DamZ! Publiciteit
- Marcel Kosters
- Posts: 2244
- Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
- Location: Haarlem, The Netherlands
Re: DamZ! Publiciteit
Ontvangen van Cor Barelds, gepubliceerd in Hart van Holland, week 37 pagina 19Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
- Posts: 351
- Joined: Mon Jul 07, 2003 22:09
- Location: the Netherlands
Re: DamZ! Publiciteit
Het Haagse schooldamtoernooi was ook dit jaar weer een succes. Bijna 150 basisschoolleerlingen vonden hun weg naar de Kameleon, waar dit individueel kampioenschap jaarlijks georganiseerd wordt. Er werd gespeeld in vier competities, groep 3 en 4 samen, groep 5, groiep 6 en groep 7 en 8 samen. En dan waren er nog aparte prijzen voor de meisjes en jongens.
Na zeven speelrondes kon de eindstand opgemaakt worden. De prijsuitreiking werd verzorgd door Emre Hageman. Zelf won hij in 2013 zijn eerste Haagse schooldamtitel en vijf jaar later (drie weken geleden dus) zijn eerste wereldtitel. Onder luid applaus namen de 24 prijswinnaars hun medailles in ontvangst. Alle 150 deelnemers gingen met een gloednieuwe DamZ damset naar huis.
De prijswinnaars zijn uitgenodigd om de komende twee weken de finale te spelen. En op 13 februari staat al weer het schooldammen voor teams op het programma.
Na zeven speelrondes kon de eindstand opgemaakt worden. De prijsuitreiking werd verzorgd door Emre Hageman. Zelf won hij in 2013 zijn eerste Haagse schooldamtitel en vijf jaar later (drie weken geleden dus) zijn eerste wereldtitel. Onder luid applaus namen de 24 prijswinnaars hun medailles in ontvangst. Alle 150 deelnemers gingen met een gloednieuwe DamZ damset naar huis.
De prijswinnaars zijn uitgenodigd om de komende twee weken de finale te spelen. En op 13 februari staat al weer het schooldammen voor teams op het programma.
- Marcel Kosters
- Posts: 2244
- Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
- Location: Haarlem, The Netherlands
Re: DamZ! Publiciteit
Top, Gerard! Ik denk ijzersterk om zowel individueel als voor teams te organiseren. Want belangrijk om hun enthousiasme verder aan te wakkeren is dat de kinderen zo veel mogelijk gelegenheid krijgen om te spelen. Publiceren jullie de uitslagen ook in Toernooibase? En hebben jullie de damsets van club info voorzien? (Zou je als mogelijk daar misschien een foto van willen delen?).
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Marcel Kosters
- Posts: 2244
- Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
- Location: Haarlem, The Netherlands
Re: DamZ! Publiciteit
Dampromotie in Chelyabinsk, Rusland. Bron: https://www.chel.kp.ru/daily/26915.7/39 ... d=10704569
- Attachments
-
- Screenshot 2018-12-03 at 12.47.04.png (738.48 KiB) Viewed 11494 times
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Marcel Kosters
- Posts: 2244
- Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
- Location: Haarlem, The Netherlands
Re: DamZ! Publiciteit
Bron: Haarlems Dagblad dinsdag 4 december (n.a.v. woensdag 28 november verstuurde foto en info ...)
- Attachments
-
- schoolkamp2018.jpg (278.59 KiB) Viewed 11209 times
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Marcel Kosters
- Posts: 2244
- Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
- Location: Haarlem, The Netherlands
Re: DamZ! Publiciteit
Huis aan huisblad. Bron: Facebook Sietse Nagel.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Marcel Kosters
- Posts: 2244
- Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
- Location: Haarlem, The Netherlands
Re: DamZ! Publiciteit
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Marcel Kosters
- Posts: 2244
- Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
- Location: Haarlem, The Netherlands
Re: DamZ! Publiciteit
Sluiting WK Match 2018: toernooidirecteur Wim Koopman en burgemeester van Assen Marco Out.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Marcel Kosters
- Posts: 2244
- Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
- Location: Haarlem, The Netherlands
Re: DamZ! Publiciteit
Johan Essink van Damclub Almelo (Overijssel) schafte recent 20 DamZ! DamSets aan om te geven aan de kinderen van de Sint Jozefschool in Rietmolen. Mogelijk, dat de Sint Jozef de DamZ! DamSet nu ook aanschaft voor in de klas! Ondertussen verscheen een leuk artikel over Johans damlessen op "Wegdamnieuws", de plaatselijke nieuws website.
Lees het artikel hier: https://www.wegdamnieuws.nl/nieuwsoverz ... -rietmolen
Johan volgt de dam-etiquette: als je op de foto gaat, doe je dat natuurlijk met de Coup Raphael! http://www.damz.nl/banier.html
Lees het artikel hier: https://www.wegdamnieuws.nl/nieuwsoverz ... -rietmolen
Johan volgt de dam-etiquette: als je op de foto gaat, doe je dat natuurlijk met de Coup Raphael! http://www.damz.nl/banier.html
Last edited by Marcel Kosters on Mon Feb 11, 2019 12:38, edited 2 times in total.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
- Posts: 1780
- Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13
Re: DamZ! Publiciteit
Om Marcel nog wat blijer te maken: In Apeldoorn hebben we enkele weken proeflessen gegeven met de DamZ bordjes en aan 15 kids een soort damcertificaat uitgereikt. Dat zijn de lokale aanvalsplannen, ben benieuwd hoe het landelijke plan er uit gaat zien. Op zich wel wat raar dat er nu een plan schijnt te liggen zonder dat er even gevraagd wordt hoe een nieuwe club als Apeldoorn zichzelf weer op de kaart zet. Ik zou denken dat je successen daar in moet meenemen.
-
- Posts: 713
- Joined: Wed Dec 17, 2003 10:51
Re: DamZ! Publiciteit
Het is mij niet helder wat je hier bedoeld Fred. Kun je concreet aangeven wat volgens jou ook (gegeven de Apeldoorn-ervaring) in een landelijk plan zou moeten staan?Fred van Amersfoort wrote: ↑Mon Feb 11, 2019 11:57Ben benieuwd hoe het landelijke plan er uit gaat zien. Op zich wel wat raar dat er nu een plan schijnt te liggen zonder dat er even gevraagd wordt hoe een nieuwe club als Apeldoorn zichzelf weer op de kaart zet. Ik zou denken dat je successen daar in moet meenemen.
-
- Posts: 713
- Joined: Wed Dec 17, 2003 10:51
Re: DamZ! Publiciteit
Jaap van Galen wrote: ↑Tue Feb 12, 2019 19:33Het is mij niet helder wat je hier bedoeld Fred. Kun je concreet aangeven wat volgens jou ook (gegeven de Apeldoorn-ervaring) in een landelijk plan zou moeten staan?Fred van Amersfoort wrote: ↑Mon Feb 11, 2019 11:57Ben benieuwd hoe het landelijke plan er uit gaat zien. Op zich wel wat raar dat er nu een plan schijnt te liggen zonder dat er even gevraagd wordt hoe een nieuwe club als Apeldoorn zichzelf weer op de kaart zet. Ik zou denken dat je successen daar in moet meenemen.
Dar men daar men daar niet naar gevraagd heeft is overigens natuurlijk uiterst merkwaardig, want Apeldoorn is denk ik wat betreft ledenwerving het grootste vernieuwende succes in breedtesport van zover ik weet minimaal de laatste 20 jaar.
-
- Posts: 1780
- Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13
Re: DamZ! Publiciteit
@Jaap, dat hebben Frans jij en ik een paar jaar geleden eigenlijk al uitgewerkt? Eigenlijk doen we in Apeldoorn niets anders dan dat uitvoeren, inderdaad met hier en daar wat succesjes. Al past er ook wel enige bescheidenheid, zo bijzonder is het allemaal ook weer niet. Het blijft allemaal kwetsbaar natuurlijk. Ik denk dat de kracht in een paar dingen zit. De juiste mensen verzamelen, communiceren, ieder lid is even waardevol, gezelligheid boven prestaties, goede website, goede speelzaal, dingen organiseren en de KNDB benutten zonder er te veel van te verwachten. Eerst breedtesport, de uitstraling van topsport gebruiken. Aanvullend DamZ inzetten, niet als hoofdmiddel maar als onderdeel. Een gezellige clubavond met goede opkomst en bovenal oud-dammers gewoon durven benaderen. Vaak is een telefoontje al genoeg. Verder hebben we een groepje mensen die helemaal geen achtergrond hebben in het dammen maar door de gezelligheid nu zeer actief als kader aan het werk zijn. Mijn post bedoelde 3 dingen: 1. Ik heb al die jaren niet zo maar iets geroepen, er zat een visie achter. 2. DamZ is een kans op succes en hoort dus onderdeel te zijn van een aanvalsplan. 3. Een KNDB aanvalsplan verdient een kans maar zoals jij weet is ons Deltaplan nogal genegeerd of weggehoond. Het vorige bestuur heeft er nooit naar gevraagd. Ik vind het moeilijk om te verwachten dat er nu plots een kansrijk KNDN aanvalsplan komt te liggen. Mijn verwachting: men wil mensen gaan opleiden, zeggen hoe het allemaal moet gaan gebeuren. Ik vraag me dan af: door wie en waar zijn er dan successen geboekt waardoor men nu als een soort docent kan gaan vertellen hoe het allemaal zou moeten? Kortom, ik denk er allemaal niet erg anders over dan een paar jaar geleden.
- Marcel Kosters
- Posts: 2244
- Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
- Location: Haarlem, The Netherlands
Re: DamZ! Publiciteit
Ondernemende clubs als Apeldoorn aan de ene kant moeten naar mijn mening doen waar zij resultaat mee halen en energie van krijgen. Hopelijk kunnen zij daarbij (deels) bouwen op en met wat de KNDB als landelijk dekkende basis neerlegt.
De KNDB als organisatie met een landelijke verantwoordelijkheid aan de andere kant moet naar mijn mening - voor nu - focussen op de DamZ! strategie. Omdat het marketing en organisatiemodel van de DamZ! strategie de KNDB-organisatie transformeert naar een organisatiemodel dat voor de komende decennia houdbaar is.
Bovendien is DamZ! de enige beleidsbasis met landelijke dekking. Waarmee ieder KNDB-lid, iedere club, iedere provinciale bond en iedere school ook nu nog iets kan. Een beleidskern die rekening houdt met de trend van minder vrijwilligers met minder tijd. En een beleidskern die niemand op voorhand vanwege allerlei praktische drempels van deelname in de uitvoering uitsluit en waarmee slimme dwarsverbanden buiten de directe doelgroep (de volwassenen rondom de kinderen t/m 12 jaar) zijn te leggen.
Eerst kan de KNDB al haar aandacht richten op het succesvol worden in 1 breedtesport segment (DamZ!). Dat is genoeg hooi op de vork. Het is de KNDB de afgelopen 35 jaar immers niet gelukt. Eerst qua doelgroep 'smal' mikken en grootschalig met DamZ! uitrollen. En bij succes de KNDB-aandacht voor en organisatie van breedtesport verbreden.
Concreet zoals ik het zie: bij acties gericht op de DamZ! doelgroep en acties gericht op de volwassenen rond de DamZ! doelgroep moet de KNDB verondersteld worden pal achter een actieve club als DC Apeldoorn te staan niet alleen met raad maar voor zover mogelijk ook daad. Andere breedtesport initiatieven van DC Apeldoorn moet de KNDB natuurlijk ook toejuichen. Maar op die initiatieven moet DC Apeldoorn voorlopig geen actieve steun verwachten. Eerst moet de KNDB-organisatie het DamZ! kunstje in de vingers krijgen en aan de ondersteuning van clubs op DamZ! zal zij voorlopig de handen vol hebben.
De KNDB als organisatie met een landelijke verantwoordelijkheid aan de andere kant moet naar mijn mening - voor nu - focussen op de DamZ! strategie. Omdat het marketing en organisatiemodel van de DamZ! strategie de KNDB-organisatie transformeert naar een organisatiemodel dat voor de komende decennia houdbaar is.
Bovendien is DamZ! de enige beleidsbasis met landelijke dekking. Waarmee ieder KNDB-lid, iedere club, iedere provinciale bond en iedere school ook nu nog iets kan. Een beleidskern die rekening houdt met de trend van minder vrijwilligers met minder tijd. En een beleidskern die niemand op voorhand vanwege allerlei praktische drempels van deelname in de uitvoering uitsluit en waarmee slimme dwarsverbanden buiten de directe doelgroep (de volwassenen rondom de kinderen t/m 12 jaar) zijn te leggen.
Eerst kan de KNDB al haar aandacht richten op het succesvol worden in 1 breedtesport segment (DamZ!). Dat is genoeg hooi op de vork. Het is de KNDB de afgelopen 35 jaar immers niet gelukt. Eerst qua doelgroep 'smal' mikken en grootschalig met DamZ! uitrollen. En bij succes de KNDB-aandacht voor en organisatie van breedtesport verbreden.
Concreet zoals ik het zie: bij acties gericht op de DamZ! doelgroep en acties gericht op de volwassenen rond de DamZ! doelgroep moet de KNDB verondersteld worden pal achter een actieve club als DC Apeldoorn te staan niet alleen met raad maar voor zover mogelijk ook daad. Andere breedtesport initiatieven van DC Apeldoorn moet de KNDB natuurlijk ook toejuichen. Maar op die initiatieven moet DC Apeldoorn voorlopig geen actieve steun verwachten. Eerst moet de KNDB-organisatie het DamZ! kunstje in de vingers krijgen en aan de ondersteuning van clubs op DamZ! zal zij voorlopig de handen vol hebben.
Last edited by Marcel Kosters on Wed Feb 13, 2019 12:07, edited 1 time in total.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
- Posts: 1780
- Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13
Re: DamZ! Publiciteit
Ik ben het in grote lijnen eens met Marcel. Verder blijf ik voorstander van een meer kritische nieuwe manier van denken binnen de damwereld. Wat we nu in Apeldoorn doen kan volgens mij op wel 10 plekken. Dat wat Marcel doet kan overal. Nu ontstaan dit soort dingen uit kleine initiatieven van individuen. De KNDB is volgend. Er moeten mensen aan het roer komen die niet volgend zijn maar het initiatief pakken.