Henk de Witt wrote:Marcel Kosters wrote:Henk de Witt wrote:Hé Marcel, er schiet me ineens iets te binnen. Ooit (2007, 2008?) heb ik jou vier elektronische borden geleend. Ik ben wel geïnteresseerd in de geschiedenis van deze borden, heb er nooit meer iets van gehoord. Eerlijk gezegd was ik ze glad vergeten..
Alle e-borden die met behulp van de record simultaan in Delft door verschillende sponsor partijen zijn gefinancierd, zijn in eigendom of bruikleen van de KNDB gegeven. Ik meen dat Haitze 5 borden had gesponsord, Van Stigt Thans 5 en DUWO /de Haeghe groep / Fred Versteeg / jij 4 borden. Alle e-borden zijn op het KNDB bureau in Veenendaal en worden door de KNDB uitgeleend en weer ingenomen voor de uitzending van evenementen in Nederland, zoals nu het NK aspiranten en NK junioren meisjes in Heerde.
De vier borden die ik jou heb meegegeven zijn
geen eigendom van de KNDB. Twee zijn direct aangeschaft door het comité DUWO Damfestival, één is gesponsord door Jan van Stigt Thans met de afspraak dat het bord na afloop van de blindsimultaan aan de club Van Stigt Thans Schiedam zou worden gegeven, één bord is gesponsord door Fred Versteeg met de afspraak dat het na afloop aan zijn club ODB/Haeghe Groep (nu Hofstaddammers) zou worden gegeven. Jij wilde de vier borden graag in bruikleen voor een KNDB-evenement met als extra argument dat er kinderziekten aan de borden kleefden die verholpen zouden worden en uiteraard zouden de borden tzt netjes terug in Delft bezorgd worden.
In 2008 stopte het Duwo Damfestival en tevens werd ik ernstig ziek waardoor de borden in het vergeetboek zijn geraakt. Er waren ook geen activiteiten meer waarvoor de borden dringend gewenst waren. Ik vind het best wanneer de KNDB de borden gebruikt, maar ik zal de KNDB en de beide clubs informeren over de eigendomsrechten. Verder zal ik er op dit forum verder niets over zeggen, het onderwerp hoort hier niet thuis. Nu de e-borden hier terloops ter sprake kwamen was ik even benieuw naar jouw reactie.
Bedankt voor de uitwerking, Henk.
Inmiddels heb ik terug gevonden dat Paul van de Veen vijf e-borden heeft gesponsord, Haitze Meurs vier e-borden en de combinatie van DUWO, Haeghe Groep en Van Stigt Thans vier e-borden. Precies zoals je hierboven aangeeft.
Een veertiende bord - zoals ik hierboven schreef - was er nog niet. Erno Prosman had 27 tegenstanders en ik herinner me nu dat we voor de daarop volgende recordpoging van Ton Sijbrands in Amsterdam een 28e bord hebben laten assembleren, dat in eigendom van de KNDB is.
Inderdaad moesten zoals je aangeeft de prototype schijven van jullie vier e-borden vervangen door in serie geproduceerde schijven. Aansluitend moesten de borden in Enschede opnieuw afgeregeld worden. De praktische reden voor het alsnog standaardiseren van schijven was het voorkomen van problemen later bij eventuele vervanging van een of meer schijven.
Op een gegeven moment zijn de vier e-borden van de combinatie van DUWO, Haeghe Groep en Van Stigt Thans vanuit bruikleen KNDB in beheer van Van Stigt Thans en Guido van den Berg gekomen. Later zijn deze vier borden door Van Stigt Thans voorzitter Frits Luteyn weer in bruikleen aan de KNDB gegeven. Straks zal ik voor het gemak jou, Guido van den Berg (Van Stigt Thans), Frits Luteijn (Van Stigt Thans) en het KNDB bondsbureau integraal de e-mailwisselingen met de afspraken doorsturen.
Verder klopt ook jouw herinnering Pim, inderdaad zijn ook de e-borden van Haitze in bruikleen.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.