EK-pool voor dammers en mensen
Opmerkelijk:
Jan Mulder maakt gebruik van een stijlfiguur genaamd ironie.
"Stenigen moeten ze die Advocaat!"
Dat fragment knipt de pers er knap uit, zodat je denkt dat Jan het in ernst meent.
Balkenende stuurt een brief aan Jan Mulder.
Waarschijnlijk met de strekking, Jan besef dat er debielen zijn die ironie niet snappen.
Ik gebruik ook wel eens ironie in mijn eindspelrubriek. Zo schreef ik een keer dat Kraai niet zo moet ouwehoeren in zijn stukjes en een voorbeeld aan mij moet nemen (altijd heldere teksten, zakelijk, geen geouwehoer, maar strikt to the point) en toch waren er weer domoren die dachten dat ik Kraai beledigde..............................
Kraai zelf kon er natuurlijk enorm om lachen.
Ironie.
Spot waarbij men het tegenovergestelde beweert van wat men uitspreekt.
Leer het nu eens, boosaardige interpreteurs.
Ook de zinsnede als een ..... is een metafoor.
Dus aangeven als een ***-** is niet iemand een ***-** noemen maar een (wijdvertakte) matafoor die klikgedrag beschrijft.
Maar als je het los van de context (voorgeschiedenis) ziet, tsja...
Jan Mulder maakt gebruik van een stijlfiguur genaamd ironie.
"Stenigen moeten ze die Advocaat!"
Dat fragment knipt de pers er knap uit, zodat je denkt dat Jan het in ernst meent.
Balkenende stuurt een brief aan Jan Mulder.
Waarschijnlijk met de strekking, Jan besef dat er debielen zijn die ironie niet snappen.
Ik gebruik ook wel eens ironie in mijn eindspelrubriek. Zo schreef ik een keer dat Kraai niet zo moet ouwehoeren in zijn stukjes en een voorbeeld aan mij moet nemen (altijd heldere teksten, zakelijk, geen geouwehoer, maar strikt to the point) en toch waren er weer domoren die dachten dat ik Kraai beledigde..............................
Kraai zelf kon er natuurlijk enorm om lachen.
Ironie.
Spot waarbij men het tegenovergestelde beweert van wat men uitspreekt.
Leer het nu eens, boosaardige interpreteurs.
Ook de zinsnede als een ..... is een metafoor.
Dus aangeven als een ***-** is niet iemand een ***-** noemen maar een (wijdvertakte) matafoor die klikgedrag beschrijft.
Maar als je het los van de context (voorgeschiedenis) ziet, tsja...
Last edited by Kosmos on Thu Jul 01, 2004 16:25, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind
-
- Real name: Irene Stegeman
Yeahhh.. Tjechië word Europees Kampioen!!!!! (dat denk ik in ieder geval). Dat Portugal mag oprotte, want daar zitte alleen maar lui met kapsones in, oa: C. Ronaldo.
En Griekenland, hoeft voor mij ook niet echt.. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Maar gelukkig geen Nederland. Anders had ik dat nog heel lang aanmoeten horen....
En Griekenland, hoeft voor mij ook niet echt.. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Maar gelukkig geen Nederland. Anders had ik dat nog heel lang aanmoeten horen....
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Ik ben geen dammer, gelukkig maar. Ik kwam via via erachter dat iemand zijn ongenoegen over mijn stad uitte. Aangezien ik nogal trots ben op me stad en mijn vrienden hier in de schilderswijk ook zouden we graag willen zien dat mr. Elenbaas zijn uitspraak terug neemt !!! Het is ook wel zo leuk dat hij niet anoniem is, kunnen we hem altijd nog opzoeken. Ewa BrothersssHanco Elenbaas wrote: Maar nog steeds kan ik niet bevatten dat ze iemand uit het achterlijke Den Haag ooit bondscoach hebben kunnen maken. Onbegrijpelijk!
- Hanco Elenbaas
Schrijf op je buik: Den Haag is een achterlijke stad.Black One wrote:Ik ben geen dammer, gelukkig maar. Ik kwam via via erachter dat iemand zijn ongenoegen over mijn stad uitte. Aangezien ik nogal trots ben op me stad en mijn vrienden hier in de schilderswijk ook zouden we graag willen zien dat mr. Elenbaas zijn uitspraak terug neemt !!! Het is ook wel zo leuk dat hij niet anoniem is, kunnen we hem altijd nog opzoeken. Ewa BrothersssHanco Elenbaas wrote: Maar nog steeds kan ik niet bevatten dat ze iemand uit het achterlijke Den Haag ooit bondscoach hebben kunnen maken. Onbegrijpelijk!
Of beter nog, laat het erop tatoeëren.
Dat het waar is, bewijs je met je achterlijk gezwam.
Hanco Elenbaas wrote:Schrijf op je buik: Den Haag is een achterlijke stad.Black One wrote:Ik ben geen dammer, gelukkig maar. Ik kwam via via erachter dat iemand zijn ongenoegen over mijn stad uitte. Aangezien ik nogal trots ben op me stad en mijn vrienden hier in de schilderswijk ook zouden we graag willen zien dat mr. Elenbaas zijn uitspraak terug neemt !!! Het is ook wel zo leuk dat hij niet anoniem is, kunnen we hem altijd nog opzoeken. Ewa BrothersssHanco Elenbaas wrote: Maar nog steeds kan ik niet bevatten dat ze iemand uit het achterlijke Den Haag ooit bondscoach hebben kunnen maken. Onbegrijpelijk!
Of beter nog, laat het erop tatoeëren.
Dat het waar is, bewijs je met je achterlijk gezwam.
Elenbaas, H
Kamperfoelieweg 70/HS
1032HR Amsterdam [kaart]
Tel: 020 6329009
Elenbaas, H C
Nieuwe Prinsengracht 61/E
1018EG Amsterdam [kaart]
Tel: 020 4273581
Je wil me vast helpen
Welke van de 2 ben jij ???
- Hanco Elenbaas
De onderste.Black One wrote:
Elenbaas, H
Kamperfoelieweg 70/HS
1032HR Amsterdam [kaart]
Tel: 020 6329009
Elenbaas, H C
Nieuwe Prinsengracht 61/E
1018EG Amsterdam [kaart]
Tel: 020 4273581
Je wil me vast helpen
Welke van de 2 ben jij ???
Waarschuw me even wanneer je komt, dan zet ik de potten met pek en veren vast klaar.
-
[img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]
-
De tussenstand in de EK-pool na de halve finales.
Er zijn 2 wedstrijden gespeeld:
Portugal - Nederland 2-1
Griekenland - Tsjechië 1-0
Verder zijn de finalisten bekend:
Portugal & Griekenland
Voor elk juist voorspeld land in de finale kan 8 punten worden verdiend.
Ten slotte zijn er nog 3 open vragen beantwoord:
6 ) Hoeveel doelpunten scoort Nederland tijdens EURO 2004
antwoord: 7
7 ) Wie wordt topscorer van Nederland op EURO 2004?
antwoord: Van Nistelrooij
8 ) Hoeveel scoort deze speler er dan?
antwoord: 4
Dit brengt de tussenstand na de kwartfinales (+8 open vragen + 4 poule eindstanden + halve finalisten+finalisten) op:
1 Jasper Daems 129 punten
2 Michiel Kloosterziel 127 punten
3 Matthijs Verweij 115 punten
4 Gabriël Heerema 113 punten
5 Dik de Voogd 112 punten
6 Joost Verplak 111 punten
7 Frank Eektimmerman 106punten
8 Maarten Wichgers 104 punten
9 Katrinus Posthumus 102 punten
10 Bart de Vos 100 punten
11 Nico Konijn 99 punten
12/14 Leo de Vos, Maikel Palmans, Peter Hoogteijling 97 punten
15/16 Arjen de Mooij, Martin van Dijk 95 punten
17 Jimmy Depaepe 92 punten
18 Dominique de Rooij 88 punten
19/20 Arjan Hogewoning, Sander Spaans 86 punten
21 Rik Beerthuizen 74 punten
'Dagwinnaar' is wederom Jasper Daems met 19 punten. Omdat Michiel slechts 4 punten verzamelde, heeft Jasper Daems verrassen de 1e plek overgenomen! Met alleen de finale te gaan zullen zij de hoofdprijzen verdelen. Om de 3e plek, op respectabele afstand, blijft een spannende strijd woeden! Onderaan is het pleit al beslecht. Na een goede start verovert Rik Beerthuizen alsnog de rode lantaarn!
Zondag de finale Portugal-Griekenland! Zit er weer een stunt in, of is de maat nu vol?!?
Er zijn 2 wedstrijden gespeeld:
Portugal - Nederland 2-1
Griekenland - Tsjechië 1-0
Verder zijn de finalisten bekend:
Portugal & Griekenland
Voor elk juist voorspeld land in de finale kan 8 punten worden verdiend.
Ten slotte zijn er nog 3 open vragen beantwoord:
6 ) Hoeveel doelpunten scoort Nederland tijdens EURO 2004
antwoord: 7
7 ) Wie wordt topscorer van Nederland op EURO 2004?
antwoord: Van Nistelrooij
8 ) Hoeveel scoort deze speler er dan?
antwoord: 4
Dit brengt de tussenstand na de kwartfinales (+8 open vragen + 4 poule eindstanden + halve finalisten+finalisten) op:
1 Jasper Daems 129 punten
2 Michiel Kloosterziel 127 punten
3 Matthijs Verweij 115 punten
4 Gabriël Heerema 113 punten
7 Frank Eektimmerman 106punten
8 Maarten Wichgers 104 punten
9 Katrinus Posthumus 102 punten
10 Bart de Vos 100 punten
11 Nico Konijn 99 punten
12/14 Leo de Vos, Maikel Palmans, Peter Hoogteijling 97 punten
17 Jimmy Depaepe 92 punten
18 Dominique de Rooij 88 punten
21 Rik Beerthuizen 74 punten
'Dagwinnaar' is wederom Jasper Daems met 19 punten. Omdat Michiel slechts 4 punten verzamelde, heeft Jasper Daems verrassen de 1e plek overgenomen! Met alleen de finale te gaan zullen zij de hoofdprijzen verdelen. Om de 3e plek, op respectabele afstand, blijft een spannende strijd woeden! Onderaan is het pleit al beslecht. Na een goede start verovert Rik Beerthuizen alsnog de rode lantaarn!
Zondag de finale Portugal-Griekenland! Zit er weer een stunt in, of is de maat nu vol?!?
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
-
Toppunt van achterlijkheid (volgens Hanco): een Haagse moslim. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Hanco Elenbaas wrote: (...)
Schrijf op je buik: Den Haag is een achterlijke stad. (...)
-
-
- Arjen de Mooij
Glazig keek Karel Kloosterziel me woensdag na de nederlaag van Nederland aan toen ik zei dat ik voor Griekenland zou zijn in de finale. Volgens hem zou Tsjechie natuurlijk de finale halen.
Maar ik was voor Griekenland en ze haalden de finale, en ja ik miste het doelpunt natuurlijk weer omdat ik in de koelkast naar een pilsje stond te graaien, maar Forza Griekenland!!!
Geweldige wedstrijd! Briljant positiespel gecombineerd met fraaie tsja, tempoversnellingen. Ik heb me niet verveeld, het was een lust voor het oog, en Griekenland was gewoon beter.
Maarschalk Rehagel (schrijf je dat zo?) heeft overwonnen!
Maar ik was voor Griekenland en ze haalden de finale, en ja ik miste het doelpunt natuurlijk weer omdat ik in de koelkast naar een pilsje stond te graaien, maar Forza Griekenland!!!
Geweldige wedstrijd! Briljant positiespel gecombineerd met fraaie tsja, tempoversnellingen. Ik heb me niet verveeld, het was een lust voor het oog, en Griekenland was gewoon beter.
Maarschalk Rehagel (schrijf je dat zo?) heeft overwonnen!
-
Het EK zit erop! Wat een spektakel! Griekenland kon zich wederom uit de underdog-positie vandaan worstelen en zo Portugal en heel Europa verrassen met hun toernooizege. Gek genoeg valt er gezien de wedstrijd niet eens veel op af te dingen! Totaan de 1-0 had Griekenland de zaakjes achterin perfect op orde, en was het gevaarlijker dan Portugal. Na de 1-0 werden de Grieken echter wat roekeloos, en de 1-1 hing in de lucht, zonder dat de Portugezen echter grote kansen onbenut lieten. Verdiende 1-0 dus. Zelfs een verdiend kampioenschap van een degelijk elftal!
De eindstand in de EK-pool na de halve finales.
Er is 1 wedstrijden gespeeld:
Portugal - Griekenland 0-1
Winnaar = GRIEKENLAND!!!! sensatie!
Voor de juist voorspelde kampioen kan 10 punten worden verdiend.
Ten slotte is er nog 1 open vraag beantwoord:
9) Welke speler wordt algemeen topscorer van EURO 2004?
Antwoord: Milan Baros
Dit brengt de Eindstand (uitslagen + 9 open vragen + 4 poule eindstanden + halve finalisten+finalisten+kampioen) op:
1 Jasper Daems 131 punten
2 Michiel Kloosterziel 129 punten
3 Matthijs Verweij 117 punten
4 Gabriël Heerema 115 punten
7 Maarten Wichgers 109 punten
8 Frank Eektimmerman 106 punten
9 Bart de Vos 105 punten
10 Katrinus Posthumus 104 punten
11 Nico Konijn 101 punten
12/13 Leo de Vos, Peter Hoogteijling 99 punten
14 Maikel Palmans 97 punten
17 Jimmy Depaepe 94 punten
18 Dominique de Rooij 93 punten
21 Rik Beerthuizen 79 punten
De EK-pool zit erop! Met een stevige eindsprint heeft Jasper Daems dan toch Michiel Kloosterziel van de 1e plaats weten te houden! Proficiat Jasper! Michiel zal echter ook graag genoegen nemen met de 2e plek! Deze 2 torenen aan het eind van de rit hoog boven de rest uit! Op geruime afstand was het lange tijd spannend voor de 3e plek. Met winst voor Portugal zou deze naar Joost Verplak zijn gegaan, maar door de verrassende overwinning van Griekenland belandde de laatste geldprijs dan alsnog bij Matthijs Verweij, ook hij gefeliciteerd!! Nog even ter verduidelijking.
1e prijs 57,75
2e prijs 31,50
3e prijs 15,75
----------------
105,00
Veel plezier met het prijzengeld, het zal zo snel mogelijk opgestuurd worden!
p.s. verscheidene van de deelnemers hebben nog steeds niet het geld overgemaakt.. ik verwacht dat dit binnenkort nog gewoon gebeurd. Alvast bedankt! Ik vond het verders leuk om te doen, en wellicht de volgende keer weer!!
mvg,
Bart
De eindstand in de EK-pool na de halve finales.
Er is 1 wedstrijden gespeeld:
Portugal - Griekenland 0-1
Winnaar = GRIEKENLAND!!!! sensatie!
Voor de juist voorspelde kampioen kan 10 punten worden verdiend.
Ten slotte is er nog 1 open vraag beantwoord:
9) Welke speler wordt algemeen topscorer van EURO 2004?
Antwoord: Milan Baros
Dit brengt de Eindstand (uitslagen + 9 open vragen + 4 poule eindstanden + halve finalisten+finalisten+kampioen) op:
1 Jasper Daems 131 punten
2 Michiel Kloosterziel 129 punten
3 Matthijs Verweij 117 punten
4 Gabriël Heerema 115 punten
7 Maarten Wichgers 109 punten
8 Frank Eektimmerman 106 punten
9 Bart de Vos 105 punten
10 Katrinus Posthumus 104 punten
11 Nico Konijn 101 punten
12/13 Leo de Vos, Peter Hoogteijling 99 punten
14 Maikel Palmans 97 punten
17 Jimmy Depaepe 94 punten
18 Dominique de Rooij 93 punten
21 Rik Beerthuizen 79 punten
De EK-pool zit erop! Met een stevige eindsprint heeft Jasper Daems dan toch Michiel Kloosterziel van de 1e plaats weten te houden! Proficiat Jasper! Michiel zal echter ook graag genoegen nemen met de 2e plek! Deze 2 torenen aan het eind van de rit hoog boven de rest uit! Op geruime afstand was het lange tijd spannend voor de 3e plek. Met winst voor Portugal zou deze naar Joost Verplak zijn gegaan, maar door de verrassende overwinning van Griekenland belandde de laatste geldprijs dan alsnog bij Matthijs Verweij, ook hij gefeliciteerd!! Nog even ter verduidelijking.
1e prijs 57,75
2e prijs 31,50
3e prijs 15,75
----------------
105,00
Veel plezier met het prijzengeld, het zal zo snel mogelijk opgestuurd worden!
p.s. verscheidene van de deelnemers hebben nog steeds niet het geld overgemaakt.. ik verwacht dat dit binnenkort nog gewoon gebeurd. Alvast bedankt! Ik vond het verders leuk om te doen, en wellicht de volgende keer weer!!
mvg,
Bart
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"