Nationale Competitie 2018-2019
-
Nationale Competitie 2018-2019
In de eerste ronde direct 15 keer ´niet opgekomen´ bij de uitslagen. Dat belooft niet veel goeds.
Last edited by henk stoop on Sat Sep 15, 2018 22:56, edited 1 time in total.
Re: Bationale Competitie 2018-2019
Het zijn er zelfs zestien, waarvan twee maal drie in één wedstrijd, waar hopelijk een logische verklaring voor is.henk stoop wrote:In de eerste ronde direct 15 keer ´niet opgekomen´ bij de uitslagen. Dat belooft niet veel goeds.
-
- Real name: Thijs van den Broek
Ooit schreef hier iemand al over dat de nationale competitie zou gaan imploderen als de wedstrijdcommissie deze niet zou terug schalen naar bijvoorbeeld 8 tallen. Die persoon had wel een bijzonder vooruitziende blik.
De eerste voortekenen zijn al zichtbaar, ik durf te wedden dat bij de volle team van 10 het bij velen ook al kunst en vliegwerk is om het team vol te krijgen.
De eerste voortekenen zijn al zichtbaar, ik durf te wedden dat bij de volle team van 10 het bij velen ook al kunst en vliegwerk is om het team vol te krijgen.
-
Er valt weer wat te zeiken zeg...
In plaats van dat er bijvoorbeeld lof wordt geuit over de heroïsche 10-10 van DES Lunteren (gemiddelde 1239,6) tegen DV VBI Huissen (gemiddelde 1448,2), waarbij 2 grootmeesters verliezen, wordt het vat direct met het eerste bericht open getrokken.
Heel erg jammerlijk.
In plaats van dat er bijvoorbeeld lof wordt geuit over de heroïsche 10-10 van DES Lunteren (gemiddelde 1239,6) tegen DV VBI Huissen (gemiddelde 1448,2), waarbij 2 grootmeesters verliezen, wordt het vat direct met het eerste bericht open getrokken.
Heel erg jammerlijk.
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
==> Aphex Twin - Come to Daddy
-
- Real name: Frans de Jonge
Voor de Tweede klasse kan ik me ook goed voorstellen om naar achttallen over te stappen. Dat betekent dan wel weer een teruggang met een kleine 100 dammers in de NC. Maar ook nu zijn er enkele verenigingen die het moeizaam net wel of niet een team op de been weten te krijgen. Misschien iets voor de nieuwe portefeuillehouder wedstrijdzaken in het Bestuur en/of de Wedstrijdcommissie om met alternatieven/voorstellen/adviezen te komen. Kan me zelf goed een enquète voorstellen onder alle verenigingen waar hun voorkeur naar uitgaat en ben benieuwd wat de variant van 8-tallen kan opleveren?playforstacks wrote:Ooit schreef hier iemand al over dat de nationale competitie zou gaan imploderen als de wedstrijdcommissie deze niet zou terug schalen naar bijvoorbeeld 8 tallen. Die persoon had wel een bijzonder vooruitziende blik.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
De reactie vorig jaar van het KNDB bestuur mbt het idee van 8-tallen was "dat dan binnen de kortste keren om 6-tallen geroepen zou worden en daarna om 4-tallen. Bovendien wordt er al sinds jaar en dag met 10-tallen gespeeld dus waarom veranderen?"
-
- Real name: Frans de Jonge
Vandaar is een wat meer onderbouwd onderzoek nodig. Per saldo willen we immers meer dammers een plezierige damzaterdag bezorgen. Tenminste als zij dat willen.Paul van de Veen wrote:De reactie vorig jaar van het KNDB bestuur mbt het idee van 8-tallen was "dat dan binnen de kortste keren om 6-tallen geroepen zou worden en daarna om 4-tallen. Bovendien wordt er al sinds jaar en dag met 10-tallen gespeeld dus waarom veranderen?"
Maar dat bij Heijmans Excelsior bij 2 wedstrijden 4 borden leeg zijn, is een teken aan de wand. En niet leuk voor 4 wel opgekomen Heijmans Excelsior spelers, maar ook niet leuk voor de wel 16 opgekomen en ook gedupeerde Limburgse spelers.
Last edited by Frans de Jonge on Sun Sep 16, 2018 04:25, edited 2 times in total.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
Re: Nationale Competitie 2018-2019
Ik zie dat het bij sommige clubs iets vaker voor komt.
-
Mee eens. En 't is niet eens erg moeilijk. Met b.v. een enquete en een telling over afgelopen 2 jaar zou al duidelijker kunnen worden of dit incidenteel is of structureel.Frans de Jonge wrote:Vandaar is een wat meer onderbouwd onderzoek nodig. ...
-
- Real name: Michel Stempher
“Waarom iets veranderen wat goed gaat?” Dit is het veelgehoorde argument op een idee dat bijvoorbeeld ik omarm om de gehele Nationale Competitie terug te schalen.
Ikzelf vind het niet zo interessant wat deschaling ons op de korte termijn brengt. Ik ben ervan overtuigd dat deze ronde geen incident is en dat het binnen nu en enkele jaren veel vaker zal voorkomen. Ik hoor geluiden van spelers die zeggen geen trek meer te hebben in de Nationale Competitie als zij dit een keer overkomt. Ikzelf zou van de nood een deugd maken door bijvoorbeeld de overige partijen semi-live in te voeren, maar ik kan me goed voorstellen dat spelers die meer hobby’s hebben geen zin erin hebben om nog vaker een zaterdag op te offeren. Om de sport toekomstbestendig te maken hoop ik dat achttallen gaan werken. Mogelijk heeft het oude bestuur het bij het juiste eind en betekent deschaling het begin van het eind, maar dit einde zal niet worden afgeremd door het bij het oude te houden; deze zaken staan los van elkaar.
Ikzelf vind het niet zo interessant wat deschaling ons op de korte termijn brengt. Ik ben ervan overtuigd dat deze ronde geen incident is en dat het binnen nu en enkele jaren veel vaker zal voorkomen. Ik hoor geluiden van spelers die zeggen geen trek meer te hebben in de Nationale Competitie als zij dit een keer overkomt. Ikzelf zou van de nood een deugd maken door bijvoorbeeld de overige partijen semi-live in te voeren, maar ik kan me goed voorstellen dat spelers die meer hobby’s hebben geen zin erin hebben om nog vaker een zaterdag op te offeren. Om de sport toekomstbestendig te maken hoop ik dat achttallen gaan werken. Mogelijk heeft het oude bestuur het bij het juiste eind en betekent deschaling het begin van het eind, maar dit einde zal niet worden afgeremd door het bij het oude te houden; deze zaken staan los van elkaar.
Dank je, Bart. We zijn nog volop aan het nagenieten.ZevenInEenKlap wrote:Er valt weer wat te zeiken zeg...
http://des-lunteren.nl/nationale/des-st ... n-huissen/
Om even te preken voor eigen parochie: het kost mij soms best een hoop geregel om op zaterdag om 12 uur achter de borden te zitten. Twee kinderen die voetballen op de zaterdagmorgen, soms ook op plekken die niet echt in de buurt liggen en ook op tijden die niet altijd goed samen vallen. De intentie is om altijd te willen spelen, maar soms is het domweg niet mogelijk. Verre uitwedstrijden in de Ereklasse in beide terams hebben als Hijken, Witte van Moort (twee random voorbeelden): dat is onhaalbaar, mochten ze bij mij uitkomen. Gelukkig weten ze dat op mijn club en het wordt dan ook geaccepteerd.
Tel daarbij op dat mijn vrouw op de doordeweekse en ik allebei genoeg uren werken, het huishouden ook aandacht verdient en je ook nog leuke dingen wilt doen met zijn vieren, dan geeft dat soms best wat lastige situaties. Het is duidelijk dat het dalende ledenaantal een effect heeft, maar het gaat vooral om de reden waarom mensen hun zaterdag er niet aan willen en/of kunnen besteden. Als je veel leden hebt die een gelijkleuidende situatie hebben als de mijne hebben, dan heb je al één oorzaak te pakken.
Overigens merk ik bij de voetbal identieke situaties, dus het is wel een algemene, hedendaagse trend . Hoe jammer het ook is.
Maar om het met Bart eens te zijn: het is wel typerend dat een topic over de competitie met deze "aanhef" begint. En jammer is dat zeker.
Tel daarbij op dat mijn vrouw op de doordeweekse en ik allebei genoeg uren werken, het huishouden ook aandacht verdient en je ook nog leuke dingen wilt doen met zijn vieren, dan geeft dat soms best wat lastige situaties. Het is duidelijk dat het dalende ledenaantal een effect heeft, maar het gaat vooral om de reden waarom mensen hun zaterdag er niet aan willen en/of kunnen besteden. Als je veel leden hebt die een gelijkleuidende situatie hebben als de mijne hebben, dan heb je al één oorzaak te pakken.
Overigens merk ik bij de voetbal identieke situaties, dus het is wel een algemene, hedendaagse trend . Hoe jammer het ook is.
Maar om het met Bart eens te zijn: het is wel typerend dat een topic over de competitie met deze "aanhef" begint. En jammer is dat zeker.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
Gefeliciteerd daar in Lunteren!Arjen wrote:Dank je, Bart. We zijn nog volop aan het nagenieten.ZevenInEenKlap wrote:Er valt weer wat te zeiken zeg...
http://des-lunteren.nl/nationale/des-st ... n-huissen/
Nu nog wel even de partijen invoeren in Toernooibase meteen in het weekend van de competitieronde, dan kan iedereen meegenieten
-
Op mijn vraag kwam Piet Bouma snel met een overzichtje van de laatste jaren:Frans de Jonge wrote:Vandaar is een wat meer onderbouwd onderzoek nodig. ...
(Ik krijg de layout niet zo mooi. Hoop dat de cijfers toch duidelijk zijn)
______________Niet opgekomen__Aantal wedstrijden__ Perc.
2013/2014_____52_______________6830_____________0,7613%
2014/2015_____35_______________6510_____________0,5376%
2015/2016_____57_______________6810_____________0,8370%
2016/2017_____57_______________6400_____________0,8906%
2017/2018_____63_______________6600_____________0,9545%
2018/2019_____16_______________590______________2,7119%
-
- Real name: Thijs van den Broek
Deze eerste ronde gaat geen incident zijn. De KNDB kon de afgelopen jaren al niet meer doen dan pleisters plakken op open wonden (combiteams in de 2de klasse, meer invalbeurten naar hogere teams zonder speelgerechtigdheid te verliezen).
Ik heb mij de afgelopen jaren verbaast aan het gebrek aan gezond verstand binnen de KNDB, Het bijna autistische gedrag dat niks kan veranderen. En vooral het gebrek aan inhoud en argumentatie daarvoor.
Kijk bijvoorbeeld naar deze reactie:
De KNDB
verrassend onslagvaardig
Ik heb mij de afgelopen jaren verbaast aan het gebrek aan gezond verstand binnen de KNDB, Het bijna autistische gedrag dat niks kan veranderen. En vooral het gebrek aan inhoud en argumentatie daarvoor.
Kijk bijvoorbeeld naar deze reactie:
als deze mensen binnen de KNDB hartfalen krijgen zie ik ze nog een hartoperatie weigeren met het argument "Ik loop al sinds jaar en dag zonder een operatie aan mijn hart dus waarom veranderen?""dat dan binnen de kortste keren om 6-tallen geroepen zou worden en daarna om 4-tallen. Bovendien wordt er al sinds jaar en dag met 10-tallen gespeeld dus waarom veranderen?"
De KNDB
verrassend onslagvaardig