Bondsraad
-
Re: Bondsraad
Ok JP dat vind ik wel een goede uitleg. En een commissie van wijze figuren is natuurlijk altijd goed. Van alle nu ontstane nadelen er nog een paar voordelen uithalen zou ook mooi zijn. De uitgangspunten die Marcel heeft omschreven zijn best goed. Verder vind ik ondanks mijn meningsverschillen en onverenigbare humeur met Dieter wel dat hij in de ideale situatie een punt heeft. Een bondsraad zou best iets meer een "vertegenwoordiger" van de leden mogen zijn. Daarbij zou ik het provinciemodel iets willen aanpassen en er 4/5 gelijkwaardige rayons voor terug willen zien. Die rayonhoofden geef je dan een mandaat in de bondsraad. En je zet er ook iemand met een mandaat namens de topsport in. Dit zijn wat dingen waar over te denken valt en wat enige uitwerking nodig heeft.
- Marcel Kosters
Hoe meer toernooien - wellicht op zondag - en hoe dichterbij hoe beter, ongetwijfeld. De zondag toernooien die DCIJ heeft georganiseerd waren ook voor jeugdspelers uit Haarlem interessant. Vorige week nog deed een van onze nieuwe jeugdspelers mee aan een jeugdtoernooi op zondag in Julianadorp. Voor de Haarlemse Damclub zelf is het lastig om op zondag te organiseren omdat onze - verder voortreffelijke - accommodatie niet geopend is op zondag. En niet iedereen op zondag beschikbaar is om te organiseren. Je boodschap lijkt me helder, Martin: overweeg eens iets op de zondag(ochtend) te organiseren. Voor wie zich dat afvraagt: in Noord Holland zijn de jeugdtoernooien op zondag volgens mij standaard van 10:00 tot 13:00.Dolly's brother wrote:Wat denk ik ook zou helpen is om meer jeugdtoernooien op zondag te houden. Nu hebben kinderen al 4 andere sporten en hobby's op zaterdag en dan krijgt fysieke sport meestal (terecht) voorrang. Daarnaast moeten jeugdleiders vaak zelf ook op zaterdag dammen.
De afgelopen jaren was er bij de jeugd van IJmuiden voldoende enthousiasme op de clubavond, maar lukte het maar niet om kinderen ook op zaterdag mee te krijgen.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
Een bondsraadsvergadering kan statutair alleen worden uitgeschreven door het bestuur.Jan Pieter wrote:Fred van Amersfoort wrote: Formeel is volgens mij de bondsraad nu aan zet. In soortgelijke situaties bij andere bonden is er vaak voor gekozen om een commissie van wijze mannen (m/v) te vormen van niet bij het conflict betrokken personen, vaak oud-bestuurders, die plooien gladstrijkt, consensus zoekt, en met een aanbeveling komt.
http://slagzet.com
-
Soms zet het quoten er hier wat vreemd uit. Hierboven lijkt het net of een tekst van JP door mij is geschreven. Maar goed, dan wordt het vast serieus genomen. Maar Maurits, het kan kloppen wat je zegt....volgens mij heeft het bestuur de plicht de bondsraad binnen 4 weken bijeen te roepen als tenminste 5 bondraadsleden dit vraagt...Het lijkt me toch zinnig om nog eens te onderzoeken of het bestuur reeds nu formeel weg is.....of demissionair dient aan te blijven tot de volgende bijeenkomst
-
- Real name: Thijs van den Broek
als het bestuur had verklaard dat zij de gevraagde documenten zouden aanleveren en enkele andere zaken in de motie zouden oplossen of verklaren waren er denk ik 2-4 mensen voor deze motie geweest.Fred van Amersfoort wrote:Maar Thijs....stel dat het bestuur wijzer had gereageerd op de motie. Dus niet van "wij zijn geschoffeerd en herkennen het beeld niet" Maar meer: "blijkbaar lukt het niet naar tevredenheid de info te bieden die uw bondsraad nodig acht. Dat betreuren wij. Bent u bereid de motie op te schorten om ons in staat te stellen alsnog voor 1 juli alles te leveren". Met de bereidheid hoe dan ook de lopende zaken te blijven behartigen. Ongetwijfeld had dit een opening geboden......die had het bestuur moeten pakken. Het argument dat het bestuur de motie niet zag aankomen (Drost) vind ik minder sterk......een bestuur moet per definitie transparant zijn, niet door de prikkel van een motie
Al deze mensen die nu opeens wakker worden (de dieters's de maurits meijers) en allerlei rare dingen aan het zeggen zijn en mijn integriteit en beweegredenen in twijfel trekken eens zouden weten wat er allemaal was..
Beste forum lezers ik heb als doel gehad bij mijn aantreden als bondsraadslid de KNDB weer integer en transparant te gaan maken.
Ik ga het vanaf nu anders aanpakken hier op het forum! Bij elke keer dat iemand mijn integriteit in twijfel gaat trekken . (of hele rare reacties gaat plaatsen puur voor beeldvorming en niet inhoudelijk)
Zal ik hier eens een boekje open gaan doen over KNDB zaken.
Om maar meteen de toon te zetten: De WK-match een begroting van 2ton+ er is ook een ex-bestuurder (hij is zaterdag afgetreden) die daar heel veel geld aan verdient heeft. Is dit meegedeeld aan de bondsraad zoals verplicht is volgens de statuten? NEE
Ter informatie: De WK match was er niet gekomen mocht de topsportcyslus niet verlengd zijn in de november vergadering in 2016 waarbij het bestuur het besluit tot verlengen met misleidende informatie in de begroting van 2017 heeft gelegd.
Maurits en nog paar van zulke figuren kom er maar weer in ik heb nog wel meer boekjes die ik kan openen.
- Arjen de Mooij
Dat is zeker interessante informatie! Heb je bewijzen die je publiekelijk kunt delen?playforstacks wrote:als het bestuur had verklaard dat zij de gevraagde documenten zouden aanleveren en enkele andere zaken in de motie zouden oplossen of verklaren waren er denk ik 2-4 mensen voor deze motie geweest.Fred van Amersfoort wrote:Maar Thijs....stel dat het bestuur wijzer had gereageerd op de motie. Dus niet van "wij zijn geschoffeerd en herkennen het beeld niet" Maar meer: "blijkbaar lukt het niet naar tevredenheid de info te bieden die uw bondsraad nodig acht. Dat betreuren wij. Bent u bereid de motie op te schorten om ons in staat te stellen alsnog voor 1 juli alles te leveren". Met de bereidheid hoe dan ook de lopende zaken te blijven behartigen. Ongetwijfeld had dit een opening geboden......die had het bestuur moeten pakken. Het argument dat het bestuur de motie niet zag aankomen (Drost) vind ik minder sterk......een bestuur moet per definitie transparant zijn, niet door de prikkel van een motie
Al deze mensen die nu opeens wakker worden (de dieters's de maurits meijers) en allerlei rare dingen aan het zeggen zijn en mijn integriteit en beweegredenen in twijfel trekken eens zouden weten wat er allemaal was..
Beste forum lezers ik heb als doel gehad bij mijn aantreden als bondsraadslid de KNDB weer integer en transparant te gaan maken.
Ik ga het vanaf nu anders aanpakken hier op het forum! Bij elke keer dat iemand mijn integriteit in twijfel gaat trekken . (of hele rare reacties gaat plaatsen puur voor beeldvorming en niet inhoudelijk)
Zal ik hier eens een boekje open gaan doen over KNDB zaken.
Om maar meteen de toon te zetten: De WK-match een begroting van 2ton+ er is ook een ex-bestuurder (hij is zaterdag afgetreden) die daar heel veel geld aan verdient heeft. Is dit meegedeeld aan de bondsraad zoals verplicht is volgens de statuten? NEE
Ter informatie: De WK match was er niet gekomen mocht de topsportcyslus niet verlengd zijn in de november vergadering in 2016 waarbij het bestuur het besluit tot verlengen met misleidende informatie in de begroting van 2017 heeft gelegd.
Maurits en nog paar van zulke figuren kom er maar weer in ik heb nog wel meer boekjes die ik kan openen.
-
Nee Fred, ik zit een tijdje in de KNDB en ik ben van mening dat er vrijwel geen mensen zijn die belangeloos zonder vriendjes politiek of andere belangen de damsport willen dienen.Fred van Amersfoort wrote:Voorzichtig Thijs.
ik kijk om mij heen en niemand gaat de boel schoonvegen binnen deze organisatie, ik ben de enigste persoon denk ik die daarvoor de moed en ballen heeft (en de nodige kennis).
Het gaat een ondankbare taak zijn voor mij, een contributie verhoging voorstel tegenhouden is leuk en krijg je veel lof voor. maar zo taak op je nemen zal mij alleen maar gezeik opleveren want mensen gaan sneuvelen en er zijn er nu al een paar gesneuveld. Maar toch in belang van de damsport is dit ook een taak die uitgevoerd moet worden en dan offer ik mij daar voor op. (zeker nu mensen mij in een slecht daglicht willen brengen)
-
Thijs, ik wil je wel helpen vegen....
-
Ik zou zeggen kom de bondsraad in en ga om transparantie vragen.Fred van Amersfoort wrote:Thijs, ik wil je wel helpen vegen....
Als de Bondsraad (of ik waar kan) nu gaat doorpakken vermoed ik dat er nog zoveel lijken uit de kast gaan komen.
er was natuurlijk een reden dat dit bestuur totaal niet transparant was. Ik denk de reden wel te weten.
Ik wil ook graag een voorspelling doen, gewoon omdat het kan en het dan leuk is over een paar weken (of als de organisatie tegen werkt over een paar maanden) mijzelf hier te quoten dat ik toch wel weer precies aanvoelde hoe het zat.
Er is een overeenkomst getekend tussen de KNDB en NOC NSF over het verlengen van de topsport cyclus en de subsidie daarbij. deze lag in het besluit van de begroting van 2017 in november 2016.
Ik durf hier wel te beweren dat de overeenkomst al gesloten was (met mogelijk handtekening) voordat de bondsraad akkoord was gegaan. Dit is een wantrouwen wat ik had naar het bestuur, zij wilden niet deze overeenkomst laten zien.
-
Thijs, bedoel je hier dat een bestuurslid zich persoonlijk heeft verrijkt ("veel geld aan verdiend").playforstacks wrote:
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
Nee persoonlijk verrijkt, zo ver wil ik zeker niet gaan! Ik ga er nu gewoon van uit dat hij weldegelijk werk heeft verricht voor het ontvangen geld. (daar ga ik zeker wel van uit)Piet Bouma wrote:Thijs, bedoel je hier dat een bestuurslid zich persoonlijk heeft verrijkt ("veel geld aan verdiend").playforstacks wrote:
Maar natuurlijk hoort zo iets gemeld te worden aan de bondsraad dat lijkt mij iets waar geen discussie over kan ontstaan.
-
Ik wil nog het 1 en ander vertellen. Misschien vragen mensen zich af waarom ik nu uit de school klap?
1. ik heb al vaker over van alles uit de school geklapt
2. zeker met hetgeen wat ik hierboven schrijf was ik echt te bang om dit eerder te vertellen (ja ook ik durf toch niet alles) omdat de ex voorzitter en ex secretaris dermate grote Ego's waren zodat ik had verwacht dat het bestuur mij dan zou royeren. (En hiermee zou ik ook geen BR lid meer zijn en zou ik mijn liefde voor het damspel niet meer kunnen beoefenen)
Ik heb echter een cruciaal stukje informatie gemist (of verkeerd ingeschat) want het kan namelijk zijn dat de KNDB wel degelijk penvoerder is bij de WK match. Dit zou betekenen dat ik ook mogelijk (met heel veeel moeite) via de KNDB erachter kon komen hoeveel de ex-bestuurder(s) ook daadwerkelijk gekregen hebben. Ik dacht echter dat dit niet onder de KNDB viel en ik dit stukje informatie niet kon krijgen. Anders had ik waarschijnlijk niet dit boekje opengetrokken maar een ander boekje en dit boekje bewaard totdat ik de exacte bedragen erbij kon vermelden.
Maar ik kan jullie beloven dat als ik de mogelijkheid krijg ook ga onderzoeken hoe die 2ton verdeeld is. Uit bepaalde bronnen weet ik wel dat er dan mogelijk nog wel wat meer lijken uit de kast kunnen komen....
1. ik heb al vaker over van alles uit de school geklapt
2. zeker met hetgeen wat ik hierboven schrijf was ik echt te bang om dit eerder te vertellen (ja ook ik durf toch niet alles) omdat de ex voorzitter en ex secretaris dermate grote Ego's waren zodat ik had verwacht dat het bestuur mij dan zou royeren. (En hiermee zou ik ook geen BR lid meer zijn en zou ik mijn liefde voor het damspel niet meer kunnen beoefenen)
Ik heb echter een cruciaal stukje informatie gemist (of verkeerd ingeschat) want het kan namelijk zijn dat de KNDB wel degelijk penvoerder is bij de WK match. Dit zou betekenen dat ik ook mogelijk (met heel veeel moeite) via de KNDB erachter kon komen hoeveel de ex-bestuurder(s) ook daadwerkelijk gekregen hebben. Ik dacht echter dat dit niet onder de KNDB viel en ik dit stukje informatie niet kon krijgen. Anders had ik waarschijnlijk niet dit boekje opengetrokken maar een ander boekje en dit boekje bewaard totdat ik de exacte bedragen erbij kon vermelden.
Maar ik kan jullie beloven dat als ik de mogelijkheid krijg ook ga onderzoeken hoe die 2ton verdeeld is. Uit bepaalde bronnen weet ik wel dat er dan mogelijk nog wel wat meer lijken uit de kast kunnen komen....
-
1 bondsraadslid dat niet voor de motie heeft gestemd is opgestapt.
- Arjen de Mooij
Wie van de 11?playforstacks wrote:1 bondsraadslid dat niet voor de motie heeft gestemd is opgestapt.