De Vaste Zet toont zich een slecht verliezer

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat May 22, 2004 01:12

hans andriessen wrote: Doen we alleen bij nederlandse kampioenschappen. De teller staat nu op 5. Dat valt dus best mee.
Vijf al!? Welke nog meer Hans, behalve het recente kampioenschap van Frerik?
Gefeliciteerd!

hans andriessen

Post by hans andriessen » Sat May 22, 2004 01:31

Hanco Elenbaas wrote:
hans andriessen wrote: Doen we alleen bij nederlandse kampioenschappen. De teller staat nu op 5. Dat valt dus best mee.
Vijf al!? Welke nog meer Hans, behalve het recente kampioenschap van Frerik?
Gefeliciteerd!
Ach, Hanco. Daar praten wij niet zo over [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Maar vooruit, omdat je aandringt.
Vorig jaar was Frerik sneldamkampioen.
Het schooldamkampioenschap was ook niet voor het eerst en voor Laura is de vlag ook al eens uitgehangen. [img]images/smilies/new_multi.gif[/img]
Laten we nu eerst maar duimen, dat Laura het EK haalt. Ze moet nog 3 partijen.

Overigens zullen er wel families zijn die al vaker wat te vieren hebben gehad. Zelfs met EK-titels.

hans andriessen

Re: Raes

Post by hans andriessen » Sat May 22, 2004 01:34

Kosmos wrote:
Een zoon die zijn vader verdedigt, vind ik vrij normaal.
Geldt dat ook voor een dochter die voor haar vader opkomt?

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Re: Raes

Post by Kosmos » Sat May 22, 2004 01:56

hans andriessen wrote:
Kosmos wrote:
Een zoon die zijn vader verdedigt, vind ik vrij normaal.
Geldt dat ook voor een dochter die voor haar vader opkomt?
Kan een vogel vliegen, Hans?
Heaven is no location, but a state of mind

Ingo

Post by Ingo » Sat May 22, 2004 09:51

Kosmossssssssss,
welkom Gij verruimde geest, welk een onverdeeld genoegen dat Gij uw licht over deze zaak wilt laten schijnen. Tuurlijk heb je gelijk dat JG het nooit had mogen schrijven, tuurlijk had Maurice het stil moeten houden en het pas mogen ventileren bij 100% zekerheid, geen twijfel mogelijk.
De tweede essentie van het hele verhaal PJR is de pertinente ontkenning (gepaard aan een ongepast taalgebruik) van PJR dat er ook maar enigzins sprake zou zijn van een eventuele overgang naar Raes. Het regelmatig terugkerend getal 90 of 95 % komt overigens uit de koker van PJR zelf, niet van Raes. Wanneer je een houding aanneemt van; hoe kómen ze erbij, wat een onzin allemaal, dan is dat in deze situatie net zo laakbaar als hetgeen JG en Raes hebben gezegd. Er was, en dat al vanaf de geboorte van het Raes-idee, een duidelijke wederzijdse interesse.
Arjen schetste de uitermate prettige vriendschappelijke band tussen PJR en zijn huidige clubgenoten en in dat perspectief geplaatst was het gedrag van PJR voor Arjen en Raes heel bevreemdend.
Wie nou wie aan de dijk heeft gezet is niet van enige importantie.
Slot; Maurice Raes, Jo Gorissen en PJR hadden het slimmer kunnen spelen. Maurice heeft het waarschijnlijk uit enthousiasme gezegd, Jo met dezelfde intentie+een lange neusgevoel naar CEMA. PJR had door een wat genuanceerder reactie probleemloos de opties open kunnen houden, maar hij verkoos confrontatie. Dan moet je achteraf niet zeuren en mag je blij zijn dat Maurice het zo heeft afgehandeld. Als de feiten die Maurice mij heeft verteld kloppen was PJR er op deze plek stukken minder rooskleurig vanaf gekomen. Nu komt hij stiekem door de achterdeur weg.
Maar het uiteindelijk resultaat vind ik uiteindelijk zeer bevredigend...
~Er is geen waarheid, slechts perceptie~

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

PJ

Post by Kosmos » Sat May 22, 2004 17:52

Ingo wrote:Kosmossssssssss,
welkom Gij verruimde geest, welk een onverdeeld genoegen dat Gij uw licht over deze zaak wilt laten schijnen. Tuurlijk heb je gelijk dat JG het nooit had mogen schrijven, tuurlijk had Maurice het stil moeten houden en het pas mogen ventileren bij 100% zekerheid, geen twijfel mogelijk.
De tweede essentie van het hele verhaal PJR is de pertinente ontkenning (gepaard aan een ongepast taalgebruik) van PJR dat er ook maar enigzins sprake zou zijn van een eventuele overgang naar Raes. Het regelmatig terugkerend getal 90 of 95 % komt overigens uit de koker van PJR zelf, niet van Raes. Wanneer je een houding aanneemt van; hoe kómen ze erbij, wat een onzin allemaal, dan is dat in deze situatie net zo laakbaar als hetgeen JG en Raes hebben gezegd. Er was, en dat al vanaf de geboorte van het Raes-idee, een duidelijke wederzijdse interesse.
Arjen schetste de uitermate prettige vriendschappelijke band tussen PJR en zijn huidige clubgenoten en in dat perspectief geplaatst was het gedrag van PJR voor Arjen en Raes heel bevreemdend.
Wie nou wie aan de dijk heeft gezet is niet van enige importantie.
Slot; Maurice Raes, Jo Gorissen en PJR hadden het slimmer kunnen spelen. Maurice heeft het waarschijnlijk uit enthousiasme gezegd, Jo met dezelfde intentie+een lange neusgevoel naar CEMA. PJR had door een wat genuanceerder reactie probleemloos de opties open kunnen houden, maar hij verkoos confrontatie. Dan moet je achteraf niet zeuren en mag je blij zijn dat Maurice het zo heeft afgehandeld. Als de feiten die Maurice mij heeft verteld kloppen was PJR er op deze plek stukken minder rooskleurig vanaf gekomen. Nu komt hij stiekem door de achterdeur weg.
Maar het uiteindelijk resultaat vind ik uiteindelijk zeer bevredigend...
Tsja, als je zegt dat PJ zelf nogal tactloos te werk ging, kan ik je alleen maar gelijk geven, Ingo.
Ik wilde alleen opmerken dat 95% zekerheid geen reden is om iemand als 'binnen' te beschouwen.

Wordt het nog weer eens gezellig in Limburg?
Ik heb gehoord dat het Rapid toernooi van CEMA, waar Kat en ik aan mee zouden doen, is geannuleerd.
Heaven is no location, but a state of mind

Ingo

Post by Ingo » Sat May 22, 2004 20:11

Geen idee hoe het zit met dat toernooi in Geleen Kosmos. Het zou heel triest zijn als het annuleren van het toernooi het gevolg is van al dat gekrakeel in de provincie. Ben benieuwd hoe dat dan vandaag in Valkenburg is gegaan...
De rust keert weder, tijd.....

archimedes

Post by archimedes » Sat May 22, 2004 22:43

Gerard de Groot wrote:Ingo,

Hoeveel spelers uit dat eerste verschijnen regelmatig op de clubavond in Maastricht? Toen het eerste kampioen was geworden, vloeide het bier rijkelijk op de clubavond (aldus de website) en terecht, maar waar waren de kampioenen zelf? Ik vind dat geen gezonde basis, sorry.
Ingo wrote:Hoeveel spelers er van het eerste op de clubavond waren na het behalen van het kampioenschap? Zo`n 7 of 8 schat ik, want buiten Yves Vandeberg en ik zijn het allemaal Limburgers weet je! Maar hoe relevant is dat?
Gerard had de berichtgeving op de Raes-site goed tot zich laten doordringen, want volgens mij waren er inderdaad geen basisspelers van het kampioensteam op die bewuste eerstvolgende feestelijke clubavond aanwezig. Ik zie trouwens bijna nooit iemand van het eerste team op de clubavond. En daarmee legt Gerard mijns inziens wel degelijk een relevant punt bloot, te weten een zeker gebrek aan cohesie tussen het oorspronkelijke MDC en de nieuwe spelersgroep: een potentieel risico voor zowel de club als het Limburg-initiatief! Overigens worden gelukkig wel pogingen gedaan om er meer een eenheid van te smeden, zo hebben Eddy Budé en Peter Schellekens een alternerende simultaan op de club gegeven en heeft Eddy enkele malen training verzorgd voor het tweede team.

Bert Verton (lid Raes DC)
Last edited by archimedes on Mon May 24, 2004 08:02, edited 1 time in total.

Klareveld

Post by Klareveld » Sat May 22, 2004 23:56

Hanco Elenbaas wrote: Wie ben jij eigenlijk Klareveld?
We hebben hier afgesproken dat anoniemen niet persoonlijk worden.
Oeps. Ik ben niet-dammer maar wel enthousiast forumlezer. Ik vind het hier zo lekker knus dat ik ook af en toe ook maar wat schrijf.

Afgunstig ten opzichte van de familie Andriessen ben ik ook uiteraard niet. Was gewoon verbaasd over de felicitaties aan zichzelf via dit forum! Maar goed, iedereen is hier blijkbaar zodanig ingevoerd dat dat normaal is. Mij best.

Ingo

Post by Ingo » Sun May 23, 2004 00:02

Hmmm Bert, dat is voor mij ook een verrassing, ik was in de veronderstelling dat zowat alle spelers uit het eerste regelmatig op de clubavond komen, ze wonen toch bijna allemaal in een redelijke straal van Maastricht dacht ik zo?.
Foutje, ik had dat zorgvuldig moeten controleren alvorens te reageren. Verloor door mijn verdedigingsdrang de objectiviteit een weinig uit het oog.
Maar inderdaad, dat komt de cohesie niet ten goede.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Sun May 23, 2004 00:27

Ingo wrote:....Foutje, ik had dat zorgvuldig moeten controleren alvorens te reageren. ...
Te makkelijk [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

hans andriessen

Post by hans andriessen » Sun May 23, 2004 01:00

Klareveld wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Wie ben jij eigenlijk Klareveld?
We hebben hier afgesproken dat anoniemen niet persoonlijk worden.
Oeps. Ik ben niet-dammer maar wel enthousiast forumlezer. Ik vind het hier zo lekker knus dat ik ook af en toe ook maar wat schrijf.

Afgunstig ten opzichte van de familie Andriessen ben ik ook uiteraard niet. Was gewoon verbaasd over de felicitaties aan zichzelf via dit forum! Maar goed, iedereen is hier blijkbaar zodanig ingevoerd dat dat normaal is. Mij best.
Och, ik ben ook niet zo ingevoerd op het forum. Maar ik heb wel gemerkt, dat er vaak op elkaar ingehakt wordt. Dus een "lief" algemeen topic "wij feliciteren..." leek mij wel een leuke afwisseling.
Overigens, de teller staat nu op 6.
Niet om te pochen, hoor. Wij zijn gewoon blij en natuurlijk trots, maar vooral (aangenaam) verrast door het NK van Laura.

En dat zo'n vrolijk bericht dan toch maar temidden van het kemphanengevecht van deze draad terechtkomt! Dat kan ook allemaal

Ingo

Post by Ingo » Sun May 23, 2004 12:48

Wat bedoel je met "Te makkelijk" Arjen?
Goedkoop? Ik geef gewoon een eerlijke reactie op een door mij gemaakte fout, zouden meer mensen eens moeten doen! Let ook eens op de eerlijkheid en openhartigheid van Raes-speler Verton, die toch ook niet te flauw is om kritisch naar zijn eigen club te kijken.
Maar ja, jij bent natuurlijk helemaal vertrouwd met de diepzinnigheid, openhartigheid en eerlijkheid van PJR en dan vallen mijn, en die van anderen, opmerkingen al gauw in de categorie gelul.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Sun May 23, 2004 15:59

Lees dit regeltje en je weet wat ik bedoelde. Ik wilde iets zeggen in de trant van: 'mmm dat lijkt wel meer voor te komen binnen je club'. Maar dat was een grapje geweest en niet zo aardig.

Zeker, het is zeer goed dat je op je fout terugkomt en daarvoor excuses maakt. Zouden meer mensen moeten doen.
Arjen de Mooij wrote:
Ingo wrote:....Foutje, ik had dat zorgvuldig moeten controleren alvorens te reageren. ...
Te makkelijk

Post Reply