Bondsraad

Post Reply
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Re: Bondsraad

Post by playforstacks » Tue Jun 27, 2017 14:30

GuidoB wrote:
playforstacks wrote:Alles zal nu verlopen volgens de statuten, er zal een vergadering worden uitgeschreven waar de benoeming van bestuurders op de agenda zal staan. Bondsraadsleden kunnen mensen voordragen en dat zal ook gebeuren. Dan zal er mogelijk tussen bepaalde kandidaten gestemd moeten gaan worden die zich verkiesbaar hebben gesteld.
Dat bedoelde ik niet helemaal en ik denk dat je dat ook wel hebt begrepen. Waarom dan een ontwijkend antwoord?

Voordat er een vergadering is met daarop een lijst kandidaten, zullen er kandidaten worden gezocht. De praktijk is dat alle dammers hun handen heel erg mogen dichtknijpen als er voldoende kandidaten worden gevonden om alle posities in het bestuur te bezetten. Het verleden heeft geleerd dat enorm moeilijk is om bestuursleden te vinden. Het is namelijk nogal een hondenbaan en met de nu ontstane situatie is dat er niet bepaald beter op geworden. Nee, er zal niets te kiezen zijn, zet dat maar direct weer uit je hoofd.

Mijn vraag ging dan ook over het zoeken naar kandidaten. Wie pakt dat nu eigenlijk op? En nu niet zeggen "de bondsraadsleden", want zonder enige vorm van coördinatie kom je niet tot een samenhangende lijst met kandidaten voor elke positie. Niet dat ik me zorgen maak - jullie gaan je gang maar - maar is echt het plan: iedereen die zin heeft, stelt kandidaten verkiesbaar en dan zien we wel?
Wat is precies je plan? je wilt potentiële kandidaten hier gaan behandelen op het forum?
Er word zelfs als in de bondsraad email gesproken dat het een idee is als een kleine groep dit coördineert en contact opneemt met potentiële bestuurders. Verder zitten we nog in het mensen polsen en zoeken/ fasen daarna zal denk ik pas met de bondsraad worden gekeken welke kandidaten ons wel geschikt lijken.
Verder kan iedereen zijn lijstje geven zowel in PM als openbaar en ik zal deze dan doorspelen binnen de bondsraad.
Binnen de bondsraad is er voldoende coördinatie.

playforstacks

Post by playforstacks » Tue Jun 27, 2017 14:35

ter informatie, mail gestuurd naar de secretaris.

Beste Anne Oostra

Bedankt voor uw brief van 26 juni 2017. Verder ben ik blij dat het demissionair bestuur heeft besloten om de statutaire procedure te volgen tot de totstandkoming van een nieuw bestuur.
U schrijft in de brief dat u bereikbaar bent voor vragen, en die heb ik wel een aantal.
Ik zou graag willen horen op welke termijn ik antwoord kan krijgen op de volgende vragen:

1. Ik heb u op 31 Mei 10 vragen gestuurd, uw schreef dat ik de antwoorden niet voor de vergadering zou krijgen maar dat deze vragen mogelijk mondeling beantwoord zouden worden in de vergadering. Op dit moment zijn er 9 vragen nog onbeantwoord gebleven. Ik zou graag schriftelijk antwoord willen hebben op de vragen 2-10 in de mail van 31 mei. (de meeste vragen zijn waarschijnlijk vragen voor de penningmeester dus daar zal ik deze mail ook cc naar toe sturen)

2. Tot nu toe heeft de bondsraad na elke vergadering de powerpoints en de notulen toegezonden gekregen, op welke termijn kan ik deze ontvangen?

3. U schrijft in uw brief dat de aanwezigheid van een reglement matchfixing een subsidievoorwaarde is van NOC*NSF. Ik heb sterke twijfels of NOC*NSF dit echt als eis heeft immers is een dergelijk omvangrijk document niet van toepassing op de damsport. Zou ik de overeenkomst(en) kunnen ontvangen waarin aangegeven staat dat dit een subsidie eis is ?

4. Ik zou graag alle overeenkomsten (getekend) willen ontvangen die de KNDB heeft gesloten met NOC NSF.

5. Ik zou graag het huurcontract met het cluster in Veenendaal (of 1 van de sportbonden waarmee deze overeenkomst is gemaakt) willen ontvangen

6. verder wil ik ontvangen: de verdeelsleutel op Veenendaal (de overeenkomst hiervoor) van de afgelopen jaren en een specificatie van de werkzaamheden die onder deze verdeelsleutel liggen voor zover kan.

7. overeenkomsten tot het 2 maal afstoten/afsluiten van de bondswinkel en een overzicht waar de inventaris op dit moment uit bestaat (immers las ik dat die in 3 jaar afgeschreven word)

8. Inzage in de WK-match en dan met namen:
1. inkomsten van sponsoren met naam en bedrag (sponsoren die meer hebben gesponsord dan 3000 euro is voldoende)
2. specificatie van betalingen naar bestuurders die op dat moment deel uit maakte van het KNDB bestuur, het aantal uren en het totaal bedrag.

Ik hoop de antwoorden zo spoedig mogelijk te kunnen ontvangen, ik zou een ontvangstbevestiging op prijs stellen.

Met vriendelijke groet Thijs van den Broek
bondsraadslid KNDB

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Jun 27, 2017 15:01

playforstacks wrote:ter informatie, mail gestuurd naar de secretaris.

Beste Anne Oostra

Bedankt voor uw brief van 26 juni 2017. Verder ben ik blij dat het demissionair bestuur heeft besloten om de statutaire procedure te volgen tot de totstandkoming van een nieuw bestuur.
U schrijft in de brief dat u bereikbaar bent voor vragen, en die heb ik wel een aantal.
Ik zou graag willen horen op welke termijn ik antwoord kan krijgen op de volgende vragen:

...

Ik hoop de antwoorden zo spoedig mogelijk te kunnen ontvangen, ik zou een ontvangstbevestiging op prijs stellen.

bondsraadslid KNDB
En jij denkt dat een demissionair bestuur dit allemaal nog gaat beantwoorden? Keep dreaming.
Ik zou mijn energie maar steken in de vorming van een nieuw bestuur.

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Jun 27, 2017 15:22

playforstacks wrote:Wat is precies je plan? je wilt potentiële kandidaten hier gaan behandelen op het forum?
Er word zelfs als in de bondsraad email gesproken dat het een idee is als een kleine groep dit coördineert en contact opneemt met potentiële bestuurders. Verder zitten we nog in het mensen polsen en zoeken/ fasen daarna zal denk ik pas met de bondsraad worden gekeken welke kandidaten ons wel geschikt lijken.
Verder kan iedereen zijn lijstje geven zowel in PM als openbaar en ik zal deze dan doorspelen binnen de bondsraad.
Binnen de bondsraad is er voldoende coördinatie.
Ik heb geen plan, de bondsraad heeft een plan. Ik vroeg er alleen naar. Ik ken die mail van de bondsraad niet he.
Fijn dat er coördinatie is. Daar leek het niet op in je vorige bericht.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Jun 27, 2017 17:03

Zowel aan de kant van het regeringsleger als aan de kant van de revolutionairen zie ik een duidelijk gebrek aan regie. Erger dan dat is dat bepaalde toeschouwers er niets van begrijpen. Zo biedt de tekst van de directeur een enorme kans tot het stellen van een belangrijke vraag. De aandacht wordt nog al afgeleid door een wedstrijdje wie de grootste afstand kan pissen.

henk stoop

Post by henk stoop » Tue Jun 27, 2017 17:12

Jan Pieter wrote:

Beste Anne Oostra

...

bondsraadslid KNDB
En jij denkt dat een demissionair bestuur dit allemaal nog gaat beantwoorden? Keep dreaming.
Sommige mensen willen het gewoon niet begrijpen.

Heel veel informatie is niet openbaar en wordt ook niet openbaar.
Bijvoorbeeld inkomsten van sponsors: sponsors zitten er echt niet op te wachten dat dit soort info openbaar wordt gedeeld.

Is het dan niet controleerbaar? Ja zeker wel. De FiCo is een commissie van de Bondsraad die al deze informatie mag controleren. Als het goed is zitten in de FiCo uitsluitend deskundigen. En de FiCo doet na controle beknopt verslag naar de Bondsraad, zonder vertrouwelijke informatie te delen. En ik mag hopen dat de leden van de FiCo een geheimhoudingsverklaring hebben ondertekend als het gaat om vertrouwelijke informatie.

Daar waar het gaat om persoonsgegevens (en dat is heel breed) is die vertrouwelijkheid ook extra belangrijk. Wie zich daar niet aan houdt kan te maken krijgen met de Autoriteit Persoonsgegevens. En die kunnen forse boetes opleggen, en dat doen ze in de praktijk ook.

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Tue Jun 27, 2017 17:21

henk stoop wrote:
Jan Pieter wrote:

Sommige mensen willen het gewoon niet begrijpen.

Heel veel informatie is niet openbaar en wordt ook niet openbaar.
Bijvoorbeeld inkomsten van sponsors: sponsors zitten er echt niet op te wachten dat dit soort info openbaar wordt gedeeld.

Is het dan niet controleerbaar? Ja zeker wel. De FiCo is een commissie van de Bondsraad die al deze informatie mag controleren. Als het goed is zitten in de FiCo uitsluitend deskundigen. En de FiCo doet na controle beknopt verslag naar de Bondsraad, zonder vertrouwelijke informatie te delen. En ik mag hopen dat de leden van de FiCo een geheimhoudingsverklaring hebben ondertekend als het gaat om vertrouwelijke informatie.

Daar waar het gaat om persoonsgegevens (en dat is heel breed) is die vertrouwelijkheid ook extra belangrijk. Wie zich daar niet aan houdt kan te maken krijgen met de Autoriteit Persoonsgegevens. En die kunnen forse boetes opleggen, en dat doen ze in de praktijk ook.
Ik denk (en heb dat ook al een paar keer in iets andere bewoordingen genoemd) dat je gelijk hebt dat dit waarschijnlijk de reden is waarom de gegevens niet boven tafel komen. Makkelijk te checken ook.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Jun 27, 2017 17:22

Wakker worden mensen....Thijs beweert ergens iets over het WK en geld verdienen. Niemand stelt de kritische vraag hoe en wie...
De Vries stelt dat clustermedewerkers hebben meegewerkt aan de organisatie van dat WK.
Dan is de volgende correcte vraag natuurlijk: was dit tijdens de reguliere werkuren of moesten daar extra uren voor ingezet worden die extern werden betaald? Daar wordt het mooi transparant van. En dan kan Thijs zijn bewering ook verder onderbouwen.

playforstacks

Post by playforstacks » Tue Jun 27, 2017 17:37

Fred van Amersfoort wrote:Wakker worden mensen....Thijs beweert ergens iets over het WK en geld verdienen. Niemand stelt de kritische vraag hoe en wie...
De Vries stelt dat clustermedewerkers hebben meegewerkt aan de organisatie van dat WK.
Dan is de volgende correcte vraag natuurlijk: was dit tijdens de reguliere werkuren of moesten daar extra uren voor ingezet worden die extern werden betaald? Daar wordt het mooi transparant van. En dan kan Thijs zijn bewering ook verder onderbouwen.

Inmiddels weet ik wat meer hierover want de secretaris wilde dat wel mailen op mijn vraag. Er werd verteld (maar goed dit moeten we maar gewoon geloven want checken word niet gedaan)
Dat het om een bedrag ging van 1700 euro en dat daar ook de nodige werkzaamheden voor gedaan zijn.
er werd mij ook verteld dat dit blijkbaar voor een vrijwillige bestuurder niet veel geld is en dat ik het recht moest gaan zetten op het forum. Dus bij deze :D
het lijstje wat er voor gedaan was bleek wel redelijk veel te zijn, volgens het huishoudelijk reglement had dit toen der tijd echter wel vermeld moeten worden aan de bondsraad.
(ik wil er wel bij vermelden dat mijn bronnen het over een hoger bedrag hadden maar goed ik vind dit ergens ook allemaal bijzaak het geeft gewoon aan hoe totaal niet transparant deze organisatie is)

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Jun 27, 2017 17:41

Thijs, help eens even....Ik lees dat de kosten om de organisatie van de KNDB draaiende te houden in 2016 zijn opgelopen? Wat is hiervan de oorzaak?
Ik lees dat het WK een klein positief bedrag heeft opgeleverd, hoe kan dat?
Ik lees dat AdeV zegt dat het WK volledig uit externe middelen betaald is (lees ik dat goed)?
Het lijkt mij dat het organiseren van een WK een enorm groot karwei is dat meer uren vraagt dan de normale werkuren per week. Kan dit de toegenomen kosten verklaren of is er andere verklaring. Ik stel slechts vragen zonder conclusies. Dit op grond van een eerdere post van jou waarin je iets beweert over het WK en verdiensten.

playforstacks

Post by playforstacks » Tue Jun 27, 2017 17:42

Fred van Amersfoort wrote: De Vries stelt dat clustermedewerkers hebben meegewerkt aan de organisatie van dat WK.
precies hier krijg ik geen transparantie over.
En zo is het met alles. De fico kan mij ook niet uitleggen waar al het geld blijft ook daar zijn vragen bij gelegd over gelden naar topsport en breedtesport en er werd aangegeven dat ze daar niet de informatie voor hadden.

Verder moet er een ander soort FICO komen met andere bevoegdheden wil dit werkelijk het kanaal gaan worden dat de bondsraad wel transparantie geeft.

playforstacks

Post by playforstacks » Tue Jun 27, 2017 17:44

Fred van Amersfoort wrote:Thijs, help eens even....Ik lees dat de kosten om de organisatie van de KNDB draaiende te houden in 2016 zijn opgelopen? Wat is hiervan de oorzaak?
Ik lees dat het WK een klein positief bedrag heeft opgeleverd, hoe kan dat?
Ik lees dat AdeV zegt dat het WK volledig uit externe middelen betaald is (lees ik dat goed)?
Het lijkt mij dat het organiseren van een WK een enorm groot karwei is dat meer uren vraagt dan de normale werkuren per week. Kan dit de toegenomen kosten verklaren of is er andere verklaring. Ik stel slechts vragen zonder conclusies. Dit op grond van een eerdere post van jou waarin je iets beweert over het WK en verdiensten.
ik heb hierover dit geschreven naar de secretaris:

"u schrijft tevens "match: de match is buiten de KNDB gefinancierd en er is geen KNDB geld ingestopt."

Dit is natuurlijk de halve waarheid, net zoals dat topsport de KNDB niks zou kosten de halve waarheid is. Arjan de Vries zij namelijk dat de medewerkers in Veenendaal veel hebben gedaan en de laatste week Paul Visser. Als je deze kosten door gaat belasten betekend dit dat het de KNDB wel degelijk een hoop geld heeft gekost."

Ja ja Fred ik weet niet meer dan jij en dat komt niet omdat ik niet mijn best doe erachter te komen.
De antwoorden van Arjan de Vries spreken boekdelen over deze organisatie.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Jun 27, 2017 17:45

1700 voor een vrijwilliger? Tell me more.

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Tue Jun 27, 2017 17:48

playforstacks wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Wakker worden mensen....Thijs beweert ergens iets over het WK en geld verdienen. Niemand stelt de kritische vraag hoe en wie...

Inmiddels weet ik wat meer hierover want de secretaris wilde dat wel mailen op mijn vraag. Er werd verteld (maar goed dit moeten we maar gewoon geloven want checken word niet gedaan)
Dat het om een bedrag ging van 1700 euro en dat daar ook de nodige werkzaamheden voor gedaan zijn.
er werd mij ook verteld dat dit blijkbaar voor een vrijwillige bestuurder niet veel geld is en dat ik het recht moest gaan zetten op het forum. Dus bij deze :D
het lijstje wat er voor gedaan was bleek wel redelijk veel te zijn, volgens het huishoudelijk reglement had dit toen der tijd echter wel vermeld moeten worden aan de bondsraad.
(ik wil er wel bij vermelden dat mijn bronnen het over een hoger bedrag hadden maar goed ik vind dit ergens ook allemaal bijzaak het geeft gewoon aan hoe totaal niet transparant deze organisatie is)
1700 is inderdaad niet veel, vooral als daar veel voor gedaan is. Goed dit gelijk recht te zetten.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Jun 27, 2017 17:50

Wel Thijs, ik hoop dat mijn stukje theorie ook werkelijk theorie is. Want stel dat mijn theorie klopt dan is topsport idd lonend voor de KNDB maar uiteindelijk heel duur. Hoe dan ook was de hele rits van vragen niet nodig geweest als de heren eerder de vragen van Frans en jou hadden beantwoord.

Post Reply