Wat is precies je plan? je wilt potentiële kandidaten hier gaan behandelen op het forum?GuidoB wrote:Dat bedoelde ik niet helemaal en ik denk dat je dat ook wel hebt begrepen. Waarom dan een ontwijkend antwoord?playforstacks wrote:Alles zal nu verlopen volgens de statuten, er zal een vergadering worden uitgeschreven waar de benoeming van bestuurders op de agenda zal staan. Bondsraadsleden kunnen mensen voordragen en dat zal ook gebeuren. Dan zal er mogelijk tussen bepaalde kandidaten gestemd moeten gaan worden die zich verkiesbaar hebben gesteld.
Voordat er een vergadering is met daarop een lijst kandidaten, zullen er kandidaten worden gezocht. De praktijk is dat alle dammers hun handen heel erg mogen dichtknijpen als er voldoende kandidaten worden gevonden om alle posities in het bestuur te bezetten. Het verleden heeft geleerd dat enorm moeilijk is om bestuursleden te vinden. Het is namelijk nogal een hondenbaan en met de nu ontstane situatie is dat er niet bepaald beter op geworden. Nee, er zal niets te kiezen zijn, zet dat maar direct weer uit je hoofd.
Mijn vraag ging dan ook over het zoeken naar kandidaten. Wie pakt dat nu eigenlijk op? En nu niet zeggen "de bondsraadsleden", want zonder enige vorm van coördinatie kom je niet tot een samenhangende lijst met kandidaten voor elke positie. Niet dat ik me zorgen maak - jullie gaan je gang maar - maar is echt het plan: iedereen die zin heeft, stelt kandidaten verkiesbaar en dan zien we wel?
Er word zelfs als in de bondsraad email gesproken dat het een idee is als een kleine groep dit coördineert en contact opneemt met potentiële bestuurders. Verder zitten we nog in het mensen polsen en zoeken/ fasen daarna zal denk ik pas met de bondsraad worden gekeken welke kandidaten ons wel geschikt lijken.
Verder kan iedereen zijn lijstje geven zowel in PM als openbaar en ik zal deze dan doorspelen binnen de bondsraad.
Binnen de bondsraad is er voldoende coördinatie.