Nacompetitie

Piet Bouma

Re: Nacompetitie

Post by Piet Bouma » Sat Mar 03, 2018 16:53

Uiteindelijk 13-7.
Ik hoop dat Guido de puf heeft om de partijen bij te werken in Toernooibase. :D
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Sun Mar 04, 2018 19:34

Piet Bouma wrote:Uiteindelijk 13-7.
En als nabrander nog een aardig interview van Bert Dollekamp met een deskundige analyse over het verloop van de barrage:
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/131936/ ... pioenschap
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Mon Mar 05, 2018 09:59

Barrage1a.jpg
Barrage1a.jpg (524.82 KiB) Viewed 6573 times
Barrage2a.jpg
Barrage2a.jpg (234.26 KiB) Viewed 6573 times
Flow with the Go

MenO

Post by MenO » Mon Mar 05, 2018 11:22

Ik lees Bert Dollekamps artikelen altijd bijzonder graag, maar het is toch wel een beetje jammer dat zo'n begenadigd schrijver zich zó 'chauvinistisch' opstelt. Iets meer bescheidenheid was misschien wel terecht geweest, in plaats van heel hard te roepen dat je superhelden het van een stel koekenbakkers verloren hebben.

Arjen

Post by Arjen » Mon Mar 05, 2018 12:22

MenO wrote:Ik lees Bert Dollekamps artikelen altijd bijzonder graag, maar het is toch wel een beetje jammer dat zo'n begenadigd schrijver zich zó 'chauvinistisch' opstelt. Iets meer bescheidenheid was misschien wel terecht geweest, in plaats van heel hard te roepen dat je superhelden het van een stel koekenbakkers verloren hebben.
Ach, een beetje overdreven chauvinisme in een regionale krant, dat moet toch kunnen? Het verhaal mag best wat sappiger en spannend gemaakt worden, dat maakt het juist zo prettig leesbaar! In de slotalinea laat Dollekamp blijken zich echt wel te realiseren dat Van Stigt Thans de terechte kampioen is.

MenO

Post by MenO » Mon Mar 05, 2018 13:57

Arjen wrote:
MenO wrote:Ik lees Bert Dollekamps artikelen altijd bijzonder graag, maar het is toch wel een beetje jammer dat zo'n begenadigd schrijver zich zó 'chauvinistisch' opstelt. Iets meer bescheidenheid was misschien wel terecht geweest, in plaats van heel hard te roepen dat je superhelden het van een stel koekenbakkers verloren hebben.
Ach, een beetje overdreven chauvinisme in een regionale krant, dat moet toch kunnen? Het verhaal mag best wat sappiger en spannend gemaakt worden, dat maakt het juist zo prettig leesbaar! In de slotalinea laat Dollekamp blijken zich echt wel te realiseren dat Van Stigt Thans de terechte kampioen is.
Natuurlijk, daar is niks mis mee. Maar dat kan ook prima zonder te stellen dat je "suprlus aan pure klasse" het opnam tegen "technisch beperkte" tegenstanders. Dat heeft wat mij betreft weinig te maken met sappig en spannend en meer met het schofferen van de tegenstander.
Bert is vaak prikkelend, en dat is inderdaad juist wat zijn artikelen zo fijn maakt. Dat verhaal over de blindsimultaan van 'pompbediende' Prosman destijds bijvoorbeeld, prachtig. Maar dat was duidelijk met een knipoog geschreven. Dit niet, en dat is een groot verschil.

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Mar 05, 2018 15:09

Het zou van meer respect hebben getuigd als Dollekamp had geschreven dat Van Stigt Thans kampioen is geworden door haar staartspelers, die een enorme stabiliteit hebben getoond. Want zo is het. Genoemde spelers zijn 12 (!!) wedstrijden lang ongeslagen gebleven. Ik vind de 12 paaltjes van Casper Remeijer erg mooi, maar Jeroen Kos en Frits Luteijn scoorden natuurlijk beter.

De teleurstelling druipt er vanaf bij Dollekamp en dat verbaast mij eigenlijk niets. Grootsheid is niet ieder mens gegeven.

*edit*

Eén paaltje van Casper Remeijer is gescoord door invaller Henk de Witt, die tegen 020 de honneurs prima waarnam.

Rob

Post by Rob » Mon Mar 05, 2018 16:20

Frans de Jonge wrote:
Piet Bouma wrote:Uiteindelijk 13-7.
En als nabrander nog een aardig interview van Bert Dollekamp met een deskundige analyse over het verloop van de barrage:
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/131936/ ... pioenschap
Ere wie ere toekomt, het tiende en beslissende punt werd, in tegenstelling tot wat er in het stuk van Bert staat, wel degelijk door Jitse gescoord. Gantwarg had even daarvoor al van van der Zee gewonnen.

Arjen

Post by Arjen » Mon Mar 05, 2018 17:47

MenO wrote:Maar dat kan ook prima zonder te stellen dat je "suprlus aan pure klasse" het opnam tegen "technisch beperkte" tegenstanders.
Toegegeven, daar heb je een punt.
Maar als ik genoemde speler(s) was, met de titel op zak, zou ik er de lol wel van inzien.

Overigens, Van Stigt Thans, van harte gefeliciteerd met het overtuigende kampioenschap!

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Mon Mar 05, 2018 18:09

Ik vind die technisch beperkte spelers van Van Stigt Thans vrij sterk :-)
In hoeveel NK finales hebben deze zwakke broeders in totaal gespeeld?!

Eerlijk gezegd zag ik de bui voor Hijken al hangen toen het Internet er de brui aan gaf. Jitse had toen zijn stelling volgens mij al redelijk gefatsoeneerd (spelertje trouwens die Jitse! 1500+ over een paar jaar), en Gantwarg en Heusdens hadden toen al goede druk. Bij Jansen en Scholma was er toen nog niet veel aan de hand.

Gefeliciteerd!

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Mon Mar 05, 2018 19:53

GuidoB wrote:Het zou van meer respect hebben getuigd als Dollekamp had geschreven dat Van Stigt Thans kampioen is geworden door haar staartspelers, die een enorme stabiliteit hebben getoond. Want zo is het. Genoemde spelers zijn 12 (!!) wedstrijden lang ongeslagen gebleven. Ik vind de 12 paaltjes van Casper Remeijer erg mooi, maar Jeroen Kos en Frits Luteijn scoorden natuurlijk beter.

De teleurstelling druipt er vanaf bij Dollekamp en dat verbaast mij eigenlijk niets. Grootsheid is niet ieder mens gegeven.

*edit*

Eén paaltje van Casper Remeijer is gescoord door invaller Henk de Witt, die tegen 020 de honneurs prima waarnam.
Het is inderdaad een prestatie van jewelste voor de Schiedammers: Op 5 borden met een groot ratingverschil (van 70 tot meer dan 100) in het voordeel van Hijken DTC werden wel 6 punten behaald, weliswaar soms uit mindere posities, maar toch maar 6 punten. En uit de 2 partijen waarbij VST over een rating tussen de 70 en 100 punten meer beschikte werd wel het volle pond gehaald. Ze hebben het maximale rendement gehaald en er hard voor geknokt. Hulde!
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Post Reply