We hadden gisteren bestuursvergadering bij de ZHDB. Onze vertegenwoordiger in de bondsraad vertelde dat ook hij nog niets had vernomen van nieuwe verkiezingen, die het bestuur uit zou moeten schrijven. Daarop vroeg ik mij af: is iemand die hier misschien iets meer over kan melden?
Volgens mij zitten we vanaf half maart technisch gezien zonder bondsraad. Deze is immers 3 jaar geleden voor 3 jaar geïnstalleerd. Die situatie moet niet al te lang duren en daarom is het van belang dat de verkiezingen er snel komen.
Bondsraadsverkiezingen
-
- Real name: Frans de Jonge
Re: Bondsraadsverkiezingen
Ha Guido,
Voorheen waren 3 vergaderingen van de Bondsraad per jaar. Nu nog maar 2, waarvan in juni de eerste is. Tot zolang is er technisch gezien een Bondsraad. Het Bondsbureau met ik dacht bestuurslid Jeanine (er is immers geen secretaris meer) en Erelid Theo van den Hoek zijn bezig met de voorbereiding van de verkiezingen. De kandidaten worden gekandideerd door verenigingen en niet individueel of via de provinciale bonden.
Ben ook benieuwd of en hoe de kandidaten zich gaan presenteren aan de leden van de KNDB. Een soort verkiezingsprogramma?
Groet,
Frans
Voorheen waren 3 vergaderingen van de Bondsraad per jaar. Nu nog maar 2, waarvan in juni de eerste is. Tot zolang is er technisch gezien een Bondsraad. Het Bondsbureau met ik dacht bestuurslid Jeanine (er is immers geen secretaris meer) en Erelid Theo van den Hoek zijn bezig met de voorbereiding van de verkiezingen. De kandidaten worden gekandideerd door verenigingen en niet individueel of via de provinciale bonden.
Ben ook benieuwd of en hoe de kandidaten zich gaan presenteren aan de leden van de KNDB. Een soort verkiezingsprogramma?
Groet,
Frans
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
Dank voor je antwoord, Frans.
Waar is gereglementeerd dat de vorige bondsraad mag blijven zitten tot juni? Dat ze heeft besloten om voortaan slechts tweemaal per jaar te vergaderden, doe niets af aan het feit dat ze voor slechts drie jaar is geïnstalleerd. Tot maart 2019 dus.
Ik heb inderdaad begrepen dat Jeaninie tegenwoordig secretaris is. Bestuursleden worden niet in functie gekozen, dus er is weldegelijk een secretaris. Mooi om te lezen dat zij met de verkiezingen bezig is. Ik heb echter van mijn vereniging nog niets vernomen,
Waar is gereglementeerd dat de vorige bondsraad mag blijven zitten tot juni? Dat ze heeft besloten om voortaan slechts tweemaal per jaar te vergaderden, doe niets af aan het feit dat ze voor slechts drie jaar is geïnstalleerd. Tot maart 2019 dus.
Ik heb inderdaad begrepen dat Jeaninie tegenwoordig secretaris is. Bestuursleden worden niet in functie gekozen, dus er is weldegelijk een secretaris. Mooi om te lezen dat zij met de verkiezingen bezig is. Ik heb echter van mijn vereniging nog niets vernomen,
-
Heb ik iets genist? Ik heb op de KNDB site niet gelezen dat de secretaris is opgestapt en waarom.
-
- Real name: Frans de Jonge
Fred, we weten altijd meer niet dan wel. Dus verbaas je niet. In het damleven is het niet anders dan in het normale leven.Fred van Amersfoort wrote: ↑Mon Feb 25, 2019 10:47Heb ik iets genist? Ik heb op de KNDB site niet gelezen dat de secretaris is opgestapt en waarom.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
Zo is het Frans. Zo weet ik ook nog niet hoe de presentatie was van de aanvalsplannen breedtesport. Helaas was ik verhinderd. Destijds was ik wel bij de pilot bijeenkomst in Gelderland die voor de afgelopen zomer van start zou gaan. Daar heb ik niets meer van vernomen. Weet jij Frans of dat destijds nog van de grond is gekomen? Dan over de bondsraad. Ben jij weer herkiesbaar? Ik denk dat ik zelf ook maar eens kandidaat word. Dan mis ik vast minder info dan nu.
Niemand heeft het nog opgemerkt, maar deze opmerking van mij klopt niet. De huidige bondsraad is geïnstalleerd in juni 2016. Niets aan de hand dus.GuidoB wrote: ↑Thu Feb 14, 2019 09:05Dank voor je antwoord, Frans.
-
Gelukkig maar Guido, wij zouden reeds bijna geheel in paniek raken. Denk ik. Bij wijze van spreken dan. Ongeveer.