Iets opleveren in de zin van dampromotie enzo is natuurlijk zeker het geval geweest bij dit WK. In veel opzichte was deze Match een groot succes maar dat wil dus niet meteen zeggen dat alles rond deze match een succes was. (zeker het handelen van het ex-bestuur niet)Fred van Amersfoort wrote:Kleine wasjes, grote wasjes....Thijs kun je iets meer vertellen over wat je beweerde rondom het WK? Een begroting van 2 ton plus? Ik kan dit bedrag amper bevatten. Waar kan ik daar meer over vinden? Heeft de KNDB hier een bedrag ingestopt? En ik lees ook wel eens dat het de KNDB juist iets heeft opgeleverd. Hoe kan dit iets opleveren?
Financieel heeft het de KNDB naar wat ik weet vooral geld gekost.
Als vanuit de KNDB is gezegt dat het financieel iets op heeft geleverd zal dit waarschijnlijk op dezelfde manier zijn berekend als dat topsport dekkend zou zijn.
Ik kan nog wel het 1 en ander vertellen rondom mijn beweringen van het WK. Ik moet echter wel heel voorzichtig zijn want er zitten op dit moment heel veel mensen mee te lezen die niet zozeer de organisatie willen verbeteren maar vooral wachten tot ik net iets zeg wat niet klopt en mij dan daarop pakken.
Voor zover ik weet heeft de KNDB geen geld direct overgeboekt naar het WK echter zijn er wel enorm veel mensen van de KNDB met dit Wk bezig geweest en mijn inschatting is dat veel van die kosten wel betaald zijn door de KNDB (bijvoorbeeld kosten voor cluster veenendaal en voor de directeur KNDB die tevens de financien deed voor deze WK-match). Ook zijn veel kosten betaald vanuit de KNDB maar als het goed is zijn daar ook inkomsten aan ontvangen. Zo bleek de organisatie in Wageningen geen eigen bankrekening en liepen alle betalingen daarvoor dus via de KNDB.
Ik kan over de bedragen die ex bestuurders hebben ontvangen door De Wk match ook het 1 en ander zeggen maar ik wil hiermee oppassen. Mijn grootste probleem is vooral dat dit niet transparant is meedegedeeld met de bondsraad! verder gaat het niet over kleine bedragen (dus niet over een paar honderd) maar ik denk ook niet dermate meer dan gelijk staat aan het verrichte werk mogelijk. Maar nogmaals daar zou ik dus graag transparantie over zien en ik zal die ook proberen te krijgen.
Verder is mij ook duidelijk geworden dat de enigste persoon die iets van de financien (precies) weet omtrend de WK match directeur van de KNDB arjan de Vries is. Ik heb zijn mening nog niet gehoord met betrekking tot meer transparantie.