Bondsraad

Post Reply
Wieger Wesselink

Re: Bondsraad

Post by Wieger Wesselink » Mon Jun 26, 2017 14:15

Jan Pieter wrote:
Casper van der Tak wrote:Nette brief en opstelling.
Mee eens. Voorzitter, secretaris en penningmeester laten de bond niet in een juridisch vacuüm achter, maar zijn bereid de lopende zaken af te handelen en de nu benodigde vergadering uit te schrijven zonder zich er inhoudelijk mee te bemoeien. Heel netjes.
Laten we wel wezen, dit is wat een bestuur behoort te doen in zo'n situatie. Het zou uitermate ongepast zijn als men niet bereid was geweest om de lopende zaken af te handelen.

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Mon Jun 26, 2017 15:30

de 3 heren hebben zich teruggetrokken het proces te "regelen".

Ik wil alle mensen hierbij bedanken die hun mening hierover hebben gegeven op dit forum. Dit heeft ongetwijfeld een rol gespeeld. Ik hoop dat al deze mensen hier op het forum scherp dit proces in de gaten blijven houden want ik vermoed dat er nog meer mogelijke pogingen van mensen gaan komen om het proces tot het komen van een goed bestuur te beinvloeden.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Mon Jun 26, 2017 15:53

playforstacks wrote:de 3 heren hebben zich teruggetrokken het proces te "regelen".

Ik wil alle mensen hierbij bedanken die hun mening hierover hebben gegeven op dit forum. Dit heeft ongetwijfeld een rol gespeeld. Ik hoop dat al deze mensen hier op het forum scherp dit proces in de gaten blijven houden want ik vermoed dat er nog meer mogelijke pogingen van mensen gaan komen om het proces tot het komen van een goed bestuur te beinvloeden.
Dit driemanschap zal zich vooral hebben terug getrokken in reactie op het bericht van de demissionair secretaris. Dat bericht geeft duidelijkheid over de bestuurlijke status van de KNDB. Het is nu 'gewoon' het dagelijks bestuur dat de dagelijkse gang van zaken binnen de KNDB waarneemt. Inderdaad netjes en constructief van het bestuur en daarmee geeft het bestuur de bondsraad ruimte om te broeden.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

playforstacks

Post by playforstacks » Mon Jun 26, 2017 16:03

Marcel Kosters wrote:
playforstacks wrote:de 3 heren hebben zich teruggetrokken het proces te "regelen".

Dit driemanschap zal zich vooral hebben terug getrokken in reactie op het bericht van de demissionair secretaris. Dat bericht geeft duidelijkheid over de bestuurlijke status van de KNDB. Het is nu 'gewoon' het dagelijks bestuur dat de dagelijkse gang van zaken binnen de KNDB waarneemt. Inderdaad netjes en constructief van het bestuur en dat geeft het bestuur de bondsraad ruimte om te broeden.
Ja dat bedoelde ik ook voor het grootste deel. Zoals jij, en velen zeiden. Kon het natuurlijk ook niet dat het bestuur alles uit de handen zou laten vallen en dit ook tegen de wet is. na 9 dagen komen zij tot inkeer en ik denk ook door de velen reacties hier. Dat heeft mede tot gevolg dat de wijze heren niet "nodig" zijn. (ze waren sowieso alles behalve nodig lijkt mij)

Dieter

Post by Dieter » Mon Jun 26, 2017 16:18

Voor wie beter weet, het DB had al op de volgende dag na de vergadering dit besluit genomen, het heeft helemaal niets met de zwartmakerij te maken die hier heeft plaatsgevonden.

playforstacks

Post by playforstacks » Mon Jun 26, 2017 16:26

Dieter wrote:

Voor wie beter weet, het DB had al op de volgende dag na de vergadering dit besluit genomen, het heeft helemaal niets met de zwartmakerij te maken die hier heeft plaatsgevonden.
Hoe kom je daarbij? Alle bondsraadsleden wisten sins enkele uren geleden niet beter dat het dagelijks bestuur niet de lopende zaken zou doen. Er werd ook niet gereageerd door de secretaris op mails aan het adres van de secretaris.
Een BR lid formuleerd het juist in een mail naar de bondsraad: "Het blijft bizar. Na 9 dagen onvindbaar te zijn geweest, is het bestuur plotsklaps tevoorschijn gekomen. Wat sommigen van ons al aangegeven en rondgemaild hebben, is een vereniging zonder bestuur wettelijk niet mogelijk. "

Zelf de directeur was tot gistere voor zover ik weet nog bezig met een "noodplan"

Dus Dieter je slaat de plank volledig mis.

maar goed laat ik positief blijven met de brief na 9 dagen (en daartussen totale stilte). Beter laat dan nooit.

Dieter

Post by Dieter » Mon Jun 26, 2017 16:40

playforstacks wrote:
Dieter wrote:

Hoe kom je daarbij? Alle bondsraadsleden wisten sins enkele uren geleden niet beter dat het dagelijks bestuur niet de lopende zaken zou doen. Er werd ook niet gereageerd door de secretaris op mails aan het adres van de secretaris.
Een BR lid formuleerd het juist in een mail naar de bondsraad: "Het blijft bizar. Na 9 dagen onvindbaar te zijn geweest, is het bestuur plotsklaps tevoorschijn gekomen. Wat sommigen van ons al aangegeven en rondgemaild hebben, is een vereniging zonder bestuur wettelijk niet mogelijk. "

Zelf de directeur was tot gistere voor zover ik weet nog bezig met een "noodplan"

Dus Dieter je slaat de plank volledig mis.

maar goed laat ik positief blijven met de brief na 9 dagen (en daartussen totale stilte). Beter laat dan nooit.
Zal dan toch wel gaan om een stukje communiceren. Ik had zondag of maandag (kan even niet controleren) na de vergadering al de info dat lopende zaken netjes zouden worden afgewerkt zoals het hoort. Het is wel duidelijk dat de verhoudingen behoorlijk verstoord zijn of waren. Heel vanzelf sprekend ook dat een penningmeester en secretaris gewoon hun werk blijven doen als post ontvangen en gelden beheren, wat zou je anders verwachten dan. De vele insinuaties hier hebben de bestuurlijke damwereld alleen maar verder uit elkaar gedreven en dat zonder enige noodzaak en zeker niet om het goede doel te dienen. Maar daar zul je het ook wel niet mee eens zijn Thijs.

playforstacks

Post by playforstacks » Mon Jun 26, 2017 17:01

Dieter wrote: Heel vanzelf sprekend ook dat een penningmeester en secretaris gewoon hun werk blijven doen als post ontvangen en gelden beheren, wat zou je anders verwachten dan.
Ik had dit ook verwacht bij het steunen van de motie. Dat blijkbaar een groot deel van de damwereld toen op zijn achterste benen ging staan omdat er totaal geen bestuur meer was, terwijl wat nu blijkt er helemaal niks aan de hand is en alles netjes verloopt tot er nieuwe bestuurders benoemt worden.

Verder als de voorzitter op de 17de zegt dat de lopende zaken niet worden gedaan en ook bestuursleden die hier mee lezen of mails hebben gekregen niet reageren dat de lopende zaken niet worden gedaan? Ook het bondsbureau en de directeur leken niet beter te weten dat de lopende zaken niet gedaan zouden worden zie daarvoor de KNDB site (alle mail verkeer naar de bestuurders dienen naar bondsbureau gestuurd te worden.)
het dagelijks bestuur (mogelijk naar de serieuze dreiging van gerechtelijke procedures) heeft na een hele tijd dood stil te zijn nu eieren voor haar geld gekozen.

Verder is heel dit verhaal een bizarre soap en ga ik nu vooruit kijken naar een mogelijk nieuw bestuur dat de damsport gaat redden.

Paul van de Veen

Post by Paul van de Veen » Mon Jun 26, 2017 17:44

"Voorzitter, secretaris en penningmeester laten de bond niet in een juridisch vacuüm achter."

Was te verwachten. Deze mensen zijn niet bestuurslid geworden uit verveling maar uit verantwoordelijkheidsgevoel.
Wel lastig dat er op dit moment geen enkel uitzicht is op de status van de Nationale Competitie.
Die wordt immers gespeeld onder verantwoordelijkheid van het KNDB bestuur maar dat is nu demissionair.
Het bestuurslid met als taak "wedstrijdleiding NC" is afgetreden en kennelijk niet bezig om lopende zaken zoals NC volgend jaar af te ronden.
Ergo: status NC volgend jaar is twijfelachtig.

Wat moet ik nu als clubbestuurder met m'n NC spelers en m'n langer lopende verplichtingen?
Hen vertellen dat er volgend jaar in Nederland geen Nationale Competitie is, gespeeld onder auspiciën van de KNDB?
Of nemen we aan dat het Bondsbureau deze taak wel op zich gaat nemen? Kan dat? Heeft het winnen van de NC dan nog enige betekenis?
Wie is verantwoordelijk voor de Nationale Competitie die volgend seizoen van start gaat?

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Jun 26, 2017 17:54

Goede vragen van Paul, die direct worden beantwoord door de mail van de bondsdirecteur van afgelopen donderdag.
Aan: leden van bestuurscommissies van de KNDB

Geacht commissielid,

Zoals bekend is afgelopen zaterdag het voltallige bestuur van de KNDB afgetreden. Hoewel momenteel gekeken wordt naar de vorming van een nieuw bestuur, betekent dit dat de komende tijd de verschillende bestuurscommissies zonder bestuurlijke leiding zit. Dat hoeft op korte termijn geen problemen op te leveren.

Graag vraag ik u uw (lopende) werkzaamheden gewoon te blijven doen. Veelal behoeven lopende zaken geen directe bestuurlijke leiding. Mochten er vragen zijn of stuit u op een (bestuurlijk) probleem, dan kunt u contact met mij opnemen via het bondsbureau.

Hopelijk is er op korte termijn weer bestuurlijke helderheid.

Met vriendelijke groet,
Arjan de Vries
Bondsdirecteur KNDB

playforstacks

Post by playforstacks » Mon Jun 26, 2017 18:02

Paul van de Veen wrote:"Voorzitter, secretaris en penningmeester laten de bond niet in een juridisch vacuüm achter."

Was te verwachten. Deze mensen zijn niet bestuurslid geworden uit verveling maar uit verantwoordelijkheidsgevoel.
Wel lastig dat er op dit moment geen enkel uitzicht is op de status van de Nationale Competitie.
Die wordt immers gespeeld onder verantwoordelijkheid van het KNDB bestuur maar dat is nu demissionair.
Het bestuurslid met als taak "wedstrijdleiding NC" is afgetreden en kennelijk niet bezig om lopende zaken zoals NC volgend jaar af te ronden.
Ergo: status NC volgend jaar is twijfelachtig.

Wat moet ik nu als clubbestuurder met m'n NC spelers en m'n langer lopende verplichtingen?
Hen vertellen dat er volgend jaar in Nederland geen Nationale Competitie is, gespeeld onder auspiciën van de KNDB?
Of nemen we aan dat het Bondsbureau deze taak wel op zich gaat nemen? Kan dat? Heeft het winnen van de NC dan nog enige betekenis?
Wie is verantwoordelijk voor de Nationale Competitie die volgend seizoen van start gaat?
Wat is het doel van mensen om paniek te zaaien? KNDB leden zullen in hun dagelijkse damhobby niet of nauwelijks iets merken van de wisseling van de wacht.
Verder zat de bestuurder die wedstrijdzaken deed sowieso al bijna een half jaar in het buitenland, niemand die er iets van merkte.

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Jun 26, 2017 19:42

playforstacks wrote:Wat is het doel van mensen om paniek te zaaien? KNDB leden zullen in hun dagelijkse damhobby niet of nauwelijks iets merken van de wisseling van de wacht.
Het is een beetje vreemd om deze tekst van jouw hand te lezen. Bij mij op de club was je van de week in elk geval het gesprek van de dag.

Ganesha

Post by Ganesha » Mon Jun 26, 2017 20:27

GuidoB wrote:
playforstacks wrote:Wat is het doel van mensen om paniek te zaaien? KNDB leden zullen in hun dagelijkse damhobby niet of nauwelijks iets merken van de wisseling van de wacht.
Het is een beetje vreemd om deze tekst van jouw hand te lezen. Bij mij op de club was je van de week in elk geval het gesprek van de dag.
Tja Guido, bij van Stigt Thans, waar de bondscoach speelt niet geheel vreemd toch??

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Jun 26, 2017 20:42

Ganesha wrote:
GuidoB wrote:
Tja Guido, bij van Stigt Thans, waar de bondscoach speelt niet geheel vreemd toch??
De bondscoach... Ja, die is ook lid. Maar die komt niet bij ons op de club hoor. Hij speelt alleen de nationale competitie.

Ton van Namen
Real name: Ton van Namen

Post by Ton van Namen » Mon Jun 26, 2017 21:04

GuidoB wrote:
Omdat je niet op mijn PB gereageerd hebt, plaats ik mijn reactie maar publiekelijk.

"Daar heb ik niets van gemerkt.
Dus waarschijnlijk nadat ik vertrokken was.

Maar, OK, misschien was ik op dat moment ook wel gesprek van de dag."

Post Reply