"Competitievervalsing"

Post Reply
Paul van de Veen

Re: "Competitievervalsing"

Post by Paul van de Veen » Sat Sep 16, 2017 00:07

Fred van Amersfoort wrote:Moet nu ook het laatste stukje wat wel goed loopt nog gesloopt worden?
Ziet nu niemand dat door dit niet-pragmatisch, niet-oplossingsgericht, uitsluitend regeltjes volgend denken juist een van die laatste stukjes damcompetitie om zeep wordt geholpen?
Het loopt helemaal niet goed. Steeds meer verenigingen hebben de grootste problemen om een 10-tal mensen de hele zaterdag achter een dambord te krijgen. En zo gaat de teloorgang van de damsport nog weer wat sneller.

GuidoB

Post by GuidoB » Sat Sep 16, 2017 01:40

Piet Bouma wrote:Ik tel vijf spelers in de selectie van het topteam Van Stigt Thans, die aan het WK in Tallinn meedoen c.q. coach zijn.
Als er een wedstrijd op 14 oktober was gepland Guido, zou jouw vereniging daar nou echt blij mee zijn?
De nationale competitie is groter dan mijn vereniging, Piet. Ik denk niet zo bekrompen. Ik zit absoluut niet in de wedstrijdcommissie voor het belang van Van Stigt Thans. Je had dit al kunnen weten. Ik ben altijd een voorstander geweest van het afschaffen van de regeling vooruitspelen, waar mijn vereniging zo grif gebruik van heeft gemaakt.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sat Sep 16, 2017 05:41

Paul van de Veen en een pragmatische oplossing? Ik herinner me nog een sneeuwvlok en een paar spelers die in Duitsland verplichtingen hadden. Wat een rel en wat een gezeur kwam er toen vanuit......u raadt het al.

Paul van de Veen

Post by Paul van de Veen » Sat Sep 16, 2017 08:46

Fred van Amersfoort wrote:Paul van de Veen en een pragmatische oplossing? Ik herinner me nog een sneeuwvlok en een paar spelers die in Duitsland verplichtingen hadden. Wat een rel en wat een gezeur kwam er toen vanuit......u raadt het al.
Wat fijn dat jij je dat denkt te herinneren. False memories komen op latere leeftijd vaker voor. Je kunt die degeneratieve processen wel iets vertragen, schijnt het.
Onze spelers uit Duitsland stonden hier al voor de deur en kregen toen te horen dat wegens Code Oranje de wedstrijd niet gespeeld werd. In overleg met tegenstander en KNDB. Kwestie van met z'n allen verantwoordelijkheid nemen. Zoek maar even op wat dat begrip betekent.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sat Sep 16, 2017 09:04

Het getuigt van weinig realisme om te veronderstellen dat iedere vereniging wel even gemakkelijk een handvol (of zelfs twee handen vol) invallers optrommelt.

Daarbij maak ik een groot verschil tussen mensen die om damgerelateerde zaken verhinderd zijn de NC te spelen en mensen die vanwege privéredenen niet kunnen, zoals werk. Voor de eerste groep bedenk ik graag oplossingen. De tweede groep gaat maar lekker werken, niet mijn pakkie aan.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sat Sep 16, 2017 09:28

Tja Paul, ik ben blij dat er regels vast liggen zodat ik nooit met jou hoef te overleggen. Ik vind je hier al vervelend, dat zal in real life dan ook wel zo zijn.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sat Sep 16, 2017 09:34

Mooi is dat Stempher......jij wilt dus ook alleen maar rekening houden met mensen ALS die mensen vallen binnen jouw criteria. Net als die Veen figuur dus. Dus het werkt bij jullie zo:
Fase 1: vragen om begrip, een oplossing in overleg willen.
Fase2: je zin niet krijgen, de boel ondermijnen, handhaving kinderachtig vinden
Fse3: Schreeuwen en eisen en saboteren.
Fase4: het ware gezicht tonen en zelf met niemand rekening houden.

Fred van Amersfoort

.
Last edited by Fred van Amersfoort on Sat Sep 16, 2017 09:41, edited 1 time in total.

Fred van Amersfoort

.
Last edited by Fred van Amersfoort on Sat Sep 16, 2017 09:42, edited 1 time in total.

Fred van Amersfoort

.
Last edited by Fred van Amersfoort on Sat Sep 16, 2017 09:42, edited 1 time in total.

Fred van Amersfoort

.

william
Real name: william van den broek

Post by william » Sat Sep 16, 2017 09:53

Fred van Amersfoort wrote:.
Ik ben nog niet zolang op dit forum maar wat is dit 4 keer alleen een punt.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sat Sep 16, 2017 10:05

Ik kreeg mijn geniale tekst niet weg. En eigenlijk was ik nog te mild. Ik moet die types niet.

william

Post by william » Sat Sep 16, 2017 10:14

Fred van Amersfoort wrote:Mooi is dat Stempher......jij wilt dus ook alleen maar rekening houden met mensen ALS die mensen vallen binnen jouw criteria. Net als die Veen figuur dus. Dus het werkt bij jullie zo:
Fase 1: vragen om begrip, een oplossing in overleg willen.
Fase2: je zin niet krijgen, de boel ondermijnen, handhaving kinderachtig vinden
Fse3: Schreeuwen en eisen en saboteren.
Fase4: het ware gezicht tonen en zelf met niemand rekening houden.
Wie is die Veen figuur, is dat iemand uit Hoogeveen?
Fase 1 t/m 3 zijn toch zo gek nog niet.

1) Eerst probeer je iedereen er van te overtuigen dat je geen mensen in gammele boodjes op de Middelandse Zee moet laten verdrinken.
2) Dan ga je zelf die mensen redden en aan land brengen en ben je boos op de politie die je op de wal al staat op te wachten.
3) Tenslotte zoek je de publiciteit, begin je rechtzaken over mensenrechten en probeer je foute regeringen met een nationalitisch vreemdelingenbeldeid te laten vallen.

Fase 4 begrijp ik niet zo goed waar laten Stempher en die Veen figuur dan hun "ware gezicht" zien?

william

Post by william » Sat Sep 16, 2017 10:45

Fred van Amersfoort wrote:Ik kreeg mijn geniale tekst niet weg. En eigenlijk was ik nog te mild. Ik moet die types niet.
O, dit is dus een staaltje geschiedvervalsing. :D
Je kunt als je te ver bent gegaan natuurlijk ook alles laten staan en dan in een nieuwe post, sorry zeggen. :o
Dat doe ik altijd! :oops:
Niet dat ik van plan ben om dat ooit te doen maar hoe werkt dat dan je tekst in een punt veranderen?

Ik begrijp het toch goed dat michel en jij geen vrienden zijn?
Dat begrijp ik eigenlijk niet want michel is heel sympathiek en jij lijkt me ook best wel aardig ook al kom je dan uit Gelderland en kruip je voor de Gelderse machthebbers.
Kunnen jullie niet beter ipv elkaar te bestrijden, samen de misstanden binnen de KNDB bestrijden.
Hier op dit topic zouden jullie dan samen de willekeur van de vooruitspeelregeling aan de kaak kunnen stellen net als ik.

Want over een ding zijn wij hetmet zijn drieeen denk ik wel eens:
Als er al geknoeid wordt in het competitieschema (liever niet dus !!!) dan moeten daar wel heel verschrikkelijk goede redenen voor zijn en niet in het ene geval wel en het andere zelfde geval niet.

Om het maar actueel te houden.

Het overlijden van de kopman van het eerste tiental misschien eventueel wel maar een vakantie naar Tallinn van een willekeurige speler in het tiental zeker niet.

Post Reply