In Memoriam

Post Reply
User avatar
Henk de Witt
Posts: 1190
Joined: Sun Dec 14, 2003 22:45

Re: In Memoriam

Post by Henk de Witt » Fri Feb 23, 2018 13:55

Ah, Piet.. Markante man inderdaad. Piet kwam enkele keren met een groep jeugddammers uit Huissen naar het Openluchttoernooi in Delft. Een man met mooie verhalen. Piet schroomde zich niet om zich meteen ook met de organisatie te bemoeien en de microfoon ter hand te nemen. Ik zag hem een keer op de televisie. Er was een kwestie waar Piet zich in had vastgebeten en waar een rij ordners met documentatie aan te pas kwam. Welke kwestie dat was, ik ben het eerlijk gezegd vergeten. Drie jaar geleden was ik op bezoek bij Aria en Paul Visser in Huissen. We wandelden 's avonds na restaurantbezoek terug naar huis en kwamen langs een terrasje waar Piet aan de koffie zat en een sigaar rookte. Een goeie neem ik aan. Een toevallige ontmoeting, maar Piet was zo'n aanwezige man dat het eigenlijk als vanzelfsprekend voelde dat je hem ergens tegenkwam. Kleurrijke, veelzijdige man.

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: In Memoriam

Post by henk stoop » Mon Feb 26, 2018 22:42

Vandaag kreeg ik te horen dat Carl Meijer is overleden. Voor velen geen bekende dammer, maar voor mij iemand die mede aan de basis heeft gestaan van mijn activiteiten als jeugdleider. Als 18-jarige begon ik met lesgeven aan jeugdleden bij damvereniging De Ridder. Omdat Carl om de hoek woonde kwam hij mij daarbij (vooral mentaal) ondersteunen. Hij had een instelling van ´niet alles van die kinderen te serieus opnemen´.

Door zijn werk als beroepsmilitair woonde hij nooit ergens langer dan een paar jaar. Als er een damclub in de buurt was dan werd hij lid, en anders damde hij een paar jaar niet. Na zijn pensioen streek hij neer in IJzendoorn en werd hij lid van Denk en Zet Ochten. Toen deze vereniging werd opgeheven stapte hij over naar Slagvaardig Wamel, waar hij tot zijn overlijden vorige week lid was.

Carl, rust in vrede.

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: Frank Barten

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Mar 07, 2018 21:05

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Paul van de Veen
Posts: 508
Joined: Sat Oct 18, 2008 11:35

Re: In Memoriam

Post by Paul van de Veen » Thu Mar 08, 2018 17:27

Vannacht is Bennie Wiggers (06-08-1936 - 08-03-2018) overleden.

Image

Bennie was 26 x clubkampioen van EDC, en tweevoudig NK finalist. Hij vervulde binnen EDC jarenlang allerlei bestuursfuncties en werd daarvoor benoemd tot Ere-voorzitter en onderscheiden als Lid van Verdienste van de PODB.
Hij ontving het Erediploma KNDB in 1998 en werd koninklijk onderscheiden met de eremedaille in zilver verbonden aan de Orde van Oranje Nassau voor zijn verdiensten op damgebied, speciaal voor het jeugdwerk in Enschede.
In juni 2009 ontving B. Wiggers de oorkonde ter gelegenheid van zijn meer dan 60-jarig lidmaatschap van de KNDB.
Image
Foto 1947-1948. Rinus Wiggers(1), Willie Wiggers(2) en Bennie (3) Wiggers
In 1947 werd een 11-jarig jongetje lid van EDC. Wie kon vermoeden dat die jongen later Erevoorzitter van EDC, Lid van verdienste PODB
zou worden, het Erediploma KNDB in 1998 zou ontvangen én 26 x clubkampioen zou worden? Zijn naam: Bennie Wiggers.
Last edited by Paul van de Veen on Thu Mar 08, 2018 17:53, edited 2 times in total.

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: In Memoriam

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Mar 08, 2018 17:31

Paul van de Veen wrote:Vannacht is Bennie Wiggers (06-08-1936 - 08-03-2018) overleden.

Image

Bennie was 26 x clubkampioen van EDC, en tweevoudig NK finalist. Hij vervulde binnen EDC jarenlang allerlei bestuursfuncties en werd daarvoor benoemd tot Ere-voorzitter en onderscheiden als Lid van Verdienste van de PODB.
Hij ontving het Erediploma KNDB in 1998 en werd koninklijk onderscheiden met de eremedaille in zilver verbonden aan de Orde van Oranje Nassau voor zijn verdiensten op damgebied, speciaal voor het jeugdwerk in Enschede.
In juni 2009 ontving B. Wiggers de oorkonde ter gelegenheid van zijn meer dan 60-jarig lidmaatschap van de KNDB.
Ik kreeg net onderstaande bericht van Frits Stüger inz. het overlijden van Bennie Wiggers:

Hallo Andrew,

Mijn eerste damtrainer van damclub EDC, Bennie Wiggers (1936) is vannacht overleden. Zie e-mail hieronder van Paul van de Veen, voorzitter EDC. Ik sprak Bennie telefonisch nog op zaterdag 17 februari jl. in Enschede op zijn ziekbed.

Ik bewaar heel prettige herinneringen aan Bennie.

Groeten, Frits
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Paul van de Veen
Posts: 508
Joined: Sat Oct 18, 2008 11:35

Re: In Memoriam

Post by Paul van de Veen » Sat Mar 10, 2018 11:10

Image

Paul van de Veen
Posts: 508
Joined: Sat Oct 18, 2008 11:35

Re: In Memoriam

Post by Paul van de Veen » Sat Mar 17, 2018 15:21

Damschijf als kloppend hart
IN HERINNERING | ENSCHEDE - De Bennie Wiggers-bokaal, voor de winnaar van een jaarlijkse
Twentse derby, wordt naar hem vernoemd. Op het bronzen beeld is het hart verruild voor een
damschijf.
Bert Janssen 17-03-18, 09:47

Image
Een erg mooi artikel in de Tubantia van 17 maart 2017
http://www.enschedesedamclub.nl/2017-20 ... 20hart.pdf

Gerrit Draaisma
Posts: 19
Joined: Thu Oct 12, 2017 16:28
Real name: Gerrit Draaisma

Re: In Memoriam

Post by Gerrit Draaisma » Sat Mar 17, 2018 16:46

Paul, bedankt voor plaatsing van dit mooie artikel.

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam Berend Boersma

Post by Andrew Tjon A Ong » Fri Oct 19, 2018 23:59

Beste leden,

Helaas moet ik melden dat ons oudste clubgenoot Berend Boersma maandag 15 oktober op 89 jarige leeftijd is overleden.
Zie voor meer informatie onderstaande mail en de bijlage.

A.s. zaterdag is de uitvaart in Orthen.
U bent van harte welkom.

Groet,
René van Oosterhout
secr. Heijmans Excelsior


Beste,

Helaas moet ik u mededelen dat mijn opa, Berend Boersma, gisteren is overleden. Vorige week heeft hij na een val zijn heup gebroken. Samen met de artsen en de familie heeft Berend besloten om niet meer te laten opereren.

Wij nodigen u van harte uit om samen met ons afscheid te nemen van deze bijzondere man. Stuur deze mail gerust door naar vrienden, kennissen of verenigingen waar Berend bekend (mee) was.

Vriendelijke groet,

namens Lida, Simona en Vincent,
Prisca van der Mullen


Image
Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Klaas van der Laan
Posts: 898
Joined: Wed Sep 24, 2003 13:19
Real name: Klaas van der Laan

Re: In Memoriam Arnold Braamhorst

Post by Klaas van der Laan » Sat Oct 20, 2018 21:09

ARNOLD_20181020.jpg
ARNOLD_20181020.jpg (42.79 KiB) Viewed 15097 times
Arnold was vooral jarenlang het boegbeeld van de jeugdclub bij DC Groningen.

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: Jan Timmerman

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Nov 07, 2018 14:56

Image
Image
Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: Cor Martens

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Nov 26, 2018 22:22

Image

Henk van der Heijden, ‎PNDB:

Beste dammers,

Wederom een triest bericht voor de Brabantse dam wereld en zeker voor Heijmans Excelsior Damvereniging.
Weer een markant Brabants dam-icoon waar we afscheid van moeten nemen, en moet ik jullie helaas laten weten dat HED erelid Cor Martens vanmiddag op 83 jarige leeftijd thuis is overleden.
Cor was de man die bij HED o.a. jarenlang het clubblad van HED verzorgde.
Zodra er iets bekend wordt over de uitvaart laat ik jullie dit weten.

Uit de Facebookgroep International Draughts:

Image

Andrew Tjon A Ong:
Heel erg triest om te moeten vernemen, dat ons clubgenoot Cor Martens ons heden, vrijdag 23 november, is ontvallen. Hij was altijd heel positief en goed gehumeurd, als we hem ontmoetten. Hij kon boeiende verhalen vertellen over de club en wist ook heel veel van de historie van Heijmans Excelsior. Hij ging hij er altijd goed voor zitten, als Chittra tijdens de nationale competitie en andere gelegenheden foto’s aan het maken was, want hij vond het een hele eer, om op de gevoelige plaat vastgelegd te worden. Hierbij een foto van een vrolijke Cor Martens, gemaakt op het jaarfeest van Heijmans Excelsior, vorig jaar. Het geeft goed weer, hoe we ons Cor altijd zullen blijven herinneren: goed gehumeurd en respectvol. We zullen Cor heel erg missen! Moge hij in vrede rusten. Chittra & Andrew

Image
Image
Image

Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Algimantas
Posts: 153
Joined: Sat Mar 17, 2007 21:30

Re: In Memoriam

Post by Algimantas » Thu Dec 13, 2018 12:00

In Memoriam

David Nudelman, USA, 20.12.1940-06.12.2018

Draughts/checkers and chess bibliographer, historian, collector.

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: Henk Smits

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Dec 31, 2018 03:18

In memoriam Henk Smits

Image

Eind november 2018 is ons lid Henk Smits overleden op 76-jarige leeftijd. Henk had al geruime tijd te maken met gezondheidsproblemen. Daarom was hij ook al enige tijd niet meer verschenen op onze clubavonden.
Henk was een graag geziene verschijning op deze clubavonden. Altijd positief en met een volle lach kon hij genieten van het leven. Jarenlang was hij actief als er assistentie verleend moest worden voor het schooldamtoernooi. Een goeie mop kon hij erg waarderen. Mooi was het als hij vertelde hoe hij in de jaren ´60 op Paleis Soestdijk terechtkwam om met een vriend af en toe samen films te draaien in de privé-bioscoop van Prins Bernhard.
Henk was helemaal geen top-dammer. Maar dat vond hij ook helemaal niet belangrijk. Hij hield van het gezelschap en dat hij met zijn randspel steeds zichzelf in de problemen bracht: Ach, wat maakte dat uit! ADG verliest met het overlijden van Henk Smits een kleurrijk en aimabel lid.

Cees Strooper,
Voorzitter Amersfoorts Dam Genootschap
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

A.Presman
Posts: 2129
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Re: In Memoriam

Post by A.Presman » Tue Jan 08, 2019 16:37


Post Reply