Bron: Facebookgroep
International Draughts
Steven Tjong
International Draughts.
European Championship Veterans 2025 Blitz & Rapid
BREAKING NEWS!!
Na het EK Rapid Veteranen nu ook het EK Blitz gewonnen door MF Andrew Tjon A Ong
Protest is toegewezen.
Het protest is toegewezen! De jury d'appèl bestaande uit voorzitter Johan Demasure (België) Aare Harak (Estland) en Bartosz Socha (Polen) heeft unaniem besloten, dat Andrew Tjon A Ong ,volgens de reglementen, de winnaar is van het EK Blitz 2025 Veteranen 2025 .
Congratulations.
Na een slecht toernooi, zware griep, koorts en weinig lucht heeft Andrew Tjon A Ong toch nog kunnen goedmaken wat er goed te maken viel. Andrew Tjon A Ong verloor liefst 35 ratingpunten in het hoofdtoernooi, maar pakte in de twee toernooien (* Blitz & Rapid ) daarna de hoofdprijzen,
Kampioen Blitz &
Kampioen Rapid Veteranen 2025.
Oorspronkelijk werd er een ander podium gevormd. Volgens deskundige Frank Teer hadden ze de regels niet goed toegepast en adviseerde mij om meteen een protest in te dienen. Er zat zeker geen eigen belang bij dit advies, want indien het protest gegrond zou worden verklaard en de eindstand gewijzigd, dan zou Frank zijn podiumlek verliezen en op de 4e plek terechtkomen. Maar Frank vond het belangrijker dat de regels goed zouden worden toegepast en dat de titel terecht zou komen, bij degene die volgens de reglementen van dit toernooi het toernooi gewonnen zou hebben. Binnen een dag kwam de driemans jury met een unaniem oordeel, dat de Tjon A Ong het toernooi had gewonnen.

De uiteindelijke eindstand
Piet Bouma
Netjes, dat het gecorrigeerd is. Heeft de jury d'appel ook nog uitleg gegeven hoe de reglementen 'gelezen' moeten worden, of komt dat volledig overeen met wat je zelf al eerder aangaf Andrew Tjon A Ong.
Beantwoorden
Steven Tjong
Piet Bouma De Jury gaat het zelf bekend maken op de FMJD site.
Beantwoorden
Andrew Tjon A Ong
Piet Bouma het komt overeen, met wat ik zelf al eerder aangaf. Als het even kan, zal ik zelf e.e.a. posten van de diverse leden van de jury d'appèl, maar ik wacht even af, hoe zij het bekend gaan maken.
Ik heb zelf nog geen jury rapport gezien op de site, maar vind wel, dat de betrokkenen recht hebben op een uitleg.
Daarom hieronder het oordeel van één van de juryleden, waar allemaal het mee eens waren:
"As Rules do not describe different tie-breaking solutions, Annex 3 5.10a should be applied (FMJD standard rules apply).
Shortly I will try to describe as I see things:
1. All 4 players end with same amount of points and All 4 have same amount of wins (5.11.1.2.1.1.)
2.In 4 in group have 3 points (5.11.1.2.1.2). The 5.11.1.2.1.2 states here clearly „result“ (just „number of points“ as written in Annex 3 point 5.6), not any kind of tie-breakers more in this stage.
3. 3 of tie-breaking players played agains 5th (Paluch, Piotr) a draw. Only Tjon A Ong, Andrew won. So, he should be 1st.
For remaining 3 players (Kosior, Anton, Teer, Frank and Gorobets, Viktor) next player should be compared for determing positions.
Frank Teer made draw with Stoker, Gaele (pos 6) , others win. So, Frank Teer should be 4th.
Kosior, Anton and Gorobets, Viktor share 2-3 places as they made same results for remaining players (pos 7-8).
So, 1st is Tjon A Ong, Andrew
2.-3. Kosior, Anton and Gorobets, Viktor (shared place)
4th Teer, Frank.
This is in my opinion about this case."
Lucien Farzan
Gerechtigheid
Janes de Vries
Keurige bevestiging! Het valt mij verder op dat jouw favoriete vrouwen je een meisjesnaam geven.

Maar begrijp dat An een koosnaampje is voor stafleden van de familie.

Aan de Top geraken is een kwestie van hard werken & permanente inzet. Niets is zo moeilijk dan aan de Top te blijven!! Een vleugje Hollandse humor met een Surinaams sausje: "If you want to fly with Eagles, don't swim with the Ducks."

Bravo Kampioen

groepsfoto

Foto met de winnaars in beeld. Kateryna Mosiienko (Oekraine) won alle catergoriën bij het EK U27