Transfermarkt

Post Reply
A.Presman
Posts: 2129
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Transfermarkt

Post by A.Presman » Sat Mar 07, 2020 21:22

Ooit was het een van de populairste topics.

Maar in de laatste jaren lijkt zelfs dit thema minder boeiend te zijn geworden.
Terwijl na afloop van het seizoen (eigenlijk zelfs nog tijdens gezien de nog te spelen nacompetitie) er wel wat gebeurt.
Er worden berichten op Facebook geplaatst.
Maar het grootst nadeel van Facebook is dat de informatie daar ongestructureerd is en snel wegzakt.
Vaak zonder gezien te zijn door geïnteresseerden.
Ik denk dat het toch tijd is om dit thema op het Forum in ere te herstellen.

A.Presman
Posts: 2129
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Re: Transfermarkt

Post by A.Presman » Sat Mar 07, 2020 22:58


eitje
Posts: 113
Joined: Fri Mar 19, 2004 15:19

Re: Transfermarkt

Post by eitje » Thu Mar 12, 2020 15:44

Misschien kun je een lijstje maken Alexander.

Mensen houden van lijstjes... 8)

A.Presman
Posts: 2129
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Re: Transfermarkt

Post by A.Presman » Sun Apr 05, 2020 16:58

Fred Ivens - WSDV wrote:Rik Keurentjes na zes jaar weg bij WSDV

Rik Keurentjes en WSDV gaan per 1 september uit elkaar. Hij was sinds 2014 als speler/trainer en coach verbonden aan de Wageningse topdamclub waarmee hij meteen naar de ereklasse promoveerde. Sindsdien is WSDV een stabiele middenmoter die het afgelopen seizoen achter de top-vier een ongekende vijfde plaats behaalde.

Keurentjes, die onlangs de selectie nog digitaal een groepstraining gaf: “De reden dat ik na zes mooie en succesvolle jaren vertrek is dat ik per 1 januari een nieuwe professionele uitdaging zal aangaan. Ik ben thans in dienst als talentcoach bij de dambond, maar op 31 december loopt de Olympische Cyclus formeel af. Of ik daarna nog binnen de KNDB als trainer en coach kan doorgaan en in welke hoedanigheid is op dit moment nog niet zeker. Ik kan in elk geval in de nieuwe situatie niet gehinderd worden door een zware nevenfunctie. Vandaar dat ik geen andere keuze heb dan mijn huidige rol bij WSDV over te dragen. Gelukkig doe ik dat in de wetenschap dat er in het team meer dan voldoende kwaliteit rondloopt om deze rol volwaardig over te nemen”.

De 35-jarige Dierenaar is op dit moment samen met de technische commissie druk bezig met het zoeken naar een oplossing. Hij was het afgelopen seizoen samen met nationaal topscorer Jan Groenendijk en oud-wereldkampioen Alexander Schwarzman in de bondscompetitie de belangrijkste sterkhouder van de Wageningse ereklasser. Wel is hij nog bereid na 1 september als adviseur betrokken te blijven bij WSDV. Of hij ook volgend jaar nog achter het dambord is te vinden en waar is nog een open vraag. “Thans heb ik nog geen enkel plan en houd ik alle opties open. Ik kan mij zelfs voorstellen dat ik na twee decennia bondscompetitie een jaar sabbatical neem”.

Hoger niveau

Namens de spelers betreurt Marcel Monteba het vertrek van Keurentjes. “Hij heeft in de afgelopen zes seizoenen de club naar een hoger niveau gebracht, ook qua professionaliteit. Dan doel ik op wedstrijdvoorbereiding en -instelling, teamwaarde en trainingen. We verliezen niet alleen een speler maar ook coach, trainer en bovenal een fijn mens”.

Als speler wordt Keurentjes vervangen door de van Dammend Tilburg afkomstige Koos van Amerongen. Monteba: “Een jonge, gedreven speler die weet waar het om draait in het dammen. Hij past ook uitstekend binnen de clubcultuur. Op zijn komst is al enthousiast gereageerd. De vervanging van teamleider/trainer Rik gaan we op een creatieve manier binnen onze eigen geledingen oplossen”.
rik-keurentjes.jpg
rik-keurentjes.jpg (76.58 KiB) Viewed 13262 times
Foto: WSDV

Bijschrift: Rik Keurentjes (rechts): ‘Zes mooie en succesvolle jaren bij WSDV’.

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Transfermarkt

Post by Dieter » Wed Apr 29, 2020 12:53

Hoe zal het volgende seizoen de bemanning van de teams gaan voor clubs die hun spelers in moesten vliegen. Reizen zal voorlopig niet gemakkelijker worden en bovendien is te verwachten dat de prijzen sterk omhoog gaan. Dit in combinatie met teruglopende sponsor inkomsten en ik vrees dat een behoorlijk probleem is geschilderd.
De huidige ultra voorzichtige politieke houding maakt het overigens toch al heel moeilijk om damwedstrijden door te kunnen laten gaan. De gemiddelde leeftijd van dammers is ook niet in ons voordeel. Benieuwd hoe de clubs dit zien.

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Transfermarkt

Post by Dieter » Mon May 18, 2020 10:23

Nog helemaal geen reacties na 3 weken. zijn de clubs al dood :(

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Transfermarkt

Post by Fred van Amersfoort » Tue May 19, 2020 11:56

Heb je een voorstel Dieter? Ik zie ook nog niet hoe het moet. Zeker naar de uitwedstrijden blijf je met vervoer zitten. Zelf denk ik dat misschien kleinschalig beginnen een optie is. Zo zou je wellicht eerst de beker kunnen doen en dan de reguliere kompetitie later starten. Maar dit is even een idee uit de losse pols.

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Transfermarkt

Post by Dieter » Tue May 19, 2020 18:19

Gezien de huidige situatie vrees ik dat er niet zo heel veel oplossingen zijn. Zolang het afstand houden regel blijft wordt het bezoeken van uitwedstrijden al haast onmogelijk. In een gemiddeld 10 tal zitten ook wel meerdere 65 plussers (risico groep). Welke vereniging wil risico's nemen met zijn spelers? Dan zijn er nog de buitenlandse spelers die moeilijk of veel duurder moeten reizen.
De meeste damzaaltjes zijn ook nog een ongeschikt om afstand te kunnen houden. Al met al zonder een total vrij geven lijkt het me meer dan een uitdaging om de competitie te kunnen gaan spelen.

Voor de clubs is dit een grote bedreiging. Sponsoren behouden zal een uitdaging zijn. En als dammers een jaar niet op de club zijn geweest vrees ik ook om de teambuilding, keert iedereen wel terug, en durven de ouderen nog wel. Al met al geen fijne vooruitzichten voor het dammen.
tenslotte is er dan de contributie en de plek in de vaak horeca als je die lang niet gebruikt. Blijven mensen contributie betalen als ze daar niets voor terug krijgen? En kun je als meestal kleine vereniging nog wel terug keren in je zaal als je er lang niet geweest bent? allemaal vragen die mij bezorgd maken.

Misschien spelen we straks alleen nog online en grote toernooien die doorgaans in sporthallen zijn met veel ruimte.
Ik zou wel eens willen weten hoe de KNDB naar de huidige situatie kijkt. En blijft men gewoon contributie vragen aan de clubs die stil liggen.

Dit is misschien wel de verkeerde draad realiseer ik me nu, sorry.

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Transfermarkt

Post by Michel Stempher » Sat Jun 20, 2020 14:28

Martijn van IJzendoorn weer terug bij Damlust Gouda. Bron: AD Groene Hart.

Frans de Jonge
Posts: 674
Joined: Tue Apr 03, 2007 22:13
Real name: Frans de Jonge
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Transfermarkt

Post by Frans de Jonge » Sat Jun 20, 2020 19:45

Internationaal grootmeester Eduard Autar, tevens kandidaat bestuurslid KNDB en Ashok Bhajan komen Heijmans Excelsior Damclub versterken.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Pascha Iljin
Posts: 1
Joined: Fri Jul 17, 2020 16:00
Real name: Pascha Iljin

Een speler aangeboden

Post by Pascha Iljin » Thu Jul 23, 2020 17:55

Beste Dammend Netwerk,

Na enkele jaren zonder dammen heb ik besloten om mezelf open te stellen voor een deelname aan het Nationale Competitie seizoen 2020-2021. Ik sta bekend als Pavel Iljin (heb nu rating van 1250 oid), een ex-Wit-Rus wonend in Nederland. Het liefst wil ik uitkomen in de Ereklasse of in de Hoofdklasse bij een team met realistische ambitie/doelstelling om te gaan promoveren. Als jouw club denkt dat ik jullie zou kunnen komen versterken en er is plek voor deze versterking, laat het mij aub weten. Dat kan via email (paschailjin AT gmail.com). De rest bespreken we verder. Als het niet realistisch is, no hard feelings, maar alvast dank voor het overwegen!

Met vriendelijke groet,
Pascha Iljin

Post Reply