De Vaste Zet toont zich een slecht verliezer

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Thu May 20, 2004 17:06

van de website van jo gorrissen wrote:
Raes Maastricht heeft door het aantrekken voor het komende seizoen van, Pieter-Jan Rijken, Jasper Daems, Borghetti en Olga en Brion aangetoond organisatorisch beter in haar vel te zitten en toch daadkrachtig te kunnen operen op de spelersmarkt.
Hoewel het misschien niet mijn plaats is: Pieter-Jan is een club- en teamgenoot van mij. Ik verbaasde mij erover dat hij naar Raes is gegaan zonder de club er wat van mede te delen. Na navraag bleek ook dat er uberhaupt van zijn kant geen denken aan is dat hij bij Raes zou gaan spelen (dit even vrij vertaald).
Jo, waarom zet je dit dan in je stuk? Is het om jezelf zogenaamd op de borst te kloppen? Kijk eens wie we allemaal aantrekken. Ik hoop dat het een vergissing was en dat je iemand anders bedoelde.

Ingo

Post by Ingo » Thu May 20, 2004 17:39

Hmmmmm, interessant verhaal van PJ Rijken Arjen. Je mag er van uit gaan dat JG niets zelf heeft verzonnen. Ik heb zelf trouwens ook gehoord dat PJ bij Raes komt. Twee mogelijkheden, of hij komt echt niet naar Raes, of hij speelt kiekeboetje, maar daar lijkt hij mij eerlijk gezegd niet het type voor.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Thu May 20, 2004 19:36

Van wie heb je dat gehoord? A fuck it, als je het zeker wilt weten, mail of bel hem dan...Dwz PJ.

Hij heeft mij persoonlijk uitdrukkelijk verzekerd dat er absoluut geen sprake van is dat hij bij RDC weggaat. Hij werd zelfs nogal boos dat wel werd beweerd op de site van Jo. Maar goed, laten we wachten op de reaktie van Jo zelf.

Jo Gorissen

De Vaste Zet toont zich een slecht verliezer

Post by Jo Gorissen » Thu May 20, 2004 21:35

Even één ding duidelijk vaststellen. Ik schrijf niet zo maar iets. Ik heb de namen van de aanwinsten van Raes Maastricht gekregen van Maurice Raes en bevestigd door Eddy Budé.
Na een ongenuanceerde reactie van Pieter-Jan aan mijn adres (op het forum van Dammerlei) heb ik voor alle zekerheid nogmaals geinformeerd bij Maurice Raes. Die wist mij te vertellen, dat PJ zo'n drie weken geleden nog toegezegd had, dat het voor bijna 95% rond was. Dat hij nu zo reageert zegt veel over de persoon PJ. Hij houdt blijkbaar twee clubs aan het lijntje.
Maurice Raes ging er dus vanuit, dat PJ naar Maastricht kwam. Dat heb ik gewoon vermeld in het bewuste artikel. Dat hij daar kwaad, pissig of weet ik wat is, ligt wel aan hemzelf.
Graag duidelijkheid geven naar beide clubs toe, PJ. In plaats van mij te beschuldigen van alles en nog wat.
Jouw reactie op mijn forum ontstijgt niet dat van een moeilijk opvoedbare puber. Hierbij wil ik (voorlopig) even bij laten.

PeterHt

Re: De Vaste Zet toont zich een slecht verliezer

Post by PeterHt » Thu May 20, 2004 21:52

Ter informatie, van http://forum.jogorissen.nl/viewtopic.php?t=11
PJ Rijken wrote: Jo,

door t plaatsen van mijn naam bij spelers voor raes-team voor komend jaar, waarvoor je de wereld onmogelijk iets concreets kunt overleggen, daar zelfs ik -nota bene genoemde partij- niks hierover zou kunnen tonen en je voor de publicatie van mijn naam in dit stuk mij niet geraadpleegd hebt, heb je voor mij compleet afgedaan als wat voor journalist je ook denkt te wezen (ik ben gewoon nog altijd lid rdc, hoe moeilijk is dat na te gaan...), als oud-(meervoudig) clubgenoot en als mens.

mijn naam verdwijnt onmiddelijk uit stuk, ik wil je excuses zien en dit is tevens de laatste x dat je mij zoiets flikt.

PJ Rijken

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Thu May 20, 2004 21:54

Ingo wrote:Het tweede gedeelte van je relaas snijdt hout Gerard, ik deel je bezorgdheid over de vergrijzing die vooral in de provincies Noord-Brabant en Limburg keihard toeslaat. En inderdaad moet elke club oppassen met het "kopen"van een sterk team. In het geval van Raes zit er echter meer aan vast. Raes is een tamelijk grote vereniging en speelt komend seizoen met drie teams. In het tweede team zullen veel spelers zitten die het afgelopen seizoen met het eerste kampioen zijn geworden. De doelstelling is niet alleen dat het eerste presteert maar ook het tweede en derde team. En dat alles met het "Limburg-gevoel" als basis.
Verbazingwekkend trouwens dat jij zoveel weet over de "geldbuidel" waarmee Raes WILD (???) zwaait. Ik weet hoeveel dat is, en ik weet wat de spelers krijgen en ik kan je zeggen dat het heel mooi is dat Maurice met zo`n budget(je) zo`n team bij elkaar krijgt. Heel creatief!
En wat zijn nou modale spelers? En wat is nou "veel" geld? Hoeveel punten kan een topper, die een veelvoud ontvangt van wat er bij Raes wordt betaald, in de 1e klasse meer halen dan deze spelers? Heeeeeel weinig schat ik zo, als je de zaken in perspectief plaatst is alles relatief.
En welke spelers(s) is/zijn achter de rug van wie om benaderd? Sinds wanneer moet je aan iemand toestemming vragen om spelers te benaderen?
Ingo,

Hoeveel spelers uit dat eerste verschijnen regelmatig op de clubavond in Maastricht? Toen het eerste kampioen was geworden, vloeide het bier rijkelijk op de clubavond (aldus de website) en terecht, maar waar waren de kampioenen zelf? Ik vind dat geen gezonde basis, sorry.

Andy,

Het is fantastisch dat de intiatieven een jeugdafdeling op te zetten succes hebben. Ga daar absoluut mee door en ik hoop dat jullie over zes jaar het eerste team kunnen versterken met zelf opgeleide jeugdspelers. Dat is onmeetbaar veel leuker dan een gekocht kampioenschap.

Ik hoop dan ook dat Raes het dan niet meer nodig heeft om jeugdspelers van andere verenigingen, die nog niet eens 18 jaar oud zijn, onder druk te zetten binnen enkele dagen te beslissen hun eigen club en trainers in de steek te laten met de belofte van een (naar jeugdige maatstaven) flinke zak met geld.

archimedes

Post by archimedes » Fri May 21, 2004 09:52

Tijn wrote: Effe uitwijken, Dieter is na Verton (ziekte) Hermans & Pietershove (handgemeen) de 4e speler die zich terugtrekt, van een eerlijke competitie is al lang geen sprake meer.
Hoewel niets te maken met de eigenlijke discussie wil ik toch even reageren, omdat ik in een bijdrage van Martijn ook mijn naam genoemd zie. Het is namelijk absoluut onjuist dat ik mij wegens ziekte uit het LK Persoonlijk heb teruggetrokken. Ik heb mij teruggetrokken omdat - na mijn ziekmelding voor de eerste ronde - (de wedstrijdcommissie van) de PLDB meende om mijn partij tegen Randy Cardozo verloren te moeten verklaren en (wellicht nog erger!) dat ik dat feit zelf achteraf uit de media heb moeten vernemen.
Last edited by archimedes on Mon May 24, 2004 08:03, edited 1 time in total.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Fri May 21, 2004 10:46

Tsja Archimedes, das ook lekker. Het is natuurlijk ook wel erg onsportief om ziek te zijn Waarschijnlijk ben je nu te laat, maar, ga voor dat soort dingen direct in beroep, waarschijnlijk vind je dat teveel moeite, maar! Het zorgt er misschien wel voor dat dat soort dingen in de toekomst niet meer gebeuren, en dat er niet nog meer mensen worden weggejaagd. Zo'n beroepszaak zou je met glans winnen, desnoods bij de protestcommissie KNDB.

Verder Jo,

PJ heeft geen enkele reden om RDC 'aan het lijntje' te houden. Vorig jaar heeft hij 5a6 wedstrijden meegespeeld en wel omdat er iemand uitviel, anders was het waarschijnlijk bij 2 a 3 invalsbeurten gebleven. Als hij wegwil, dan zeggen wij: jammer, het was leuk die jaren, en we drinken er een biertje op, en dan zwaaien we hem 's nachts, met een traan in die ogen uit, terwijl hij langzaam achter de horizon verdwijnt. (dit kun je overigens 's nacht niet zien)
En als hij twee weken later zegt, joh, die gasten wilden me toch niet, dan zeggen wij Welkom Terug!
En dit weet hij ook.
Even ter duidelijkheid, hij verdient bij ons geen stuiver met het dammen, zoals alle speler uit ons team (behalve dan enkele met training geven aan de jeugd).

Ten slotte, PJ zegt dat hij niet naar RAES gaat. Jij zegt dat Maurice zegt van wel. Maurice heeft niet meer bewijs dan dat.
Daarom blijft het verzoek (danwel eis) deze bewering te rectificeren.

Ingo

Post by Ingo » Fri May 21, 2004 11:11

Beste Gerard.
Laat ik eerst eens een compliment uitdelen voor de manier waarop er in Den Haag met een goede jeugdopleiding en een clever beleid iets mooi groeit, want DIE Gerard de Groot ben je toch of vergis ik me?
Maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, die van Den Haag is misschien te verkiezen boven andere methodes maar dat wil niet zeggen dat je zo maar uit de losse pols, zonder enig inzicht kunt oordelen over andere verenigingen. En als je je mengt in een discussie als bij deze topic ben dan objectief en oordeel niet zo snel.
Je hebt een wel heel vooringenomen en vooral verwrongen idee van hoe het er bij Raes aan toe gaat. Hoeveel spelers er van het eerste op de clubavond waren na het behalen van het kampioenschap? Zo`n 7 of 8 schat ik, want buiten Yves Vandeberg en ik zijn het allemaal Limburgers weet je! Maar hoe relevant is dat? Bij Raes willen we een mooi team neerzetten en hogerop komen,dat gaat (althans op dit moment) gewoon niet zonder spelers van buitenaf. Tuurlijk is het geen ideale situatie dat spelers niet op de clubavonden (kunnen) komen maar nadelige gevolgen hoeft dat niet te hebben. Zo kan ik zelf helaas niet naar de clubavonden maar dat wil niet zeggen dat ik geen band heb met de andere spelers, integendeel zelfs. Op VOG "ontmoet" ik enkele van mijn teamgenoten, praten we over het dammen en de club en analyseren we soms wat, er is veel e-mail-verkeer met anderen, en rondom de wedstrijden wordt er volop en met ALLE spelers gepraat en geanalyseerd.
Ik voel me op deze manier prettig bij Raes en heb het idee dat de spelers bij Raes het zo ook voelen.
Ook ik hoop dat er in de toekomst spelers in kunnen stromen uit de jeugdopleiding. Helaas stip jij slechts de nadelige kanten van de zaak aan, maar zie ook de voordelen eens. Het 1e team heeft promotiekansen maar ook het tweede kan dit seizoen een heel sterke formatie op de been brengen en misschien meedoen voor de topplaatsen. En ook het derde vaart er wel bij. Het mooie is nu dat wanneer de jeugdopleiding, waar momenteel hard aan wordt gewerkt gelukkig, vruchten af gaat werpen de spelertjes bij Raes trapsgewijs van nivo tot nivo kunnen doorgroeien.
Bovendien kan het aantrekken van sterke spelers een magneetfunctie hebben waardoor de vereniging groeit, met het huidige ledental van ongeveer 50 leden is Raes momenteel al een behoorlijke club dacht ik zo.
Je herhaaldelijk ongenuanceerd geschreeuw over een vette geldbuidel waarmee wild wordt gezwaaid wil ik voor eens en voor altijd ontkrachten. Natuurlijk wordt er betaald, maar niet zo buitensporig als jij het doet voorkomen. Een wereldkampioene mag toch zeker wel een leuk centje verdienen of niet?!! Ik ben zelfs bereid om jou in het oor te fluisteren wat ik zelf krijg(en tevreden mee ben!~), je zult een glimlach niet kunnen onderdrukken wed ik! De BASIS bij Raes is tweeledig;
1. vriendschapsbanden
Jasper Daems is(vooral) vanwege zijn vriend Randy Cardozo gekomen, ik ben zelf vorig jaar gegaan omdat mijn maatje Peter Schellekens het mooie initiatief aan het rollen heeft gebracht. Schellekens en Koullen/Kamyshleeva zijn al ja-ren dikke vrienden, ik heb zelf intensief contact met soulbrother Ger Stam en zo kan ik nog wel even doorgaan hoor.
2. het "Limburg-gevoel"
de bedoeling van Raes is om met Limburgse dammers iets moois te bereiken. Ik zal je de namen eens geven van de selectie van het eerste team dit jaar; we beginnen met de rasechte Limburgers Budé, Cardozo(!), Koullen, Maertzdorf, Peters, Schellekens en Stam. Dan de Limburgse Belg/Belgische Limburger Yves Vandeberg en Olga Kamyshleeva (getrouwd met Koullen)en, hoewel niet in Limburg geboren of woonachtig, ik zelf(ook ik heb Limburgs bloed, mijn vader komt er vandaan).
Blijven over de "exoten" Daems en Borghetti+?, die geen banden hebben met de provincie, hoewel ik dat van Jasper niet met zekerheid durf te zeggen.. Een selectie van 12 spelers omdat Vandeberg en Borghetti (die naar alle waarschijnlijkheid nog een Italiaanse dambroeder mee zal brengen) ieder slechts 5/6 wedstrijden zullen spelen.
Begint het verband/verbond je eindelijk te dagen Gerard? En zeg nou eens eerlijk, lijkt dit in de verste verte op koopziekte? Dacht het niet...
De vergelijking met de spookbeelden van clubs die een kampioensteam kochten en daar later de wrange vruchten van plukten gaat in het geval van Raes mank, Raes streeft niet naar incidenteel succes maar wil iets opbouwen. In mijn ogen zijn de benodigde ingrediënten volop aanwezig!
Tot slot nog iets over je bijterige opmerkingen over het agressief benaderen van een jeugdspeler. Had Maurice aan jou of wie dan ook moeten vragen; mag ik a.u.b. Patrick Stork vragen of hij bij ons wil komen spelen? Laat me niet lachen zeg, een speler kan heel goed zelf bepalen wat hij doet of laat, daar is jou of ieder anders toestemming niet voor nodig. Niet doen alsof mannekes van onder de 18 zielige onmondige wezentjes zijn die bescherming nodig hebben, de meesten hebben al meer levenservaring dan jij en ik op die leeftijd hadden als je begrijpt wat ik bedoel! En wat is nou onder druk zetten? De club die versterking zoekt is gebaat bij snelle beslissingen zodat er bij afwijzing tijd en ruimte genoeg overblijft om naar geschikte alternatieven te zoeken. En het enorme bedrag dat Patrick zou ontvangen? Trek er de reiskosten van af, wat drinken en een hapje eten en de jongen had er een tientje of iets meer aan overgehouden per wedstrijd. Nounounou, wat een wild gezwaai met geld! Een raadseltje; Het bruto van Patrick minus het netto van hem= mijn brutobedrag! Zo, dan is dat ook duidelijk.
Wild he! En daar kreeg de club het afgelopen seizoen buiten een zeer bij de club betrokken speler ook nog eens 15 punten uit 8 wedstrijden voor terug van mij. Ik had toch al gezegd dat Maurice creatief bezig is!!!!!!!
Zoals jij je "kroost" (en niet helemaal ten onrechte hoor, ik begrijp best dat je het zaakje bij elkaar wilt houden)beschermt, zo bescherm ik de belangen van Raes DC, want het bevalt me van geen kanten dat de club door leugens, vooroordelen en meestentijds ongenuanceerde kritieken in een kwaad daglicht wordt gezet. Raes is een club met een strijdplan, een club waarin plezier en prestatie samen smelten. Dat houdt dammen leuk!

Ingo

Post by Ingo » Fri May 21, 2004 12:56

Beste Arjen,
mooi verhaal weer, je groeit per commentaar in je rol als spreekbuis van de immens populaire PJR. Ik ga er van uit dat je verhaal oprecht en uit het hart is gegrepen en dat maakt het allemaal alleen maar vreemder.
Op het Forum van Dammerlei(van Jo Gorissen) sprak Zijne Hoogheid PJR zelf gevleugelde woorden met deze strekking: "voor een contract kan Raes/JG de WERELD geen concrete bewijzen overleggen". Pffffffft PJR, als middelpunt van het universum.... Geil he, als er over je wordt geschreven? Kickuhhh man.
Iemand die totaal verrast is door de grootste onzin die over hem wordt geschreven zal zeker niet met zo`n taal reageren. Aan de andere kant, d.w.z. als er een kern van waarheid in het verhaal zou zitten, zou een slimmerik de discussie in een richting dirigeren waarin voor hem de opties probleemloos open zouden blijven. Het hoog van de toren blazen duidt eerder op "waar rook is is vuur" en het pertinent ontkennen richting jou en de deelnemers aan dit Forum zou hem nu bij een overgang naar Raes onsterfelijk(want onbetrouwbaar) belachelijk maken. Maar goed, met zijn woorden richting JG maakt ie een enthousiast dampropagandist met de grond gelijk en tevens worden betrokken personen in het Raes-beleid, mijn vrienden, Budé, Raes en Schellekens(dat zijn de bronnen waaruit JG zijn verhaal heeft opgemaakt) voor grove leugenaars uitgemaakt die zomaar wat uit hun duim zuigen.
Gisteravond had ik de "wilde weldoener" voor overleg aan de telefoon en heel toevallig rolde er bij hem een SMS-je binnen van.... juist ja PJR die natuurlijk he-le-maal niets met Raes van doen heeft, HOE DURVEN ZE ZOIETS TE BEWEREN????
Maurice heeft me de tekst voorgelezen en ik kan je zeggen dat de woorden van PJR een zeer afwijkende strekking hadden dan de woorden die jij van Zijne Heiligheid hoort. Ik voel niet de behoefte de details te geven maar vraag het eens voor de grap.........
Nog een kleine toevoeging; als dit een aanstaande teamgenoot moet worden......... als zijn damspel een weerspiegeling is van zijn communicatieve vaardigheden, van zijn getwijfel en draaikonterij, LAAT MAAR.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri May 21, 2004 13:17

Ingo wrote:."Limburg-gevoel"
Hebben ze voor het "Limburg-gevoel" niet een apart forum in Limburg....?

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Fri May 21, 2004 13:40

Ingo wrote:Beste Arjen,
mooi verhaal weer, je groeit per commentaar in je rol als spreekbuis van de immens populaire PJR. Ik ga er van uit dat je verhaal oprecht en uit het hart is gegrepen en dat maakt het allemaal alleen maar vreemder.
Op het Forum van Dammerlei(van Jo Gorissen) sprak Zijne Hoogheid PJR zelf gevleugelde woorden met deze strekking: "voor een contract kan Raes/JG de WERELD geen concrete bewijzen overleggen". Pffffffft PJR, als middelpunt van het universum.... Geil he, als er over je wordt geschreven? Kickuhhh man.
PJ heeft rechten gestudeerd. Dit soort formuleringen zijn voor hem dus standaard.
Ingo wrote: Iemand die totaal verrast is door de grootste onzin die over hem wordt geschreven zal zeker niet met zo`n taal reageren. Aan de andere kant, d.w.z. als er een kern van waarheid in het verhaal zou zitten, zou een slimmerik de discussie in een richting dirigeren waarin voor hem de opties probleemloos open zouden blijven.
Als er een kern van waarheid inzat had ie dat gewoon tegen me gezegd. Waarom zou hij niet? Hij heeft er totaal geen belang bij om hierover te liegen.
Ook als hij wel van plan was om naar RAES te gaan, dan heeft hij daar volgens RAES ("er is een kans van 95% dat ie komt) nog niet definitief over geantwoord (ik ga even mee in jouw redenering. Dus is het onbehoorlijk om zoiets wel te publiceren.
Ingo wrote: Het hoog van de toren blazen duidt eerder op "waar rook is is vuur" en het pertinent ontkennen richting jou en de deelnemers aan dit Forum zou hem nu bij een overgang naar Raes onsterfelijk(want onbetrouwbaar) belachelijk maken. Maar goed, met zijn woorden richting JG maakt ie een enthousiast dampropagandist met de grond gelijk en tevens worden betrokken personen in het Raes-beleid, mijn vrienden, Budé, Raes en Schellekens(dat zijn de bronnen waaruit JG zijn verhaal heeft opgemaakt) voor grove leugenaars uitgemaakt die zomaar wat uit hun duim zuigen.
Gisteravond had ik de "wilde weldoener" voor overleg aan de telefoon en heel toevallig rolde er bij hem een SMS-je binnen van.... juist ja PJR die natuurlijk he-le-maal niets met Raes van doen heeft, HOE DURVEN ZE ZOIETS TE BEWEREN????
Maurice heeft me de tekst voorgelezen en ik kan je zeggen dat de woorden van PJR een zeer afwijkende strekking hadden dan de woorden die jij van Zijne Heiligheid hoort. Ik voel niet de behoefte de details te geven maar vraag het eens voor de grap.........
Nog een kleine toevoeging; als dit een aanstaande teamgenoot moet worden......... als zijn damspel een weerspiegeling is van zijn communicatieve vaardigheden, van zijn getwijfel en draaikonterij, LAAT MAAR.
Wees niet bang, ik vermoed dat het er niet van zal komen [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Dit alles zeg ik overigens uit eigen overweging en op eigen verantwoording, en ik ben zeker geen spreekbuis van PJR. Ik hou er alleen niet zo van als er dit soort spelletjes gespeeld worden. Verder ga ik me er even verder niet meer mee bemoeien, de heren komen er vast zelf verder wel uit, en als wij, twee 3e partijen erover gaan zitten discussieren, daar schieten we niks mee op.

Valt me trouwens op dat we beide nogal snel geloven in degene die het dichtste bij ons staat... misschien moeten we daar eerste eens over nadenken.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri May 21, 2004 14:37

Piet Bouma wrote: Hebben ze voor het "Limburg-gevoel" niet een apart forum in Limburg....?
Voor het piepkleine damwereldje is het beter dat we het bij één forum houden, ipv voor elke provincie een apart forum op te zetten.
Bovendien beperkt deze affaire zich natuurlijk in heel veel opzichten niet alleen tot Limburg.

Dominique

Post by Dominique » Fri May 21, 2004 15:12

Hanco Elenbaas wrote: .......
Bovendien beperkt deze affaire zich natuurlijk in heel veel opzichten niet alleen tot Limburg.
En de openlijke onvolwassen manier van ruziemaken ook niet.... [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Alhoewel, het schijnt dat ze er in Limburg patent op hebben aangevraagd, warmbloedige zuiderlingen he [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Ingo

Post by Ingo » Fri May 21, 2004 16:21

Piet Bouma:
het "Limburg-gevoel" is één van de peilers van het beleid dat Raes voert. In mijn verhaal heb ik dacht ik heel goed duidelijk gemaakt wat het "Limburg-gevoel" is.
Jou reactie maakt duidelijk dat je het verhaal niet goed hebt begrepen. Hanco heeft gelijk, dit gaat ons allen aan en dit forum is de juiste plaats om over dit soort zaken te praten.
Arjen;
het is voor mij ook een groot raadsel waarom er zoveel geheimzinnigheid is. Ik zie, als ik jou stukjes lees, geen enkele reden voor PJR om zich zo te gedragen. Dat ie rechten heeft gestudeerd is enigzins te destilleren uit sommige opmerkingen ("Ik EIS rectificatie", tsssss) maar is het niet zo dat die rechten-jongens getraind zijn om te beginnen met hoog in te zetten, veel en hard te schreeuwen en dreigementen te uiten? In het vervolg kunnen ze immers altijd nog afzwakken! En zijn degenen die de wet kennen ook niet degenen die er het eenvoudigst ge-/misbruik van kunnen maken?
Ik ben het overigens, en dat heb ik al eerder geschreven, wel met je eens dat Jo het (zonder 100% zekerheid te hebben) nooit zo had mogen schrijven. Hij had het wat subtieler kunnen, ja moeten, doen door het te verspreiden als een "gerucht uit betrouwbare bron", ben trouwens benieuwd hoe PJR dan had gereageerd... Jo heeft het waarschijnlijk, als fervent aanhanger van het Raes-idee, uit enthousiasme gebracht hoewel ik me ook niet aan de indruk kan onttrekken dat er een hoog "lange neus naar CEMA" gehalte aan zijn stelling kleefde. Aan de andere kant moeten we bedenken dat Jo Gorissen slechts de "boodschapper" is, en dat is nou niet een reden om iemand af te maken, zomin als het nodig is om Dieter af te maken voor hetgeen hij heeft gedaan/gelaten. Ook de Raes-mensen mogen de hand, als nieuwsbrengers richting Jo, in eigen boezem steken. De in het geval van de "twee van Geleen" in acht genomen radiostilte had in er het geval van PJR ook moeten zijn!
Maar laat er geen twijfel over bestaan(of wordt zelfs dát ontkend door hem?) dat PJR met Raes in de slag is, 90 of 95%(en dit getal wordt door PJR ZELF genoemd, geloof het of niet) is géén toezegging maar wél een duidelijke indicatie dat er een bepaalde intentie tot.. is. Tot slot ben ik het ook met je eens dat we als derden in deze maar moeten stoppen met het verhaal PJR, de zeer nabije toekomst zal het leren. In het begin van de komende week gaat Maurice me namelijk vertellen welke spelers ik als teamleider het komend seizoen kan opstellen.
Één van ons zal kunnen zeggen "zie je wel", en als jij gelijk hebt zal ik er ook hartelijk om lachen....... maar dat moge duidelijk zijn na de laatste zinsnede uit mijn vorige betoog. Een dubbele win-win situatie reeds!
Hoewel het hier een wat onverkwikkelijke affaire betreft, toch leuke gesprekstof!

Post Reply