Niemand is op basis van verkiezingen in de huidige bondsraad gekozen. Een aantal mensen hebben zich aangemeld, waaronder jij. Zelfs namens twee provincies. Je wilde erg graag dubbel stemrecht hebben en daarover is tot vervelends toe gedebatteerd. En even later kom je niet eens opdagen, waardoor er een belangrijke stem verloren ging. Deze poppenkast moeten we inderdaad niet meer hebben.Michel Stempher wrote:Je weet dat ik niet op basis van een verkiezing in de Bondsraad zit? Wees gerust: persoonlijk trek ik mijn conclusies al als het bestuur niet ingaat op de wens van iedereen die ook breedtesport een warm hart toedraagt. Ze hebben nog 1 dag aangenomen dat er in het weekend niet gewerkt wordt.
(...)
We zijn wel hard bezig om een hervorming van de Bondsraad te regelen. Zo is er een commissie samengesteld die iets gaat bedenken. Ik weet dat Groningen en Overijssel al pleiten voor provinciale bestuurders in plaats van deze huidige poppenkast. Ik wil er persoonlijk nog aan toevoegen dat ik liever alle provincies afschaf en overga op zo'n zes rayons.
Hartstikke goed dat er wordt nagedacht over hervorming van de bondsraad. Terug naar vertegenwoordiging vanuit de provincies is precies wat ik bedoelde met afschaffen. Ik hoop dat het allemaal op tijd is voor het einde van het jaar. Schrijf er eventueel een extra vergadering voor uit. Dat lijkt mij een zinniger onderwerp dan subsidie voor dambordjes.