Ik hoop dat Guido de puf heeft om de partijen bij te werken in Toernooibase.

En als nabrander nog een aardig interview van Bert Dollekamp met een deskundige analyse over het verloop van de barrage:Piet Bouma wrote:Uiteindelijk 13-7.
Ach, een beetje overdreven chauvinisme in een regionale krant, dat moet toch kunnen? Het verhaal mag best wat sappiger en spannend gemaakt worden, dat maakt het juist zo prettig leesbaar! In de slotalinea laat Dollekamp blijken zich echt wel te realiseren dat Van Stigt Thans de terechte kampioen is.MenO wrote:Ik lees Bert Dollekamps artikelen altijd bijzonder graag, maar het is toch wel een beetje jammer dat zo'n begenadigd schrijver zich zó 'chauvinistisch' opstelt. Iets meer bescheidenheid was misschien wel terecht geweest, in plaats van heel hard te roepen dat je superhelden het van een stel koekenbakkers verloren hebben.
Natuurlijk, daar is niks mis mee. Maar dat kan ook prima zonder te stellen dat je "suprlus aan pure klasse" het opnam tegen "technisch beperkte" tegenstanders. Dat heeft wat mij betreft weinig te maken met sappig en spannend en meer met het schofferen van de tegenstander.Arjen wrote:Ach, een beetje overdreven chauvinisme in een regionale krant, dat moet toch kunnen? Het verhaal mag best wat sappiger en spannend gemaakt worden, dat maakt het juist zo prettig leesbaar! In de slotalinea laat Dollekamp blijken zich echt wel te realiseren dat Van Stigt Thans de terechte kampioen is.MenO wrote:Ik lees Bert Dollekamps artikelen altijd bijzonder graag, maar het is toch wel een beetje jammer dat zo'n begenadigd schrijver zich zó 'chauvinistisch' opstelt. Iets meer bescheidenheid was misschien wel terecht geweest, in plaats van heel hard te roepen dat je superhelden het van een stel koekenbakkers verloren hebben.
Ere wie ere toekomt, het tiende en beslissende punt werd, in tegenstelling tot wat er in het stuk van Bert staat, wel degelijk door Jitse gescoord. Gantwarg had even daarvoor al van van der Zee gewonnen.Frans de Jonge wrote:En als nabrander nog een aardig interview van Bert Dollekamp met een deskundige analyse over het verloop van de barrage:Piet Bouma wrote:Uiteindelijk 13-7.
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/131936/ ... pioenschap
Toegegeven, daar heb je een punt.MenO wrote:Maar dat kan ook prima zonder te stellen dat je "suprlus aan pure klasse" het opnam tegen "technisch beperkte" tegenstanders.
Het is inderdaad een prestatie van jewelste voor de Schiedammers: Op 5 borden met een groot ratingverschil (van 70 tot meer dan 100) in het voordeel van Hijken DTC werden wel 6 punten behaald, weliswaar soms uit mindere posities, maar toch maar 6 punten. En uit de 2 partijen waarbij VST over een rating tussen de 70 en 100 punten meer beschikte werd wel het volle pond gehaald. Ze hebben het maximale rendement gehaald en er hard voor geknokt. Hulde!GuidoB wrote:Het zou van meer respect hebben getuigd als Dollekamp had geschreven dat Van Stigt Thans kampioen is geworden door haar staartspelers, die een enorme stabiliteit hebben getoond. Want zo is het. Genoemde spelers zijn 12 (!!) wedstrijden lang ongeslagen gebleven. Ik vind de 12 paaltjes van Casper Remeijer erg mooi, maar Jeroen Kos en Frits Luteijn scoorden natuurlijk beter.
De teleurstelling druipt er vanaf bij Dollekamp en dat verbaast mij eigenlijk niets. Grootsheid is niet ieder mens gegeven.
*edit*
Eén paaltje van Casper Remeijer is gescoord door invaller Henk de Witt, die tegen 020 de honneurs prima waarnam.