Europees Kampioenschap in Moskou

Post Reply
Marcel Kosters

Europees Kampioenschap in Moskou

Post by Marcel Kosters » Fri Dec 21, 2018 18:54

Image

Mooi: een 18-jarige Internationaal Meester uit Wit-Rusland met een FMJD-rating van 2148 staat een ronde voor het eind een punt los van de achtervolgers onder wie Van IJzendoorn, Georgiev, Chizhov, Groenendijk, Baliakin, Valneris. Zeg maar de complete wereldtop minus Boomstra en Shvartsman. Voor mij is deze speler 'nieuw', voor de kenners vast niet. Maar toch sensationeel dit, of niet? Ook een aantal - voor mij in ieder geval, ben benieuwd hoe de experts erover denken - erg prettige partijen om na te spelen!

http://ec2018.fmjd.org
https://www.kndb.nl/michael-semyaniuk-k ... ioenschap/
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Marcel Kosters

Re: Europees Kampioenschap in Moskou

Post by Marcel Kosters » Sat Dec 22, 2018 14:44

En hij is Europees Kampioen. Nummers twee en drie Georgiev en Van IJzendoorn...
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

arjan vd berg
Real name: Arjan van den Berg

Post by arjan vd berg » Mon Dec 24, 2018 13:10

Heel verrassend inderdaad.

Ook verrassend:
- een speler die zeker tien jaar geen officiële partij heeft gespeeld blijft tot de zevende ronde als enige gelijke tred houden met de latere winnaar
- het ontbreken van de beste spelers uit de Oekraïne, ik neem aan vanwege politieke redenen (?)
- het spel van Van IJzendoorn. Normaal gesproken iemand voor wie geen spelsysteem te gek is, speelt nu een aantal heel subtiele klassieke partijen, waarmee hij de beste spelers (inclusief Semyaniuk) in de problemen weet te brengen.

al met al een heel leuk toernooi.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Wed Dec 26, 2018 19:18

arjan vd berg wrote: (...)

Ook verrassend:
- een speler die zeker tien jaar geen officiële partij heeft gespeeld blijft tot de zevende ronde als enige gelijke tred houden met de latere winnaar.
Inderdaad verrassend! Weet jij misschien meer over hem?
arjan vd berg wrote: - (...) ik neem aan vanwege politieke redenen (?)
Het zou me niet verbazen, maar heb ik er (nog) niets over gelezen.

Post Reply