EK-pool voor dammers en mensen
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Wat een vreselijke wedstrijd tussen Engeland en Portugal. Nadat het treffen in 1-1 geeindigd was, werd er meteen een barrage met verkorte tijd gespeeld. En toen ook die in remise eindigde, ging men strafschoppen nemen. Dat heeft toch niets met voetbal te maken?
Waarom wordt er niet gewoon over een paar maanden op een of andere ontoegankelijke plaats voor anderhalve man en een paardenkop een herkamp over zes volledige wedstrijden gespeeld? Dat is toch veel leuker?
Waarom wordt er niet gewoon over een paar maanden op een of andere ontoegankelijke plaats voor anderhalve man en een paardenkop een herkamp over zes volledige wedstrijden gespeeld? Dat is toch veel leuker?
Nou JP, wat let je om een brief te schrijven naar de UEFA of naar de FIFA??? Dan kun je daar je voorstel neerleggen. Maar of ze je voorstel serieus nemen weet ik niet.Jan Pieter wrote:Wat een vreselijke wedstrijd tussen Engeland en Portugal. Nadat het treffen in 1-1 geeindigd was, werd er meteen een barrage met verkorte tijd gespeeld. En toen ook die in remise eindigde, ging men strafschoppen nemen. Dat heeft toch niets met voetbal te maken?
-
wat een raar toernooi [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
nu ook Frankrijk naar huis [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
dus de weg voor Nederland is steeds
beter aan het worden
Zweden,Portugal en dan of Griekenland/Tsjechie of Denemarken
dat zou moeten kunnen [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
nu ook Frankrijk naar huis [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
dus de weg voor Nederland is steeds
beter aan het worden
Zweden,Portugal en dan of Griekenland/Tsjechie of Denemarken
dat zou moeten kunnen [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
-
- Real name: Alexander Presman
Je hebt gelijk.Jan Pieter wrote:Wat een vreselijke wedstrijd tussen Engeland en Portugal. Nadat het treffen in 1-1 geeindigd was, werd er meteen een barrage met verkorte tijd gespeeld. En toen ook die in remise eindigde, ging men strafschoppen nemen. Dat heeft toch niets met voetbal te maken?
Ook is best mogelijk om winst te geven aan een team met meeste hoekschoppen of balbezit!
Daarvoor kunnen voetballers van dammers een goede raad krijgen.
En wat denk je over serie van strafschoppen voor de wedstrijd?
Waar blijven je bijdragen Bart? Of zie je het na de uitschakeling van Engeland ook niet meer zitten? [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
-
Na de kwartfinale komt er weer een nieuwe tussenstand. Er was zeer weinig veranderd tot nu toe.blondegod wrote:Waar blijven je bijdragen Bart? Of zie je het na de uitschakeling van Engeland ook niet meer zitten? [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
Die Engelsen zijn een stel losers, blondegod, met Beckham voorop.blondegod wrote:Waar blijven je bijdragen Bart? Of zie je het na de uitschakeling van Engeland ook niet meer zitten? [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
Haha, de bal rolt van de stip af en Beckham ramt hem de tribunes in...
[img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Heaven is no location, but a state of mind
Oplossing EK-raadsel:
Overmars (helaas niet opgesteld) moet op komen zetten op rechts met 1.25-20!! dreigt de achterlijn te halen dus moet de Zweedse verdediger (10) Overmars afstoppen met 10-14 of 10-15.
Op 10-14 rent Overmnars verder naar veld 15, dreigt met hulp van Van Nistelrooij (23-19) door te breken, dus moet 9-13 en dan volgt 32-27! 21x32 23-18! en Oranje breekt of op de linkerflank (13x22) of op de rechterflank door (12x23) door de lange bal van De Boer (48x6 of 48x10).
Als de Zweedse verdediger 10-15 doet lijkt de Nederlandse aanval te stokken. Maar dan komt Stam los van Larson: 50-44! Dan incasseert Oranje 3 x rood op rij (sliding van achteren!) 23-19! 24x13 (Van Nistelrooij exit) 34-29 33x24 (Seedorf exit) 44-40 45x34 (Stam exit) 32-27 21x32 42-38 32x43 en De Boer scoort: 48x6!
-
vergeet je dan davids op 42 niet,of zie ik dat verkeerdKosmos wrote:
Oplossing EK-raadsel:
Overmars (helaas niet opgesteld) moet op komen zetten op rechts met 1.25-20!! dreigt de achterlijn te halen dus moet de Zweedse verdediger (10) Overmars afstoppen met 10-14 of 10-15.
Op 10-14 rent Overmnars verder naar veld 15, dreigt met hulp van Van Nistelrooij (23-19) door te breken, dus moet 9-13 en dan volgt 32-27! 21x32 23-18! en Oranje breekt of op de linkerflank (13x22) of op de rechterflank door (12x23) door de lange bal van De Boer (48x6 of 48x10)
]
Die Nederlanders zijn een stel mafklappers, ik hoop dat ze tegen Portugal een flink pak slaag krijgen. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Met Dick aan het roer is een Europese titel onomkoombaar!blondegod wrote:Die Nederlanders zijn een stel mafklappers, ik hoop dat ze tegen Portugal een flink pak slaag krijgen. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
-
De tussenstand in de EK-pool na de kwartfinales.
Er zijn 4 wedstrijden gespeeld:
Portugal - Engeland 2-2 (6-5)
Frankrijk - Griekenland 0-1
Zweden - Nederland 0-0 (4-5)
Tsjechië - Denemarken 3-0
Verder zijn alle kwartfinalisten bekend:
Portugal, Griekenland, Tsjechië, Nederland.
Voor elk juist voorspeld land in de halve finale kan 6 punten worden verdiend.
Dit brengt de tussenstand na de kwartfinales (+5 open vragen + 4 poule eindstanden + halve finalisten) op:
1 Michiel Kloosterziel 123 punten
2 Jasper Daems 110 punten
3 Matthijs Verweij 106 punten
4 Gabriël Heerema 104 punten
5 Dik de Voogd 103 punten
6 Joost Verplak 101 punten
7 Katrinus Posthumus 98 punten
8 Frank Eektimmerman 96 punten
9 Maikel Palmans 93 punten
10/11 Maarten Wichgers, Peter Hoogteijling 92 punten
12 Arjen de Mooij 91 punten
13 Martin van Dijk 89 punten
14 Leo de Vos 87 punten
15 Bart de Vos 86 punten
16/17 Jimmy Depaepe, Nico Konijn 83 punten
18 Arjan Hogewoning 82 punten
19 Dominique de Rooij 81 punten
20 Rik Beerthuizen 72 punten
21 Sander Spaans 71 punten
Dagwinnaars zijn Jasper Daems en Katrinus Posthumus met 20 punten. Michiel Kloosterziel doet het met 19 punten tevens uitstekend en loopt verder uit op de concurrentie. De race om de eerste plaats lijkt beslecht. Wel liggen de plaatsen 2 en 3 nog totaal open. Rik Beerthuizen doet onder aan goede zaken voor de laatste plek. De voorsprong blijft dalen, nog even en hij zal de glorieuze verliezersplek overnemen!
Nog 3 wedstrijden te gaan. Hup Holland Hup!!!
Dit brengt de tussenstand na de kwartfinales (+5 open vragen + 4 poule eindstanden + halve finalisten) op:
14 Leo de Vos 87 punten
15 Bart de Vos 86 punten
Dagwinnaars zijn Jasper Daems en Katrinus Posthumus met 20 punten. Michiel Kloosterziel doet het met 19 punten tevens uitstekend en loopt verder uit op de concurrentie. De race om de eerste plaats lijkt beslecht. Wel liggen de plaatsen 2 en 3 nog totaal open. Rik Beerthuizen doet onder aan goede zaken voor de laatste plek. De voorsprong blijft dalen, nog even en hij zal de glorieuze verliezersplek overnemen!
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
==> Aphex Twin - Come to Daddy
- Hanco Elenbaas
Nou jongens, met zo'n krukkenteam en een nitwit uit Den Haag als coach is het toch een geweldige prestatie om het tot de halve finales te schoppen!! Grandioos hoor.
Waarom we geen echte coach hadden heeft de geachte Johan Derksen kort geleden uitgelegd.
Derksen:
"Advocaat noemt zichzelf graag een topcoach. Ik heb mijn twijfels, maar deze maand mag hij mijn ongelijk bewijzen. Hij beschikt over goede spelers, maar het is nog steeds geen team. Eigenlijk is Advocaat een omhooggevallen hulptrainer die door Rinus Michels in het zadel is geholpen. Toen Michels doorkreeg dat Cruijff de ambitie had bondscoach te worden, was hij zó bang dat de voormalige nummer 14 als coach groter zou worden dan De Generaal, dat hij eerst Leo Beenhakker naar voren schoof en vervolgens zijn trouwe assistent Advocaat."
Maar nog steeds kan ik niet bevatten dat ze iemand uit het achterlijke Den Haag ooit bondscoach hebben kunnen maken. Onbegrijpelijk!
Waarom we geen echte coach hadden heeft de geachte Johan Derksen kort geleden uitgelegd.
Derksen:
"Advocaat noemt zichzelf graag een topcoach. Ik heb mijn twijfels, maar deze maand mag hij mijn ongelijk bewijzen. Hij beschikt over goede spelers, maar het is nog steeds geen team. Eigenlijk is Advocaat een omhooggevallen hulptrainer die door Rinus Michels in het zadel is geholpen. Toen Michels doorkreeg dat Cruijff de ambitie had bondscoach te worden, was hij zó bang dat de voormalige nummer 14 als coach groter zou worden dan De Generaal, dat hij eerst Leo Beenhakker naar voren schoof en vervolgens zijn trouwe assistent Advocaat."
Maar nog steeds kan ik niet bevatten dat ze iemand uit het achterlijke Den Haag ooit bondscoach hebben kunnen maken. Onbegrijpelijk!
-
Goed van je dat je lijkt gebruikt, omdat ik Michiel inhaal met mijn juiste voorspelling, 2 vragen goed (Michiel maar 1), en een juiste finalist. Ik weet dat ik niet te vroeg moet juichen, maar het is een schrale troost bij de (terechte) uitschakeling van Nederland [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] , dat in ieder geval mijn toto klopte!ZevenInEenKlap wrote:De tussenstand in de EK-pool na de kwartfinales.
14 Leo de Vos 87 punten
15 Bart de Vos 86 punten