Thijs, bedankt. Ik denk (1) interim bestuur (minimaal voorzitter, secretaris, penningmeester), (2) identificatie wat er gedaan moet worden met prioritisering, en (3) identificatie wie het interim-bestuur en BR hierin kunnen ondersteunen, en in welke rol. Beetje kritisch zijn wie je kiest, niet iedereen die zich meldt zal geschikt zijn.playforstacks wrote:Ik ben hier altijd transparant geweest en ik ben van plan dat te blijven zijn.
Gister een mail gestuurd naar het bondsbureau en de bondsraad:
trouwens al het advies is hier ook welkom. ook over bijvoorbeeld geschikte kandidaten. eerst misschien gaan voor een interim bestuur. Of dat de bondsraad een tijdje op de winkel past en dan meteen veel meer inzicht gaat krijgen in de organisatie waardoor ze hopelijk wel de komende jaren de juiste richting aan de KNDB kunnen geven.Beste bondsraadsleden en bondsbureau
in de bijlage een printscreen van een foto waarin de ex-voorzitter een Cheque in handen krijgt van 99.609. Ik vermoed dat dit om normale subsidie gaat maar dit is in voorgaande jaren nooit zo overgedragen voor zover ik weet.
Het lijkt mij zeker belangrijk om even na te gaan mocht dit "extra" zijn dat deze Cheque wel ontvangen word.
Verder denk ik dat het verstandig is om een actie lijst op te nemen wat er nu precies moet gebeuren (en wie dat doet en of het gebeurt).
Ik denk dat ook 1 van de punten moet zijn dat wij als bondsraad alle stukken krijgen die anders het bestuur tot haar beschikking zou hebben. Hier wachten we immers al heel lang op en dit zorgt er ook voor dat wij nieuwe bestuurders direct kunnen inwerken. (aangezien ik twijfel of de oud bestuurders daar nog aan mee willen helpen).
Ik zou het bondsbureau graag willen verzoeken om zo veel mogelijk informatie naar de bondsraad te sturen over de bond. overeenkomsten die nu van toepassing zijn (en dus mogelijk moeten worden nageleefd door de bondsraad nu). Ik hoop ook dat het bondsbureau de bondsraad naar haar inschatten adviseert welke taken op dit moment belangrijk zijn voor de KNDB en het bestuur/bondsraad.
Ik denk zelf dat het verstandig is om binnenkort opnieuw te gaan vergadering 1 of 8 juli lijken mij prima daarvoor.
met vriendelijke groet Thijs van den Broek
Wat betreft (1), ik zie Erno Prosman als een mogelijke interim-voorzitter (als hij tijd en zin heeft). Bestuurlijke ervaring, bedrijfsleven, topdammer maar zonder concreet eigen belang, representatief. Een gesprekspartner voor NOC-NSF en mogelijke sponsoren.