Bondsraad

Post Reply
henk stoop

Re: Bondsraad

Post by henk stoop » Fri Jun 23, 2017 14:14

Als ik het goed begrijp heeft de Bondsraad op 17 juni verzuimd om mensen mandaat te geven om te zoeken naar oplossingen.
Dat betekent simpelweg dat momenteel niemand bevoegdheden heeft om beslissingen te nemen.

Eerste wat dus moet gebeuren is een spoedvergadering van de Bondsraad, zodat mensen mandaat kunnen krijgen om een nieuw bestuur te zoeken.
Gezien de loop van het democratisch proces is het uitschrijven van nieuwe Bondsraad-verkiezingen ook geen slechte optie.

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Fri Jun 23, 2017 14:16

Piet Bouma wrote:
playforstacks wrote: Wie is Albert Harm-jan ???????
Poeh Thijs, hier moet je onderzoek naar instellen.....
Een onbekend iemand is gevolmachtigd......
De onderste steen moet boven....

Denk eventjes na a.u.b.
Een klein raadseltje: hoe heet de directeur van het bondsbureau?
oeps, gelukkig niemand anders volmacht dan de directeur.

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Jun 23, 2017 14:16

henk stoop wrote:Als ik het goed begrijp heeft de Bondsraad op 17 juni verzuimd om mensen mandaat te geven om te zoeken naar oplossingen.
Dat betekent simpelweg dat momenteel niemand bevoegdheden heeft om beslissingen te nemen.

Eerste wat dus moet gebeuren is een spoedvergadering van de Bondsraad, zodat mensen mandaat kunnen krijgen om een nieuw bestuur te zoeken.
Gezien de loop van het democratisch proces is het uitschrijven van nieuwe Bondsraad-verkiezingen ook geen slechte optie.
lijkt mij een prima plan eigenlijk.
misschien zijn er nu wel genoeg mensen die zich beschikbaar stellen voor de bondsraad.

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Jun 23, 2017 14:35

playforstacks wrote:
henk stoop wrote:Als ik het goed begrijp heeft de Bondsraad op 17 juni verzuimd om mensen mandaat te geven om te zoeken naar oplossingen.

lijkt mij een prima plan eigenlijk.
misschien zijn er nu wel genoeg mensen die zich beschikbaar stellen voor de bondsraad.
verder betwijfel ik of je gelijk hebt Henk. De vergadering was beëindigd de 17de. Ik vraag mij af of de bondsraad dan bevoegd was (onvolledig) om mensen aan te stellen met bevoegdheden.

Volgens de statuten is er trouwens nog wel een opening. De bondsraad kan (als ik mij goed herinner) buiten de vergadering om beslissingen nemen mochten alle bondsraadsleden het daar mee eens zijn.
kan bovenstaande trouwens niet zo snel terugvinden dus pin me er niet op vast.

jozeflinssen

Post by jozeflinssen » Fri Jun 23, 2017 14:46

Tja, dames en heren, hoe het ook zij allemaal.....
Frans de Jonge houdt zich angstvallig stil.... Waarom? Misschien wel omdat hij de situatie totaal verkeerd heeft ingeschat met het indienen van de motie van wantrouwen en wat er daarna gebeurde. Was dat trouwens een persoonlijk actie of was dat een actie van meerderen? Ik begrijp wel dat meerderen (of 5 BR leden, incl Frans dus 6) die motie gesteund hebben, maar dat betekent niet dat de feitelijke actie/initiatief van meerderen was.
Enfin, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, want nu zit de hele KNDB met een hele grote portie gebakken peren. Soms smaken die best lekker, maar in dit geval echt niet.

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Jun 23, 2017 14:52

jozeflinssen wrote:Tja, dames en heren, hoe het ook zij allemaal.....
Frans de Jonge houdt zich angstvallig stil.... Waarom? Misschien wel omdat hij de situatie totaal verkeerd heeft ingeschat met het indienen van de motie van wantrouwen en wat er daarna gebeurde. Was dat trouwens een persoonlijk actie of was dat een actie van meerderen? Ik begrijp wel dat meerderen (of 5 BR leden, incl Frans dus 6) die motie gesteund hebben, maar dat betekent niet dat de feitelijke actie/initiatief van meerderen was.
Enfin, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, want nu zit de hele KNDB met een hele grote portie gebakken peren. Soms smaken die best lekker, maar in dit geval echt niet.
Frans houd zich zo stil omdat hij zich achter de schermen kei hard aan het inzitten is alles te regelen (en dit gaat in grote lijnen voor als nog prima). Ik Snap echt de disrespect niet naar hem toe een keurigere persoon die zich belangeloos inzet voor de damsport bestaat er volgens mij niet.
Types als jij willen gewoon nu zonder inhoudelijk iets te kunnen melden om zich heen gaan slaan.

Iedereen in de bondsraad (voor zover ik weet) stond achter de bezwaren in de motie van wantrouwen (tip Jozef misschien moet je die eens lezen). Of dit een te harde maatregel was is over te discuseieren maar ik vermoed als mensen zouden weten wat ik allemaal weet dat ze niet zouden snappen dat deze bestuurders het nog zo lang volgehouden hebben.

jozeflinssen

Post by jozeflinssen » Fri Jun 23, 2017 15:04

Thijs, woorden die jij gebruikt vallen totaal verkeerd..... Waarom zou ik "disrepect" hebben voor Frans de Jonge? Ik zou niet weten waarom. Iedereen moet dat doen wat hij/zij goeddunkt. Ik heb alleen gemeld dat ik denk dat hij de situatie totaal verkeerd heeft ingeschat en ik denk dat ik er niet ver naast zit. Niets te maken met "disrespect".. dan "ik vermoed als mensen zouden weten wat ik allemaal weet dat ze niet zouden snappen dat deze bestuurders het nog zo lang volgehouden hebben." Nou, laat maar zien dan. Ik heb alleen maar gelezen van jou, "ik weet dit en ik weet dat, ik doe een boekje open, en ik....en ... ik...." Ja, blaat zo nog maar een eindje door. Zo werkt het echt niet.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri Jun 23, 2017 15:12

Het wordt er allemaal niet fraaier op. Ik vind de bagger die Thijs over zich heen krijgt niet helemaal gepast. Alsof het bestuur slechts slachtoffer is en Thijs slechts de complotdenker. Er is vast meer nuance. Tegelijk mogen ook de goede dingen van het bestuur niet vergeten worden. Verder had ik mey mijn artikel 11 en 12 verhaal la vroeg in de week een punt, door vrijwel allen hier genegeerd. De bondsraad zal "de schorsing of ontslag" binnen 3 maanden definitief moeten maken of het verliest geldigheid.

Verder zou het voor de wereldvrede beter zijn dat de bondsraad een woordvoerder aanstelt. Nu doet Thijs veel, dat is voor hem een risico. Sommige beweringen vragen toch echt om meer onderbouwing. (bedragen WK etc) Wat moet het bestuur nog aanleveren?

Ik neem aan dat de motie goed is voorbereid. Ik kan de inhoud begrijpen. Dat ziet er niet uit als een wilde onbezonnen onvoorbereid geheel. Dan vind ik ook dat Frans de Jonge idd wel een tussenstand mag geven.

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Jun 23, 2017 15:16

jozeflinssen wrote:Thijs, woorden die jij gebruikt vallen totaal verkeerd..... Waarom zou ik "disrepect" hebben voor Frans de Jonge? Ik zou niet weten waarom. Iedereen moet dat doen wat hij/zij goeddunkt. Ik heb alleen gemeld dat ik denk dat hij de situatie totaal verkeerd heeft ingeschat en ik denk dat ik er niet ver naast zit. Niets te maken met "disrespect".. dan "ik vermoed als mensen zouden weten wat ik allemaal weet dat ze niet zouden snappen dat deze bestuurders het nog zo lang volgehouden hebben." Nou, laat maar zien dan. Ik heb alleen maar gelezen van jou, "ik weet dit en ik weet dat, ik doe een boekje open, en ik....en ... ik...." Ja, blaat zo nog maar een eindje door. Zo werkt het echt niet.
Jozef lees deze draad eens door en al mijn post ik heb genoeg aangekaart. Ook gewoon zaken die feitelijk tegen de regels zijn.
Toevallig was er ook een onwetend KNDB lid die mij een mail stuurde waarin hij niet echt door had hoe het afgelopen jaar is gelopen met het bestuur en wat ik heb gedaan in dit jaartje bondsraad. Ik stuurde hem deze punten maar ik heb mij ook nog op andere punten ingezet :
1.het proberen een memoriam in damspel te krijgen van Tjalling Goedemoed, Johan Haijtink weigerde dit (die lag niet goed met hem). Tjalling eigen handig erelid maken en een vurig betoog daarover afsteken in de bondsraad. Daarna alsnog zelf het stukje geschreven in het damspel over Tjalling.
2. meer openheid proberen te krijgen met betrekking tot de terugtrekking van Georgiev, geprobeerd daar openheid in te krijgen. Bloot gelegd dat het bestuur hier niet eerlijk over was en al eerder op de hoogte was dan zei zeiden. Tevens blootgelegd dat het bestuur bij de bondsvergadering de dag dat de FMJD met een bericht kwam ook al lang wisten van te terugtrekking maar daar niks over hebben verteld tijdens de vergadering.
3. het in kaart brengen van de ledenaantallen en telmethode (extreem veel tijd heeft hier ingezeten door het tegenwerken van het bestuur)
4. als een van de weinige echt aankaarten dat de manier hoe nu een nieuwe cyclus werd doorgevoerd (het besluit lag in de begroting van 2017) niet eerlijk was en dat de leden buitenspel werden gezet.
5. als enigste tegen een begroting stemmen waar 2 maanden later bleek dat hij zwaar fout was (gat door missbegroting contributie)
6. het eigen handig tegenhouden van een voorstel tot contributie verhoging die gebaseerd was op leugens van het bestuur (ik heb hier 2 inhoudelijk documenten geschreven en dit koste mij enorm veel werk dit aan te tonen)
7. meerdere constructieve voorstellen over bijvoorbeeld het NK maar ook meedenken over andere zaken zoals het nut van een ongevallen verzekering.
verder ga ik niet in herhalen vallen lees dit topic eens door en zet mijn post op een rijtje dan heb je toch heel veel boekjes die ik open heb gemaakt. Helaas zijn maar weinig mensen op de hoogte van wat ik in dit topic allemaal heb geschreven.

jozeflinssen

Post by jozeflinssen » Fri Jun 23, 2017 15:52

Thijs, Nu raak je mij in mijn hart.... Punt 1.... Het postuum benoemen van Tjalling Goedemoed tot erelid van de KNDB is de grootste blunder die zowel bestuur als bondsraad ooit begaan heeft. Dat is ook wat ik onze ex-voorzitter ernstig verwijt. Waarschijnlijk weet je niet wat er zich allemaal heeft afgespeeld indertijd. Johan Haijtink weet dat wel en ik kan Johan's reactie volledig begrijpen. Tjalling heeft alleen maar de confrontatie opgezocht en overal tegenaan geschopt.....Ik was destijds voorzitter van de GDB en het besluit tot royeren is niet van de ene op de andere dag tot stand gekomen. Daar was goed over nagedacht. Ik heb toen heel erg veel stront over me heen gekregen van allemaal personen die niet wisten waar het over ging. Dat zij dan zo. Ik ben gewend dat hoge bomen veel wind vangen, maar dit.......Zijn boek, ja, dat is mooi, naar voor zover ik weet, heeft hij daarvoor gewoon betaald gekregen. De vertalingen zal hij niet zelf gedaan hebben en dat is dus geen argument om iemand tot erelid van de KNDB te benoemen. Op zo'n manier moeten we alle auteurs van een damboek tot erelid benoemen... Nee, hoor, dat voorstel, van jou destijds, daarmee wist je echt totaal niet wat je deed en kennelijk was het bestuur niet bij machte om te zeggen dat ze eerst zouden moeten onderzoeken of Tjalling wel "erelidmaatschapwaardig" was en het overgrote merendeel van de Bondsraadsleden sliepen rustig verder....... Zo, Hans Vermeulen, nu weet de hele damwereld het, of iig die personen dit lezen.
Zo, ik heb dit gezegd, iedereen weet het nu en nu zal ik niet meer reageren op de onzin van wat hier allemaal gemeld wordt. Voor mijn part stort de KNDB helemaal in.

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Jun 23, 2017 16:11

jozeflinssen wrote:Thijs, Nu raak je mij in mijn hart.... Punt 1.... Het postuum benoemen van Tjalling Goedemoed tot erelid van de KNDB is de grootste blunder die zowel bestuur als bondsraad ooit begaan heeft. Dat is ook wat ik onze ex-voorzitter ernstig verwijt. Waarschijnlijk weet je niet wat er zich allemaal heeft afgespeeld indertijd. Johan Haijtink weet dat wel en ik kan Johan's reactie volledig begrijpen. Tjalling heeft alleen maar de confrontatie opgezocht en overal tegenaan geschopt.....Ik was destijds voorzitter van de GDB en het besluit tot royeren is niet van de ene op de andere dag tot stand gekomen. Daar was goed over nagedacht. Ik heb toen heel erg veel stront over me heen gekregen van allemaal personen die niet wisten waar het over ging. Dat zij dan zo. Ik ben gewend dat hoge bomen veel wind vangen, maar dit.......Zijn boek, ja, dat is mooi, naar voor zover ik weet, heeft hij daarvoor gewoon betaald gekregen. De vertalingen zal hij niet zelf gedaan hebben en dat is dus geen argument om iemand tot erelid van de KNDB te benoemen. Op zo'n manier moeten we alle auteurs van een damboek tot erelid benoemen... Nee, hoor, dat voorstel, van jou destijds, daarmee wist je echt totaal niet wat je deed en kennelijk was het bestuur niet bij machte om te zeggen dat ze eerst zouden moeten onderzoeken of Tjalling wel "erelidmaatschapwaardig" was en het overgrote merendeel van de Bondsraadsleden sliepen rustig verder....... Zo, Hans Vermeulen, nu weet de hele damwereld het, of iig die personen dit lezen.
Zo, ik heb dit gezegd, iedereen weet het nu en nu zal ik niet meer reageren op de onzin van wat hier allemaal gemeld wordt. Voor mijn part stort de KNDB helemaal in.

Ik ga hier niet op in, iig weet nu iedereen dat die de posts van Jozef Linsen niet meer hoeft te lezen. Iemand die overleden is onterecht zo onderuit proberen te trappen dan ben je geen knip voor je ogen waard.
En dan noemen mensen mijn toon erg als er figuren zijn die zulke dingen roepen. (ik snap er echt helemaal niks meer van)

Ik zal mij in ieder geval belangeloos voor de damsport blijven inzetten zoals ik altijd al deed. En echt niet iedereen hoeft het met mij eens te zijn maar ik zou iedereen die reageert dan op zijn minst willen vragen inhoudelijk te reageren.

jozeflinssen

Post by jozeflinssen » Fri Jun 23, 2017 16:17

Thijs, de laatste keer.... en dan is het afgelopen.. je hebt zelf volkomen gelijk: inderdaad, je snapt er helemaal geen snars van.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri Jun 23, 2017 16:18

Beide heren...zullen we de moderator maar vragen beide laatste stukjes te verwijderen? Thijs had dit niet als verdienste moeten noemen en Jozef moet er nu geen punt meer van maken. Dit gaat zelfs mij te ver.

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Jun 23, 2017 16:24

Fred van Amersfoort wrote:Beide heren...zullen we de moderator maar vragen beide laatste stukjes te verwijderen? Thijs had dit niet als verdienste moeten noemen en Jozef moet er nu geen punt meer van maken. Dit gaat zelfs mij te ver.
Niet als verdienste moeten noemen? gaat wel goed Fred?
Mij maakt het niet uit als mensen persoonlijke conflicten hebben gehad met een aantal mensen. Bij het krijgen van het erelidmaatschap gaat het mij om zijn verdiensten voor de damsport en die waren natuurlijk immens. Dat blijkbaar wat mensen zelfs na zijn dood Tjalling het licht niet in de ogen gunnen is verbijsterend.
Wat een nare wereld is die damwereld eigenlijk.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri Jun 23, 2017 16:45

Dat bedoel ik niet Thijs.....we moeten die jongen buiten de discussie houden juist uit respect voor hem.

Post Reply