Wie moet de nieuwe voorzitter worden van de KNDB

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply

Wie moet de nieuwe voorzitter worden van de KNDB

Johan Huls
11
12%
Henk Stoop
8
9%
Wouter van Beek
1
1%
Dieter van Gortel
6
7%
Tjalling Goedemoed
20
22%
Marcel Kosters
3
3%
Fred van Amersfoort
11
12%
Harm Wiersma
10
11%
Iemand anders, graag namen
11
12%
Aart Walraven
6
7%
Haitze Meurs
4
4%

Total votes: 91

Dieter

Post by Dieter » Mon Jun 14, 2004 10:24

Teun van de Krol wrote:Van het rijtje namen vind ik walraven een uitstekende kandidaat. Is in staat boven de partijen beleid te voeren denk ik en heeft geen stempel op voorhand?. Andere kandidaten als wiersma, van gortel, huls hebben toch bepaalde stempels op zich. Zij zullen daar vaak ten onrechte weer mee worden geconfronteerd wat de taak niet makkelijk zou maken.
Dat zijn verstandige woorden Teun. Ook ik zou Walraven graag willen steunen, maar heeft hij wel interesse?

Teun van de Krol

Post by Teun van de Krol » Mon Jun 14, 2004 10:30

Dieter wrote:
Teun van de Krol wrote:Van het rijtje namen vind ik walraven een uitstekende kandidaat. Is in staat boven de partijen beleid te voeren denk ik en heeft geen stempel op voorhand?. Andere kandidaten als wiersma, van gortel, huls hebben toch bepaalde stempels op zich. Zij zullen daar vaak ten onrechte weer mee worden geconfronteerd wat de taak niet makkelijk zou maken.
Dat zijn verstandige woorden Teun. Ook ik zou Walraven graag willen steunen, maar heeft hij wel interesse?

dat is een interessante vraag,

dominique? weet jij iets ?

Dominique

Post by Dominique » Mon Jun 14, 2004 11:01

Teun van de Krol wrote:
Dieter wrote:

dat is een interessante vraag,

dominique? weet jij iets ?
Ik weet inderdaad wel wat.
Jeanine v/d Horst vertelde me donderdag dat het statutair onmogelijk is om meer bestuursleden uit één provincie te hebben. Kan dus niet.
Ik had hem ook wel een geschikte kandidaat gevonden.

Dominique

Post by Dominique » Mon Jun 14, 2004 11:06

Dominique wrote:
Ik weet inderdaad wel wat.
Jeanine v/d Horst vertelde me donderdag dat het statutair onmogelijk is om meer bestuursleden uit één provincie te hebben. Kan dus niet.
Of misschien was het alleen "meer bestuursleden uit Zeeland", maar er zijn in ieder geval wat regels voor.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Jun 14, 2004 11:46

Dan maken we Aart toch gewoon even lid van een andere vereniging?

Teun van de Krol

Post by Teun van de Krol » Mon Jun 14, 2004 11:47

Code: Select all

Maart 2004
Bestuur
Artikel 10
1. Het bestuur van de bond bestaat uit tenminste vijf en in ieder geval uit een oneven aantal
personen, die door de bondsraad worden benoemd.
2. Voorzover natuurlijk persoon kan elk actief lid van de bond voor een bestuursfunctie worden
voorgedragen met dien verstande, dat van een provinciale bond niet meer dan twee leden
tegelijk zitting mogen hebben.
3. De benoeming van bestuursleden zal zoveel mogelijk geschieden uit één of meer bindende
voordrachten behoudens het bepaalde in lid 4. Een voordracht van de zijde van het bestuur
wordt bij de bijeenroeping van de vergadering bekend gemaakt. Een voordracht van de zijde
van een provinciale bond of vanuit de bondsraad moet vóór de aanvang van de vergadering
schriftelijk bij het bestuur worden ingediend.
4. Aan elke voordracht kan het bindend karakter worden ontnomen door een met tenminste
tweederde van de uitgebrachte stemmen genomen besluit van de bondsraad, genomen in een
vergadering waarin tenminste tweederde van de bondsraadsleden aanwezig is.
5. Is geen voordracht opgemaakt of besluit de bondsraad overeenkomstig het voorgaande lid aan
de opgemaakte voordracht(en) het bindend karakter te ontnemen dan is de bondsraad vrij in
keus.
6. Indien er meer dan één bindende voordracht is, geschiedt de benoeming uit de voordrachten.
7. De voorzitter wordt in functie gekozen, de overige bestuursleden verdelen onderling hun taken.
8. Bij huishoudelijk reglement wordt de functie-aanduiding en de functie-omschrijving gegeven.

Artikel 11
1. Een bestuurslid kan te allen tijde door de bondsraad worden geschorst of ontslagen. Een
schorsing, die niet binnen drie maanden gevolgd wordt door een besluit tot ontslag, eindigt door
het verloop van die termijn.
2. Elk bestuurslid treedt drie jaar na benoeming af, volgens een bij huishoudelijk reglement te
stellen rooster van aftreding. De aftredende kan zich herkiesbaar stellen. Degene, die in een
tussentijdse vacature wordt benoemd, neemt op het rooster van aftreding de plaats van zijn
voorganger in.
3. Het bestuurslidmaatschap eindigt voorts:
a. door het eindigen van het lidmaatschap van de bond.
b. door schriftelijk bedanken.

Artikel 12
1. Behoudens de beperkingen volgens de statuten is het bestuur belast met het besturen van de
bond.
2. Indien het aantal bestuursleden beneden vijf is gedaald blijft het bestuur bevoegd. Het is echter
verplicht binnen drie maanden een vergadering van de bondsraad te beleggen waarin de
voorziening in de open plaats of de open plaatsen aan de orde komt.
3. Het bestuur is bevoegd onder zijn verantwoordelijkheid bepaalde onderdelen van zijn taak te
doen uitvoeren door commissies, die door het bestuur worden ingesteld.
4. Het bestuur is, mits met goedkeuring van de bondsraad, bevoegd tot het sluiten van overeenkomsten
tot het kopen, vervreemden of bezwaren van registergoederen.
5. Het bestuur behoeft eveneens goedkeuring van de bondsraad, voor besluiten tot:
I. onverminderd het bepaalde onder II het aangaan van rechtshandelingen en het verrichten
van investeringen een bedrag of waarde van vijfentwintigduizend euro te boven gaande;
II. a. het huren of verhuren en op andere wijze in gebruik of genot verkrijgen of geven van
onroerende goederen;
b. het aangaan van overeenkomsten waarbij aan de bond een bankkrediet wordt verleend
hoger dan vijfentwintigduizend euro;
c. het ter leen verstrekken van gelden, alsmede het ter leen opnemen van gelden, waaronder
niet is begrepen het gebruik maken van een aan de bond verleend bankkrediet;
d. het aangaan van dadingen;
e. het optreden in rechte, waaronder begrepen het voeren van arbitrale procedures, doch met
uitzondering van het nemen van conservatoire maatregelen en van het nemen van die
rechtsmaatregelen, die naar oordeel van het bestuur geen uitstel kunnen gedogen.
f. het bestuur is bevoegd binnen het raam van de begroting, zonder goedkeuring van de
bondsraad, tot de hierboven onder a tot en met d genoemde handelingen.
6. Onverminderd het in lid 4 bepaalde wordt de bond in en buiten rechte vertegenwoordigd door
hetzij:
a. het bestuur;
b. het dagelijks bestuur;
c. de voorzitter;

volgens artikel 10.2 kunnen we dus max 2 zeeuwen aan

Paul Wijninga

Post by Paul Wijninga » Mon Jun 14, 2004 11:49

Dominique wrote: Ik weet inderdaad wel wat.
Lijkt me toch niet. In het verleden kwamen Bob vd Mark en Douwe de Jong uit Groningen. En komen de Mik en de JOng nu ook niet allebei uit Utrecht?

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Mon Jun 14, 2004 11:55

Niet meer dan 2 paul!

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Jun 14, 2004 11:57

Kosmos wrote:Aart Walraven als nieuwe voorzitter. Dat zal Jeanine van den Horst niet zo geschikt vinden denk ik.
Walraven is namelijk gebrouilleerd met haar, nadat ze enkele woorden van kritiek op het beleid van Walraven liet horen.
Als KNDB-voorzitter moet je kritiek kunnen hebben.
Walraven valt m.i. af.

Dominique

Post by Dominique » Mon Jun 14, 2004 11:58

Paul Wijninga wrote:
Dominique wrote: Ik weet inderdaad wel wat.
Lijkt me toch niet. In het verleden kwamen Bob vd Mark en Douwe de Jong uit Groningen. En komen de Mik en de JOng nu ook niet allebei uit Utrecht?
Mijn vrouw zegt ook altijd dat ik slecht luister.... Ik zal het misschien verkeerd begrepen hebben. Nou, dan lijkt de weg vrij voor Aart. Weet alleen niet of hij interesse en tijd heeft.

Dominique

Post by Dominique » Mon Jun 14, 2004 15:07

Bert Zwart wrote:
Kosmos wrote:Aart Walraven als nieuwe voorzitter. Dat zal Jeanine van den Horst niet zo geschikt vinden denk ik.
Walraven is namelijk gebrouilleerd met haar, nadat ze enkele woorden van kritiek op het beleid van Walraven liet horen.
Walraven valt m.i. af.
Ach, dat "gebrouilleerd zijn met" zal ondertussen weer wel meevallen hoor. Zo nu en dan zijn bestuurders het oneens met elkaar. Moet kunnen.

Lijkt me in ieder geval niet dat Jeanine zei dat e.e.a. statutair niet mogelijk was, terwijl ze eigenlijk wilde zeggen: "Ik wil Aart niet bij mij in het bestuur." Dan had ze dat wel gezegd (denk ik).

Dominique

Post by Dominique » Mon Jun 14, 2004 15:08

Bert Zwart wrote:
Walraven valt m.i. af.
Ach, dat "gebrouilleerd zijn met" zal ondertussen weer wel meevallen hoor. Zo nu en dan zijn bestuurders het oneens met elkaar. Moet kunnen.

Lijkt me in ieder geval niet dat Jeanine zei dat e.e.a. statutair niet mogelijk was, terwijl ze eigenlijk wilde zeggen: "Ik wil Aart niet bij mij in het bestuur." Dan had ze dat wel gezegd (denk ik).

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Mon Jun 14, 2004 16:21

Dominique wrote:
Bert Zwart wrote:
Walraven valt m.i. af.

En dan via de mail tegen mij zeggen dat ik vervroegd last heb van Alzheimer. Jij stuurt ook 2x hetzelfde bericht in [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]

Dominique

Post by Dominique » Mon Jun 14, 2004 16:40

Bijdehand Rentmeestertje wrote:En dan via de mail tegen mij zeggen dat ik vervroegd last heb van Alzheimer. Jij stuurt ook 2x hetzelfde bericht in [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Ik ben ook al een stuk ouder; bij mij is Alzheimer allang begonnen.....
ik ben overigens al een stuk ouder dan jij; bij mij is Alzheimer allang begonnen.......... Wie ben je eigenlijk met je lelijke avatar?........ Hee hallo, was jij dat niet van die statuten?....... Oh, bedtijd nu. Doei!

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Tue Jun 15, 2004 15:39

Tjalling Goedemoed 22% [ 15 ]
Als ik jullie was zou ik vast gaan oefenen op het demotiedamspel...[img]images/smilies/new_llying.gif[/img]
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply