Leuke standjes
Koops!
M. Veneboer - L.J. Koops
kamp. Overijssel 1995
58... 27-31 59.23-19? 31x42 60.25-20? 42-48! 61.20-14 48-25!! 62.14x5 25-14 63.19x10 26-31
Echt iets voor een clown...
Veelzijdig talent Lambert-Jan Koops, dammer, auteur en redacteur van diverse damboeken, veelbelovend stand-up comedian, cartoonist, globetrottend zakenman e.a. (voor de dames: Koops is verloofd...)
Heaven is no location, but a state of mind
Wat een heerlijke manier om te winnen zoals van der pal dat dus deed en je zo te plaatsn. Ik heb niks tegen op Johan hoor (integendeel), maar ik zou zijn gezicht inderdaad wel eens willen zien op dat moment. Je denkt dat er niks meer mis kan gaan en dan gebeurt zoiets. Wat kan dammen toch mooi zijn.
Re: Oege Dijkstra
Uit mijn hoofd gok ik op Lucien Lebourg. Maar het kan zijn dat ik dit verkeerd heb onthouden.Kosmos wrote:Weet je ook wie de auteur is, Bami?DJBAMI wrote:[img]http://fmjd.org/dias/save/10874702699.png[/img]
Wit speelt 37-31 en na 21-26? slaat hij toe [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Ik vroeg wie de auteur was, Bami!DJBAMI wrote:Wat een heerlijke manier om te winnen zoals van der pal dat dus deed en je zo te plaatsn. Ik heb niks tegen op Johan hoor (integendeel), maar ik zou zijn gezicht inderdaad wel eens willen zien op dat moment. Je denkt dat er niks meer mis kan gaan en dan gebeurt zoiets. Wat kan dammen toch mooi zijn.
Ik heb inderdaad genoten van een vermakelijke discussie tussen Pal en Kraai.
Kraai vond dat je daar niet in mocht lopen en Pal vond dat dammen toch vooral sport is....
Re: Probleem van de Kosmos
Kosmos wrote:
Kosmos 17 juni 2004
Gisternacht wist ik na veel gezwoeg dit probleem in elkaar te knutselen.
Wit speelt en wint!
Kosmos 17 juni 2004 (A)
Re: Probleem van de Kosmos
Wat een schat die Steenslag, zet-ie er Kosmos onder...steenslag wrote:Kosmos wrote:
Kosmos 17 juni 2004
Gisternacht wist ik na veel gezwoeg dit probleem in elkaar te knutselen.
Wit speelt en wint!
Kosmos 17 juni 2004 (A)
Miniatuur
Kosmos 2004
Zo, net ff een miniatuurtje in elkaar geknutseld. Wat vind je ervan, Steenslag?
Re: Miniatuur
Ik vind dat je zwaar bijoplosbare problemen beter niet kunt plaatsen Tjalling. Als je nou 47 op 41 zet en 37 op 42.Kosmos wrote:
Kosmos 2004
Dankje Koops. Weer een van de categorie 36/47 !!!Koops wrote:Ik vind dat je zwaar bijoplosbare problemen beter niet kunt plaatsen Tjalling. Als je nou 47 op 41 zet en 37 op 42.Kosmos wrote:
Kosmos 2004
-
- Real name: Irene Stegeman
Miniatuur
Nog een miniatuurtje van Kosmos.
Los maar op damkoningin!
Iemand nog een verdieping van dit idee?
-
Dit miniatuur kan er niet mee door. De slotstand wint op twee manieren.Kosmos wrote:
Nog een miniatuurtje van Kosmos.
Los maar op damkoningin!
Iemand nog een verdieping van dit idee?
Oneconomisch
Wel aardig, alleen is de eerste zet een oneconemische afgever (na 37-31 alleen een 2-slag)...