boudewijn. Het NK is veel sterker bezet dan een WK! Die junioren spelen allemaal al ijzersterk! Boudewijn werd als nummer 5 van Nederland wereldkampioen; dat zegt ook wel iets over deze generatie dammers. Lemmen als eens Europees kampioen, Bennies speelkracht is bekend, winnaar van FK Open rapide, Wouter Ludwig al Gelders kampioen bij de senioren etc.

Maikel Palmans boekt een goede overwinning, waarbij kennis een rol speelt. In de opening paste Maikel een idee van Ton Sijbrands toe uit de partij Cordier - Sijbrands EK 1999.

In deze stand een verrassende forcing:

27... 25-30!! 28.34x25 23x34 29.39x30 35x24

Image

Plotseling staat Boeddhawijn tegen een dubbele dreiging aan te hikken.
Er dreigt 24-30 14-20 22-27 8x50
Maar er dreigt ook 24-29! 4-10 3-9 8x30 22-28 18x49.
Speelt wit 44-39 dan volgt de slag naar 40 en na 39-34 40x29 43-39 14-20-25 en 29-34x34 met doorbraak.
Eigenlijk is de forcing nog een zet dieper want hij begon met 26... 19-23 27.40-34.

In de partij offerde Boudewijn met 30.15-10.
Last edited by Kosmos on Fri Jul 16, 2004 14:34, edited 2 times in total.

Post Reply