Knokken in Salou

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Jun 07, 2004 00:14

In Amsterdam zijn er toch veel minder watjes onder de dammers dan in de rest van het land, krijg ik de indruk.
Begrijpelijk. In de poel des verderfs die Amsterdam toch is (zoals Ton Sijbrands eens schreef) verword je al gauw tot een product van je gewelddadige omgeving.
Last edited by Kosmos on Mon Jun 07, 2004 00:37, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind

Braintag

Post by Braintag » Mon Jun 07, 2004 00:28

Kosmos wrote:
In Amsterdam zijn er toch veel minder watjes onder de dammers dan in de rest van het land, krijg ik de indruk.
Begrijpelijk. In de poel des verderfs die Amsterdam toch is (zoals Ton Sijbrands eens schreef) verwordt je al gauw tot een product van je gewelddadige omgeving.
Maar hoe zit dat dan met EVDW, die ook niet afkerig bleek van wat geweld, zolang het uiteindelijk maar vredig afliep. Anders zou ie misschien in gewetensnood komen. Waar haalt deze jongeman zijn agressieve geweldadige impulsen (laten we de damsport een impuls geven) vandaan? Als het niet uit Amsterdam is dan moet het wel uit de kerk zijn.

Klareveld

Post by Klareveld » Mon Jun 07, 2004 08:11

Heren, hoe zit het met partijen uit Salou????? Waar zijn die?? Wie is eigenlijk organisator van dit geheel?

Ik ben werkelijk verbaasd over de grote interesse voor allerlei nonsense van de verschillende dammers die aan dit forum meedoen!

Heeft het damspel voor mensen die het een beetje kunnen weinig interessants te bieden? Schaakfora zijn iha veel technischer dan dit forum. Hier lijkt het met name om allerlei puberachtige bullsit te draaien.

PeterHt

Post by PeterHt » Mon Jun 07, 2004 10:26

Klareveld wrote:Heren, hoe zit het met partijen uit Salou????? Waar zijn die?? Wie is eigenlijk organisator van dit geheel?

Ik ben werkelijk verbaasd over de grote interesse voor allerlei nonsense van de verschillende dammers die aan dit forum meedoen!

Heeft het damspel voor mensen die het een beetje kunnen weinig interessants te bieden? Schaakfora zijn iha veel technischer dan dit forum. Hier lijkt het met name om allerlei puberachtige bullsit te draaien.
De partijen van Salou staan in de TurboDambase-email die gisteren is verstuurd.

In die e-mail staan geen randzaken vermeld, dus het is prettig dat deze hier worden beschreven, zodat een ieder een goed totaalbeeld kan krijgen van het toernooi (partijen + zaken daaromheen). [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Braintag

Re: Dik, Michiel en natuurlijk Stoop

Post by Braintag » Mon Jun 07, 2004 13:03

En Garde!! wrote:Hallo menigte,

Zaak 1: Michiel vs. Dik (+stoop)

Op de desbetreffende dag in Salou werd er eerst van tevoren stevig alcohol genuttigd. Gleb Ushakov was jarig die dag en we waren uitgenodigd om daar wat wodka te drinken, en daarvoor hadden we ook al wat biertjes op, dus we gingen met een wat mooie stemming naar het centrum van Salou. Eenmaal in die tent aangekomen waren Michiel en Dik niet al te helder. En nou ja, Michiel wordt soms wel eens wat irritant als ie gedronken heeft, vervelende eigenschap, maar kan die jongen ook niets aan doen. Michiel was Dik dus een beetje aan het irriteren en hij zat hem om duistere redenen een beetje te duwen. Dik vond dat maar niks, gaf een duwtje terug, en op een bepaald moment zei hij zoiets als, "rot es op anders krijg je een klap." Maar Michiel gaf Dik ineens een flinke duw richting krukken en dat pikte Dik niet en toen sloeg hij Michiel op zijn neus. Gevolg: Michiel naar de damesplee voor het komende kwartier en later op de avond een chagrijnige michiel met een paarse neus. Ze hebben elkaar die avond een beetje gemeden, maar later hebben ze het er nog wel over gehad, en het is weer een soort van vrede geloof ik. Persoonlijk vond ik dat Michiel niet zo irritant moest doen, en de paarse neus van Michiel vind ik ook een beetje overdreven... Alleen de echte Rus kan tegen wodka. Verder al die geruchten over Stoop. Ik zou niet weten of dat waar is. Ik heb het hem niet horen zeggen of zo. Verder is Stoop niet echt een Swingbeest, en was hij niet meegeweest naar de disco.

Zaak 2: Stoop vs. Lemmen

De brief van katrinus, die hij om duistere redenen op zijn harde schijf heeft staan is echt. Jullie denken aan een grap, maar ik moest ook lachen toen ik de brief kreeg. Ik heb na het ontvangen van deze brief de brief aan anderen laten lezen die ook niet meer bijkwamen van het lachen. Het is natuurlijk volstrekt belachelijk wat er in de brief wordt geschreven. Alhoewel er toch een kern van waarheid instaat. Ik zei namelijk een keer iets in mijn slaap, en deed ook een keer het licht aan in mijn slaap. Dik vond dat grappig om te zien en leek er ook niet echt op achteruit te gaan. De dag nadat ik in mijn slaap gepraat had, pakte hij een 2, en de dag nadat ik het licht aan had gedaan scoorde hij ook een 2'tje. Reden genoeg dus om een POSITIEVE brief naar mij te sturen. Bedankt voor het licht en het praten, Dik speelt er alleen maar beter op. Maar goed, zo is HS ook weer niet... Het is ook geen echte Nederlandicus zoals blijkt uit de spelfout in de brief, maar dat is weer een ander verhaal. Ik heb na het ontvangen van de brief even gebeld naar de KNDB, voor je het weet ben je geroyeerd, maar daar hadden ze de brief ook niet serieus genomen, en dus waren het weer twee verspeelde postzegels van HS. Twee postzegels omdat ik toen ik Dik erop aansprak te horen kreeg dat hij geen kopietje van de brief die ook namens Dik was gestuurd had gekregen. En dat terwijl er ook bovenstond dat er een kopietje naar hem gestuurd is. Dik zei zelf niks te weten van een plan om die brief te sturen. Hij heeft waarschijnlijk op een clubavond of zo een grappig verhaal van het WK verteld, en dat is natuurlijk altijd gevaarlijk met een HS in de buurt. Voor HS reden om een zondebok van de slechte prestatie van Dik op dat wk te zoeken, en wie is er een betere zondebok dan de heer Lemmen. Al met al een zielige zaak.
Lees je dat Hanco? Het is waar. De brief is echt geschreven en verstuurd door HS. En dan was er nog iemand die durfde beweren dat stoop geen gevoel voor humor heeft.

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Jun 07, 2004 15:15

Geloof jij dan dat Henk Stoop dat soort spelfouten maakt als in die brief? Nog afgezien van de onzin die erin staat.
Nou, Hanco al is het ongeloofwaardiger dan dat Bush een shapeshiftende reptiel is, ik geloof het toch!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Jun 07, 2004 18:19

Ja, ik had gelezen wat Jasper schreef. Merkwaardig.
Heel verstandig van Jasper om even te bellen met het bondsbureau, want inderdaad, Jasper schreef het al, voordat je het weet ben je vandaag de dag geroyeerd.

Vraagje

Post by Vraagje » Mon Jun 07, 2004 18:32

Braintag wrote:
Kosmos wrote:
Begrijpelijk. In de poel des verderfs die Amsterdam toch is (zoals Ton Sijbrands eens schreef) verwordt je al gauw tot een product van je gewelddadige omgeving.
Maar hoe zit dat dan met EVDW, die ook niet afkerig bleek van wat geweld, zolang het uiteindelijk maar vredig afliep. Anders zou ie misschien in gewetensnood komen. Waar haalt deze jongeman zijn agressieve geweldadige impulsen (laten we de damsport een impuls geven) vandaan? Als het niet uit Amsterdam is dan moet het wel uit de kerk zijn.
Ik heb gejudoëd en mocht je belangstelling hebben dan wil ik mijn technieken gaarne op je toepassen.

_marjolein_

Re: Is deze man geobsedeerd door zn eigen leerlingen?

Post by _marjolein_ » Mon Jun 07, 2004 19:28

ktarinus wrote:Dat Stoop op een abnormale wijze begaan is met zijn leerlingen en dat ze dus ook niets fout kunnen doen blijkt wel uit onderstaande brief.
Dit verward me heel erg zijn leerlingen mogen slaan maar mogen niet bij snurkende mensen op de kamer komen [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]

Henk Stoop
Kastanjeboom 1
4101 VS Culemborg
0345-520457 (privé) 030-2577175

Aan: bestuur KNDB
Kopie: Jasper Lemmen
Dik de Voogd

Geacht bestuur,

Eind december 2002 vondt in Alphen a/d Rijn het WK junioren plaats. Hieraan heeft ook Dik de Voogd van Meurs Denk en Zet deelgenomen. Tijdens dit kampioenschap sliep Dik samen met Jasper Lemmen op één kamer in het hotel in Alphen a/d Rijn. Duidelijk te merken was dat Dik last had van een gebrek aan slaap, hij gaf hiervoor twee redenen aan:

Jasper gaat ’s-avond te laat naar bed.
Jasper maakt ’s-nachts veel geluid (hardop praten in zijn slaap) en doet andere storende dingen (licht aandoen terwijl hij slaapt).

Voor mij als jeugdleider, is duidelijk dat ik bij belangrijke kampioenschappen niet meer accoord kan gaan met het slapen van Jasper op één kamer van een jeugdlid van Meurs Denk en Zet.

Met vriendelijke groet,

Henk Stoop.

ik heb dit inderdaad al eerder gehoord...met ek van vorig jaar was er ook al duidelijk gemaakt dat jasper niet bij de culemborgers op de kamer mocht vanwege bovenstaande redenen...

en dat van michiel en dik..laat toch lekker joh..de enige die zich er blijkbaar niet druk om maken zijn hun 2 zelf..

Kosmos

Re: Is deze man geobsedeerd door zn eigen leerlingen?

Post by Kosmos » Mon Jun 07, 2004 19:55

_marjolein_ wrote:
ktarinus wrote:Dat Stoop op een abnormale wijze begaan is met zijn leerlingen en dat ze dus ook niets fout kunnen doen blijkt wel uit onderstaande brief.
Dit verward me heel erg zijn leerlingen mogen slaan maar mogen niet bij snurkende mensen op de kamer komen [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]

Henk Stoop
Kastanjeboom 1
4101 VS Culemborg
0345-520457 (privé) 030-2577175

Aan: bestuur KNDB
Kopie: Jasper Lemmen
Dik de Voogd

Geacht bestuur,

Eind december 2002 vondt in Alphen a/d Rijn het WK junioren plaats. Hieraan heeft ook Dik de Voogd van Meurs Denk en Zet deelgenomen. Tijdens dit kampioenschap sliep Dik samen met Jasper Lemmen op één kamer in het hotel in Alphen a/d Rijn. Duidelijk te merken was dat Dik last had van een gebrek aan slaap, hij gaf hiervoor twee redenen aan:

Jasper gaat ’s-avond te laat naar bed.
Jasper maakt ’s-nachts veel geluid (hardop praten in zijn slaap) en doet andere storende dingen (licht aandoen terwijl hij slaapt).

Voor mij als jeugdleider, is duidelijk dat ik bij belangrijke kampioenschappen niet meer accoord kan gaan met het slapen van Jasper op één kamer van een jeugdlid van Meurs Denk en Zet.

Met vriendelijke groet,

Henk Stoop.

ik heb dit inderdaad al eerder gehoord...met ek van vorig jaar was er ook al duidelijk gemaakt dat jasper niet bij de culemborgers op de kamer mocht vanwege bovenstaande redenen...

en dat van michiel en dik..laat toch lekker joh..de enige die zich er blijkbaar niet druk om maken zijn hun 2 zelf..
Je hebt Michiel zeker niet in je MSN-lijst staan, Marjolein, want Michiel voelt zich wel degelijk vernederd.

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Jun 07, 2004 20:02

Erik wrote:Ik heb gejudoëd en mocht je belangstelling hebben dan wil ik mijn technieken gaarne op je toepassen.
Image

Hahahahahahahahhahaha, Eric heeft gejudood! hahahhahahahahha
Jammer dat ik dat nooit heb mogen meemaken dat geklungel van die man!

Erik de Farzieeërs credo:

Slaat iemand U op Uw linkerwang
neem hem dan in een heupzwaai.
Last edited by Kosmos on Mon Jun 07, 2004 20:55, edited 2 times in total.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Jun 07, 2004 20:40

Kosmos wrote:
Vraagje wrote:
Braintag wrote:
Ik heb gejudoëd en mocht je belangstelling hebben dan wil ik mijn technieken gaarne op je toepassen.
Image

Eric de Farzieeërs credo:

Eric?
Ik geef Erik de beste kansen tegen Frederik.
Kan dat niet geregeld worden, een judowedstrijd tussen Erik en Frederik?

Braintag

Post by Braintag » Mon Jun 07, 2004 20:49

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:
Vraagje wrote: Ik heb gejudoëd en mocht je belangstelling hebben dan wil ik mijn technieken gaarne op je toepassen.
Image

Eric de Farzieeërs credo:

Eric?
Ik geef Erik de beste kansen tegen Frederik.
Kan dat niet geregeld worden, een judowedstrijd tussen Erik en Frederik?
lijkt me best leuk, ik heb zelf ook gejudood, heeft met geweld trouwens ook niks te maken. Misschien kan Erik ook nog even vertellen wie die twee vechtende troesoeleden eigenlijk waren? Jijzelf misschien?

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Jun 07, 2004 20:56

Damduivel wrote: lijkt me best leuk, ik heb zelf ook gejudood, heeft met geweld trouwens ook niks te maken. Misschien kan Erik ook nog even vertellen wie die twee vechtende troesoeleden eigenlijk waren? Jijzelf misschien?
Eén van de twee was erg vergevingsgezind, dus dat was hem niet.
Die andere, agressieve zou wel kunnen natuurlijk.

Vraagje

Post by Vraagje » Mon Jun 07, 2004 22:52

Het doet mij deugd dat jij zo goed kunt oordelen over mijn vergevingsgezindheid, doe vooral je best, de tekst dit ik wil citeren ken je zelf al.

Bij die vechtpartij was ik uitsluitend toeschouwer. Het spijt me voor jullie maar ik ga uiteraard niet zeggen wie dit geweest zijn. Dan ontstaan er slechts nog meer wilde verhalen die nergens op slaan.

Post Reply