Geloven dammers in God?

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Bestaat God?

Ja, ik geloof in God en dus in een leven na de dood.
36
40%
Nee, ik geloof niet in (een persoonlijke) God, maar wel in een leven na de dood.
20
22%
Nee, ik geloof noch in God, noch in een leven na de dood.
34
38%

Total votes: 90

Braintag

Re: Kosmische natuur

Post by Braintag » Wed May 26, 2004 00:03

Kosmos wrote:Jongens, jongens laat jullie toch niet zo opjutten door de Damduivel.
De damduivel heet niet voor niks de Damduivel!

Braintag, je moet je Kosmische natuur leren accepteren!
Niet stiekem Huilebalk citeren Kosmos. Het fossiel, eh de balkenendefreak, eh damsaurus weet best dat er van opjutten geen sprake is.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Vrijheid van discriminatie

Post by Kosmos » Wed May 26, 2004 00:14

Geen recht om denigrerend te doen? Waar staat dat in de wet?

Iets anders.
Hebben gelovigen het recht te discrimineren?
Ik bedoel, door de christelijke moraal zijn vele jonge homoseksuelen tot wanhoop en soms zelfmoord gedreven omdat ze niet geaccepteerd werden door de volgers van de liefdevolle Heer.
Op christelijke scholen mogen homoseksuele leraren, toch ook schepselen Gods, doodeluk geweigerd (= gediscrimineerd) worden.
Op openbare scholen mogen geen christelijke leraren geweigerd worden. Op bijzondere scholen mogen atheistisch-humanistische leraren geweigerd worden. Ik ben zelf eens afgewezen omdat ik niet in de bijbel geloofde.
Laten christenen die andersdenkenden in hun waarde?
Neen, ze laten vrijheid van godsdienst voorgaan op het verbod op discriminatie. Dat is waanzin!
Als ik zeg dat ik negers klootzakken vind (dit vind ik niet) mag het niet.
Als ik zeg dat God negers klootzakken vindt mag het wel, vrijheid van godsdienst. Walgelijk.

PS vzmh = vrede zij met hem
Heaven is no location, but a state of mind

Kosmos

Hans Jansen spreekt

Post by Kosmos » Wed May 26, 2004 00:43

Geinig, een stukje over godsdienstvrijheid waar Hans Jansen zijn mening geeft over de radicale islam.
Die achterlijke Saoudi's zijn wahhabieten denk ik (Osama B. L. is er eentje)
DEN HAAG - De vrijheid van godsdienst moet voor radicale imams worden beperkt. Want radicale stromingen binnen de islam vormen een voedingsbodem voor terrorisme. Dat zei islamoloog Hans Jansen gisteren tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer.

Volgens hem beschouwen extremistische stromingen bepaalde koranverzen als een jachtakte, als een license to kill.

''We staan voor de keuze tussen capituleren en vastberadenheid. Een beweging die met wapengeweld haar ideeën wil opleggen, moet worden gestopt,'' aldus Jansen. ''Predikanten die al dan niet stiekem tot geweld oproepen en tegen de westerse wereld preken, moeten worden opgepakt of niet worden toegelaten.''

Ook speelt hij met de gedachte dat in moskeeën alleen nog in het Nederlands mag worden gepreekt, maar hij voegde eraan toe dat dit veel problemen zal opleveren.

Het idee van een godsdienstpolitie die in de moskeeën in de gaten houdt wat gezegd wordt, noemde hij niet krankzinnig. ''In Marokko en Egypte is dat heel normaal.'' Vanaf de kansel in de moskee moet terroristisch geweld vaker worden veroordeeld, zei Jansen. Hij waarschuwde voor de invloed van Saoedi-Arabië, dat een vorm van islam verspreidt die ook in de ogen van veel moslims 'nogal achterlijk' is.

Volgens de directeur van Europol, Jurgen Storbeck, die ook werd gehoord, krijgt zijn organisatie tegenwoordig soms zo veel informatie over terreur dat ander onderzoek tijdelijk moet worden stilgelegd. Om al het werk aan te kunnen, neemt Europol binnenkort twintig mensen extra aan. Nu werken zestig analisten op dit terrein.

Storbeck klaagde dat vooral binnen de Europese Unie de bureaucratie veel tijd kost. Hij zei enige twijfel te hebben over het gebruik van informatie van inlichtingendiensten in het strafproces, zoals minister Piet Hein Donner van Justitie wil.

© Het Parool, 25-05-2004

Kosmos

Post by Kosmos » Wed May 26, 2004 00:50

Uit de Heilige Koran:
190 Fight in the way of Allah against those who fight against you, but begin not hostilities. Lo! Allah loveth not aggressors.

191 And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution is worse than slaughter. And fight not with them at the Inviolable Place of Worship until they first attack you there, but if they attack you (there) then slay them. Such is the reward of disbelievers.

192 But if they desist, then lo! Allah is Forgiving, Merciful.

193 And fight them until persecution is no more, and religion is for Allah. But if they desist, then let there be no hostility except against wrong-doers.

194 The forbidden month for the forbidden month, and forbidden things in retaliation. And one who attacketh you, attack him in like manner as he attacked you. Observe your duty to Allah, and know that Allah is with those who ward off (evil

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Wed May 26, 2004 09:34

Damsaurus wrote:Kom op Arjan, ook nog partij trekken voor Braintag..pfff
Ik zag al zo in m'n glazen bol dat je me Arjan zou noemen, daarom! Kijk eens links boven dat economische dambordje. Wat staat daar? Nou? ArjEn de Mooij!

Hanco Elenbaas

Re: Isa

Post by Hanco Elenbaas » Wed May 26, 2004 11:51

Kosmos wrote:
In de Islam bestaat een profetie dat Isa (Jezus) terug zal keren op Aarde en dan het kruis breekt en de varkens doodt. Vrij vertaald: Isa zal de christenen wegvagen en de Islam zal - als synthese aller godsdiensten - alleenheerschappij op Aarde verkrijgen. En dat is de Vrede (Islam betekent naast onderwerping ook vrede) die bedoeld wordt... iedereen moslim.
De Mysticus vertelde me nog dat in de hele Koran het belangrijke woord 'vrijheid' slechts twee keer voorkomt.
Beter kun je niet aantonen dat we hier te doen hebben met een achterlijk geloof, ontworpen door de Kerk van Babylon, ook wel bekend als de Rooms-Katholieke kerk. Vooral om die reden is het uitstekend dat mensen als Tjalling Goedemoed, Theo van Gogh, De Mysticus en de islamoloog Hans Jansen zich zo verdiepen in de Koran en de Islam, om ons erop te wijzen wat voor directe bedreigingen er boven ons hoofd hangen.

Maar dat van die varkens houdt me bezig.
Ravan schreef hier al eerder:
Ravan wrote:
Een ander schijnbaar onbelangrijke passage in het interview betreft het gedeelte waar Credo Mutwa spreekt over het fenomeen van de Chitauli(=Reptilian) en ordinaire kannibalen. Hier refereert hij aan het fenomeen dat de Chitauli wanneer zij een mensenkind hadden ontvoerd (vaak wanneer een Chitauli een bepaalde huidziekte kreeg) het meisje aan het einde van de sessie een kans gaven om te ontsnappen. Deze kans was echter gemanipuleerd, en later als ze voldoende angst had opgebouwd werd ze 'geslacht' en genas haar bloed de zieke Chitauli. Zonder deze angst zou haar bloed niet genezend werken. De verslagen van de ordinaire (menselijke) kannibalen komen op hetzelfde neer. Zij beweerden dat het vlees van een 'opgejaagd' mens beter smaakte dan dat van een 'rustig' mens.

Ik denk dat we in beide gevallen kunnen spreken van de verhoogde aanwezigheid van adrenaline in het bloed. Als dat zo is, dan is het wellicht interessant om te bedenken waarom wij vanuit ondermeer Nederland veelvuldig (eigenlijk altijd) onze slachtvarkens vanuit Nederlandse boerderijen naar Zuid-Italie vervoeren onder erbarmelijke omstandigheden om ze vervolgens daar in immense slachthuizen te slachten en ze weer terug naar Nederland te brengen voor consumptie. (En dat alles vaak binnen 24 uur) Een gevolg van deze manier van handelen is dat de varkens door de erbarmelijke reis vol met adrenaline zitten. Zo ook dus het varkensvlees dat we gewoonlijk hier eten. Zoals je ongetwijfeld weet wijkt het DNA van varkens niet veel af van menselijke DNA. De adrenaline van varkens zou dus ook een effect op mensen moeten/kunnen hebben. Ergo we worden bewust volgepropt met adrenaline. Of er een verband is, weet ik niet, of er een bewust doel achterzit al helemaal niet. Maar het viel me op.
Voor Islamieten zijn wij varkens.
Joden en islamieten mogen geen varkensvlees eten.
Christenen vreemd genoeg wel.
Willem de Ridder heeft hier op de locale televisie duidelijk bewezen dat je bent of wordt wat je eet.
En Nina Hagen heeft op 'Nunsexmonkrock' wel eens verteld:
"Once upon a time when Jesus was walking down his way on Earth
He met this man who was possessed by a demon.
And Jesus asked the man:
'Why do you speak so funny and why do you behave like that?'
And the man said:
'Well Jesus, because I'm possessed by a demon.'
'GO OUT!!!' Jesus said and the demon went out into the pig and the pig was running away, screaming.
And the man was free, do you see?
'If you only could believe', Jesus said, 'Everything is possible for those who believe.'

Als we blijven toestaan dat onze soortgenoten varkens zo behandelen als Ravan beschreef, en als we worden als varkens door ze te eten, en als we ons zo in-en-in-slecht tegen varkens blijven gedragen, verdienen we dan uiteindelijk meer dan als varkens te worden afgeslacht??
Misschien stem ik op 10 juni toch maar op die partij van Maarten 't Hart.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Wed May 26, 2004 12:30

Hanco Elenbaas wrote:Beter kun je niet aantonen dat we hier te doen hebben met een achterlijk geloof, ontworpen door de Kerk van Babylon, ook wel bekend als de Rooms-Katholieke kerk.

Willem de Ridder heeft hier op de locale televisie duidelijk bewezen dat je bent of wordt wat je eet.
De katholieken eten op zondag bij de communie "het lichaam van christus". Dus alle katholieken worden christus. En diezelfde katholieken, dus al die christussen hebben de islam ontworpen.

Ik snap er niets meer van.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed May 26, 2004 12:38

Eric Sanders wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Beter kun je niet aantonen dat we hier te doen hebben met een achterlijk geloof, ontworpen door de Kerk van Babylon, ook wel bekend als de Rooms-Katholieke kerk.

De katholieken eten op zondag bij de communie "het lichaam van christus". Dus alle katholieken worden christus. En diezelfde katholieken, dus al die christussen hebben de islam ontworpen.

Ik snap er niets meer van.
Vandaag of morgen (of overmorgen) zal ik wel eens een korte samenvatting geven van wat de uitgetreden Jezuïet Alberto Rivera, die het tot bisschop schopte, onthuld heeft over de Rooms-Katholieke kerk en waarom deze Kerk van Babylon dus niet verward moet worden met het Christendom.
Ook over het satanische ritueel van hosties eten heeft Alberto zich uitgelaten.

Kosmos

Post by Kosmos » Wed May 26, 2004 16:59

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:
In de Islam bestaat een profetie dat Isa (Jezus) terug zal keren op Aarde en dan het kruis breekt en de varkens doodt. Vrij vertaald: Isa zal de christenen wegvagen en de Islam zal - als synthese aller godsdiensten - alleenheerschappij op Aarde verkrijgen. En dat is de Vrede (Islam betekent naast onderwerping ook vrede) die bedoeld wordt... iedereen moslim.
De Mysticus vertelde me nog dat in de hele Koran het belangrijke woord 'vrijheid' slechts twee keer voorkomt.
Beter kun je niet aantonen dat we hier te doen hebben met een achterlijk geloof, ontworpen door de Kerk van Babylon, ook wel bekend als de Rooms-Katholieke kerk. Vooral om die reden is het uitstekend dat mensen als Tjalling Goedemoed, Theo van Gogh, De Mysticus en de islamoloog Hans Jansen zich zo verdiepen in de Koran en de Islam, om ons erop te wijzen wat voor directe bedreigingen er boven ons hoofd hangen.

Ravan wrote:
Een ander schijnbaar onbelangrijke passage in het interview betreft het gedeelte waar Credo Mutwa spreekt over het fenomeen van de Chitauli(=Reptilian) en ordinaire kannibalen. Hier refereert hij aan het fenomeen dat de Chitauli wanneer zij een mensenkind hadden ontvoerd (vaak wanneer een Chitauli een bepaalde huidziekte kreeg) het meisje aan het einde van de sessie een kans gaven om te ontsnappen. Deze kans was echter gemanipuleerd, en later als ze voldoende angst had opgebouwd werd ze 'geslacht' en genas haar bloed de zieke Chitauli. Zonder deze angst zou haar bloed niet genezend werken. De verslagen van de ordinaire (menselijke) kannibalen komen op hetzelfde neer. Zij beweerden dat het vlees van een 'opgejaagd' mens beter smaakte dan dat van een 'rustig' mens.

Ik denk dat we in beide gevallen kunnen spreken van de verhoogde aanwezigheid van adrenaline in het bloed. Als dat zo is, dan is het wellicht interessant om te bedenken waarom wij vanuit ondermeer Nederland veelvuldig (eigenlijk altijd) onze slachtvarkens vanuit Nederlandse boerderijen naar Zuid-Italie vervoeren onder erbarmelijke omstandigheden om ze vervolgens daar in immense slachthuizen te slachten en ze weer terug naar Nederland te brengen voor consumptie. (En dat alles vaak binnen 24 uur) Een gevolg van deze manier van handelen is dat de varkens door de erbarmelijke reis vol met adrenaline zitten. Zo ook dus het varkensvlees dat we gewoonlijk hier eten. Zoals je ongetwijfeld weet wijkt het DNA van varkens niet veel af van menselijke DNA. De adrenaline van varkens zou dus ook een effect op mensen moeten/kunnen hebben. Ergo we worden bewust volgepropt met adrenaline. Of er een verband is, weet ik niet, of er een bewust doel achterzit al helemaal niet. Maar het viel me op.
And Jesus asked the man:
And the man said:
'GO OUT!!!' Jesus said and the demon went out into the pig and the pig was running away, screaming.
'If you only could believe', Jesus said, 'Everything is possible for those who believe.'

Als we blijven toestaan dat onze soortgenoten varkens zo behandelen als Ravan beschreef, en als we worden als varkens door ze te eten, en als we ons zo in-en-in-slecht tegen varkens blijven gedragen, verdienen we dan uiteindelijk meer dan als varkens te worden afgeslacht??
Ik kan je dit vertellen, Hanco.
Ik heb eens met een zoekmachine gezocht op het woord 'liefde' in de Koran, ook geen onbeduidende term.
Ik kwam het woord slechts enkele malen tegen en 0 keer in de betekenis van naastenliefde. De evangelische boodschap van Christus komt niet terug in de Koran.
Voor kwaadwillende mensen staan de Heilige Boeken (O.T., Koran en Talmoed) vol met teksten om hun misdaden te verdedigen.
Ik vidn het ook maar vreemd dat God in de bijbel oorlogen aanmoedigt en zelfs hele volkeren laat uitroeien. Geen wonder dan dat de mensheid oorlog als de normaalste zaak van de wereld beschouwd als God zelf oorlogen voert.
Ik had een heel ander beeld van de bijbel tordat ik het ging lezen. Ik was gechoqueerd door het geweld wat wordt gepropageerd. Zulke gewelddadige verhalen lijken me niet goed voor de menselijke ontwikkeling, een heel verkeerd voorbeeld.
In de Koran staan waarschuwingen als niet als eerste aanvallen en transgression (obverdreven geweld) wordt afgekeurd, maar het ligt in de menselijke aard om zaken in het eigen voordeel uit te leggen.
Daarom is een boeddhistische benadering, die mededogen voor alle elvende wezens voorstaat, veel gezonder. Net als bij de leer van Christus kunnen mensen het misschien niet opbrengen steeds te evrgeven en niet te oordelen, maar het gaat in elk geval de goede kant op.
In het O.T., de Koran en de Talmoed worden de gelovigen (en dat betreft steeds een andere groep per Heilig Boek) superieur geacht aan de ongelovigen, die slechts brandhout voor de hel zijn. Het gebruik van geweld wordt gebillijkt.
Geen wonder dat groepen mensen zo tegen over elkaar komen te staan en oorlog gaan voeren. En beide groepen denken steeds het gelijk en God aan hun zijde te hebben staan.
De heilige Boeken druipen van het bloed, generaties hebben mensen bekeerd met het Zwaard en zijn vervolgens omgekomen door het Zwaard.

Kosmos

Post by Kosmos » Wed May 26, 2004 17:00

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:

Ravan wrote:

And Jesus asked the man:
And the man said:

Ik kan je dit vertellen, Hanco.
Ik heb eens met een zoekmachine gezocht op het woord 'liefde' in de Koran, ook geen onbeduidende term.
Ik kwam het woord slechts enkele malen tegen en 0 keer in de betekenis van naastenliefde. De evangelische boodschap van Christus komt niet terug in de Koran.
De woord angst, vrees en hel komen bijna iedere soera wel enkele malen voor.
Voor kwaadwillende mensen staan de Heilige Boeken (O.T., Koran en Talmoed) vol met teksten om hun misdaden te verdedigen.
Ik vidn het ook maar vreemd dat God in de bijbel oorlogen aanmoedigt en zelfs hele volkeren laat uitroeien. Geen wonder dan dat de mensheid oorlog als de normaalste zaak van de wereld beschouwt als God zelf oorlogen voert.
Ik had een heel ander beeld van de bijbel totdat ik het ging lezen. Ik was gechoqueerd door het geweld dat wordt gepropageerd. Zulke gewelddadige verhalen lijken me niet goed voor de menselijke ontwikkeling, een heel verkeerd voorbeeld.
In de Koran staan waarschuwingen als niet als eerste aanvallen en transgression (overdreven geweld) wordt afgekeurd, maar het ligt in de menselijke aard om zaken in het eigen voordeel uit te leggen.
Daarom is een boeddhistische benadering, die mededogen voor alle elvende wezens voorstaat, veel gezonder. Net als bij de leer van Christus kunnen mensen het misschien niet opbrengen steeds te vergeven en niet te oordelen, maar het gaat in elk geval de goede kant op.
In het O.T., de Koran en de Talmoed worden de gelovigen (en dat betreft steeds een andere groep per Heilig Boek) superieur geacht aan de ongelovigen, die slechts brandhout voor de hel zijn. Het gebruik van geweld wordt gebillijkt.
Dit is niet een goddelijke visie, maar een puur menselijke visie.
Geen wonder dat groepen mensen zo tegen over elkaar komen te staan en oorlog gaan voeren. En beide groepen denken steeds het gelijk en God aan hun zijde te hebben staan.
De heilige Boeken druipen van het bloed, generaties hebben mensen bekeerd met het Zwaard en zijn vervolgens omgekomen door het Zwaard.

Hanco Elenbaas

Re: Terugkeer

Post by Hanco Elenbaas » Wed May 26, 2004 23:12

Neem beter niet alles serieus in het Oude Testament Tjalling.
Er staan genoeg mooie dingen in, naast al die Babylonische onzin.
Veel in het Oude Testament is overgenomen uit oudere Babylonische en Sumerische 'bijbels'.

Verwar wat Jezus vertelt niet met al die boevenstreken uit het Oude Testament. En het is bewijsbaar dat in het Nieuwe Testament ook veel veranderd en geknoeid is door de Rooms-Katholieke kerk.
Bekijk bijvoorbeeld wat Augustinus, door de katholieken Sint-Augustinus hernoemd, allemaal voor heilige boeken heeft vernietigd of opgeborgen in het Vaticaan. Of de bibliotheekbrand in Alexandrië rond 60 na Christus, waarbij de meeste boeken zijn gered en overgebracht naar de kilometers diepe bibliotheek van het Vaticaan.
Mede daarom zou het een voortreffelijke zaak zijn als de Wederkomst zich spoedig zal voltrekken, zodat ook in de Bijbel het kaf van het koren kan worden gescheiden.

Een mooi bericht van Appie, Tjalling, om je even wat rust te geven van je lijdensweg bij bestuderen van Oude Testament en Koran:
Appie wrote:
Dag Braintag,

Weet je wel wat je zegt??? Je wilt de Godsdienstvrijheid afschaffen, dus dat zou betekenen geen vrijheid van meningsuiting in Nederland en willen wij dit??? Ik vind het belachelijk voor woorden om de Godsdienstvrijheid af te schaffen. Iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij denkt dat goed is. Het geloof bespotten is eigenlijk ook het bespotten van God en daar kan ik het niet mee eens zijn. Dan bid ik dat God jullie de ogen mag openen, want God is er altijd. Ik zal eens een voorbeeld geven.

De wind: We weten dat de wind aanwezig is. Je kunt het merken aan de bomen. Je hoort de wind suizen langs je oren, maar je kunt de wind niet zien. Zo weet ik ook dat God er is. Hij is aanwezig en ik kan de Heilige Geest voelen in mij. Jezus leeft!!!

Ik heb een vraag voor jullie: Heb je ooit een keer in je leven opengestaan en gevraagd of Jezus in je hart wil komen wonen??? Of de Heilige Geest over je mag komen??? Als dat niet zo is dan vraag ik je om dat wel te doen, want dan zul je ook de liefde van God ervaren. Geloof me ik heb het zelf ook meegemaakt.
Nog een passage erbij uit een oud boek:
"Maar er zijn zeven chakra's en niet zes.
Het zevende neemt echter een speciale plaats in,want het bevindt zich niet langs de wervelkolom . Het is boven op het hoofd geplaatst, het opengaan van zijn kelk is tevens het hoogtepunt van het aardse leven.
Als de korst die het zevende wiel omvat wegvalt, herontdekt de mens zijn oorspronkelijke persoonlijkheid, die hem tot een geest maakt.
Zo ontvouwt zich de zevende plexus, die van de hersenen, de 'lotus met de duizend bladeren'. Hij is de zetel van het Christusbewustzijn die in elk individu sluimert.
Het Christusbewustzijn is het verlichte en oneindige bewustzijn, reflectie van de volmaakte intelligentie. Zij is uitgegaan van de ondoorgrondelijke mysteriën van het ongeschapene.
De 'duizendbladige lotus' communiceert met de buitenwereld door het spirituele centrum bij de neuswortel, tussen de beide ogen, dat iedereen kent onder de naam 'derde oog'.
Laat men vooral niet zeggen: dat is hindoeïstisch, dat is boeddhistisch; volkomen fout, het is gewoon universeel. De ingewijden van alle religies, christelijk, islamistisch en andere weten het.
Luister naar Lucas, de evangelist (11:34-36): 'Je oog is de lamp van je lichaam: als je oog in goede staat is, is je hele lichaam verlicht, maar als je oog in slechte staat is, is je lichaam in duisternis. Wees dus op je hoede dat het licht in je niet verduisterd wordt. Als dus je hele lichaam verlicht is en geen enkel deel ervan is in de duisternis, zal het geheel verlicht zijn zoals wanneer je verlicht wordt door een lamp.'
Het gezonde verstand van het volk, geholpen door een vage herinnering aan een vroegere kennis, heeft van de plaats van het derde oog de zetel van de intuïtie gemaakt.
De mensen hebben ook gezegd dat het de Ster van het Oosten was of ook wel, het oog van Shiva, Shiva de vernietiger van de wereld der illusie, hij die het wiel van karma breekt."

peper

Post by peper » Thu May 27, 2004 15:42

zit ik hier een beetje relaxt en onschuldig over dit forum te cruisen kom ik dit soort ongein tegen, wat heeft dit onderwerp in godsnaam verdomme met dammen te maken?

Kosmos

Chakra's

Post by Kosmos » Thu May 27, 2004 15:49

peper wrote:zit ik hier een beetje relaxt en onschuldig over dit forum te cruisen kom ik dit soort ongein tegen, wat heeft dit onderwerp in godsnaam verdomme met dammen te maken?
Alles in de Kosmos is 1.

Surf ik wat over het fmjd, kom ik me toch een interessant stuk van Hanco tegen!
Van die 7 chakra's klopt wel.
Je hartchakra is het makkelijkst te voelen. Vooral als je verliefd bent staat dat chakra wagenwijd open.
Wieger vertelde dat hij zijn derde oog wel eens geactiveerd had.

peper

Re: Chakra's

Post by peper » Thu May 27, 2004 16:23

Kosmos wrote:
peper wrote:zit ik hier een beetje relaxt en onschuldig over dit forum te cruisen kom ik dit soort ongein tegen, wat heeft dit onderwerp in godsnaam verdomme met dammen te maken?
Alles in de Kosmos is 1.

Je hartchakra is het makkelijkst te voelen. Vooral als je verliefd bent staat dat chakra wagenwijd open.
ja, dat er vele sjakraasjes aan je lijf open kunnen staan zou best kunnen, maar lijkt je een ander forum geen zinnigere plaats om te ouwehoeren over goddeloze rommel? ik bedoel ook nog eens, die kosmos van jou vind ik allemaal prima hoor, die wieger kan beter zijn verstand eens activeren zodat hij kan nadenken over hoe het damspelletje zich zou kunnen ontwikkelen, in plaats van er boven op te gaan zitten zodat niemand er iets aan mag veranderen (hé, is dit onderwerp toch nog ergens goed voor, ben weer een beetje opgelucht)

Hanco Elenbaas

Re: Chakra's

Post by Hanco Elenbaas » Thu May 27, 2004 17:14

Kosmos wrote:
Alles in de Kosmos is 1.

Je derde oog is makkelijk te activeren door wat goede wiet, liefst Jamaicaanse Sinsemilla.
Kan ook met Jamaicaanse zaaddragende planten.
Op Curaçao kwam ik dammers, jagers van Saint Vincent tegen die vertelden dat op sommige eilanden van hun archipel net als op Jamaica het eiland vol stond met uitstekende marihuana. Zij rookten de wiet puur, zonder tabak. Bob Dylan kwam daar graag.
Aan de Thaise wiet kleeft bloed, net als aan de Columbiaanse. In Nederlandse skunks zitten vaak chemicaliën.
Spijtig genoeg is naast Cannabis Indica ook Cannabis Sativa door het IOC op de lijst van verboden middelen geplaatst.
Het CDA probeert al jaren het Amsterdams vrijgeven van Cannabis Sativa en Cannabis Indica te bestrijden, vooralsnog gelukkig tevergeefs.
Pas op met skunk!!
Last edited by Hanco Elenbaas on Thu May 27, 2004 18:15, edited 6 times in total.

Post Reply