Ik ken Marcel al 27 jaar en hij is nog nooit een spat veranderd. Ik kan zo het bezwaarschrift posten waarin hij met gladde praatjes een extra puntje probeerde te vergaren in het Noord-Hollands aspirantenkampioenschap. Ook een jeugdzonde wellicht, maar het gedrag is kenmerkend.Ganesha wrote:Beste Ton,Ton van Namen wrote:Beste Daan,Ganesha wrote:
Ik vind het echt ongelooflijk dit maar steeds uit jouw mond te horen Marcel.
Ik vind dat Frans de Jonge dit prima doet. Een mooie functie omschrijving, waarbij verbinden juist centraal staat. Verbinden met de provinciale bonden, breedte en topsport en ook nog met FMJD/EDC.
Beter te luisteren naar een Paul Sier dan naar Marcel Kosters die in de uitvoering steeds op die punten tekort is geschoten die hij nu als belangrijke voorwaarden eist!
Ik kan het helaas niet met je eens zijn.
Het bestuursprofiel (waarvoor ik niet alleen Frans verantwoordelijk houd, het is geplaatst na overleg met de overige bondsraadsleden, zo heb ik vernomen) , zoals geplaatst op de KNDB-site, suggereert een mooie toekomst voor de KNDB.
Ik denk dat die suggestie niet reeel is, namelijk :
1) De KNDB heeft serieuze financiele problemen.
2) De plannen, zoals gepresenteerd door de bondsraad, hebben in het verleden gefaald. En zonder een serieuze analyse waarom ze gefaald hebben, zullen ze opnieuw falen. Wat mij betreft (en ik geloof dat ik daar niet alleen in sta) zijn zij meer een droom dan een realistisch plan.
Wat dat betreft geven naar mijn mening Henk de Witt, Casper vd Tak, Marcel Kosters, Piet Bouma en mogelijk ook Thijs vd Broek blijk van een meer realistische benadering. De financien (en contractuele verplichtingen) zijn een bottle-neck. En die dienen eerst opgelost te worden, voordat we andere (geld kostende) plannen gaan bedenken.
Tenslotte krijg ik de indruk dat je plannen van Marcel afwijst, puur omdat hij ze indient. Niet omdat ze inhoudelijk falen.
Dat vind ik ongezond.
En ja, ik ben me ervan bewust dat de jonge Marcel als bestuurder in het verleden niet altijd een goede beslissing genomen heeft. Maar veel van deze gevallen heeft hij toegegeven (een kwaliteit die je niet bij veel mensen ziet).
Ik denk dat Marcel ondertussen veel wijzer is. En om eerlijk te zijn, ik denk dat hij op dit moment de ideale voorzitter van de KNDB zou zijn.
Hij verdient een tweede kans. En ik denk dat hij dat waar zal maken. Hij heeft een realistisch toekomstscenario voor de KNDB in gedachten en zal in ieder geval een faillissement voor de KNDB voorkomen.
(iets wat met de huidige onrealistische plannen van de bondsraad wel dreigt).
Je mag best de plannen van de BR onrealistisch vinden.Ieder zijn mening. Zelfs mag jij positief zijn over de oudere Marcel. Echter ik spreek over een Marcel van 0-3 jaar geleden. ik beoordeel hem op zijn daden. Mooi praterij over transparantie heb ik niets mee. Marcel plaats hier wel de mail van Paul Sier aan hem, maar niet zijn eerdere mail aan Paul Sier. Dat vind ik opvallend genoeg om nog steeds in te zien dat Marcel niets veranderd is, Transparantie van anderen eisen zonder zelf transparant te zijn.
In Marcel een nieuwe voorzitter te zien!! Dan begrijp jij er niets van en dat vind ik vreemd gezien de loopbaan die jij hier geschetst hebt. Ken jij Marcel nog vanuit andere situaties dan hier op het Forum. Ik leer graag ook over onvermoede capaciteiten van Marcel Kosters.
Marcel als KNDB voorzitter is werkelijk om te kotsen! Net als die roep om transparantie van zijn hand. Als meneer ook maar een beetje transparant was geweest, hadden we meer dan 10 jaar geleden al gestopt met die topsport onzin. In die tijd zaten Daan en ik in de bondsraad. Maar meneer vond het interessanter om in het kader van een zogenaamde landenuitdaging de hele wereld af te reizen en in exotische landen een zieltje te winnen dat aan een WK voorronde wilde meedoen. Achteraf te bizar dat we daar in zijn getrapt.