Fred van Amersfoort wrote:Of ik nog inhoudelijke vragen heb? Ja tientallen. Daar wil ik er best een paar van formuleren. Vaak zijn het type vragen die jij hier ook stelt. Daarom vind ik jou een uitstekend bondraadslid. Een boven het maaiveld bondraadslid. Dat is een lastige rol. Er zijn er altijd die wachten op dat ene foutje en dan heb je een probleem. Ik kom er op terug.
Ja het is lastig zeker omdat veel mensen inderdaad gaan zoeken naar een foutje en dan zullen de andere 99 van de 100 ook minder serieus worden genomen. Maar ik denk dat er dan altijd wel andere mensen op gaan staan die op zijn minst willen onderzoeken wat ik allemaal aankaart en die zullen dan achteraf toch aangeven dat het klopt wat ik zeg. (zo ging dat ook bij het voorstel tot contributie verhoging)
Er vroeg nog iemand wat ik allemaal aan informatie wil, ik heb al een waslijst aan vragen van het afgelopen jaar. Het grootste is inzage in contacten en overeenkomsten die de KNDB gesloten heeft. Sins de laatste vergadering waar een financieel expert mij heeft bijgestaan zijn daar deze 2 vragen bijgekomen onder anderen:
- de verdeelsleutel op Veenendaal (de overeenkomst hiervoor) van de afgelopen jaren en de werkzaamheden die onder deze verdeelsleutel liggen voor zover kan.
- overeenkomsten tot het 2 maal afstoten van de bondswinkel en een overzicht waar de inventaris op dit moment uit bestaat (immers las ik dat die in 3 jaar afgeschreven word)
Wanneer vinden jullie dat ik deze informatie kan gaan krijgen? wanneer vinden jullie dat ik stappen moet gaan zetten mocht de rest van de organisatie geen transparantie willen laten zien?