NK jeugdteams 2019

Post Reply
Hans de Knikker
Posts: 40
Joined: Sat Nov 22, 2003 12:58
Location: Reeuwijk

NK jeugdteams 2019

Post by Hans de Knikker » Thu Nov 28, 2019 18:53

Op 14 december organiseren DV Het Groene Hart en DEZ Reeuwijk het NK dammen voor jeugdteams 2019. Welpen en pupillen spelen in viertallen, aspiranten en junioren in drietallen. De organisatie hoopt op een ouderwets hoge opkomst. Want, de damsport beleef je op z'n best in een volle zaal met enthousiaste dammers. Een zaal waar het geroezemoes vanaf het indrukken van de klok plots volledig is verstomd, om later weer langzaam terug te keren. Wij kijken ernaar uit. Komen jullie ook met jullie jeugdleden? Zou mooi zijn! Aanmelden via bondsbureau@kndb.nl Tot zaterdag 14 december.

Download de poster:
poster-nkjeugdteams.pdf
(61.32 KiB) Downloaded 311 times
Image

Hans de Knikker
Posts: 40
Joined: Sat Nov 22, 2003 12:58
Location: Reeuwijk

Re: NK jeugdteams 2019

Post by Hans de Knikker » Wed Dec 04, 2019 20:41

De voorlopige deelnemerslijst staat hieronder. Een aantal verenigingen is nog bezig om teams samen te stellen, dus er komen er nog een paar bij. Komen jullie ook?

Welpen
Brainport Eindhoven
Damlust Gouda
DES Lunteren
DEZ Reeuwijk
HDC Hoogeveen 1
HDC Hoogeveen 2
WSDV Wageningen

Pupillen
Brainport Eindhoven
DC IJmuiden
DES Lunteren
DEZ Reeuwijk
HDC Hoogeveen 1
HDC Hoogeveen 2
Heijmans Excelsior
Samen Sterk Hazerswoude
SSS Kampen
WSDV Wageningen

Aspiranten/junioren
Brainport Eindhoven
Damvereniging VBI Huissen
Damclub Den Haag
DEZ Culemborg
HDC Hoogenveen
WSDV Wageningen 1
WSDV Wageningen 2

Frans de Jonge
Posts: 674
Joined: Tue Apr 03, 2007 22:13
Real name: Frans de Jonge
Location: 's-Hertogenbosch

Re: NK jeugdteams 2019

Post by Frans de Jonge » Thu Dec 05, 2019 00:08

Hans dat wordt een mooi evenement! Ofschoon ik al privéverplichtingen heb probeer ik als voorzitter van de KNDB toch nog ergens aanwezig te zijn. En misschien komen er ook andere bestuursleden, maar dat kan ik niet garanderen. Jeugddammen is een speerpunt voor de KNDB! Dank voor jou en je team dat je dit weet te organiseren.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Hans de Knikker
Posts: 40
Joined: Sat Nov 22, 2003 12:58
Location: Reeuwijk

Re: NK jeugdteams 2019

Post by Hans de Knikker » Thu Dec 05, 2019 22:34

Ook DC Naaldwijk heeft zich, met een pupillenteam, aangemeld.
Is jouw aanmelding nog onderweg? Hoe groter de opkomst, hoe leuker het wordt! De aanmeldtermijn is officieel verstreken, maar je kunt er vast nog wel bij.

Hans de Knikker
Posts: 40
Joined: Sat Nov 22, 2003 12:58
Location: Reeuwijk

Re: NK jeugdteams 2019

Post by Hans de Knikker » Sun Dec 08, 2019 11:38

De teller staat nu op 31 teams, afgevaardigd door 17 damverenigingen. Het wordt een mooi evenement waarin 111 jeugddammers de strijd om de clubeer met elkaar aan gaan.

Hierbij de geüpdate deelnemerslijst:

Welpen
Brainport Eindhoven
Damlust Gouda
DES Lunteren
DEZ Reeuwijk
HDC Hoogeveen 1
HDC Hoogeveen 2
Het Noorden Groningen
WSDV Wageningen

Pupillen
Brainport Eindhoven
DC IJmuiden
DES Lunteren
DC Naaldwijk
DEZ Reeuwijk
HDC Hoogeveen 1
HDC Hoogeveen 2
Heijmans Excelsior
Het Noorden Groningen
Samen Sterk Hazerswoude
SSS Kampen
WSDV Wageningen

Aspiranten/junioren
Brainport Eindhoven
Damvereniging VBI Huissen
Damclub Den Haag
DEZ Culemborg
DUO Doetinchem 1
DUO Doetinchem 2
HDC Hoogeveen
Het Noorden Groningen
Rompa Leder/D.A.M. Dongen
WSDV Wageningen 1
WSDV Wageningen 2

wiebecnossen
Posts: 1
Joined: Wed Dec 05, 2018 13:28
Real name: Wiebe Cnossen

Re: NK jeugdteams 2019

Post by wiebecnossen » Wed Dec 11, 2019 15:07

Dat is een mooie opkomst! De lijst wordt zelfs nog iets groter, want bij de club uit Eindhoven mag een s aan de naam worden toegevoegd: Brainsport Eindhoven.

User avatar
Marcel Kosters
Posts: 2243
Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
Location: Haarlem, The Netherlands

Re: NK jeugdteams 2019

Post by Marcel Kosters » Wed Dec 11, 2019 16:07

Heel mooi deelnemersveld inderdaad :). Momenteel is een last-minute make even welpen team van de Haarlemse Damclub in de maak. Dus ook op die manier wellicht nog wat uitbreiding.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Frans de Jonge
Posts: 674
Joined: Tue Apr 03, 2007 22:13
Real name: Frans de Jonge
Location: 's-Hertogenbosch

Re: NK jeugdteams 2019

Post by Frans de Jonge » Sun Dec 15, 2019 09:20

Was weer een mooi evenement voor de jeugd! Goed bezocht, goed georganiseerd, veel enthousiasme bij jeugd, ouders, begeleiders en organisatoren. Een sportieve wethouder van het mooi gelegen Nieuwerbrug aan den Rijn, die vooraf en aan het eind zijn interesse bleef tonen.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Hans de Knikker
Posts: 40
Joined: Sat Nov 22, 2003 12:58
Location: Reeuwijk

Re: NK jeugdteams 2019

Post by Hans de Knikker » Sun Dec 15, 2019 14:16

Image

Het NK jeugdteams 2019 is een fantastische damdag geworden. Er zijn in totaal maar liefst 1372 partijen gedamd :shock:
De toppers van deze dag zijn daarom de jeugddammers die tot het einde toe sportief en soms zelfs fanatiek bleven dammen.
Verslag en foto's zie je op http://denkenzet.graficelly.nl/?p=4115

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: NK jeugdteams 2019

Post by Michel Stempher » Sun Dec 15, 2019 21:06

Was zéker een heel erg mooi evenement, mede door de goede organisatie van de damclub in Nieuwerbrug aan den Rijn! De hele zaal was vol met kinderen, het dammen leeft als nooit tevoren. De Jeugddamdag is een stuk lastiger te organiseren momenteel dus we mogen hier héél erg blij mee zijn.

Als ik voor de kinderen van mijn eigen club Kampen spreek, moet ik toch melden dat ze het niet heel erg prettig vinden om op de DamZ-borden te spelen in zo'n serieus toernooi. Ook diverse ouders gesproken over deze borden en deze melden eigenlijk allemaal hetzelfde. De borden zijn meer dan fantastisch voor doeleinden als vakantie, schoolmateriaal etc. etc., maar bij een serieuzere wedstrijd is het net iets te klein/te vreemd met die kleuren. In Overijssel heb ik als bestuurslid PODB de discussie enkele maanden geleden gestart en daar was men heel duidelijk: niet geschikt als wedstrijdbord. Maar vooral de mening van de kids zelf neem ik heel erg serieus. Al besef ik dat dit gaat om kinderen die al op de damclub zitten en niet zo zeer om kinderen die we nog moeten proberen te binden aan ons mooie spel.

Terug on-topic: dit toernooi laat heel goed zien dat we met zijn allen een inhaalslag aan het maken zijn! Daarom ook grote complimenten aan iedereen die nu, mede dankzij het aanvalsplan (weliswaar niet gesteund door het toenmalige KNDB-bestuur) DamZ-damborden, weer zijn best doet om het mooie spelletje te promoten aan de kinderen. Op naar volgend jaar! Ik zal dan wel een rol ducttape meebrengen, want de organisatie was heel erg streng als het aankwam op praten in de speelzaal :lol:

User avatar
Marcel Kosters
Posts: 2243
Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
Location: Haarlem, The Netherlands

Re: NK jeugdteams 2019

Post by Marcel Kosters » Mon Dec 16, 2019 00:33

Michel, ik sluit me geheel aan bij jouw complimenten (en die van Frans en die van anderen die ik heb gehoord) over de organisatie. Echt super goed gedaan!

Verder Michel denk ik dat je (voor nu) met de verkeerde vraag bezig bent als het gaat om de DamZ! DamSets bij NK Jeugdteams. Ik lees over "serieuze" wedstrijden maar meen ook te hebben opgevangen, dat het stil zijn in de wedstrijdzaal zelfs niet door pleitbezorgers van "serieuze" wedstrijden serieus werd genomen! :D

Waar het nu allereerst om gaat:

Een eendags volume event (132 deelnemers!) zo organiseren als dat gisteren is gedaan met EN de mooie presentatie met projectieschermen die er was EN uitsluitend zwaar en onhandzaam spelmateriaal zou niet te doen zijn geweest. Dan moet je schijven en borden van verschillende clubs bij elkaar schrapen (mensuren aan organisatie plus transport niet alleen vooraf maar ook achteraf), op de dag zelf letterlijk mensuren steken in dom klaarzetten en opruimen van borden en schijven en dit ook nog eens zo doen, dat met name schijven niet verwisseld worden. En dan heb je naar alle waarschijnlijkheid GEEN uniformiteit in de dan gerealiseerde bruintinten, want iedere club zal net iets andere wedstrijdborden en -schijven hebben. Kortom, als je niet uitkijkt een "samengeraapt zootje".

En deze organisatie had denk ik al veel gesleep en gedoe met het voor de dag online brengen van 3 computers, 2 beamers en 1 printer voor een echt uitstekende presentatie. Ik ben blij dat zij daar veel tijd in hebben gestoken en niet in het dom organiseren en sjouwen met materialen waar nu de DamZ! DamSet voor is ingezet. Als de organisatie de sets opgezet en wel vanuit omdozen heeft klaar gezet en na afloop weer in de omdozen heeft gedaan, zal 1 persoon ca 3 minuten bezig zijn geweest met klaarzetten en 3 minuten met opruimen van de sets. Zonder dat het verwisselen dan wel in de war raken van schijven een issue is geweest. Zie voor staving van deze bewering mijn Youtube video waarin ik 42 DamZ! DamSets voor 84 spelers in 3 minuten klaar zet (en daarna weer heb opgeruimd).



En ik zou het met al die uitsluitend praktische overwegingen bijna vergeten: de organisatie van het NK Jeugddammen versterkte met gebruik van de DamZ! DamSet zowel de uitstraling van het eigen event als de uitstraling van de landelijke organisatie (KNDB en DamZ! merk / identiteit). Het event was dan ook mooi aangekleed met 2 DamZ! banieren. Ik vond leuk om gisteren te zien dat een ouder daadwerkelijk via een van deze DamZ! banieren op tablet naar damz.nl surfde en daar in DamMentor wederom een digitale DamZ! DamSet kreeg voorgeschoteld. Ook buiten de speelzaal waren hier en daar damsets herkenbaar en in gebruik. Dat geeft ijzersterke merkbeleving.

Stel je voor dat iedere jeugd clubavond op de DamZ! DamSet speelt. Dat om te beginnen alle aan het NK Jeugddammen deelnemende clubs voor hun jeugdafdeling een volume strategie gaan volgen. Ondersteund door de efficiency slagen die DamZ! moet aanreiken. Dat de KNDB niet 95.000 euro stopt in de ontwikkeling van een nieuwe app, maar allereerst in het uitmuntend werkend krijgen van damz.nl en haar applicaties. Investeert in de bestorming van het onderwijs met DamZ! en in het verder ontwikkelen en produceren van DamZ! spelmateriaal. En de eerste stappen zet voor een soortgelijke agressieve aanpak van de eerstvolgende doelgroep, namelijk DamXL tot en met 18 jaar. Dan gaat het vliegwiel draaien en bewegen de KNDB- en damtrein steeds sneller vooruit.

Merk verder svp op, dat de hier genoemde praktische overwegingen niet alleen een eendags event gelden. Zij gelden ook en juist voor een jeugd clubavond. Met 5 partijen is het misschien nog te doen om traditioneel materiaal klaar te zetten. Maar met 22 partijen (zoals afgelopen maandag in Haarlem) moet je ook daar praktische afwegingen maken. Contact met ouders en kinderen kost tijd. Die tijd heb je niet als je materialen moet klaar zetten of dat moet "overzien". In Haarlem hebben we 22 damsets in anderhalve minuut opgezet en opgeruimd. En kunnen we onze aandacht geven aan de zaken die er voor nu veel meer toe doen. En tegelijkertijd benutten en versterken we het DamZ! en KNDB merk.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Post Reply