Wie is de meest veelbelovende jeugdspeler?

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Wie is de meest veelbelovende jeugdspeler?

Boudewijn Derkx
3
5%
Jasper Lemmen
5
8%
Bennie Provoost
4
7%
Klaas Hendrik Leijenaar
4
7%
Pim Meurs
10
17%
Stefan Stapper
2
3%
Pieter Steijlen
1
2%
Robin Vogelaar
3
5%
Frerik Andriessen
4
7%
Yuen Wong
1
2%
Casper Remeijer
2
3%
Ben Jansen Verplanke
2
3%
Martijn de Leeuw
1
2%
Jelle van Rossum
1
2%
Mei Ji Wu
4
7%
Heike Verheul
8
13%
Karlijn Overes
1
2%
Saskia Veltman
2
3%
Laura Andriessen
1
2%
Judith Rijgersberg
1
2%
 
Total votes: 60

Carolus
Posts: 12
Joined: Wed May 19, 2004 21:45

Wie is de meest veelbelovende jeugdspeler?

Post by Carolus » Wed Jun 16, 2004 16:46

Welke jeugdspeler gaat in de toekomst ook een grote rol spelen bij de senioren? Welk talent slaat door helemaal tot de seniorentop? Wie toont er dat hij of zij zeker geen eendagsvlieg zal zijn?

Bij de te kiezen spelers zult u een keuze kunnen maken tussen welpen, pupillen, aspiranten en junioren. Zowel jongens als meisjes. Uiteraard is het moeilijker te zeggen of een welp het helemaal gaat maken, dan dat een junior dit zal doen... maar voor de echte kenners, de echte scouts moet dit geen probleem zijn. Anders is een gokje natuurlijk ook nooit weg.

Het woord is aan u...

Puntenmachine
Posts: 23
Joined: Tue Jun 08, 2004 18:30

Post by Puntenmachine » Wed Jun 16, 2004 16:55

Veelbelovend in wat?
Veelbelovend in zuipen, waarom sta ik er niet bij dan?
Misschien kun je beter kijken naar de halve finales [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] bij aspiranten en junioren

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Post by Damkoningin » Wed Jun 16, 2004 16:57

Puntenmachine wrote:Veelbelovend in wat?
Veelbelovend in zuipen, waarom sta ik er niet bij dan?
Misschien kun je beter kijken naar de halve finales [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] bij aspiranten en junioren
Dan moet ik er ook bij Joozt [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Puntenmachine
Posts: 23
Joined: Tue Jun 08, 2004 18:30

Post by Puntenmachine » Wed Jun 16, 2004 17:02

Ja precies, hoe kun je nou een Irene Stegeman vergeten?
veel beter dan al die prutsers die zelfs ik niet ken en Irene krijgt nou training van sven dus dat komt wel goed qua dammen en met zuipen kan ze best NK vrouwen worden denk ik zo.
Het hangt er maar vanaf welke meetmaat je gebruikt, er zullen ook mensen zijn die Irene zonder alcohol dronken vinden [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Post by Damkoningin » Wed Jun 16, 2004 17:14

Puntenmachine wrote:Ja precies, hoe kun je nou een Irene Stegeman vergeten?
veel beter dan al die prutsers die zelfs ik niet ken en Irene krijgt nou training van sven dus dat komt wel goed qua dammen en met zuipen kan ze best NK vrouwen worden denk ik zo.
Het hangt er maar vanaf welke meetmaat je gebruikt, er zullen ook mensen zijn die Irene zonder alcohol dronken vinden [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]
Hahahahahahahahahaha....
Ik wil wel een keer een zuipwedstrijd houden voor NK vrouwen.. Mogen alleen damsters meedoen.. Lijkt me wel een leuk toernooi..
Regels:
Geen gekots, alleen bier!!!!!!, als je niet meer kunt val je af, net zo lang tot er 1 over blijft! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Ik denk dat als dit gebeurt bij het NK senioren, dat Marino Barkel nu wel NK wordt [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Carolus
Posts: 12
Joined: Wed May 19, 2004 21:45

Post by Carolus » Wed Jun 16, 2004 17:24

Verplakje, de reden dat jij er niet bij staat is te wijten aan het feit dat (naast een keertje pupillenkampioen te zijn geweest) je ondanks een jarenlange bestempeling als 'talent' dat pas nu maar een keertje in een halve finale hebt laten zien. Als je nou Nederlands kampieon wordt, dan zal ik spijt laten blijken van mijn keuze. maar nu moest er een keuze gemaakt worden, en daarvan zijn al wel meerdere mogelijke beloften slachtoffer van geworden. Ik denk aan een EJ de Bruijn, een Zainal Palmans en ga zo maar door....
Requiescant in pace

User avatar
Maikel
Posts: 122
Joined: Sun Sep 21, 2003 23:40
Location: Groningen
Contact:

Post by Maikel » Wed Jun 16, 2004 17:32

Mei Jhi Wu zal zichzelf binnen enkele jaren mengen met de vrouwen TOP!

Ron Heusdens
Posts: 19
Joined: Mon Nov 03, 2003 23:43

Post by Ron Heusdens » Wed Jun 16, 2004 20:18

Vanwege het feit dat Ernst-Jan de Bruijn niet bij dit rijtje staat, kun je deze verkiezing natuurlijk niet meer serieus nemen. Ongeveer hetzelfde om Harm Wiersma weg te laten bij grootste dammer bv. Deze jongen wordt minstens zo goed als Kees Thijssen.

Carolus
Posts: 12
Joined: Wed May 19, 2004 21:45

Post by Carolus » Thu Jun 17, 2004 19:30

Zoals ik al eerder zei, zijn er enige slachtoffers gevallen die misschien ook wel in dit rijtje gestaan zouden kunnen hebben. Er moet een keuze worden gemaakt. De Bruijn staat er niet tussen omdat hij, ondanks hij al enige jaren als een wervelwind de halve finales junioren doorkruist en een goede internationale prestatie heeft neergezet, afgelopen jaar (jaren) toch niet zo van zich heeft laten spreken als de andere vier genoemde junioren. Daarbij is Leijenaar als keuzemogelijkheid gekozen vanwege zijn vroegere prestaties en jongheid.
Requiescant in pace

User avatar
Van Hest
Posts: 43
Joined: Thu Jun 17, 2004 21:00
Location: Groningen

Post by Van Hest » Thu Jun 17, 2004 22:36

Je maakt het ons wel moeilijk Carolus. We moeten van jou appels met peren vergelijken.
De junioren zijn er inderdaad aan toe om in het seniorendammen echt door te breken. Ik zou dus eigenlijk een van hen moeten kiezen.
De jongeren moeten het allemaal nog maar laten zien.
Geen van de jongeren is nu ook al echt beter dan de juniorentoppers.
Ik wacht op het moment dat een topaspirant kampioen wordt bij de junioren.
Wat betreft de jongere spelers. Je neemt wel de top 3 welpen van dit jaar mee, dan mogen die van vorig jaar ook niet ontbreken.
Die hebben net zoveel talent, lijkt mij.
Omdat ik dan toch ook een gemotiveerde subjectieve keuze wil maken:
Ik woon in Groningen en ik denk dat de Groningse Mei-Jhi Wu dit jaar podiumkansen heeft op het EK jeugd in Polen.
Daarom gaat mijn stem naar Mei-Jhi.

hans andriessen
Posts: 782
Joined: Tue Nov 04, 2003 02:59
Location: Delft

Post by hans andriessen » Fri Jun 18, 2004 23:34

Van Hest wrote: Ik wacht op het moment dat een topaspirant kampioen wordt bij de junioren.
Een dergelijke prestatie lijkt een duidelijke vingerwijzing voor toekomstige prestaties.
Hoe hebben eigenlijk de Nederlandse kampioenen van de afgelopen decennia het in hun jeugd gedaan?
In cijfers: hoe vaak zijn zij nationaal kampioen (niet sneldammen!) bij de jeugd geweest en op welke leeftijd debuteerden ze op het NK senioren?

Daaruit zou je dan kunnen afleiden of er "nog hoop" is voor de huidige jeugd.

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Post by Alex » Sat Jun 19, 2004 09:08

hans andriessen wrote:
Van Hest wrote: Ik wacht op het moment dat een topaspirant kampioen wordt bij de junioren.
Een dergelijke prestatie lijkt een duidelijke vingerwijzing voor toekomstige prestaties.
Hoe hebben eigenlijk de Nederlandse kampioenen van de afgelopen decennia het in hun jeugd gedaan?
In cijfers: hoe vaak zijn zij nationaal kampioen (niet sneldammen!) bij de jeugd geweest en op welke leeftijd debuteerden ze op het NK senioren?

Daaruit zou je dan kunnen afleiden of er "nog hoop" is voor de huidige jeugd.
Zie http://www.kndb.nl/club/archief/archief.htm

hans andriessen
Posts: 782
Joined: Tue Nov 04, 2003 02:59
Location: Delft

Re: Wie is de meest veelbelovende jeugdspeler?

Post by hans andriessen » Mon Jun 21, 2004 00:10

Carolus wrote:Welke jeugdspeler gaat in de toekomst ook een grote rol spelen bij de senioren?
Aan een hoe grote rol dacht je?
Wereld/Europees kampioen?
Een aantal jaren achtereen Nederlands kampioen?
Of is 1 keer Nederlands kampioen al voldoende?

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Wie is de meest veelbelovende jeugdspeler?

Post by Kosmos » Mon Jun 21, 2004 00:14

hans andriessen wrote:
Carolus wrote:Welke jeugdspeler gaat in de toekomst ook een grote rol spelen bij de senioren?
Aan een hoe grote rol dacht je?
Wereld/Europees kampioen?
Een aantal jaren achtereen Nederlands kampioen?
Of is 1 keer Nederlands kampioen al voldoende?
Nog gefliciteerd (met name Frerik zelf) met de sneldamtitel.
Mijn voorspellingen zijn meestal niet zo goed.
Maar mensen prikkeln daar ben ik een ster in.
Heaven is no location, but a state of mind

hans andriessen
Posts: 782
Joined: Tue Nov 04, 2003 02:59
Location: Delft

Post by hans andriessen » Mon Jun 21, 2004 00:14

Alex wrote:
hans andriessen wrote:Hoe hebben eigenlijk de Nederlandse kampioenen van de afgelopen decennia het in hun jeugd gedaan?
Zie http://www.kndb.nl/club/archief/archief.htm
Dat zijn alleen uitslagenlijsten; geen antwoord op mijn vraag.
Daar staan de pupillen niet eens bij!

Zou de CTO geen "scorekaarten" bijhouden van vroegere en huidige jeugd?

Post Reply