Met een 2 op zak lijkt me dat geen nadeel.Leri wrote:Nadeel is wel dat Wolff nu een mooie, spannende partij speelt. En vanmiddag mag hij dan ook nog eens tegen een frisse Schwarzman.
WK 2017 Tallinn
Re: WK 2017 Tallinn
-
Daar ben ik het wel mee eens.Marcel Kosters wrote:Dat neem ik maar aan.Casper van der Tak wrote:Alleen heeft het weinig te maken met het verloop van de partij.
Om nog even mijn punt af te maken: de combinatie van remise marge en een format (Zwisers, rond toernooi) dat die remise marge volledig tot zijn recht laat komen is niet gelukkig. De belangrijkste tien uitslagen worden immers - als ze al vermeld worden - in sportkaternen en op teletekst geplaatst. Dat zijn elke twee ronden 1 beslissing en 19 remises.
Als je niets aan het spel wilt wijzigen, heb je een format nodig dat beslissingen forceert en dan kom je al gauw uit bij knock-out. Als je iets aan het spel wijzigt, dusdanig dat het beslispercentage fors omhoog gaat, heb je qua format meer keuze. Rond en zelfs Zwitsers zijn dan ook een idee.
Ook dan is dat een nadeel. Ook al wint Wolff ook van Schwarzmann, dan nog. Het is dan alleen niet zichtbaar geweest in de punten.GuidoB wrote:Met een 2 op zak lijkt me dat geen nadeel.Leri wrote:Nadeel is wel dat Wolff nu een mooie, spannende partij speelt. En vanmiddag mag hij dan ook nog eens tegen een frisse Schwarzman.
Het beste moment om tegen Schwarzman te spelen is als je net van Van IJzendoorn hebt gewonnen.
Blijft dat de organisatie een foutje heeft gemaakt met het invoeren van de borden. Het is Georgiev die gewonnen heeft.
Bij de uitslagen staat ook Van IJzendoorn - Wolff 0-2. Grapje zeker, Georgiev had wit.Leri wrote:Blijft dat de organisatie een foutje heeft gemaakt met het invoeren van de borden. Het is Georgiev die gewonnen heeft.
Klopt ja . Maar goed, vertrouwen moet wel even hersteld worden bij mij.
-
- Real name: Ton van Namen
Ik merk trouwens dat heel veel partijen van dit WK nog niet in toernooibase staan.
Volgens mij de ideale plaats om ze te publiceren en te analyseren.
De Estse organisatie verwijst naar toernooibase voor de partijen.
Maar als ze de partijen dan niet erin zet ...
-
En Wouter gaat de fout in.
28 ... 13-19.
Einde WK-droom Nederland.
Leri had gelijk.
28 ... 13-19.
Leri had gelijk.
Middels de Source PDN heb ik de partijen in ToernooiBase gezet. Bij Tsjizjov moet nog wel wat gerepareerd worden, denk ik.Ton van Namen wrote:Ik merk trouwens dat heel veel partijen van dit WK nog niet in toernooibase staan.
-
Welke partij is dit? Ik meende dat Wouter op de 27ste zet 13-19 speelde en daarna op de 28ste 9-14. Waarmee hij de partij won.Ton van Namen wrote:En Wouter gaat de fout in.
28 ... 13-19.
Wat is hier nou fout aan??
En Martijn gaat er ook af. Die zal zich op z'n zachtst gezegd een betere start hebben voorgesteld dan 0 uit 2 tegen deze tegenstanders...
-
Volgens de Estse site heeft Wouter de partij tegen Swartsmann echt verloren ...Paul van de Veen wrote:Welke partij is dit? Ik meende dat Wouter op de 27ste zet 13-19 speelde en daarna op de 28ste 9-14. Waarmee hij de partij won.Ton van Namen wrote:En Wouter gaat de fout in.
28 ... 13-19.
Wat is hier nou fout aan??
-
Yep.MenO wrote:En Martijn gaat er ook af. Die zal zich op z'n zachtst gezegd een betere start hebben voorgesteld dan 0 uit 2 tegen deze tegenstanders...
-
OK, met het collectieve geblunder van de Nederlanders in de finale (vooral van Van IJzendoorn) had ik geen rekening gehouden.Piet Bouma wrote:Ik denk dat het nog wel wat gaat meevallen.Ton van Namen wrote:In alle 3 de poules hebben de geplaatste spelers tegen elkaar gespeeld.
Deze 3 x 6 = 18 partijen hadden allemaal een remise als resultaat.
Een remisepercentage van meer dan 90% in de finale zou me niet verbazen.
Misschien dat dan de ogen van een aantal dambestuurders eens opengaan.
Spelers hebben nu in een aantal gevallen tactisch remise gespeeld.
In de finale zullen de favorieten gaan aankruisen bij welke spelers ze op winst gaan spelen c.q
druk gaan zetten.
Abidjan 1996, Amsterdam 2005 en Ufa 2013 geven aan dat er in de finale best
nog wel wat winstpartijen vallen.
Wouter Wolff gaat het zwaar krijgen en ook Atse, Vatutin en mogelijk zelfs Virny en Van IJzendoorn
zullen deze druk gaan ervaren.
Maar anders was 80% (en 90% zou me niet verbaasd hebben) remises in de finale heel goed mogelijk geweest.