European Championship Youth, Tallin 2023

Post Reply
Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Jul 31, 2023 13:21

Informatie
Van 1 t/m 9 augustus vindt in Tallinn het EK jeugd plaats. Nederland reist af met 21 jeugdspelers. Naast het reguliere toernooi, zullen ook het EK Blitz en EK Rapid gehouden worden.

Op deze plaats zullen er verslagen en foto's worden geplaatst. Voor meer informatie over het toernooi, ga naar de toernooisite.
https://eyc2023.org/
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Andrew Tjon A Ong

Re: European Championship Youth, Tallin 2023

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Jul 31, 2023 14:11

Bron: Facebookgroep International Draughts
Fred Passchier

Image
Op weg naar Tallinn , EK Boys Juniors

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Jul 31, 2023 16:42

Bron: https://www.rodi.nl/schagen/nieuws/3508 ... -wk-dammen

Tienjarige Zandtemmer pakt koffers voor EK en WK dammen

’T ZAND - Op de salontafel pronkt een schitterend dambord, als een ware blikvanger. Naast het bord staat een stoere bruine kruk, het vaste plekje waar de tienjarige Daniel Vink zich bijna dagelijks achter zijn dambord nestelt. Hij speelt het liefst met zwart, want daarmee kun bij aanvang van het spel de meeste trucjes uithalen. Een brede glimlach siert zijn gezicht terwijl hij trots vertelt dat hij redelijk onverwachts de kans heeft gekregen om deel te nemen aan het Europees en Wereldkampioenschap dammen. Het EK is zijn eerste grote wedstrijd, zijn eerste keer in een vliegtuig en ook de allereerste keer dat hij een ander land bezoekt. Zondag 30 juli vertrekt hij samen met 21 andere deelnemers naar Tallinn, Estland.

Image
Controle hebben, kijken en de tegenstander in de gaten houden. (Foto: vincentdevriesfoto.nl)

Door Anne Smit

Het avontuur begon voor Daniel in januari, toen hij samen met vier klasgenoten meedeed aan het schooldammen. Voor alle vier was het een geheel nieuwe ervaring. Hij geeft toe dat ze destijds nog niet erg bedreven waren in de sport. Sinds de start van dit initiatief krijgen ze elke donderdag damlessen van meester Maarten. Tijdens het schooldamtoernooi werd al snel duidelijk dat Daniel talentvol bleek te zijn. Zijn vader, Edwin Vink, heeft vroeger zelf ook weleens gedamd: “Mijn vrouw en ik zijn vanaf dag één gaan kijken. Erg leuk om te zien, zeker ook omdat hij het zo goed deed.”

Terwijl het schooltoernooi vorderde, nam Daniel met zijn team deel aan het Helders Kampioenschap dammen. Tot hun grote verbazing gingen ze daar als winnaars uit de bus. Het vijftal had de smaak te pakken en wilde meer. Bij het Noord-Hollands Kampioenschap werden ze opnieuw eerste. Ondertussen had Daniel ook meegedaan met het ‘Open persoonlijk kampioenschap van Den Helder 2023’, daar werd hij eerste. De reis met zijn klasgenoten voerde verder naar de halve finale van het Nederlands Kampioenschap, waar ze als tweede eindigden en zich plaatsten voor de finale van het NK. Het avontuur eindigde voor het vijftal op een zestiende plaats.

Solo
Bij het NK Dammen (normaal dammen, niet sneldammen, red.) deed Daniel solo mee. Een derde plaats was genoeg om zich te plaatsen voor het EK en WK. De jonge Vink haalde het podium net niet. Jammer genoeg kon de bronzen medaillist niet deelnemen en dus staat de geboren en getogen Zandtemmer deze zomer op het Europees- en Wereldkampioenschap dammen voor welpen (leeftijdscategorie, red.). Deze grote wedstrijden zijn andere koek. Waar hij gewend is om hooguit vijftien minuten per potje te spelen, dienen de welpen in aankomend toernooi 80 minuten + 1 te spelen.

‘Dammen bevat nogal wat regels en trucjes’

“Dammen bevat nogal wat regels en trucjes, ik snap het soms nog steeds niet”, lacht Manon, de moeder van Daniel. Een spel van deze lengte houdt in dat spelers een bepaalde hoeveelheid tijd krijgen om hun zetten te doen. In dit geval is de speeltijd 80 minuten, dit betekent dat iedere speler 80 minuten op de klok heeft om al zijn zetten te voltooien. Na elke zet krijgt de speler een extra minuut toegevoegd aan zijn totale speeltijd. Dit dient als een soort bonus of increment (iets dat toegevoegd of gewonnen is, red.) voor elke zet die wordt gedaan. Spelers moeten hun zetten binnen de toegewezen speeltijd maken. Als een speler zijn zet voltooit voordat de tijd op de klok afloopt, begint de klok van de tegenstander te lopen. De spelers wisselen elkaar af en moeten binnen hun individuele speeltijden blijven. “Dat kan zomaar vier uur gaan duren, dus dat gaat een uitdaging worden. Gelukkig zijn er coaches mee die eten en drinken komen brengen. Als ik naar de wc moet, dan moet dat razendsnel in mijn speeltijd”, legt Daniel uit.

Talent
Is het talent van de jonge Zandtemmer te verklaren? “Afgelopen maand heeft Daniel de zogenaamde IEP-toets gedaan. Daaruit bleek dat hij het niveau van een vijfdejaars havo-scholier heeft. Dat verklaart waarschijnlijk waarom hij het zo snel oppikt,” legt Edwin uit. Tot groep acht volgt hij Eureka onderwijs in Julianadorp en daarna hoopt hij naar het Regius College in Schagen te gaan. “Ik zit ook op schaken bij Magnum in Schagen en voetbal hier in het dorp. Daar ben ik keeper en ik vind het geweldig. Als ik wat vrije tijd heb, speel ik graag games zoals Fortnite en Minecraft,” lacht hij.

Beter worden in dammen gaat niet vanzelf, Daniel traint drie uur per week. Elke maandag traint hij bij meester Ivo de Jong, een internationaal dammeester, en vrijdag’s bij meester Maarten. Daarnaast daagt hij zijn vader ongeveer vier keer per week uit “Voor het slapen gaan spelen we een potje, soms win ik van mijn vader, maar nog niet altijd.” Edwin trekt met een grijns zijn wenkbrauwen omhoog. Daniel noteert alles in zijn damboekje. Hij moet even tellen, maar kan uiteindelijk mededelen dat hij al in zijn vijfde werkboek bezig is. “Hierin kun je oefenen op de beste zet. Er staan allerlei voorbeelden in. Na elk boekje heb je een examen, nu ben ik bezig met mijn niveau 4 diploma.”

Controle hebben
Controle hebben, kijken en de tegenstander in de gaten houden, want kan hij een trucje uithalen of niet? “Als ik het trucje niet op tijd door heb sla ik even kort met mijn hand op mijn hoofd. Dan had ik toch even beter moeten kijken!” Daniel is niet de enige die weleens een hand op zijn hoofd slaat. Vader Edwin vindt het vaak nog vele malen spannender. “Als hij wedstrijden heeft zit je als publiek vaak in een sporthal. Alles staat tafeltje-tafeltje en het is er bijna muisstil. Ik wil het zo graag zien dat ik tussen de mensen door probeer te gluren. Dat kan behoorlijk spannend zijn!”

Het EK in Tallin, Estland, staat van 1 augustus tot en met 9 augustus op de agenda. Negen dagen intensief dammen. De eerste zeven dagen wordt het reguliere EK gespeeld, op dag acht het EK rapid (speeltempo 15 minuten plus 5 seconden per zet). Op dag negen het EK blitz (5 minuten plus 3 seconden). In deze drie kampioenschappen wordt naast het individuele klassement ook gespeeld voor het landenklassement. In eerste instantie zou het WK plaatsvinden in Riga, Letland. De locatie wordt echter gewijzigd, dat is nog even spannend. (Edwin heeft laten weten dat het WK dammen in Prora, Duitsland op het eiland Rügen is van 27 oktober tot en met 4 november 2023, red.). “Ik heb er heel veel zin in”, roept Daniel. De Dambond regelt de reis en het verblijf. Met 22 spelers, vier coaches en negen ouders stappen zij op Schiphol in het vliegtuig, op weg naar een nieuw avontuur.

TEAM NL
“Ze spelen voor ons land en krijgen mooie oranje-team shirtjes met TEAM NL. We laten het op ons afkomen. Een van ons gaat mee en we maken er hoe dan ook mooie weken van”, besluiten Manon en Edwin.

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Fri Aug 04, 2023 00:45

Bron: Facebook TeamNL Dammen

Image
Het Nederlandse TeamNL Dammen op het European Youth Championship
Draughts 2023!

"Tijd voor een tussenbalans"
Artikel via https://www.jeugddammen.com/nieuws_outp ... hp?TID=299...
Vier van de negen rondes zijn gespeeld. Het toernooi is bijna halverwege. Een mooi moment om te vragen hoe het toernooi verloopt en hoe TeamNL ervoor staat.
Na afloop van de vierde ronde maken we met Rik Keurentjes, één van de vier coaches, de balans op. Vanuit een heel mooi Holland House, in de lobby van de speelzalen, spreekt Rik positief over het toernooi. “We zitten in een goed hotel met goede airco in de drie speelzalen. Het eten is prima, drie keer per dag staat er een mooi buffet voor ons klaar.”
“TeamNL draait uitstekend” vervolgt Rik zijn gesprek. “We hebben in meerdere categorieėn verschillende spelers die het heel goed doen.”
Welpen en pupillen
“De vier welpen hebben een prachtige ervaring. Zij maken nu echt mee wat het is om op een Europees kampioenschap te spelen. Hetzelfde geldt voor Indy, die als enig pupillen meisje uit Nederland voor het eerst proeft aan dit niveau.”
“Bij de pupillen jongens hebben wij met Alex, Alexei en Siebe drie spelers die allemaal voor de top van het klassement kunnen gaan. Siebe heeft vandaag gewonnen en dat is heel positief. Alexei had Matvey Koliesnikov (Oekraļne) uitstekend in de touwen maar miste de beslissende zet. Alex won zijn partij wel. Met hem gaat het gewoon heel mooi.”
Aspiranten
“Bij de aspiranten meisjes was hét duel van vandaag natuurlijk de partij tussen Yulia en Sasha. Zij speelden na een heleboel verwikkelingen remise tegen elkaar. Fleur, die in achtervolging op Kateryna Musiienko (Oekraļne) is, speelde tegen de koploopster een degelijke partij”.
“Bij de aspiranten jongens is Matheo is ontketend! Hij heeft nog alles gewonnen! Sytze speelt over het algemeen uitstekend. Vandaag miste hij op het einde in een heel goede partij tegen Augustas Gainovskis (Litouwen) helaas de winnende voortzetting. Bart Jan maakt zijn debuut op het EK, wat natuurlijk spannend is.”
Junioren
“Bij de junioren meisjes rondde Luise vandaag een mooie hekstellingspartij met winst af. Marie was wat minder tevreden over haar partij, maar ze heeft een goede stijl en laat duidelijk zien dat ze continu in de top van het klassement meedraait”.
“Het gaat natuurlijk helemaal mooi bij de junioren jongens. Er zijn twee koplopers op dit moment, beiden Nederlanders. Roland en Emre zijn twee punten los van de achtervolgers. Morgen spelen de jongens tegen elkaar. Wouter vocht vandaag goed terug na zijn nederlaag van gisteren tegen Emre. Vandaag won hij van Michal Vitek (Tsjechiė). Simon, die vorig jaar de grootverdiener was op de EJK een WJK stuitte vandaag op Vsevolods Mitrevics (Letland) die niet van wijken wilde. Met deze vier jongens zitten wij ook prachtig in het klassement.

Image
Image
Image
Image
Image

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Aug 08, 2023 17:42

Bron: https://denoordoostpolder.nl/sport/Math ... 79006.html

Matheo Boxum Europees kampioen dammen
Harry de Ridder

Image

Matheo Boxum heeft weer een prijs aan zijn al imposante verzameling toegevoegd. De Emmeloorder (14) werd in Tallinn Europees kampioen dammen bij de aspiranten. ‘Een van mijn mooiste titels’, aldus de kampioen.
Het is een nieuw hoogtepunt dit jaar. In april schreef Matheo Boxum damgeschiedenis door zich als jongste speler sinds Harm Wiersma (in 1967) voor het NK senioren te plaatsen. ‘Dat voelt ook nog steeds heel erg goed.’ De overwinning in Tallinn is des te mooier, omdat Matheo Boxum al voor de laatste speelronde de titel veiligstelde. Hij won al zijn partijen en had daardoor de concurrentie op een onoverbrugbare achterstand gezet. ‘Matheo is ontketend’, concludeerde bondscoach Rik Keurentjes al na vier speelronden.

Mooiste zege
Ook Priit Lokotar, de plaatselijke favoriet uit Estland, moest eraan geloven. ‘Dat is mijn mooiste zege’, vindt de vwo-scholier. ‘Toen ik net met internationaal jeugddammen begon, verloor ik vaak van hem. Nu won ik in een goede stand door een combinatie.’ Ondanks dat hij alle partijen won, vindt Matheo Boxum de Europese titelstrijd best zwaar. ‘De coaching is gelukkig goed. Dat helpt mij om goed in m’n ritme te blijven.’ Dit EK is het eerste toernooi in de leeftijdscategorie 14-16 jaar voor de jonge dammer. Het maakt de overwinning des te knapper.

‘Ik ben heel blij met de titel, maar ik probeer me nu goed te focussen op het rapid en blitz.’ Want er is nog meer te halen in Estland voor het damtalent. Dinsdag is het rapidtoernooi, woensdag staat het blitz op het programma. Hij kan nog twee titels aan zijn palmares toevoegen. Dat hij ertoe in staat is, bewees hij eerder door bij de pupillen beide titels te grijpen. ‘Er zijn meer kanshebbers. Iedereen doet een poging om te winnen, maar ik doe mijn best.’ Met het zelfvertrouwen zit het wel goed. ‘Behalve met de titel ben ik vooral blij met de inhoud van de partijen. Een mooie basis voor andere toernooien.’

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Aug 08, 2023 17:46

Bron: Facebook Team NL Dammen

Vandaag eindigde het klassieke deel van het EK jeugddammen 2023. TeamNL dammen is trots op alle deelnemers aan het European Youth Championship Draughts 2023! Wij hopen van harte dat de gezamenlijke prestaties in het klassieke toernooi voldoende zijn voor goud in het landenklassement.

Felicitaties aan alle medaillewinnaars:
🥇Luise Gabbert (G19 s-1), Fleur Kruysmulder (G16 s-2), Matheo Boxum (G16 s-2)
🥈Roland Kreeft (B19 s-1), Alex Poliakov (B13 s-3)
🥉Emre Hageman (B19 s-1), Alexei Ovsyanko (B13 s-2)

Morgen is het EK jeugddammen rapid!

Image

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Aug 08, 2023 23:33

Team NL Dammen

Vandaag stond de discipline rapiddammen op het programma van het European Youth Championship Draughts 2023 . De spelers van Team NL Dammen Jong Oranje toonden weer veel strijdlust en doorzettingsvermogen. Dat resulteerde onder meer in de volgende medaillewinnaars:

🥇Simon Harmsma (B19, s-1), Yulia Bintsarovska (G16 s-2)
🥈Matheo Boxum (B16, s-2)
🥉Luise Gabbert (G19, s-1)

Morgen is het EK jeugddammen blitz!

Image

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Aug 08, 2023 23:35

Team NL Dammen

Yulia Bintsarovska is Europees Kampioen Aspiranten-Meisjes (G16, s-2) Rapid geworden. Van harte gefeliciteerd!

Image

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Sun Aug 13, 2023 17:29

Steven Tjong

International Draughts

Image

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Sun Aug 13, 2023 17:38

Bron: https://www.gelderlander.nl/lingewaard/ ... ~a72b29bc/

Image Fleur Kruysmulder uit Huissen, Europees kampioen dammen. Met rechts naast het bord haar medaille en de bokaal die bij de Europese titel hoort. © Fons Sluiter

Fleur (16) is voor de tweede keer Europees kampioen dammen, nu wil ze wereldkampioen worden
Fleur Kruysmulder (16) uit Huissen keerde vrijdag als Europees Kampioen dammen terug uit Tallinn (Estland). Het is al de tweede Europese titel voor de Huissense scholiere en ze is ambitieus. ,,Ik wil later bij de volwassen vrouwen ook wereldkampioen worden.”

Lex Halsema
Een jaar geleden haalde ze in het Turkse Nevsehir haar eerste Europese jeugdtitel binnen. Toen ging het nog om sneldammen op een toernooi dat één dag duurde. Aan de titel voor klassiek dammen in Tallinn ging een week aan harde strijd vooraf, waarbij de Huissense aan het langste eind trok. ,,Ik stond bij de laatste van negen partijen al een punt voor op de nummer twee, dus ik kon vrij ontspannen spelen. Iets te, want het werd remise. Maar dat was ook goed genoeg voor de titel.”

Echt spannend
,,Nee, deze tweede heeft meer waarde dan die eerste”, zegt Fleur op de vraag of het winnen van Europese titels al begint te wennen. ,,Met deze ben ik echt heel blij, een toernooi van een week is echt anders , de tegenstanders zijn echt heel goed en het is echt spannend”, kijkt Fleur terug.

Begonnen op Abacus
De Huissense gaat naar het Candea College in Duiven. ,,Omdat ze daar een technasium en gymnasium hebben. Ik doe alle twee en begin komend jaar aan het vijfde jaar”, zegt Fleur. ,,Ik speel ook wel toernooien buiten de vakanties en dan werkt de school goed mee. We hebben wel de afspraak dat ik goede cijfers moet blijven halen, maar dat lukt. School gaat me wel gemakkelijk af.”

Dat deed dammen ook toen Fleur in groep zeven van basisschool de Abacus voor het eerst een dambord aanraakte tijdens een schooltoernooi. ,,Ik vond het meteen leuk en ben ook op de damclub gegaan. Binnen anderhalf jaar werd ik gevraagd voor de talentengroep. Ook leuk, ook omdat ik al in de gaten had dat het best goed ging.”

Nog veel leren
,,Maar ik ontdekte daar ook dat dammen gecompliceerd kan zijn en ik heel veel dingen nog niet wist. Zoals patronen herkennen en verschillende openingsstrategieën. Sinds die tijd las ik elke week een damboekje door, daar leer je ook heel veel van.” ,,Ze kreeg zelfs de opdracht mee wat langer over die boeken te doen, sommigen zijn er een jaar zoet mee, Fleur wilde elke week een nieuw boek”, valt haar moeder in.

Ik wil wereldkam­pi­oen worden, bij de volwasse­nen. En tegen mannen spelen.

Fleur Kruysmulder, Europees Kampioen dammen (aspiranten) uit Huissen
,,Ik pik het gewoon makkelijk op”, zegt Fleur die ook haar ambities goed onder woorden kan brengen. ,,Ik wil wereldkampioen worden, bij de volwassenen. En tegen mannen spelen, zoals onlangs tegen grootmeester Jan Groenendijk, daar leer je echt heel veel van. Ook bij het dammen spelen mannen en vrouwen nog apart, jammer wat dat lijkt me bij een denksport niet nodig. Maar vanwege EK’s en WK’s kan je dat alleen aanpassen als heel de wereld meedoet. Dat gaat denk ik niet gebeuren.”

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Sun Aug 13, 2023 23:41

Steven Tjong

International Draughts.

Hoogeveens sporttalent Roland Kreeft (17)pakt zilver op het EK Jeugddammen.

Tallinn/Hoogeveen – Van 1 t/m 9 augustus werd in het schitterende en historische Tallinn, de hoofdstad van Estland, het Europees jeugddamkampioenschap gehouden. Hoogeveens toptalent, Roland Kreeft, debuteerde bij de categorie junioren (leeftijden t/m 19 jaar) met een prachtige tweede plaats. “Ik ben erg tevreden over mijn toernooiverloop. Mijn doel was een podiumplek en dat is gelukt,” blikt de trotse Roland terug. Roland werd dit jaar benoemd tot sporttalent van de gemeente Hoogeveen 2022.
Door Zainal Palmans

Vooraf aan het EK speelde Roland eerst een World Cup in Rotterdam om in het ritme te komen. Het toernooi verliep wisselvallig, maar gaf hem veel input om hier en daar wat te sleutelen aan zijn spel en zijn mentale vaardigheden. Op het EK moest het echte werk gebeuren, zou Roland hebben gedacht. Uiterst gemotiveerd en met de goede focus ging hij op weg naar het EK. “Voor het toernooi wist ik dat ik kansen zou hebben om hoog te eindigen, maar het is altijd de vraag hoe het toernooi gaat lopen. Het deelnemersveld was sterk bezet. Meerdere spelers hebben namelijk in hun damcarrière internationale prijzen gewonnen.” De prijzenkast van Roland liegt er ook niet om, want vorig jaar werd hij op twee onderdelen (Klassiek en Blitz, c.q. sneldammen) Europees kampioen bij de aspiranten (leeftijden t/m 16 jaar) en pakte hij twee keer brons op het WK op de onderdelen Klassiek en Blitz.
Lekker begin
De start van Roland was veelbelovend. “Ik zat er meteen lekker in. Van de eerste vier rondes heb ik er drie gewonnen en één remise gespeeld.” Roland wist de voormalige wereldkampioen Andrii Blokha uit Oekraïne met een slimme tactische slagkeuze te verrassen en in de vierde ronde versloeg de Hoogevener, in een spectaculaire partij, de ervaren Amadeusz Zybzer-Moszak uit Polen. De eindspeloefeningen van trainer Zainal Palmans kwamen daar goed van pas.
Zinderende slotronde
In het vervolg van het toernooi was het vooral de boot afhouden. Wachten op de kansen, want alle concurrenten verschenen een voor een achter het dambord. “De vier rondes daarna heb ik remise gespeeld tegen alle sterke concurrenten en in de laatste ronde spande het erom voor de titel. Ik speelde tegen mijn clubgenoot Wouter Sosef en met winst zou er een grote kans zijn dat ik kampioen zou worden. De partij verliep erg goed, maar Wouter verdedigde het sterk.” Net geen goud, want dat ging verrassend naar Vsevolods Mitrevics uit Letland die de Nederlanders voorbijstreef. Emre Hageman uit Den Haag werd derde. “Ik ben uiteindelijk erg tevreden met het zilver en ik kijk met veel plezier terug op mijn toernooi.” Bij het onderdeel Rapid eindigde Roland 8e en bij het Blitz 7e.
“Het spel van Roland was verzorgd en van een hoog niveau”, zegt zijn trainer Zainal tevreden. “Hij heeft werkelijk alles gegeven en het optimale eruit gehaald. Zeer indrukwekkend om te zien. Ik kijk al uit naar zijn prestaties op het WK.”
Hoogeveense EK-delegatie
De Hoogeveense jeugddamclub was weer goed vertegenwoordigd met vijf spelers. Wouter Sosef (19) had meer verwacht van zijn EK, maar kan toch positief terugkijken. Hij deed bij alle onderdelen goed mee in de top-10. Bij de aspiranten speelden Sytze Spijker (16) en Bart Jan Kortleven (16) mee. Sytze kwam net te kort voor een podiumplek. Op het onderdeel Klassiek werd hij 5e en bij het Blitz 4e. Bart Jan deed voor het eerst mee aan een EK en had geen hoge verwachtingen. Het was voor hem een leerzame ervaring. De Nederlands kampioen Siebe Kortleven speelde in de pupillencategorie een sterk toernooi. Ook voor hem was dit zijn eerste EK en debuteerde met een prachtige vijfde plek.
Gouden aanwinst
Een prachtige vermelding verdient Yulia Bintsarovska uit Kampen. Het kersverse lid van de Hoogeveense damclub en een van de sterkste meisjes van Nederland presteerde geweldig met goud bij het Rapid en zilver bij Blitz. Yulia gaat aankomend seizoen in het tweede team van Hoogeveen spelen in de Hoofdklasse. Zij wordt getraind door Michel Stempher, teamleider van het eerste team van Hoogeveen. Het was voor Stempher geen verrassing dat zijn pupil hier voortreffelijk presteerde: “Ik train Yulia nu inmiddels anderhalf jaar. Alles wat ik haar in deze periode geleerd heb, neemt ze volledig tot zich en past ze onmiddellijk toe in haar partijen. Ik ben erg trots op de resultaten die ze als eerstejaars al heeft neergezet op dit EK en ben heel erg benieuwd hoe ze zich in de toekomst gaat ontwikkelen. Ik ben dan ook heel erg blij dat ze onze damclub het komende seizoen komt versterken. Dat biedt ons nóg meer mogelijkheden om het niveau van Yulia naar een hoger niveau te tillen.”
https://regionieuwshoogeveen.nl/.../hoogeveens.../...
Foto: Heike Verheul *( Heike Verh ) 👍👍👍

Image

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Aug 14, 2023 00:09

Eddie Vd Acker

Image

Post Reply