Michel Stempher wrote:Onderstaand bericht staat op de website van het Polish Open:
Code: Select all
Dear Toernooibase admins, don't steal the games from our website during the tournament, please.
You can do what do you want with the games, but after the tournament. Like it was in previously edition of Polish Open.
Inmiddels heb ik het KNDB-bestuur dringend verzocht het vertrouwen in de heer Pawlicki (de verantwoordelijke persoon) op te zeggen. Als het bestuur dit niet doet, zeg ik het vertrouwen in het KNDB-bestuur op op de volgende Bondsraadsvergadering. Niet alleen hierom overigens, ook om het zeer slechte functioneren van het bestuur als het gaat om zaken zoals het verspreiden van DamZ-borden en de ict-voorzieningen erachter.
Hierbij verzoek ik ook alle deelnemers om zich terug te trekken uit het toernooi. Het is een schande dat er anno 2018 organisatoren denken copyrights op partijen te hebben. We moeten hier mijns inziens heel hard tegen strijden met zijn allen.
Laten we de zaak eens van de andere kant bekijken.
De sponsors van het Polish Open willen graag veel bekijks hebben op de toernooisite en door even te wachten met het publiceren van de partijen op Toernooibase, trek je natuurlijk veel meer bezoekers (=sponsoren). De organisatie had dit natuurlijk wat netter kunnen vragen maar was wat geïrriteerd omdat het zelfde zich vorig jaar ook al heeft afgespeeld. Een uur na de sluiting stonden alle partijen al op Toernooibase, geen probleem dus eigenlijk.
Wat ik me dan afvraag, hoe komt het dat daar niet even wat afspraken over zijn gemaakt? Het luisteren naar elkaar, respect hebben voor elkaar en voor elkaars standpunten, daar lijkt het aan te ontbreken. Dat lijkt mij beter dan iemand die veel doet voor het dammen, in Polen en in Europa, meteen af te serveren.