Ook een opmerking van Tjalling. In het programma is een mogelijkheid om dit uit te schakelen. Het is nog steeds wel aardig omdat het de pariteit aangeeft. Je kunt alleen van een donker veld naar een donker veld slaan en van een licht veld naar een licht veld. Maar zoals gezegd, bij instellingen kan dit verander worden.steenslag wrote:Waarom zijn de veldjes nog gekleurd? Op het oude dambord begreep ik dat nog wel: die witte, daar had je niets aan. Op dit bord, dat overigens heel overzichtelijk is, zie ik de toegevoegde waarde niet.
Nog in de jaren 80 werden diagrammen in DP weergegeven met behulp van spaties (voor witte velden), punten (voor lege velden), x-jes en o-tjes.
Ah, the good old days, ik krijg er nog hoofdpijn van...
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Dambord50 Programma
- Arjen de Mooij
- Arjen de Mooij
Met de nieuwe versie (de nu online staat op http://members.chello.nl/n.tiel/Dambord50.zip is het nu ook mogelijk om het bord te spiegelen en om diagrammen oude stijl te maken (eventueel kun je ook met een diagram oude stijl beginnen en dan met een druk op de knop er een diagram nieuwe stijl van maken).
7x8
Vannacht in Dr88 ff een potje 7x8 Koops? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Koops wrote:Pff.Arjen de Mooij wrote:omdat wit er 1 meer heeft
Overigens wel een goede in de strijd tegen de remisemarge.
Ik neem wel wit.
Heaven is no location, but a state of mind
Kat bulldozert Algra plat
![Image](http://members.chello.nl/t.goedemoed/kat2.jpeg)
Algra sr. - Kat
Kat in actie tijdens de zomercompetitie van Gorredijk. Gisteravond ontmoette Kat de vader van Jan Algra, die fel van zich afbeet.
49... 17-22 50.48-43?
In tijdnood bezwijkt wit. Er moeten in Gorredijk 60 zetten in anderhalf uur gespeeld worden, een heerlijk tempo. Aangewezen is 50.38-32 =.
50... 22x31 51.26x37 18-22!
Nu zwart veld 27 controleert, is wit kansloos in weerwil van het sterk gereduceerde materiaal.
52.38-32 22-27! 53.32x21 16x27 54.43-38 4-9
Eindelijk mag de poortwachter op veld 4 meedoen in de strijd.
55.30-25 9-14
Elk 5 schijven, maar wit is zonder verweer.
56.38-32 27x29 57.37-31 29-33 58.31-27 33-39 59.27-21 39-44 60.21-17 44-50 61.17-12 24-30! 62.35x13 14-19 63.13x24 23-29 64.24x33 50x3
Een mooie slotcombinatie.
- Arjen de Mooij
Mensen, het is fijn dat we digitaal op vijftig velden kunnen dammen, maar het zou natuurlijk veel mooier zijn als we dat ook fysiek zouden kunnen doen.
Daarom ga ik binnen afzienbare tijd een aantal 50velden borden zeefdrukken op hard plastic. Nou zie ik u allen al kwijlen en denk, mmmm ik wil ook wel zo'n mooi bord.
Nou dat kan! En om te bepalen hoeveel ik er moet maken zou ik natuurlijk graag horen of u er ook een wilt (dit natuurlijk wel tegen een nader te bepalen prijs). Waarschijnlijk kunt u zelf uw kleurwensen opgeven (en anders krijgt u sowieso een kleurig bordje) en of ik er ook (speciale) schijven bij ga maken is ook nog niet helemaal duidelijk.
Maar wat ik dus wil weten, wie heeft er interesse in zo'n prachtig bord? (u mag natuurlijk hier reageren, maar mail ook even naar arjen@penguinpowered.nl)
Daarom ga ik binnen afzienbare tijd een aantal 50velden borden zeefdrukken op hard plastic. Nou zie ik u allen al kwijlen en denk, mmmm ik wil ook wel zo'n mooi bord.
Nou dat kan! En om te bepalen hoeveel ik er moet maken zou ik natuurlijk graag horen of u er ook een wilt (dit natuurlijk wel tegen een nader te bepalen prijs). Waarschijnlijk kunt u zelf uw kleurwensen opgeven (en anders krijgt u sowieso een kleurig bordje) en of ik er ook (speciale) schijven bij ga maken is ook nog niet helemaal duidelijk.
Maar wat ik dus wil weten, wie heeft er interesse in zo'n prachtig bord? (u mag natuurlijk hier reageren, maar mail ook even naar arjen@penguinpowered.nl)
Lallement
Welk een Kosmische timing, broeder Zop!
Ik heb een boek voor mijn snufferd liggen van Bolzé getiteld:
Trois dames contre une...................(1901)
en in dat boek trof ik zojuist het Zop-bord aan.
Wat blijkt? In 1802 heeft J.G. Lallemant dit bord bedacht en hij noemde het Damier unicolore ä la polonoise avec les pions rangés en bataille!
Kortom, Zopbord was zo'n slechte naam nog niet!
Uiteraard wil ik enkele van die borden in blitse kleuren.
Ik heb een boek voor mijn snufferd liggen van Bolzé getiteld:
Trois dames contre une...................(1901)
en in dat boek trof ik zojuist het Zop-bord aan.
Wat blijkt? In 1802 heeft J.G. Lallemant dit bord bedacht en hij noemde het Damier unicolore ä la polonoise avec les pions rangés en bataille!
Kortom, Zopbord was zo'n slechte naam nog niet!
Uiteraard wil ik enkele van die borden in blitse kleuren.
Last edited by Kosmos on Mon Jun 28, 2004 16:52, edited 1 time in total.
- Arjen de Mooij
- archimedes
- Arjen de Mooij
[img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Omdat ik bang ben dat ik mijn huid niet duur genoeg verkoop doe ik daar geen uitspraken over. Maar het is in ieder geval zeker dat je er geen boek van Lambert-Jan Koops voor kunt kopen.
Ik probeer onder de 10 euro te blijven maar kan niets beloven.
Omdat ik bang ben dat ik mijn huid niet duur genoeg verkoop doe ik daar geen uitspraken over. Maar het is in ieder geval zeker dat je er geen boek van Lambert-Jan Koops voor kunt kopen.
Nou, doe mij er dan ook maar 1!Arjen de Mooij wrote:
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Me tooKoops wrote:Nou, doe mij er dan ook maar 1!Arjen de Mooij wrote:
Flow with the Go
- Arjen de Mooij
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
-
- Real name: Martijn van Gortel
Inmiddels is het bord al getest [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
http://tijnniej.tripod.com/id8.html check de foto helemaal onderaan..
(Kosmos, mn ma nam de foto, let op de stand van de klok!)
http://tijnniej.tripod.com/id8.html check de foto helemaal onderaan..
(Kosmos, mn ma nam de foto, let op de stand van de klok!)