In Memoriam

Post Reply
A.Presman
Posts: 2129
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Re: In Memoriam

Post by A.Presman » Wed Aug 30, 2017 23:22

Image

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam

Post by Andrew Tjon A Ong » Fri Sep 15, 2017 20:02

- Trieste mededeling! -
Vanochtend kregen wij een zeer triest bericht binnen.
Wim van der Kooij zou gisteren de training bij zijn club Heijmans Excelsior verzorgen. Hij verscheen echter niet en was ook niet bereikbaar.
Deze ochtend is met behulp van de politie de woning van Wim binnen gegaan en vond men hem. Wim is op 63-jarige leeftijd thuis overleden. Heel erg triest en we zijn er kapot van. Morgen zouden wij samen de eerste ronde van de bondscompetitie spelen.
De vereniging heeft besloten de wedstrijden van morgen door te laten gaan.
Nader bericht over de uitvaart volgt.
Onze condoleances aan zijn familie en vrienden.
We zullen hem heel erg missen.
Rust in vrede Wim!

Image
Onze kopman Wim v.d.Kooij (Kampioen van N-Brabant) hier in actie (links) in de belangrijke competitiewedstrijd tegen Tilburg, in het afgelopen seizoen (tegen Thijs v.d. Broek)
Last edited by Andrew Tjon A Ong on Fri Sep 15, 2017 22:59, edited 1 time in total.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam Wim van der Kooij

Post by Andrew Tjon A Ong » Fri Sep 15, 2017 22:00

Een mooie reactie heb ik van damvriend Wim Vlooswijk gehad. Wim Vlooswijk was jarenlang voorzitter van damclub Ons Genoegen Utrecht, waar Wim v.d. Kooij, net als ik, tientallen jaren lid van is geweest:

"Beste Andrew,

Ik schrik hier vreselijk van. Ik ken Wim natuurlijk al heel erg lang en we hadden altijd een goede band. Ik wil een opmerking van Wim met je delen. En daar heb ik nog vaak aan moeten denken.

Jaren geleden overleed de moeder van Wim bij een ongeluk op straat (in Woerden). Ik heb Wim toen een blijk van medeleven gestuurd. Later zei hij, dat hem dat heel goed deed. Hij merkte toen het volgende op: "mijn broers en zussen zie ik maar enkele keren per jaar. Maar jullie (de leden van de damclub) zie ik elke week. Dat maakt dat je ongemerkt met clubleden meer deelt dan met je familie!"

Ik heb dat altijd onthouden en heb me er altijd voor ingezet om dat sociale aspect van de club voor ogen te houden. Voor mij is dat nog belangrijker dan presteren."
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: In Memoriam

Post by Andrew Tjon A Ong » Sun Sep 17, 2017 02:10

-Rouwkaart Wim van der Kooij-

Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: In Memoriam

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Sep 19, 2017 03:24

Een mooi en zeer uitgebreid eerbetoon aan Wim van der Kooij op Facebook in de groep "International Draughts"
Vele tientallen personen hebben op deze site hun blijk van medeleven gepost.
Hieronder een deel! van dit eerbetoon, overgenomen van Facebook.

De Tribune & International Draughts .
Steven Tjong:
R.I.P . Wim van der Kooij .
Wim was de kopman van Ons Genoegen Utrecht .
Meestal zat ik voor of na Wim achter het bord .
Er werd gespeeld in dienst van Wim .
Wim was onze grote Topper.
1979 , kampioen met Wim , promotie naar de Hoofdklasse.
In de 8ste ronde werden wij kampioen .
Tegen Twentes Eerste speelde speelde ik aan bord 3 tegen Ben Smeenk remise , Johan Haijtink aan bord 9 won ,
J. de Klein aan bord 4 verloor , met nog een partij aan de gang stond het 10 - 8 voor Ons Genoegen.
Wim bord 1 moest 1 punt binnen halen tegen
Piet Roozenburg ( wereldkampioen dammen in de periode 1948-1956 ) Wim stond beter , koos niet voor de winst , maar voor het belangrijke punt , en bood remise aan .
Het was nog heel lang onrustig aan de bar .
Spelers van toen , wijlen Jan Bom wijlen Arnold Kooijmans
Jan de Klein Harry de Waard Peter Meijler Theo Fonville
Arie de Bruijn Johan Haijtink Steven Tjong
en wijlen Wim van der Kooij .
Wim en Johan Haijtink hebben mij een keer heel vroeg uit mijn bed gehaald , wij moesten zaterdag uit spelen , het had verschrikkelijk gesneeuwd , de treinen reden niet , dus met de auto - ( Renault R4 ), gezien er geen mobieltjes toen waren heb ik de telefoon ook niet gehoord ...........( Te Koud )
Wim stond buiten te zwaaien en te roepen , opschieten .
Elke maandag avond dammen in de Remise .
Analyseren met Wim , bekende veel gehoorde uitspraak van Wim , jij moet meer aan theorie doen.
Eind jaren 80 vertrokken om diverse reden Wim Harry Johan ,
Ons Genoegen was niet meer het zelfde , in 1990 stopte ik er ook mee .
R.I.P Wim ,
Andrew & Steven
De Tribune & International Draughts .

Image

Image

Image
Steven Tjong‎ International Draughts
"De Tribune."
Ons Genoegen Utrecht.05-01-1987.
Club competitie 1987 .
Wim van der Kooij met een mooie combinatie .
( Thanks Andrew )

Hieronder een greep van de pakweg eerste 45 personen, die hebben gereageerd op het overlijdensbericht van Wim, in de Facebook groep "International Draughts"

Image
Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: In Memoriam

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Sep 20, 2017 02:24

Bron: Facebook, groep "International Draughts"

Steven Tjong:
De Tribune *
R.I.P
Wim van der Kooij ,
Wim was de kopman van Ons Genoegen Utrecht ,
Heel veel jaren kampioen van de club .
( en soms ook snel dam kampioen )
Met zijn geweldige prestatie tegen Oud Wereld Kampioen
Piet Roozenburg (Twentes Eerste ) , bezorgde hij Ons Genoegen het laatste kampioenschap ( 1979 )
( naar de Hoofdklasse )
Wim ging op gegeven moment niet meer voor de winst , het stond 10 - 8 , een remise was voldoende .( ondanks Wim veel beter stond ) .
Na de 11 - 9 winst in eigen huis ( De Remise ) was het tot heel laat onrustig bij de bar .
Wim is ook vele malen kampioen van Utrecht geweest .
Diverse malen mee gedaan aan het NK .
Jaren lang op de maandagavond , na de gespeelde partijen
analyseren met Wim .
Eind jaren 80 verliet Wim de club tot verdriet van velen .
Wim bedankt voor al die mooie dam jaren .
Wij zullen jou niet vergeten .
Ons Genoegen Utrecht

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: In Memoriam

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Sep 20, 2017 02:59

Nog wat meer eerbetoon aan Wim van der Kooij, overgenomen van Facebook, groep "International Draughts"

Steven Tjong:
De Tribune *
Nederlands Kampioenschap Algemeen KNDB 1992
03-06-1992
GMI Rob Clerc - MF Wim van der Kooij 0 - 2

Image

Dieter van Gortel: Altijd een zwak gehad voor de speelstijl van Wim al toen ik pas begon te dammen had ik de focus op zijn partijen en zijn aanpak. Ik was gelukkig dat ik vorig jaar oktober tegen hem in de competitie mocht spelen, een beetje het gevoel van spelen tegen je grote voorbeeld.
Andrew Tjon A Ong: Toen had je nog heel knap remise gespeeld, tegen jouw grote voorbeeld, als ik me goed herinner!

Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: In Memoriam

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Sep 21, 2017 21:13

Bron: KNDB

Image

Vorige week donderdag zaten de dammers van het eerste team van Heijmans Excelsior Damvereniging op Wim te wachten. Wim verzorgt namelijk al jaren de training van het eerste team. Maar Wim kwam niet opdagen. En dat is niets voor Wim. Ook op een email en een telefoontje kwam van Wim geen reactie. Op vrijdagochtend probeerden we nogmaals contact met Wim te krijgen. Vergeefs. Vervolgens besloot een van onze leden om naar Wim’s woning te rijden. En de rest is u bekend. Wim bleek, vermoedelijk al enkele dagen eerder, in zijn bed te zijn overleden. Pas 63 jaar oud.

Wim werd op 1 juli 1988 lid van Excelsior dat later fuseerde met Heijmans Damvereniging.
In die tijd verhuisde Wim ook van Woerden naar ’s-Hertogenbosch. Voor die tijd damde Wim bij Ons Genoegen in Utrecht. Ook heeft hij een paar jaar in de onderlinge competitie bij DAVO in Tilburg gedamd.

Wim was een alleenstaande man, die naast zijn werk veel tijd stak in het werk voor de kerk en in het dammen. Wim had een universitaire opleiding Nederlands maar het vak van leraar, met de daarbij behorende problemen, lag hem niet.

Wim is 13 maal kampioen van Noord-Brabant geweest en speelde 7 maal in de finale van het Nederlands Kampioenschap. Nationaal genoot hij veel aanzien. Hij was lang sparringpartner van Ton Sijbrands.

Wim schreef veel over het dammen. Zo was hij o.a. betrokken bij de boeken van Harm Wiersma. Hij schreef ook in diverse dambladen. Zo schreef hij in het blad “Dammen”, onder redactie van Ton Sijbrands, over openingen en middenspelposities. En binnen Heijmans Excelsior maakte hij veel, zeer uitgebreide, analyses van de wedstrijden van het eerste team.

We verliezen in Wim een rustig, sympathiek en belangstellend mens en een zeer sterk dammer.

We kijken met veel waardering terug op zijn inzet voor het dammen in het algemeen en zijn analyses die hij maakte voor onze damvereniging. Hij zal in de damwereld herinnerd worden als een markant dammer, met een enorme theoretisch kennis van ons spel.

Wim, rust in vrede. Wij, leden van Heijmans Excelsior Damvereniging, zullen jou en de damkennis die je meebracht ontzettend missen.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam Wim van der Kooij

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Sep 21, 2017 23:40

Gisteren heeft de goed bezochte rouwdienst van Wim van der Kooij plaatsgevonden. Heel veel dammers, waaronder ook zijn goede vriend Ton Sijbrands, waren bij de uitvaart aanwezig. Namens de damwereld, was er een zeer mooie toespraak van Wim Vlooswijk, voorzitter van damclub Ons Genoegen Utrecht. Dat is de club, waar Wim zijn damcarriére 44 jaar geleden begonnen was en enkele tientallen jaren lid van is geweest.

Hieronder nog wat beelden van Wim van der Kooij tijdens de laatste speeldag van de afgelopen bondscompetitie. Dat is ook de laatste keer geweest, dat Wim in actie was gekomen voor zijn club Heijmans Excelsior, in februari van dit jaar.

Image
Wim hier in gesprek met secretaris van Heijmans Excelsior Den Bosch (HED), René van Oosterhout, net voor aanvang van de wedstrijd

Image
Zijn laatste partij voor HED speelde Wim tegen Ad de Hoon (L), van Dammend Tilburg2

Image
Als er ergens geanalyseerd werd, dan was Wim er altijd als de kippen bij.
Hier was Andrew Tjon A Ong zijn partij met Peter Schellekens aan het bekijken

Image
Een etentje sloeg Wim nooit over, al was het maar, omdat hij in ieder geval nog lekker partijtjes kon analyseren. Soms op twee dambordjes tegelijk
Image

Image
Na de pijnlijke nederlaag tegen Tilburg, was de animo om lekker uit eten te gaan gering. Alleen de die hards gingen onder het genot van vele heerlijkheden nog lekker door met analyseren. Opvallend bij dit beeld, is dat iedereen oog heeft voor de fotograaf van deze foto en naar de camera kijkt, behalve Wim. Typisch Wim! Die vond de stand op het analysebordje veel interessanter! Vlnr. René van Oosterhout, Wim v.d.Kooij, Adri Vermeulen, Andrew Tjon A Ong, Chittra Jaipal en Frank Teer

Image
Wim, we zullen je heel erg missen!

In memoriam Wim van der Kooij

Woorden uitgesproken in de afscheidsdienst van Wim in de Bethelkerk op woensdag 20 september

Namens de damvrienden van Heijmans Excelsior en de verenigingen waarvoor Wim heeft gespeeld, mag ik hier enkele woorden spreken om Wim van der Kooij te gedenken.
Wim was zorgvuldig. Hij deed nooit iets zomaar. Toen hij 44 jaar geleden bij ons in Utrecht, zijn eerste club, binnen liep had hij al heel wat voorwerk gedaan. Thuis had hij zich de techniek van het damspel al dusdanig eigen gemaakt dat hij op de eerste avond tot ieders verrassing de clubkampioen versloeg. Hij was een gedreven dammer. Hij kon zich nauwelijks voorstellen dat andere mensen met veel talent zo weinig aan de damtheorie deden. Toen hij pas damde zei hij mij eens: ik ga er van uit dat er altijd één zet de beste moet zijn. Vanaf het begin van elke partij ben ik daar naar op zoek. Ik vermoed dat hij in de loop der jaren heeft moeten ontdekken dat de meeste partijen worden gewonnen door zetten die op zijn zachtst gezegd niet optimaal waren en dat ‘mindere’ dammers er soms met de punten van door gingen.
Waar dammers samen zijn komen de zakdambordjes te voorschijn en wordt er over dammen gepraat. Buitenstaanders zullen misschien opmerken, dat voor dammers alleen het spel telt. Maar schijn bedriegt. Bij het bedrijven van je hobby leer je elkaar ook kennen. Het is aftasten,de krachten meten, uitproberen. Heel bijzonder zijn de uitwedstrijden, waarbij met elkaar wordt gereisd. Het mooiste is de terugreis, waarbij flink wordt geanalyseerd en elkaar soms de les wordt gelezen. Ik herinner me de discussies van Wim met oud Nederlands kampioen Jan Bom. Na wat Jägermeisters toverde de oude meester de mooiste varianten uit de hoge hoed ( in de auto, blind dus). Wij modale dammers konden het al gauw niet meer volgen, maar dan kwam plotseling de stem van Wim, van de achterbank: ja, maar Jan, die zet kan helemaal niet. Die ene schijf is al lang weg. Wij smulden van dit soort confrontaties.
En ongemerkt leer je elkaar kennen en raak je aan elkaar gehecht. Ik weet nog goed dat Wim en zijn familie getroffen werden door het plotselinge sterven van zijn moeder. Ik meen door een fataal verkeersongeluk. Ik heb Wim toen een kaartje gestuurd. Later bedankte hij mij daar voor en hij zei: “Dat kaartje deed mij goed. Met mijn broers en zussen heb ik wel een goede band, maar ik zie ze niet zo vaak. Jullie zie ik elke week en dat schept een grote verbondenheid.” Ik heb daar later vaak aan moeten denken en dat heeft mij tot de conclusie gebracht dat het sociale aspect van het dammen nog veel belangrijker is dan het presteren. Ongemerkt leer je elkaars persoonlijkheid kennen, het karakter, de overtuigingen, de idealen.
De dood van Wim komt dan ook hard aan in de kring van damvrienden. Natuurlijk zullen we het nog vaak over hem hebben. We zullen misschien nog wel eens een partij van hem naspelen. Maar meer dan dat zullen we hem missen als vriend: die integere persoonlijkheid, die aardige en bescheiden mens, die zo gedreven was en principieel. We zijn dankbaar voor wat hij voor de damsport heeft betekend, en we zijn vooral dankbaar omdat hij deel van ons leven mocht zijn. Wij wensen allen die hem zullen missen troost toe en kracht.
Wim Vlooswijk, voorzitter Ons Genoegen Utrecht.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: In Memoriam Jagdies Sheoratan

Post by Andrew Tjon A Ong » Sat Sep 30, 2017 01:07

Overgenomen van Facebookgroep "International Draughts"

We hebben het trieste bericht binnen gekregen, dat onze damvriend, oud damkampioen van Suriname (1981), Jagdies Sheoratan,gisteren 28 september 2017, op 67-jarige leeftijd is overleden.
Jagdies is vooral bekend geworden door de mooie combinatie, die Ton Sijbrands tegen hem had uitgevoerd in een toernooi in Suriname. Jagdies was hier in Nederland lid van Constant-Charlois Rotterdam. Onze gedachten en medeleven gaan uit, naar zijn familie en vrienden. Heel veel sterkte!

Een wens van Jagdies was, dat hij in besloten kring gecremeerd wil worden. Dit gebeurt op maandag 2 oktober a.s.
Er is wel rouwbezoek op zondag 1 oktober, van 12 tot 12.45 uur voor een ieder.
Plaats: Crematorium De Ommering. Oprelseweg 3. 3202 LD. Spijkenisse.

Bericht van zijn broer Toys, die bij Ons Genoegen Utrecht speelt:

"Jagdies leed de laatste jaren een teruggetrokken leven. Komt door zijn ziekte. Maar het dammen heeft hij altijd gevolgd. Een paar weken terug had hij met mij over de de tweekamp om de wereld titel van Sijbrands tegen Chizhov. De laatste partij had Sijbrands moeten winnen in de parti Bonnard.

Ja, hij was wel op de hoogte van wat er in de damwereld maar ook in de Indiase muziek wereld gebeurde. Ik zal je een video opname doorsturen waar hij een paar maanden terug op zijn tabla speelde. Groet Toys"


Image
Wit: Ton Sijbrands, Zwart Jagdies Sheoratan
Wit begint en wint, Toernooi NAKS, datum 11-08-1969, Paramaribo, Suriname
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: In Memoriam

Post by Michel Stempher » Tue Nov 21, 2017 19:01

Overlijdensbericht (geschreven door Hans van Gijssel, secretaris HDC/MTB Hoogeveen)

Jan Bazuin is vrijdag 17 november 2017 zeer plotseling overleden.

Hij was lid van dc Zuidwolde, maar speelde daarnaast vanaf 2010 ook mee in de onderlinge competitie van HDC Hoogeveen. Dit deed hij vooral omdat hij hierdoor mee kon spelen met het tweede tiental van MTB Hoogeveen.
Op maandag 13 november j.l. werd in Hoogeveen de eerste ronde gespeeld van de Drentse (en Groninger) viertallencompetitie. Jan nam hier ook aan deel namens het viertal van Zuidwolde. Niets wees erop dat het zijn laatste damwedstrijd zou zijn !
Jarenlang (in de jaren negentig) heeft Jan op de basisschool in Zuidwolde damles gegeven. Enkele leerlingen van toen spelen momenteel in de Nationale Competitie.
IMG - Rouwkaart Jan Bazuin.jpg
IMG - Rouwkaart Jan Bazuin.jpg (993.46 KiB) Viewed 12321 times

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: In Memoriam

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Jan 04, 2018 22:42

Twee oud-leden van Heijmans-Excelsior zijn ons ontvallen: Sjaak van den Oord en Jan de Bijl.
Hieronder beide rouwadvertenties.

Image

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: Bis Gangaram Panday

Post by Andrew Tjon A Ong » Sun Jan 07, 2018 21:18

Bericht van de Surinaamse Dam Bond .

Image

Oud bestuurslid van de Surinaamse Dam Bond
de heer Bis Gangaram Panday is op zondag 7 januari 2018 overleden .
De heer Bis Gangaram Panday was oud bestuurslid van de Surinaamse Dam Bond onder voorzitter van wijlen de heer Rene Kaaiman .
Hij was ook oud voorzitter van de damvereniging Combinatie 80. .
Op Maandag 8 januari zal men in de gelegenheid worden gesteld om afscheid te nemen tussen 13.00 – 14.00 uur bij Gerhardina , Hennep aan de Dr.S Redmondstraat . Om 15.00 uur vind ook de crematie plaats .
Rouwzitting is vanaf 20.00 – 21.00 uur aan de Kuldipsinghstraat nr 6 .

De Surinaamse Dambond wenst de familie en leden heel veel sterkte .

Namens ,
Voorzitter de heer Henry Sjoerwamo
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam Ton Stoffer

Post by Andrew Tjon A Ong » Sun Jan 14, 2018 16:05

Hallo mannen,

Hierbij even een korte maar zeer trieste mededeling.

Afgelopen woensdag is, nadat hij afscheid heeft genomen van zijn dierbaren, ons lid (LDV) Ton Stoffer op 74 jarige leeftijd overleden.

Zodra er meer bekend laat ik dat jullie direct weten.

Groet Ben v.d.Linden

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: Ton Stoffer

Post by Andrew Tjon A Ong » Sun Jan 14, 2018 23:45

Image

In Memoriam Ton (Dirk) Stoffer


Het plotseling overlijden van Ton (Dirk) Stoffer is voor zijn naasten een groot verlies. Maar ook de Loenense Dam Vereniging zal het gemis van Ton zeker gaan voelen.

Op Ton, die al ruim vijfentwintig jaar, een trouw bezoeker van de clubavonden van LDV was, kon LDV altijd rekenen. Hij was er altijd, ook toen hij de laatste jaren last kreeg van verminderde van zijn gezondheid was hij er zoveel mogelijk.

In 2016 was hij tijdens het feest van het 90-jarig bestaan van LDV in een blindpartij de enige tegenstander van oud wereldkampioen Ton Sijbrands. Ook een TV optreden in de BZT show van januari 2017 om een kinder damwens in te vullen was voor Ton geen probleem.

Zo heeft hij ook dit damseizoen nog enkele keren meegedaan in het viertal van LDV in de UPDB competitie. Ton was een goede dammer, vooral als hij goed geconcentreerd was, was hij gevaarlijk voor iedere tegenstander.

Daarnaast was Ton een fijn persoon met veel humor, hij had altijd wel een mop achter de hand. Ook zijn hulp bij het organiseren van diverse activiteiten van LDV zullen we gaan missen. Altijd op de achtergrond, Ton hoefde niet zo nodig in de belangstelling maar wel altijd bereid om te helpen.

Met een traan maar ook met een glimlach zullen we bij LDV terugdenken aan Ton (Dirk) Stoffer.

Namens het bestuur van LDV Loenen

Ben van der Linden,
Secretaris

Image

Hieronder nog wat foto's van Ton Stoffer tijdens het 90 jarig jubileum van zijn club LDV in 2016. Naast een gewone simultaan van Ton Sijbrands bestond de damdag ook uit een blindpartij van Ton S. tegen Ton S., oftewel Ton Sijbrands tegen Ton Stoffer.

Image
Ton Stoffer wordt nog wat moed ingesproken door Cor de Kruijff vóór aanvang van de blindpartij. Rechts secondant Paul de Heus, om de partij te noteren en links toeschouwer Cock van Wijk

Image
Ton Sijbrands wenst Ton Stoffer een prettige partij toe
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Post Reply