Lidraughts
-
- Real name: Michel Stempher
Lidraughts
Er is een nieuwe website in de lucht: Lidraughts! Dit is dus nou het perfecte nieuwe Playok. Je kunt er spelen tegen anderen, maar ook tactics oplossen.
De site is vergelijkbaar aan het razend grote Lichess.
http://www.lidraughts.org
De site is vergelijkbaar aan het razend grote Lichess.
http://www.lidraughts.org
-
Re: Lidraughts
Ziet er prima uit. Roep Stoep is een schaker?
Net even gekeken. Ziet er erg goed uit. Hopelijk komt hier voldoende aanwas. De maker (RoepStoep) lijkt Stefan Schermann te zijn (mij verder onbekend), gezien de site een bekende van Tjalling Kosmos.
-
- Real name: Eric van t Hof
Sinds dit weekend is lidraughts ook beschikbaar als app voor Android en Apple iOS.
Je kunt lidraughts nu dus behalve op een PC ook gebruiken op vrijwel elke mobiele telefoon, iPhone, iPad, etc.
Het is mij alleen een raadsel waarom er nog maar zo weinig gebruikers zijn. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld dammen op PlayOK, dan is lidraughts onvoorstelbaar veel beter.
Je kunt lidraughts nu dus behalve op een PC ook gebruiken op vrijwel elke mobiele telefoon, iPhone, iPad, etc.
Het is mij alleen een raadsel waarom er nog maar zo weinig gebruikers zijn. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld dammen op PlayOK, dan is lidraughts onvoorstelbaar veel beter.
-
Voor mij is er een hele duidelijke reden om niet op lidraughts te spelen. Om zetten of slagen uit te voeren ben je verplicht om alle velden aan te klikken, en dat vind ik zodanig storend dat ik de site tot nu toe niet gebruik. Ondanks dat het er verder allemaal heel goed uitziet.
- Marcel Kosters
Dat vind ik ook!
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
Dat lijkt mij een kleine technische verbetering die wel realiseerbaar zou moeten zijn.Wieger Wesselink wrote: ↑Mon Oct 28, 2019 10:38Voor mij is er een hele duidelijke reden om niet op lidraughts te spelen. Om zetten of slagen uit te voeren ben je verplicht om alle velden aan te klikken, en dat vind ik zodanig storend dat ik de site tot nu toe niet gebruik. Ondanks dat het er verder allemaal heel goed uitziet.
-
- Real name: Hendrik Veenstra
Ben het met Wieger eens. Super storend dat je op deze manier zetten moet invoeren. Er is op het lidraughts forum wel vaker gevraagd om deze feature, maar is tot nu toe altijd afgehouden. Lidraughts ondersteunt namelijk een optie, waarbij je al een volgende zet kunt spelen als de tegenstander een bepaalde zet speelt. Leuk, maar ik vraag me af of spelers daar nu echt op zitten te wachten.
Een betere zetteninvoer lijkt mij een van de zaken die met stip op nummer 1 van de backlog mag.
Verder wel mijn complimenten voor de site. Ongelofelijk wat je er allemaal kunt doen. Openingsstudies maken, computeranalyses aanvragen, toernooien spelen, veel verschillende soorten van dammen spelen etc... Ik gebruik lidraughts nu bijvoorbeeld voor de analyse van de teamcompetitie KNDB. Ik heb een "studie" aangemaakt. Vervolgens laad ik daarin de pdn van de partijen van mijn team (kan via import) en vervolgens vraag ik per partij een partijanalyse aan door SCAN. Deze maakt dan een mooie grafiek en komt met begrijpelijk commentaar op de partijen zoals: "Blunder..." etc.
Mooi dat er trouwens nu ook een app is. Wist ik nog niet. Misschien iets meer ruchtbaarheid aangeven? Zal hem even uitproberen.
Een betere zetteninvoer lijkt mij een van de zaken die met stip op nummer 1 van de backlog mag.
Verder wel mijn complimenten voor de site. Ongelofelijk wat je er allemaal kunt doen. Openingsstudies maken, computeranalyses aanvragen, toernooien spelen, veel verschillende soorten van dammen spelen etc... Ik gebruik lidraughts nu bijvoorbeeld voor de analyse van de teamcompetitie KNDB. Ik heb een "studie" aangemaakt. Vervolgens laad ik daarin de pdn van de partijen van mijn team (kan via import) en vervolgens vraag ik per partij een partijanalyse aan door SCAN. Deze maakt dan een mooie grafiek en komt met begrijpelijk commentaar op de partijen zoals: "Blunder..." etc.
Mooi dat er trouwens nu ook een app is. Wist ik nog niet. Misschien iets meer ruchtbaarheid aangeven? Zal hem even uitproberen.
-
Als er meer gebruikers komen op lidraughts, zal de animo om een nieuwe zet-invoer te programmeren waarschijnlijk wel groter worden. Op dit moment zijn er bijvoorbeeld 24 gebruikers ingelogd op lidraughts en zijn er 10 partijen bezig. Vergelijk dit met lichess: momenteel 38.000 gebruikers en 15.000 partijen.
-
Lidraughts is open source, dus doe een pull-request met zet-completeringWieger Wesselink wrote: ↑Mon Oct 28, 2019 10:38Voor mij is er een hele duidelijke reden om niet op lidraughts te spelen. Om zetten of slagen uit te voeren ben je verplicht om alle velden aan te klikken, en dat vind ik zodanig storend dat ik de site tot nu toe niet gebruik. Ondanks dat het er verder allemaal heel goed uitziet.
https://github.com/RoepStoep/lidraughts
-
Het ontwikkelen van zet-completering is niet het issue. Het gaat er om dat men er heilig van overtuigd is dat dit een ongewenste optie is.Rein Halbersma wrote: ↑Tue Oct 29, 2019 18:53Lidraughts is open source, dus doe een pull-request met zet-completering
Wat mij betreft is het aanklikken van alle velden alleen geschikt voor beginnende dammers. Ik heb er zelf na een partijtje al schoon genoeg van om allerlei overbodige handelingen te moeten verrichten.
-
Als je een kant-en-klare pull request doet voor deze feature, en die opt-in maakt in het Settings menu (zodat er voor de massa aan noobs niks verandert aan de default) heb je grote kans van slagen. Zeker als je eerst een GitHub issue aanmaakt met je feature request en collega dammers en programmeurs deze gaan liken.Wieger Wesselink wrote: ↑Tue Oct 29, 2019 21:33Het ontwikkelen van zet-completering is niet het issue. Het gaat er om dat men er heilig van overtuigd is dat dit een ongewenste optie is.Rein Halbersma wrote: ↑Tue Oct 29, 2019 18:53Lidraughts is open source, dus doe een pull-request met zet-completering
Wat mij betreft is het aanklikken van alle velden alleen geschikt voor beginnende dammers. Ik heb er zelf na een partijtje al schoon genoeg van om allerlei overbodige handelingen te moeten verrichten.
-
lidraughts deelt heel veel code van lichess (vandaar de enorme hoeveelheid features) en daar hebben ze ook geen verkorte zetinvoer, ik denk omdat schaken zich hier minder voor leent (begin of eindveld legt zelden een zet uniek vast)hendrikv wrote: ↑Mon Oct 28, 2019 19:09Ben het met Wieger eens. Super storend dat je op deze manier zetten moet invoeren. Er is op het lidraughts forum wel vaker gevraagd om deze feature, maar is tot nu toe altijd afgehouden. Lidraughts ondersteunt namelijk een optie, waarbij je al een volgende zet kunt spelen als de tegenstander een bepaalde zet speelt. Leuk, maar ik vraag me af of spelers daar nu echt op zitten te wachten.
-
Het is een weloverwogen beslissing om deze feature niet in te bouwen. Een poos geleden had ik het hen al eens gevraagd, en toen gaf men aan dat het er niet inkomt. Op het lidraughts forum schrijft men nu: "The subject has been discussed before, but we still hold the position not to have one-click captures, at least not in live games." Jammer.Rein Halbersma wrote: ↑Tue Oct 29, 2019 22:54Als je een kant-en-klare pull request doet voor deze feature, en die opt-in maakt in het Settings menu (zodat er voor de massa aan noobs niks verandert aan de default) heb je grote kans van slagen. Zeker als je eerst een GitHub issue aanmaakt met je feature request en collega dammers en programmeurs deze gaan liken.Wieger Wesselink wrote: ↑Tue Oct 29, 2019 21:33Het ontwikkelen van zet-completering is niet het issue. Het gaat er om dat men er heilig van overtuigd is dat dit een ongewenste optie is.Rein Halbersma wrote: ↑Tue Oct 29, 2019 18:53Lidraughts is open source, dus doe een pull-request met zet-completering