DUWO Kennisstadtoernooi Delft
- Arjen de Mooij
Georgiev zit fout!
van de DamZ site:
van de DamZ site:
tis maar dat jullie het weten.Alle kinderen zitten weer anders achter het bord. Hoe je zit is niet zo heel belangrijk, als je je er maar goed bij voelt.
Maar een absoluut correcte houding is: Rechtop zitten met de zolen plat op de grond en je voeten licht naar binnen gedraaid. Probeer je aandacht helemaal op de partij te richten (concentratie).
Als je rechtop zit met je voeten plat op de grond en dan je handen op je benen legt, vloeit alle lichaamsspanning naar de aarde. Geaard zitten heet dat.
-
Vandaar dat ik gisteravond speelde als een dweil. Ik zat niet goed.Arjen de Mooij wrote:Georgiev zit fout!
van de DamZ site:
tis maar dat jullie het weten.Alle kinderen zitten weer anders achter het bord. Hoe je zit is niet zo heel belangrijk, als je je er maar goed bij voelt.
Maar een absoluut correcte houding is: Rechtop zitten met de zolen plat op de grond en je voeten licht naar binnen gedraaid. Probeer je aandacht helemaal op de partij te richten (concentratie).
Als je rechtop zit met je voeten plat op de grond en dan je handen op je benen legt, vloeit alle lichaamsspanning naar de aarde. Geaard zitten heet dat.
- Hanco Elenbaas
http://www.damclub-dos-delft.nl/
Aleksander Georgiev heeft gewonnen van Jean-Marc Ndjofang.
Normaal gesproken wint Georgiev morgen van Goloebjewa.
Kees en Ndiaga hebben in dat geval niet genoeg aan remise als ze het toernooi willen winnen, dus je krijgt morgen een paar leuke partijen.
Kees en Ndiaga hebben in dat geval niet genoeg aan remise als ze het toernooi willen winnen, dus je krijgt morgen een paar leuke partijen.
-
Er is nog altijd het rapidtoernooi op zaterdag om Georgiev eventueel weer in te halen.Hanco Elenbaas wrote:http://www.damclub-dos-delft.nl/
- Hanco Elenbaas
- Hanco Elenbaas
Haagsche Courant wrote:DAMMEN | Kennisstad Damfestival
Wereldkampioen Georgiev boekt eerste zege
Het DUWO Kennisstad Damfestival nadert haar ontknoping. De toppers en meesters zijn toe aan de laatste reguliere ronde van de toernooien. Het evenement wordt morgen afgesloten met een rapidtoernooi. Kees Thijssen en N'Diaga Samb leiden in het Denksportcentrum.
Kees Thijssen speurt naar mogelijkheden in zijn zware partij tegen
Guntis Valneris. De Amsterdammer zal remiseren.
(fotoburo Fred Nijs)
DELFT | Wereldkampioen Alexander Geogiev heeft gisteren in het tToptoernooi van het DUWO Kennisstad Damfestival zijn eerste overwinning geboekt. De Rus had daarbij wel de hulp nodig van zijn tegenstander Jean Marc Ndjofang uit Kameroen.
In wederzijdse tijdnood plaatste Georgiev een offer dat er kansrijk uitzag. In paniek offerde Ndjofang onmiddellijk terug en kwam terecht in een hopeloze omklemming van zijn centrum. Na afloop bleek dat hij met een simpele tempozet remise had kunnen maken.
Nederlands kampioen Kees Thijssen werd op de proef gesteld door Guntis Valneris uit Letland. Valneris speelde zeer solide en gaf Thijssen nauwelijks gelegenheid voor het ontwikkelen van zijn gebruikelijke aanvallende speelstijl. Thijssen, samen met Samb de leider in het toptoernooi van Nederlands meest prestigieuze damtoernooi, moest uiteindelijk zelfs oppassen niet ten onder te gaan. Maar de Amsterdammer hield het hoofd koel en wikkelde af naar een iets nadelige remisestelling. Ook N'Diaga Samb en Zoja Golubeva hielden het op remise.
Fred Ivens remiseerde tijdens het DUWO Kennisstad Damfestival in Delft tegen Europees kampioene Tanya Chub. De Naaldwijker staat nu tweede in de meestergroep. De Fries Tjalling Goedemoed gaat aan leiding na zijn zege op de Italiaan Michele Borghetti.
"Ik best tevreden met deze uitslag tegen de Europees kampioene", reageerde Ivens, die volgend seizoen uitkomt voor hoofdklasser Tomahoâk Westland. "Achteraf blijkt dat ik met een andere spelvariant de partij kunnen winnen, maar ik kan er niet rouwig om zijn."
In de meestergroep boekte de Friese meester Goedemoed zijn tweede achtereenvolgende overwinning, ten koste van Borghetti. De Fries gaat nu ongedeeld aan de leiding, op drie punten gevolgd door Ivens. Ook wereldkampioene Olga Kamyshleeva kwam niet verder dan remise. Ze deed dat tegen Geert Prinsen uit Den Hoorn. Prinsen vertegenwoordigt de organiserende vereniging DOS in het DUWO Denksportcentrum.
In het Open Toernooi verloor de Oekraïner Yuriy Lagoda zijn eerste punten door een remise tegen Hagenaar Jeroen Kos. Peter van der Stap uit Maassluis deed zeer goede zaken door te winnen van de hooggeplaatste Mongoliër Ganbaatar Ganjargal. Van der Stap bezet nu de tweede plaats op twee punten van Lagoda. Jeroen Kos staat derde op drie punten.
De beste 'Dosser' is nu de 83-jarige Cor Hazeu uit Delfgauw. Hij versloeg een clubgenoot, één van de jonge talenten van DOS, de achttienjarige Sarah Rijgersberg. Hazeu won door zijn specialiteit, een combinatie. Hazeu staat nu elfde.
De benjamin van het toernooi, de 10-jarige Tobias Pohan, is verlost van de hatelijke nul. Hij versloeg zijn clubgenoot Nafthali Rijgersberg. Tobias is door dit resultaat ook geen hekkensluiter meer. De rode lantaarn is overgenomen door junior Nafthali eveneens een jeugdspeler van DOS. Eén na laatste is nu Roy Liem-Kon-Tja uit Den Haag.
Het DUWO Kennistad Damfestival wordt vandaag vervolgd met de vijfde ronde van het topetoernooi en de meestergroep. De deelnemers aan het open toernooi spelen de zesde ronde.
Zaterdag wordt het damfestival afgesloten met een rapidtoernooi voor de toppers en de meesters. De uitslag van dat toernooi weegt mee voor de eindrangschikking. Het opentoernooi wordt zaterdag afgesloten met de zevende ronde.
Uitslagen toptoernooi, vierde ronde
Zoja Golubeva-N'Diaga Samb 2-2;
Kees Thijssen-Guntis Valneris 2-2; Jean-Marc Ndjofang-Alexander Georgiev 0-5.
Uitslagen meestergroep, vierde ronde
Tjalling Goedemoed Michelle Borghetti 5-0; Tanya Chub-Fred Ivens 2-2; Olga Kamyshleeva-Geert Prinsen 2-2.
Programma vandaag
Toptoernooi: Georgiev-Golubeva; Valneris-Ndjofang; Samb-Thijssen.
Meestergroep: Prinsen-Goedemoed; Ivens-Kamyshleeva; Borghetti-Chub.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Alle respect voor wat men in Delft tot stand heeft gebracht, maar het Bijlmertoernooi is uiteraard het meest prestigieuze damtoernooi van dit moment.Haagsche Courant wrote:DAMMEN | Kennisstad Damfestival... Thijssen, samen met Samb de leider in het toptoernooi van Nederlands meest prestigieuze damtoernooi, ...
- Hanco Elenbaas
Aleksander Georgiev en Olga Kamyshleeva, de twee wereldkampioenen hebben hun toernooi gewonnen, gefeliciteerd!
Wat was er met Tjalling mis tijdens het rapidetoernooi?? Onbegrijpelijk.
Aleksander Georgiev en Olga Kamyshleeva, de twee wereldkampioenen hebben hun toernooi gewonnen, gefeliciteerd!
- Hanco Elenbaas
- Hanco Elenbaas
Kosmisch lot
Dat is de KOSMOS~!
Ik wist al dat hoewel ik 4 punten meer had ik gelijk met Olga zou eindigen!
De hele n8 heb ik proberen te vechten tegen de ged8e en ook tijdens het topernooi, maar de kr8 van de Kosmos was zo groot dat ik zo eindigde dat Olga en ik de eerste prijs deelden!
Wat een schitterende (onontkoombare) apotehose!!!!!
Tjalling Goedemoed (in rood) -hier Danny Staal vernietigend in
Den Haag 2000- moest in Delft 2004 opnieuw in remise berusten.
Tjalling Goedemoed
Olga je genottmiddel
Snap je het dan niet, Hanco?Hanco Elenbaas wrote: Aleksander Georgiev en Olga Kamyshleeva, de twee wereldkampioenen hebben hun toernooi gewonnen, gefeliciteerd!
Dat is de KOSMOS~!
Ik wist al dat hoewel ik 4 punten meer had ik gelijk met Olga zou eindigen!
De hele n8 heb ik proberen te vechten tegen de ged8e en ook tijdens het topernooi, maar de kr8 van de Kosmos was zo groot dat ik zo eindigde dat Olga en ik de eerste prijs deelden!
Wat een schitterende (onontkoombare) apotehose!!!!!
Tjalling Goedemoed (in rood) -hier Danny Staal vernietigend in
Den Haag 2000- moest in Delft 2004 opnieuw in remise berusten.
Tjalling Goedemoed
Olga je genottmiddel
Hanco Elenbaas wrote: Tjalling's grote liefde Olja Kamyshleeva is lijstaanvoerder
van de Meestergroep in Delft 2004.
Olga won met 3-1 van Tanja Tsjoeb en won gisteren van de
Italiaanse kampioen MiCHele Borghetti
Heaven is no location, but a state of mind
- Hanco Elenbaas