Wie moet de nieuwe voorzitter worden van de KNDB

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply

Wie moet de nieuwe voorzitter worden van de KNDB

Johan Huls
11
12%
Henk Stoop
8
9%
Wouter van Beek
1
1%
Dieter van Gortel
6
7%
Tjalling Goedemoed
20
22%
Marcel Kosters
3
3%
Fred van Amersfoort
11
12%
Harm Wiersma
10
11%
Iemand anders, graag namen
11
12%
Aart Walraven
6
7%
Haitze Meurs
4
4%

Total votes: 91

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Tue Jun 15, 2004 15:56

Kosmos wrote:
Tjalling Goedemoed 22% [ 15 ]
Als ik jullie was zou ik vast gaan oefenen op het demotiedamspel...[img]images/smilies/new_llying.gif[/img]
OK Tjalling, leidt ons de weg. [img]images/smilies/new_beammeup.gif[/img]

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Tue Jun 15, 2004 16:26

We gaan een Kosmisch Denkveld creëren:
Alle dammers zeggen 7 keer achtereen gelijktijdig:

Dammen is denksport nummer 1.
Heaven is no location, but a state of mind

Vengaboy

Post by Vengaboy » Tue Jun 15, 2004 16:29

Kosmos wrote:We gaan een Kosmisch Denkveld creëren:

Wanneer dan?
......door politie en dominee geweerd.....

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Jun 15, 2004 16:40

Vengaboy wrote:
Kosmos wrote:We gaan een Kosmisch Denkveld creëren:

Wanneer dan?
Goede vraag.
Over een geschikte datum wordt nagedacht.
Eerst moeten de dammers aangeven dat ze geloven in dammen als denksport nummer 1, anders heeft het geen zin.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Jun 15, 2004 16:55

Go is denksport nummer 1, dammen is goede tweede. Mensen die met poppetjes willen spelen moeten maar gaan schaken.

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Jun 15, 2004 19:17

Bert Zwart wrote:Go is denksport nummer 1, dammen is goede tweede. Mensen die met poppetjes willen spelen moeten maar gaan schaken.
Go is toch alleen nummer 1 in Japan lijkt mij.
Wereldwijd, in het Westen en in Nederland is schaken nummer 1.
De vraag is: Geloven dammers dat dammen het schaken kan verslaan qua aantrekkelijkheid?

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Jun 16, 2004 00:35

Bert Zwart wrote:Go is denksport nummer 1, dammen is goede tweede. Mensen die met poppetjes willen spelen moeten maar gaan schaken.
Dit was voornamelijk inhoudelijk bedoeld, Tjalling. Go kent geen remiseprobleem, heeft de simpelste regels en lijkt zeer lastig te programmeren.

Go heeft voor mij daarmee een veel kosmischer uitstraling dan het dammen. (of zoiets)

steenslag

Post by steenslag » Wed Jun 16, 2004 00:51

Leon Vié schreef ooit dat het ondenkbaar is dat buitenaardse wezens zouden schaken, maar dat zoiets voor go niet gold. De regels zijn inderdaad zo eenvoudig dat, als het spel niet bestond, het onmiddellijk uitgevonden zou worden. En met die simpele regels ontstaat er een ongehoord diep spel. De speelsterkte schijnt voor een flink deel bepaald te worden door een spelers gevoel voor vorm. Nog niet zo lang geleden was de bedenktijd in kampioenschapswedstrijden negen uur per persoon, plus extra minuten in geval van tijdnood...

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Jun 16, 2004 00:54

Maar overigens vind ik dammen de mooiste denksport van het Leidseplein, het museumplein, nederland en europa!

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Jun 16, 2004 00:57

Kosmos wrote:
Go is toch alleen nummer 1 in Japan lijkt mij.
Wereldwijd, in het Westen en in Nederland is schaken nummer 1.
De vraag is: Geloven dammers dat dammen het schaken kan verslaan qua aantrekkelijkheid?
Als we gaan demotiedammen wellicht!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Jun 16, 2004 12:54

composite wrote:
Vengaboy wrote:
composite wrote:Laat ik nou nog op niemand hebben gestemd...
De reden is op de draad zelf terug te vinden. We zijn namelijk op zoek naar iemand met humor, een dikke portemonnee, uitstekende contacten met de pers, tact en flexibiliteit waar het andere toernooivormen e.d. betreft. De spoeling is dan wel erg dun...
Wie stel jij dan voor?
Dat is nu juist het probleem. Bijna ongemerkt hebben jullie samen in deze draad een functieprofiel opgesteld. Maar dat functieprofiel is wel erg zwaar uitgevallen. De dammer die aan al die eisen voldoet, zou ook probleemloos een multinational kunnen leiden. Eigenlijk schiet me nu maar een naam te binnen, maar de man in kwestie is inmiddels behoorlijk op leeftijd: Ton van den Elzen.
Brabants Dagblad van 23 januari 2004:
Onderscheiding
T. van den Elzen krijgt de 'Hannus d'n Heiboer'
door onze correspondente Marianne Nuijten

Vrijdag 23 januari 2004 - Ton van den Elzen (75) uit Rosmalen krijgt de Hannus d'n Heiboertrofee van Zandhazendurp. De Stichting Vrienden van het Rosmalens Carnaval heeft hem gekozen uit de drie genomineerden die de Hannusclub had voorgedragen.

De jaarlijkse trofee is bedoeld voor mensen die zich bijzonder inzetten voor de Rosmalense gemeenschap. Prins Harry de Eerste reikt de trofee uit tijdens de Intocht-Plus op zaterdag 21 februari.
Van den Elzen, tot zijn pensionering in 1988 voorzitter van de Raad van Bestuur van Heijmans, was of is actief voor tal van organisaties en verenigingen in Rosmalen en de regio. Hij is oud-voorzitter van de Kamer van Koophandel regio Den Bosch en oud-voorzitter van het Innovatiecentrum Oost-Brabant in Eindhoven en oud-penningmeester van de Katholieke Bijbelstichting. Ook de destijds nieuwe parochie Laurentius had in hem een goede penningmeester. Hij was bestuurslid van de pas opgerichte streekmavo Sparrenburg, die vijftien jaar geleden met het Hoogveldcollege fuseerde tot Rodenborch College.
Ook op sociaal-cultureel en sportief gebied heeft hij grote verdiensten voor Rosmalen. Hij was heel lang bestuurslid van Muziekvereniging Sint-Cecilia en is nog steeds actief als adviseur. Op verzoek van de Stichting Gedachteniskapel Rosmalen schreef hij het herinneringsboek 'Wel gestorven, niet vergeten' over de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog in Rosmalen. In dit boek zijn ook de Rosmalense jongens genoemd die als Indië-ganger tijdens de politionele acties in Nederlands-Indië zijn gesneuveld. Zelf was Van den Elzen ook een Indië-ganger.
Als oprichter-voorzitter stond hij in 1963 aan de wieg van de Heijmans Damclub Rosmalen. Deze club fuseerde later met Damclub Excelsior Den Bosch tot Damvereniging Heijmans Excelsior. Daarvan is hij nog steeds voorzitter en tevens erevoorzitter. Ook was hij ruim 25 jaar voorzitter van de Brabantse dambond van 1974 tot 2001. Bij zijn afscheid werd hij benoemd tot erelid van de KNDB, de Koninklijke Nederlandse Dam Bond.
Van den Elzen stelt de Zandhazendurpse carnavalstrofee erg op prijs. "Voor mij een echte verrassing. En wat carnaval betreft: vroeger vierde ik wel carnaval, maar dat is in de loop van de jaren steeds minder geworden. Maar ik hoop dat de Zandhazendurpers de komende carnaval veel plezier zullen hebben, in een goede harmonie."

Mark Hees

Post by Mark Hees » Sun Jun 27, 2004 14:56

damclubhooligan909 wrote:Ik zou geen namen weten, maar het zou zeker een relatief jong persoon moeten zijn. Iemand die bijvoorbeeld wel open staat voor veranderingen en nieuwe iedeen. (Delftse telling, etc..)
Toch maar op Huls gestemd. Wordt dat hele DT gedoe meteen de prullenbak in geschoven (Eindelijk).

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Jun 28, 2004 01:03

6 stemmen voorsprong!
Goed, mensen, zal ik dan het nieuwe beleid maar ontvouwen?

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Jun 28, 2004 14:05

Kosmos wrote:6 stemmen voorsprong!

Ik zou nog even wachten. Tenzij je bereid bent mij een ministerspost te garanderen.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Mon Jun 28, 2004 14:08

Fred van Amersfoort wrote:
Kosmos wrote:6 stemmen voorsprong!

Ik zou nog even wachten. Tenzij je bereid bent mij een ministerspost te garanderen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Kom maar op, hebben we weer wat af te kraken..... [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Post Reply