Geloven dammers in God?

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Bestaat God?

Ja, ik geloof in God en dus in een leven na de dood.
36
40%
Nee, ik geloof niet in (een persoonlijke) God, maar wel in een leven na de dood.
20
22%
Nee, ik geloof noch in God, noch in een leven na de dood.
34
38%

Total votes: 90

DE_PRUTSER

Post by DE_PRUTSER » Thu May 20, 2004 13:03

trouwens de vergelijking slaat nergens op

Eric Sanders

Re: Geloof

Post by Eric Sanders » Thu May 20, 2004 13:18

DE_PRUTSER wrote:
Eric Sanders wrote:
DE_PRUTSER wrote:Je bent voor of je bent tegen een tussenweg is er niet,ik aanvaard Jezus Christus als zoon van God en mag de zekerheid hebben dat ik behouden ben voor eeuwig.
als je niet voor bent dan kan ik niet anders concluderen dan ben je verloren en is er geen Hemel maar ben je veroordeelt tot de eeuwige duisternis (HEL)
Dus jouw god is een pure sadist: geloof in mij, of je komt in de hel.
Misschien is er nog wel een plekje over in het amerikaanse leger.

Grote liefde, proef ik hieruit.

jammer je begrijpt het niet of wilt het niet begrijpen.
Kun je het me uitleggen?
Ik heb de keus om jezus te aanvaarden. Als ik dat niet doe, dan kom ik in de hel. Dat is toch een keuze met het pistool op de borst en het mes op de keel? Of niet soms?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu May 20, 2004 13:28

DE_PRUTSER wrote:[

Hoi Hanco,

Alleen God weet wanneer dat zal plaatsvinden,ik kan daar geen zinnige data bij bedenken.
vooralsnog moet ieder natie zich keren tegen Israel,en na vandaag heeft de media weer akelige beelden de wereld ingestuurd onschuldige kinderen die de dupe worden van een verrotte wereld waarin wij leven.

De Bijbel en hun profetieen komen wel erg dichtbij op deze wijze.

Voor mijn gevoel nadert de eindtijd met rasse schreden,het zal mij niet verwonderen als deze generatie de wederkomst zal meemaken.
Het is geen bangmakerij of zo maar het gaat gebeuren zeker weten.

Hanco op de vraag die jij aan appie meedeelde wil ik wel kort en krachtig reageren.

Je bent voor of je bent tegen een tussenweg is er niet,ik aanvaard Jezus Christus als zoon van God en mag de zekerheid hebben dat ik behouden ben voor eeuwig.
als je niet voor bent dan kan ik niet anders concluderen dan ben je verloren en is er geen Hemel maar ben je veroordeelt tot de eeuwige duisternis (HEL)

Ik geloof dat beide bestaan.
Hallo Jan,
Volgens mij zijn bijvoorbeeld Krishna, Lao-Tse, Boeddha, Quetzalcoatl en Confucius ook zonen van God. Ben je het daarmee eens?

Verder is juist het vergevingsprincipe volgens mij het extraatje dat het Christendom in positieve zin van de andere twee hebreeuwse godsdiensten onderscheidt.
Vele laatsten zullen de eersten zijn...
Om een eeuwige hel moet ik dan ook smakelijk lachen. Laat je niks wijsmaken Jan!

Ik hoop dat je gelijk krijgt met de voorvoelde spoedige wederkomst! Ik begin ongeduldig te worden.

DE_PRUTSER

Post by DE_PRUTSER » Thu May 20, 2004 13:33

Eric Sanders wrote:
DE_PRUTSER wrote:
Eric Sanders wrote: Dus jouw god is een pure sadist: geloof in mij, of je komt in de hel.
Misschien is er nog wel een plekje over in het amerikaanse leger.

Grote liefde, proef ik hieruit.

Kun je het me uitleggen?
Ik heb de keus om jezus te aanvaarden. Als ik dat niet doe, dan kom ik in de hel. Dat is toch een keuze met het pistool op de borst en het mes op de keel? Of niet soms?
hoe kom je bij zo,n gedachte.

God is een God van liefde aan jouw de keus of je het eeuwige leven wilt of niet.dat is JOUW verantwoording.jij bepaalt zelf de keus helemaal vrijwillig geen God die jouw het mes op de keel zet zoals de amerikanen doen. nee je bepaalt zelf je keus dat is het verschil.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Thu May 20, 2004 13:40

DE_PRUTSER wrote:
Eric Sanders wrote:
DE_PRUTSER wrote:

Kun je het me uitleggen?

God is een God van liefde aan jouw de keus of je het eeuwige leven wilt of niet.dat is JOUW verantwoording.jij bepaalt zelf de keus helemaal vrijwillig geen God die jouw het mes op de keel zet zoals de amerikanen doen. nee je bepaalt zelf je keus dat is het verschil.
Maar als god een god van liefde is, dan aanvaardt hij mij toch ook als ik niet in staat ben het verhaal van jezus te geloven?
Jij gelooft toch ook niet dat mohammed de belangrijkste profeet is en dat je alleen in de hemel komt als je allah aanvaardt?
Misschien wed je wel op het verkeerde paard.

kleine trap

Post by kleine trap » Thu May 20, 2004 14:38

Hanco Elenbaas wrote:

Hoi Hanco,

Alleen God weet wanneer dat zal plaatsvinden,ik kan daar geen zinnige data bij bedenken.
vooralsnog moet ieder natie zich keren tegen Israel,en na vandaag heeft de media weer akelige beelden de wereld ingestuurd onschuldige kinderen die de dupe worden van een verrotte wereld waarin wij leven.

Voor mijn gevoel nadert de eindtijd met rasse schreden,het zal mij niet verwonderen als deze generatie de wederkomst zal meemaken.

Hanco op de vraag die jij aan appie meedeelde wil ik wel kort en krachtig reageren.

Je bent voor of je bent tegen een tussenweg is er niet,ik aanvaard Jezus Christus als zoon van God en mag de zekerheid hebben dat ik behouden ben voor eeuwig.

Hallo Jan,
Volgens mij zijn bijvoorbeeld Krishna, Lao-Tse, Boeddha, Quetzalcoatl en Confucius ook zonen van God. Ben je het daarmee eens?

Verder is juist het vergevingsprincipe volgens mij het extraatje dat het Christendom in positieve zin van de andere twee hebreeuwse godsdiensten onderscheidt.
Om een eeuwige hel moet ik dan ook smakelijk lachen. Laat je niks wijsmaken Jan!

Ik hoop dat je gelijk krijgt met de voorvoelde spoedige wederkomst! Ik begin ongeduldig te worden.
Ik heet dan geen Jan, maar een prutser ben ik wel. Ik ben ook Christen en stem in met wat de prutser zegt. Ik geloof niet dat de mensen die jij noemt ook zonen van God zijn. Volgens de Bijbel heeft Hij er maar een op Aarde. Deze mensen hebben zeker veel betekend voor de wereld, maar ze miskenden hun Maker, en het is deze God, onze Maker die ook het volle recht op ons heeft, die ons voor Zichzelf gemaakt heeft, en als wij Hem niet willen dan zal God ons een keer wegdoen. Ik ben al blij genoeg, dat God via Zijn Zoon een weg open gezet hebt. Ik heb niet echt het idee dat ik zonder dat erg veel hoop zou hebben.

DE_PRUTSER

Post by DE_PRUTSER » Thu May 20, 2004 14:54

Eric Sanders wrote:
DE_PRUTSER wrote:
Eric Sanders wrote: Kun je het me uitleggen?

Maar als god een god van liefde is, dan aanvaardt hij mij toch ook als ik niet in staat ben het verhaal van jezus te geloven?
Jij gelooft toch ook niet dat mohammed de belangrijkste profeet is en dat je alleen in de hemel komt als je allah aanvaardt?
Misschien wed je wel op het verkeerde paard.
Eric het is een gevoelskwestie ik kan je alleen maar zeggen dat ik het jammer vind dat je er een weddenschap van wilt maken.

Voor mij is het een zeker weten,het gaat te ver om dit hier gedetailleerd neer te zetten,maar ik weet het echt zeker dat God de enige waarachtige God is.

daar kunnen we wel over blijven praten.het geeft zoveel stof dat ik ook niet altijd begrijp hoe het in elkaar steekt.

God aanvaard ieder mens maar je moet wel zelf de keus maken om hem te willen volgen,dat kan m.i. alleen maar door er diep in te duiken.

De mens is van nature geneigd om zich van God af te keren,ook ik heb op tijd mijn twijfels dat is inherent aan het leven.

Een ding nog wil ik wel zeggen God heeft zijn zoon Jezus aan ons mensen gegeven opdat wij het eeuwige leven mogen hebben.

dat is wat ik Geloof,ik respecteer iedereen die een andere mening is toegedaan,maar ze zitten ernaast.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu May 20, 2004 15:04

kleine trap wrote:
Ik heet dan geen Jan, maar een prutser ben ik wel. Ik ben ook Christen en stem in met wat de prutser zegt. Ik geloof niet dat de mensen die jij noemt ook zonen van God zijn. Volgens de Bijbel heeft Hij er maar een op Aarde. Deze mensen hebben zeker veel betekend voor de wereld, maar ze miskenden hun Maker, en het is deze God, onze Maker die ook het volle recht op ons heeft, die ons voor Zichzelf gemaakt heeft, en als wij Hem niet willen dan zal God ons een keer wegdoen. Ik ben al blij genoeg, dat God via Zijn Zoon een weg open gezet hebt. Ik heb niet echt het idee dat ik zonder dat erg veel hoop zou hebben.
Dat vind ik wel een brutale insinuatie voor een prutser, Pieter, om te stellen dat Krishna, Quetzalcoatl, Boeddha, Confucius, Lao-Tse hun Maker miskenden.
Wat bedoel je daarmee en waar haal je die wijsheid vandaan?
Ik geloof in God en een hiernamaals, maar niet in een hiernamaals waar alleen zij komen die niemand dan Jezus erkenden als zoon van God.
Zo heeft Jezus het nooit bedoeld, je begrijpt hem verkeerd.
Om je de waarheid te vertellen, ik denk dat iedereen zoon of dochter van God is en ik vind dan ook dat de gnostici gelijk hebben als zij zeggen dat juist dit de boodschap van Jezus is.

DE_PRUTSER

Post by DE_PRUTSER » Thu May 20, 2004 15:05

Hanco Elenbaas wrote:

Hoi Hanco,

Hallo Jan,

Hoi Hanco

Helaas kan ik jouw mening niet delen Hanco, alleen Jezus is de zoon van God en de enige weg naar eeuwig leven.
En de Hel het vagevuur ik ben er van overtuigd dat het bestaat evenzogoed als de Hemel bestaat.

Ongetwijfeld komt het simplistisch over maar zo ervaar ik het wel sorry.

om je ongeduld enigzins weg te nemen zou je alle boeken van Tim Lahaya en jerry B jenkins eens willen adviseren te lezen.
De laaste Bazuin getiteld wel in de bieb te leen ik ben nu in deel 7 gaat over de eindtijd.
Natuurlijk door mensen geschreven maar m.i wel een aardige benadering van wat er nog te gebeuren staat.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu May 20, 2004 15:17

DE_PRUTSER wrote: Hoi Hanco

Helaas kan ik jouw mening niet delen Hanco, alleen Jezus is de zoon van God en de enige weg naar eeuwig leven.
En de Hel het vagevuur ik ben er van overtuigd dat het bestaat evenzogoed als de Hemel bestaat.

om je ongeduld enigzins weg te nemen zou je alle boeken van Tim Lahaya en jerry B jenkins eens willen adviseren te lezen.
De laaste Bazuin getiteld wel in de bieb te leen ik ben nu in deel 7 gaat over de eindtijd.
Natuurlijk door mensen geschreven maar m.i wel een aardige benadering van wat er nog te gebeuren staat.
Dank je Jan, deze bedoel je, hè?
Image Image
De hel bestaat wel, maar niet een eeuwige. Iedereen krijgt (uiteindelijk) nieuwe kansen.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Thu May 20, 2004 15:18

DE_PRUTSER wrote:Voor mij is het een zeker weten,het gaat te ver om dit hier gedetailleerd neer te zetten,maar ik weet het echt zeker dat God de enige waarachtige God is.
Ik feliciteer je met je zeker weten, waar ik niet aan kan tippen.
Ik hou me maar vast aan jezus' eigen woorden:
Zalig zij de armen van geest want zij zullen het koninkrijk
des hemels erven.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Thu May 20, 2004 15:34

Arm van geest, dom, achterlijk, in een hemel en hel geloven.

kleine trap

Post by kleine trap » Thu May 20, 2004 16:06

Hanco Elenbaas wrote:
kleine trap wrote:
Dat vind ik wel een brutale insinuatie voor een prutser, Pieter, om te stellen dat Krishna, Quetzalcoatl, Boeddha, Confucius, Lao-Tse hun Maker miskenden.
Wat bedoel je daarmee en waar haal je die wijsheid vandaan?
Ik geloof in God en een hiernamaals, maar niet in een hiernamaals waar alleen zij komen die niemand dan Jezus erkenden als zoon van God.
Zo heeft Jezus het nooit bedoeld, je begrijpt hem verkeerd.
Om je de waarheid te vertellen, ik denk dat iedereen zoon of dochter van God is en ik vind dan ook dat de gnostici gelijk hebben als zij zeggen dat juist dit de boodschap van Jezus is.
Hanco, ik ben minder dol op gnostiek dan jij denk ik. Ik geloof dat ik wat dat betreft meer in ouderwets orthodoxe richting mijn inspiratie zoek. Ik doe dan ook met de orthodoxie mee met het erkennen van de Bijbel als gezagsbron. Jezus Christus is DE Zoon van God, De Eniggeboren Zoon enz. Een probleem wat ik zelf wel had is dat ik de hemel toch zag als iets waar je later waarschijnlijk heen ging, en als je pech had, of het heel bond had gemaakt dan kwam je er niet. Dat is toch wat veranderd. Als iemand mij zo goed zou kennen als een Alwetende mij kent, denk ik niet dat diegene veel van mij moet weten. Het is een vrij groot wonder dat er sowieso nog een weg naar God is. Daarom heb ik moeite met jouw "een hiernamaals waar alleen zijn komen...) Het is alsof je het onrechtvaardig vindt dat je niet kan meegenieten van Bill Gates' vermogen, en dat hij het alleen zijn vrienden er van laat genieten.

Wat betreft de gnostiek is er altijd nog wel wat te leren van de discussie tussen Buber en Jung trouwens. Wij zijn gemaakt naar God's beeld volgens de Bijbel. maar wij hebben het zelf verpest, ons kind-zijn van God staat in geen verhouding tot de relatie van God de Vader en Jezus.

DE_PRUTSER

Post by DE_PRUTSER » Thu May 20, 2004 16:25

Ben Anoniem wrote:Arm van geest, dom, achterlijk, in een hemel en hel geloven.
Verklaar je nader God is niet Anoniem jij wel waarom eigenlijk.
Ben je bang ergens voor,het zeht alles over jouw en toch eigenlijk niets.

Maar God houd ook van Anonieme mensen Ben.

DE_PRUTSER

Post by DE_PRUTSER » Thu May 20, 2004 16:29

Hanco Elenbaas wrote:
DE_PRUTSER wrote: Hoi Hanco

Dank je Jan, deze bedoel je, hè?
Image Image
De hel bestaat wel, maar niet een eeuwige. Iedereen krijgt (uiteindelijk) nieuwe kansen.
inderdaad deze boeken bedoelde ik erg boeiend.

enne eric zalig zijn zij die arm van geest zijn inderdaad zo simpel is het.
Alleen je moet wel door de knieen om het koningkrijk te beerven

Post Reply