Bondsraad

Post Reply
GuidoB

GuidoB

Post by GuidoB » Thu Aug 03, 2017 15:55

Kan iemand deze william van het forum verwijderen?

Ik ken de hele man verder niet, maar afgaande op wat hij hier allemaal neerzet: wat een idioot zeg!

william
Real name: william van den broek

Re: Bondsraad

Post by william » Thu Aug 03, 2017 16:53

Ik ben nieuw hier op het forum dus ik heb een technisch vraag
Ik lees hier net op het forum een reactie van guido.
Een niet zo vriendelijke reactie.
Hij noemt mij een idioot en vindt dat ik van het forum verwijdert moet worden.
Ik reageer daarop zo van dat ik dat een vreemde reactie vind maar dat ik van een van mijn damvrienden die hem goed kent gehoord heb dat hij een sympathieke man is en dat ik dus echt oprecht in zijn mening geïnteresserd ben.
Ik wacht en hoop op een positief tegenantwoord, log opnieuw in eneens is alles weg.
Wat is hier aan de hand.

william

Post by william » Thu Aug 03, 2017 17:00

william wrote:Ik ben nieuw hier op het forum dus ik heb een technisch vraag
Ik reageer daarop zo van dat ik dat een vreemde reactie vind maar dat ik van een van mijn damvrienden die hem goed kent gehoord heb dat hij een sympathieke man is en dat ik dus echt oprecht in zijn mening geïnteresserd ben.
Ik wacht en hoop op een positief tegenantwoord, log opnieuw in eneens is alles weg.
Wat is hier aan de hand.
Oh ja, misschien heb je over dat schrijven toch wel gelijk, verwijderd moet met een d i.p.v. een t zie ik nu.
En met eneens bedoel ik en ineens.

william

Post by william » Thu Aug 03, 2017 17:25

Jasper Daems wrote:
GuidoB wrote:Heb je een tweede account aangemaakt, Thijs? Of post je vader dit echt zelf? De schrijfstijl is in elk geval hetzelfde, dus dat heb je niet van een vreemde.
Ik heb zojuist met William gebeld en hij bevestigde mij dat hij hier zelf post, dan is dat bij deze voor iedereen duidelijk.
Wat is er zo vreemd aan mijn posts tot nu toe dat er zelfs via derden geinformeerd wordt of zij kunnen uitzoeken of ik wel echt zelf achter mijn computer deze posts aan het maken ben.

Of heb ik in het verleden zo'n goede en fatsoenlijke indruk gemaakt dat jullie niet verwachtten dat ik ook zo'n kritisch geluid kon laten horen.
Als ik de misstanden die ik ken niet aan de kaak zou stellen zou dat in mijn ogen juist onfatsoenlijk zijn.

De vraag die hier toch wel gesteld zal worden waarom ik dan drie jaar mijn mond heb gehouden zal ik ook maar meteen beantwoorden.
Ik ben een lafaard en wilde niet het slachtoffer worden van de KNDB mafia, voorzitter, secretaris, td enz.
Nog niet eens zozeer voor mezelf, ik ben maar een huisdammer en eenvoudig KNDB-lid, maar wel voor mijn drie dammende kinderen.

Thijs is er echter zelf al, als bondsraadlid, met gestrekt been ingegaan.
De voorzitter en secretaris zijn zelf opgestapt, hebben geen macht meer en spelen dus geen rol van betekenis meer.
Dus nu durf ik weer.

william

Post by william » Thu Aug 03, 2017 18:33

william wrote:
william wrote:Ik ben nieuw hier op het forum dus ik heb een technisch vraag
Wat is hier aan de hand.
Oh ja, misschien heb je over dat schrijven toch wel gelijk, verwijderd moet met een d i.p.v. een t zie ik nu.
En met eneens bedoel ik en ineens.
Ik kreeg net een e-mail van alexander Presman die mijn vraag al beantwoordt.

Beste William,

De post van Guido heb ik verwijderd. Omdat iemand "idioot" noemen gaat volgens mij al buiten normaal.
Afgezien van belediging is het ook "flame" ( persoonlijk aanvallen i.p.v. over een thema discuteren )
Ik zag nu jouw 2 reacties.
En denk dat je die ook beter zou verwijderen of aanpassen om de onnodige escalatie te voorkomen. Bovendien zonder post van Guideo zal niemand begrijpen waar het nu om gaat.

Met vriendelijke groet,
Kind regards,
С уважением,

Alexander Presman

Ik begrijp hieruit dat alexander de post van Guido niet gepast vond en daarom heeft verwijderd.
Hij verzoekt mij mijn post aan te passen om onnodige escalatie te voorkomen.
Dat doe ik hierbij graag door mijn standpunt nog duidelijker te formuleren:

Ik heb geen enkel probleem met de persoon Guido ik ken hem niet eens en hoor over hem alleen positieve geluiden.
Van een eventuele escalatie is wat mij betreft dan ook geen enkele sprake.
Van mij had de post van Guido niet verwijderd hoeven worden.
En mijn reactie al helemaal niet die was uiterst positief over Guido.

Nogmaals ik ben helemaal niet rancuneus en schreef in mijn reactie ook no hard feelings

Alexander : als Guido er net zo over denkt als ik mogen wat mij betreft alle posts weer teruggeplaatst worden.

Alexander : Als je vindt dat ik iets moet verwijderen kun jij dat beter dan ik.
Jij kunt dat en hebt misschien een ander idee over wat niet op het forum thuishoort.
Dat geldt ook voor deze post.

Ik zou het wel op prijs stellen als er iets van mij verwijderd zou worden dat je mij dan op de hoogte stelt en daar ook de reden bij vertelt

Ik heb eigenlijk nog maar 1 vraagje is Guido op de hoogte gesteld dat zijn post is verwijdert en wat was daarop zijn reatie?

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Thu Aug 03, 2017 18:57

William,
dit is een topic over "Bondsraad".

Directe vragen aan andere gebruiker of beheerder kan je beter via e-mail of private message stellen.
Ook publiceren op het Forum een e-mail van iemand anders (zelfs als je de ontvanger bent) is niet correct.

Wat betreft de vraag - als je zelf de post van Guido OK vindt dan herstel ik het gewoon (Done).

Graag vervolgens on topic blijven. En voorkomen persoonlijke aanvallen.
Het gaat hier om belangrijke zaken dus vooral de constructieve bijdragen zijn welkom.

william

Post by william » Thu Aug 03, 2017 20:02

A.Presman wrote:William,
dit is een topic over "Bondsraad".

Directe vragen aan andere gebruiker of beheerder kan je beter via e-mail of private message stellen.
Ook publiceren op het Forum een e-mail van iemand anders (zelfs als je de ontvanger bent) is niet correct.

Wat betreft de vraag - als je zelf de post van Guido OK vindt dan herstel ik het gewoon (Done).

Graag vervolgens on topic blijven. En voorkomen persoonlijke aanvallen.
Het gaat hier om belangrijke zaken dus vooral de constructieve bijdragen zijn welkom.
Ik vind de post van Guido OK dus vind ik het fijn als alles wordt hersteld.

Ik zal geen e-mails van jou meer op het forum posten.
Ik wist ook niet dat je daar problemen mee had. sorry.
Ik snap wel dat het forum niet bedooelt is als verzamelbox voor e-mails.
Ik snap ook wel dat in e-mails vertrouwelijke informatie kan staan.
Maar ik zag in de inhoud van jouw e-mail aan mij geen reden/informatie die niet bedoeld was om openbaar gemaakt te worden.
Het was jouw antwoord op mijn op het forum geplaatste vraag.
Een antwoord waar veel lezers van het forum misschien ook wel in geïnteressert zouden kunnen zijn.
Ik vind het ook geen enkel probleem als je jouw e-mail aan mij weer verwijdert.

Ik blijf on topic dat wil zeggen bij het topic bondsraad dat ik graag van zoveel mogelijk mensen wil horen wat ze vinden van het feit dat de bondsraad het bestuur ten val heeft gebracht, wat ze vinden hoe de bondsraad nu verder moet handelen en wat ze van het nieuwe bestuur verwachten.

Ik heb daar zelf ook uitgesproken meningen over en wil mensen met een andere mening graag van mijn mening overtuigen.

Ik ben het helemaal met je eens dat het over hele belangrijke zaken gaat: ik ben namelijk van mening dat er nu een unieke, eenmalige en misschien wel laatste kans is om van de in mijn ogen totalitaire KNDB een echt democratische orgasatie te maken.
Deze door de bondsraad veroorzaakte revolutie mag niet mislukken!
Bij dit alles staat ook nog eens het voortbestaan van de KNDB op het spel, het is daar een bestuurlijke en financiele chaos die er toe kan leiden dat de KNDB over een paar jaar niet meer aan de financiele contractuele verplichtingen kan voldoen.

Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen die het met mij eens zijn dat op dit forum laten weten.
Ik hoop ook dat mensen die het niet met mij eens reageren en dan kunnen zij proberen mij op andere gedachten te brengen.

Ton van Namen
Real name: Ton van Namen

Post by Ton van Namen » Thu Aug 03, 2017 20:49

william wrote:
Ik ben het helemaal met je eens dat het over hele belangrijke zaken gaat: ik ben namelijk van mening dat er nu een unieke, eenmalige en misschien wel laatste kans is om van de in mijn ogen totalitaire KNDB een echt democratische orgasatie te maken.
Een van de problemen van revoluties is dat er vaak heel veel beloofd wordt tijdens en kort na zo'n revolutie.
Maar dat van deze beloften niets wordt waargemaakt of nog erger dat er een nieuwe dictatuur ontstaat, die misschien wel erger is dan het originele (verwijderde) regime.
Ik zeg (nog) niet dat dat hier het geval is, maar er zijn wel aanwijzingen dat de revolutie niet uitwerkt zoals beloofd.

GuidoB

Post by GuidoB » Thu Aug 03, 2017 20:55

Ton van Namen wrote:er zijn wel aanwijzingen dat de revolutie niet uitwerkt zoals beloofd.
Spreek je eens duidelijker uit, Ton. Wat is er beloofd en door wie?

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Thu Aug 03, 2017 20:56

Ik ben er ook niet gerust op. Het moet niet puur gaan om andere poppetjes maar om ander beleid. Het zou beter zijn iets meer tijd te nemen, beleid formuleren waar draagvlak voor is, en dan pas poppetjes zoeken die bereid zijn die helse laatste kans te benutten.

Ton van Namen
Real name: Ton van Namen

Post by Ton van Namen » Thu Aug 03, 2017 21:39

GuidoB wrote:
Ton van Namen wrote:er zijn wel aanwijzingen dat de revolutie niet uitwerkt zoals beloofd.
Frans de Jonge wrote:
De zoektocht gaat verder dan alleen maar om kale bestuursposities te vervullen. Het gaat ook om communicerende vaten tussen het bestuur en werkgroepen/-commissies: bestuursleden die besturen en leden van (ook nog niet bestaande) werkgroepen die aan het werk gaan met elkaar. Ik heb tijdens mijn rondgang in ieder geval veel animo gezien om de topprioriteiten op te pakken in ook nog nieuw in te stellen werkgroepen. Er is dus een goede "bijvangst". Daarnaast zijn de ambities best hoog: verjonging, nieuw élan, de wil om al lang gesignaleerde problemen ook daadwerkelijk op te pakken. Dat vraagt toch om wat bijzondere competenties die je in een traditionele sportbond niet overal tegenkomt.

De nieuwe teams (bestuur en werkgroepen/-commissies) gaan straks met elkaar aan de slag. Wat zou het mooi zijn om in het najaar rond de Bondsraadvergadering een mooi jaarplan en werkgroepplannen te mogen presenteren op de algemene ledenvergadering/Bondsraad met een "volle tribune" aan geïnteresseerde leden. Een inspirerende bijeenkomst van met elkaar samenwerkende Bondsraad, werkgroepleden, bestuur en leden. Of is dit een voor de KNDB (nu nog) onrealistische droom. Één ding weet ik zeker, Fred van Amersfoort bemant de stand over het Deltaplan! Nietwaar Fred?[/i][/color]
Frans de Jonge wrote:Dag Casper,

De klus van het actieve zoeken is mogelijk bijna volbracht en is nu het wachten op kandidaten vanuit de provinciale bonden. Ook daar vandaan wordt kandidatuur verwacht. Het is niet gegaan volgens een blauwdruk zoals Marcel die geschetst heeft. Binnen de Bondsraad is en wordt er intensief gecommuniceerd om tot een evenwichtige opbouw te komen tussen ervaring en potentie. Het is niet zo dat de hele Bondsraad actief op expeditie is gegaan. Maar ook bij de laatste massale aftreding van het bestuur van de dambond in 1977 is dit niet zo geweest. Ken je klassiekers, ik denk dat sommigen deze gelijksoortige gebeurtenis zich nog goed kunnen herinneren.[/color]
Bovenstaande berichten van Frans de Jonge en daarnaast wat info van daarbuiten gaven mij toch wel de indruk dat de bondsraad een nieuw bestuur gevonden had, wat spoedig gepresenteerd kon worden. Samen met een aantal werkgroepen die sturing zouden geven aan een KNDB met meer aandacht voor de financien en de breedtesport.

Toen ik dinsdag op de KNDB-site las, dat er alleen een voorzitter gevonden is, was ik wel verrast.
Ik heb enigszins de indruk gekregen dat er een rookgordijn gelegd is.

Maar de mogelijkheid dat ik zaken verkeerd geinterpreteerd heb, wil ik zeker niet uitsluiten ...

william

Post by william » Thu Aug 03, 2017 21:52

Ton van Namen wrote:
william wrote:
Een van de problemen van revoluties is dat er vaak heel veel beloofd wordt tijdens en kort na zo'n revolutie.
Maar dat van deze beloften niets wordt waargemaakt of nog erger dat er een nieuwe dictatuur ontstaat, die misschien wel erger is dan het originele (verwijderde) regime.
Ik zeg (nog) niet dat dat hier het geval is, maar er zijn wel aanwijzingen dat de revolutie niet uitwerkt zoals beloofd.
Dat kan wel zo zijn maar ik heb conflicten gehad met de huidige dictators, en dat was niet zo leuk want die zijn medogenloos.
Ik heb (nog) geen conflict met de eventuele nieuwe dictators, dat is voor mij en voor iederen die nu nog bang is voor de
grillen van Hans Vermeulen, voor de jurische stappen van Anne Oostra en voor de machtige TD dus sowieso een verbetering.
Een van de problemen van de KNDB is dat alle macht in handen is van 3, 4 hooguit 5 mensen.
Dat zal in de nieuwe situatie sowieso anders zijn.
Een ander probleem is dat die machthebbers al veel te lang aan de macht zijn en zich onaantasbaar waanden nee ik moet zeggen onaantastbaar waren.
Dat is in de nieuwe situatie dus ook beter.
En zo kan ik nog wel even door gaan maar daar moet ik mee oppasssen want dat gaat ook over fraude en strafbare feiten.
Het nieuwe bestuur gaat dat allemaal bekijken en ik kan niet wachten tot de eerste lijken uit de kast komen.
Ik ben maar een laffe man dus gun het nieuwe bestuur de eer om dat allemaal naar buiten te brengen.
Er gaat echt geen nieuwe dictatuur ontstaan die erger is dan het huidige regime, dat weet ik echt heel zeker.

Je zegt dat er aanwijzingen zijn dat de revolutie niet uitwerkt zoals beloofd.
Ik denk toch te weten waar ik het over heb, maar mij zijn die aanwijzingen nog niet opgevallen.
Ik ben nog in de waan dat alles tot nu toe verloopt zoals ik het graag wil.
Welke aanwijzingen heb jij dan ontdekt, praat mij en de rest van het forum eens bij.
Want als er zaken mis dreigen te gaan dan moet er zo snel mogelijk worden ingegrepen.
Deze maanden zijn crusiaal voor de toekomst van de damsport.

william

Post by william » Thu Aug 03, 2017 22:18

Fred van Amersfoort wrote:Ik ben er ook niet gerust op. Het moet niet puur gaan om andere poppetjes maar om ander beleid. Het zou beter zijn iets meer tijd te nemen, beleid formuleren waar draagvlak voor is, en dan pas poppetjes zoeken die bereid zijn die helse laatste kans te benutten.
Als we in 1940 Hitler hadden vervangen door Ghandi hadden we toch al wel heel veel problemen in een keer opgelost.
Dus de poppetjes zijn het belangrijkste want die moeten het nieuwe beleid maken, niet wij op het forum of de doorsnee dammer op de clubdammer, die zijn al vertegenwoordigd door de bondsraad.
De situatie is zo complex en de problemen zijn zo groot dat het als buitenstaander bijna onmogelijk is om daar echt een mening over te hebben.
Heb jij er bijvoorbeeld enig idee van wat er allemaal in die vertrouwelijke contracten staat?
Ik niet maar ik weet wel wie ze heeft opgesteld en ik durf daar niet aan te denken
succes nieuw bestuur.

Fred jij denkt nog dat het nooit zo erg kan als jij al die jaren beweerde omdat je dat bewust wat aandikte.
Maar misschien is het allemaal nog veel erger.
Er is helemaal geen tijd meer om draagvlak te zoeken.
Misschien is de KNDB al terminaal.
Heb jij je niet verbaasd dat het bestuur zonder slag of stoot opstapte en tien dagen lang alles uit handen liet vallen.
Zo kende ik de voorzitter, de secretaris en de penningmeester helemaal niet.
Ik dacht die gaan alles uit de kast halen om te kunnen blijven.
Dat dacht jij toch ook de avond voor de vergadering.
Schuddebuiken van het lachen. :lol:
Welke denkfout maakten wij?

Zij weten wel alles wat wij graag zouden willen weten.

william

Post by william » Thu Aug 03, 2017 22:32

Ton van Namen wrote:
GuidoB wrote:
Frans de Jonge wrote:
De zoektocht gaat verder dan alleen maar om kale bestuursposities te vervullen. Het gaat ook om communicerende vaten tussen het bestuur en werkgroepen/-commissies: bestuursleden die besturen en leden van (ook nog niet bestaande) werkgroepen die aan het werk gaan met elkaar. Ik heb tijdens mijn rondgang in ieder geval veel animo gezien om de topprioriteiten op te pakken in ook nog nieuw in te stellen werkgroepen. Er is dus een goede "bijvangst". Daarnaast zijn de ambities best hoog: verjonging, nieuw élan, de wil om al lang gesignaleerde problemen ook daadwerkelijk op te pakken. Dat vraagt toch om wat bijzondere competenties die je in een traditionele sportbond niet overal tegenkomt.

De nieuwe teams (bestuur en werkgroepen/-commissies) gaan straks met elkaar aan de slag. Wat zou het mooi zijn om in het najaar rond de Bondsraadvergadering een mooi jaarplan en werkgroepplannen te mogen presenteren op de algemene ledenvergadering/Bondsraad met een "volle tribune" aan geïnteresseerde leden. Een inspirerende bijeenkomst van met elkaar samenwerkende Bondsraad, werkgroepleden, bestuur en leden. Of is dit een voor de KNDB (nu nog) onrealistische droom. Één ding weet ik zeker, Fred van Amersfoort bemant de stand over het Deltaplan! Nietwaar Fred?[/i][/color]
Frans de Jonge wrote:Dag Casper,

De klus van het actieve zoeken is mogelijk bijna volbracht en is nu het wachten op kandidaten vanuit de provinciale bonden. Ook daar vandaan wordt kandidatuur verwacht. Het is niet gegaan volgens een blauwdruk zoals Marcel die geschetst heeft. Binnen de Bondsraad is en wordt er intensief gecommuniceerd om tot een evenwichtige opbouw te komen tussen ervaring en potentie. Het is niet zo dat de hele Bondsraad actief op expeditie is gegaan. Maar ook bij de laatste massale aftreding van het bestuur van de dambond in 1977 is dit niet zo geweest. Ken je klassiekers, ik denk dat sommigen deze gelijksoortige gebeurtenis zich nog goed kunnen herinneren.[/color]
Bovenstaande berichten van Frans de Jonge en daarnaast wat info van daarbuiten gaven mij toch wel de indruk dat de bondsraad een nieuw bestuur gevonden had, wat spoedig gepresenteerd kon worden. Samen met een aantal werkgroepen die sturing zouden geven aan een KNDB met meer aandacht voor de financien en de breedtesport.

Toen ik dinsdag op de KNDB-site las, dat er alleen een voorzitter gevonden is, was ik wel verrast.
Ik heb enigszins de indruk gekregen dat er een rookgordijn gelegd is.

Maar de mogelijkheid dat ik zaken verkeerd geinterpreteerd heb, wil ik zeker niet uitsluiten ...
Alleen een voorzitter? als er inderdaad een goede geschikte voorzitter gevonden is door Frans dan is dat geweldig nieuws en moeten Frans en die voorzitter meteen op voorhand een lindje krijgen.
Ton heb jij enig idee wat die voorzitter de komende tijd te wachten staat en wat hij moet gaan doen.
Ik hoop dat die voorzitter beter begrijpt dan jij hoe het zit want anders zou je weleens gelijk kunnen krijgen met die aanwijzingen.

Ik denk en hoop dat je zaken verkeerd geInterpreteerd heb.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Thu Aug 03, 2017 22:35

Kennen wij elkaar?

Post Reply