Ik heb inmiddels 4 fouten ontdekt. Het zijn echter kleinigheden, geen diagramblunders o.i.d.peper wrote:
de eerste fout, verwacht je er nog meer auteur?
15/36: Een nieuw combinatieboek
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Re: Repetto
Ik zie geen combinatie. Ik ben dom.Kosmos wrote:
Deze van Repetto had ook niet misstaan in het boek!
Re: Repetto
Probeer het eens met 9 op 10.... ( )Koops wrote:Ik zie geen combinatie. Ik ben dom.Kosmos wrote:
Deze van Repetto had ook niet misstaan in het boek!
Heaven is no location, but a state of mind
Re: Perotti bewerking
Geloof het of niet, maar toen ik naar een opplossing zocht in je foutieve diagram had ik al bedacht dat het in deze zetting een mooie oppositie zou worden.Kosmos wrote:
Wedden dat je deze wel ziet, Koops?
K&K deel III nr. 21
Van de Kraan - Keller
Volgens K&K wint wit deze stand door 1.31-27 22x31 2.36x27 19-24* 3.21-16 17-22 4.16x7 12x1?? en wit wint met 21-17 en 32-28.
Uiteraard moet zwart 4... 22x31 5.26x37 12x1 slaan met gelijkspel.
Ik vind dit boekje over Keller eerlijk gezegd niet zo'n interessant deeltje.
Re: Perotti bewerking
Originele trainingsopdracht - training voorstellingsvermogen en creativiteit: (vandaag gedaan met Mei-Jhi Wu en Pim Mostert)Koops wrote:Geloof het of niet, maar toen ik naar een opplossing zocht in je foutieve diagram had ik al bedacht dat het in deze zetting een mooie oppositie zou worden.Kosmos wrote:
Wedden dat je deze wel ziet, Koops?
Plaats in de foutieve diagram (repetto met 10 op 9) een witte en een zwarte schijf bij zodat wit wint door oppositie (zwarte schijf op 2 en witte schijf op 46 toevoegen dus, Pim kwam redelijk snel met de oplossing).
Kalmakov - Broesanov
HF Russisch ploegenkamp.
Na 35... 20-24? 36.29x20 15x24 combineerde wit naar dam.
Die Broesanov was ook in Hijken tijdens het WK aspiranten.
Hij won het sneldamtoernooi vóór Goedemoed.
Ik werd eigenlijk een beetje weggespeeld door Broesanov (allen door Broesanov hoor, de rest had ik onder controle), die man speelde beresterk tegen mij!
Hey Tjalling,Kosmos wrote:
Kalmakov - Broesanov
HF Russisch ploegenkamp.
Ik werd eigenlijk een beetje weggespeeld door Broesanov (allen door Broesanov hoor, de rest had ik onder controle), die man speelde beresterk tegen mij!
Ga je nu alle voorbeelden geven van combinaties met eens chijf op 36 die niet in het boek staan? Ik heb er nogal een aantal bewust buiten gelaten hoor.
Nee, Koops niet alle.Koops wrote:Hey Tjalling,Kosmos wrote:
Kalmakov - Broesanov
HF Russisch ploegenkamp.
Ga je nu alle voorbeelden geven van combinaties met eens chijf op 36 die niet in het boek staan? Ik heb er nogal een aantal bewust buiten gelaten hoor.
Maar ik ben geïnspireerd door je boek.
Vind je het heeel erg?
Deze heb je er niet bewust uitgehouden, Lambert-Jan, want deze zat bij de jongste zending TD-potten (*vandaag ontvangen)!
Ik wilde eigenlijk samen met jou dansen om de vreugde van 15/36-combinatie-spektakel!
Nee, ik vind het niet erg, ik was gewoon benieuwd naar je intentie. In het boek 'Dames Enchatées' van René Polydor kwam ik gisteren nog een aardige lokzet tegen. Hij is niet al te moeilijk, maar wel geinig:Kosmos wrote:
Nee, Koops niet alle.
Maar ik ben geïnspireerd door je boek.
Vind je het heeel erg?
Deze heb je er niet bewust uitgehouden, Lambert-Jan, want deze zat bij de jongste zending TD-potten (*vandaag ontvangen)!
Ik wilde eigenlijk samen met jou dansen om de vreugde van 15/36-combinatie-spektakel!
Het schijnt dat Sjtsjogoljev hier met wit speelde en 38-32?! deed. Wat deed zwart en waarom was het niet goed?