BARRAGE WK

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

De 10/3-vloek

Post by Hanco Elenbaas » Thu Oct 02, 2003 00:30

Gerard de Groot wrote:Ik stel voor de titel maar aan Georgiev te geven. Hij is in staat de meest kromme partijen (voor zover ik dat met mijn beperkte inzicht kan beoordelen) naar remise te schuiven. En ondertussen probeert hij wel kansen te creëren.
Ook ik hoop dat Georgiev morgen kampioen blijft.
Valneris mag ook.
Tsjizjov alsjeblieft niet, die is het nu wel vaak genoeg geweest.
Jammer dat mijn favoriete Schwarzman morgen niet mag meedoen.

Maar...de 10/3-vloek! Haalt Tsjizjov, in het toernooi nummer 10 geloot, zijn tiende wereldtitel, zonder één enkele overwinning in de barrage, door uiteindelijk met 3 minuten remise te schuiven? Het zou me niet verbazen.

jelle groeneveld

Post by jelle groeneveld » Thu Oct 02, 2003 01:06

Gisteren in de barrage van de WK waren er ongeveer 16 toeschouwers. De dagen ervoor was het al niet veel meer. Zelfs WK's (met of zonder DT) trekken geen publiek meer. Ook het contact met het toernooi van afstand (Teletekst, webcam) was niet optimaal. De partijen lieten niet veel interessante strijd zien. Het damboek over deze barrage zal ook niet veel nieuws te vertellen hebben. Afschaffen die barrages. Een WK spelen met direct een einduitslag. Anders voelen toeschouwers en sponsors zich genomen. Dat geldt ook voor andere toernooien.

Guest

Post by Guest » Thu Oct 02, 2003 01:27

jelle groeneveld wrote:Gisteren in de barrage van de WK waren er ongeveer 16 toeschouwers. De dagen ervoor was het al niet veel meer. Zelfs WK's (met of zonder DT) trekken geen publiek meer. Ook het contact met het toernooi van afstand (Teletekst, webcam) was niet optimaal. De partijen lieten niet veel interessante strijd zien. Het damboek over deze barrage zal ook niet veel nieuws te vertellen hebben. Afschaffen die barrages. Een WK spelen met direct een einduitslag. Anders voelen toeschouwers en sponsors zich genomen. Dat geldt ook voor andere toernooien.
Mee eens. Dit is zo logisch dat je je werkelijk afvraagt waarom dit niet al gedaan is?? Wat een prutsbarrage. Anti-reclame ten voeten uit.

Zou het Hanco voorstel een oplossing bieden? En de DT?

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Thu Oct 02, 2003 09:21

Image
Druk F5 als je huidige stand wil zien. (Van de site http://wkdammen2003.nl)
Last edited by A.Presman on Thu Oct 02, 2003 10:02, edited 1 time in total.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Webcam

Post by Jan Pieter » Thu Oct 02, 2003 09:53

Wieger Wesselink wrote:Op de valreep doet de webcam het vandaag dan toch nog! Dus dat kan straks leuk worden tijdens de barrages.
Inderdaad, hij doet 't. Zelfs in een willekeurig internet-cafe in Jakarta kan ik de barrage prima volgen. Drommen toeschouwers hebben zich inmiddels rond mijn monitor verzameld

Dieter

Post by Dieter » Thu Oct 02, 2003 10:07

Hoe kunnen ze besluiten om zo vroeg te beginnen, geen wonder dat het bezoek tegenvalt. om 14.00 beginnen was veel handiger geweest het heeft voor mensen die van ver komen toch geen enkele zin om nu nog te gaan.
dan maar volgen via de webcam, toch jammer.
alexander of anderen plaatsen jullie even de actiele stand want de hele tijd blijven kijken werkt natuurlijk ook niet op kantoor

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Thu Oct 02, 2003 17:32

Ik zal het niet vertalen. OK?

--------------------------------------------------------------------------------
Unbeleavable tension.
But do you feel it in its full? Imagine you are one of the players there.
And just one mistake would cost you years of work and welth.

Win just once - and you have everything. Everything?
No, not everything. But.
You, World champion go back to you country. You are being met as a hero.
Press, TV, meetings on highest level.
Bonus from the governement (and not always bad, it can be new house or new car or just some substantial amount of money, mostly more then the price money on the humble draughts World championship)
Participation in "Best sportman of the year show" etc.
Few months of extremal positive emotions.
And then after - several months of preparation for the next Match for the World title 2004. As the World Champion you will get all support from your sport authorities in all traject of preparation.
You will know your next goal. You will go for it - to prolong your title.
But even if a case you will loose the match in 2004 - you will earn good money, you are guaranteed for the place in the next World championship. You know the sence of your live for the coming year(s). And it is all in your own hands.

But now. In this match. If one blackout. If one mistake. If one instant wrong calculation when thousands were superb. One move made too quick or too slow - and you have NOTHING. All above but in negative.

Gentlemen! Please don't judge the players for all this draws.
And don't say that they are not enaugh sharp. It is really too heavy for any human if everithing is in the game.

Are you blaming tightrope walker that he is not willing to fall down?

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Thu Oct 02, 2003 21:13

Kosmos wrote:Correctie: Het betrof hier 5 tegen 2 zonder bonusseconden, voordelig voor 5+0 lijkt mij, aangezien 2 minuten vanaf zet 1 a tempo moet spelen om niet door de klok te gaan
JP: Op het Damweb-forum heb ik je al eens gevraagd hoeveel tijd je 'geboden' zou hebben voor de remise-opdracht, als we dit jaar al het biedingssysteem hadden toegepast. Ik wacht nog steeds op je antwoord. Ik kan me amper voorstellen dat je veel meer dan 2 minuten had geboden. Remise maken in 2 minuten is inderdaad niet makkelijk, maar is het moeilijker dan in 5 minuten winnen van Wiering die 2 minuten heeft om een punt bij elkaar te schoppen?
Liever 5 minuten en winnen dan.
Maar wat hier aan de hand was, was dat er geen Fisher-optie was, kijk 2 + 2 tegen 5 + 2 ligt weer heel anders!
Heaven is no location, but a state of mind

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Fri Oct 03, 2003 10:04

Kosmos wrote:Liever 5 minuten en winnen dan.
Maar wat hier aan de hand was, was dat er geen Fisher-optie was, kijk 2 + 2 tegen 5 + 2 ligt weer heel anders!
Nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Je moet een hoeveelheid tijd bieden, en degene met het laagste bod, krijgt de remise-opdracht. Bij het bieden mag je er natuurlijk rekening mee houden dat we geen Fischer-klok hadden. Dus nogmaals de vraag, wat zou je geboden hebben?

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Fri Oct 03, 2003 21:07

2 minuten en 50 seconden
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Oct 04, 2003 00:44

Alle partijen uit de WK-rapide- en sneldambarrage worden door Alexander Kandaourov ook op Wieger Wesselink's Dambo applets gezet en zijn binnenkort te zien op:
http://www.shashki.com/applet/games/WK03FIN.html
Nu alleen nog de beslissende Valneris-Georgiev.

Post Reply