WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post Reply
Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by Frans de Jonge » Sat Oct 22, 2016 19:45

playforstacks wrote:Ik wilde nogmaals, omdat mensen mij beschuldigen van complot theorieën, benadrukken dat alles wat ik schrijf waar is. Niemand heeft het ook nog ontkent maar toch word er gedaan alsof ik dingen zeg die onzin zijn of niet waar zijn.

Om nogmaals aan te geven wat voor puin hoop het achter de schermen is rond deze match en met het organisatie comité en wat voor druk er word uitgeoefend:

Eind september heeft Toernooidirecteur Maarten Kolstoot zijn functie als toernooidirecteur neergelegd. de reden is te lezen in de facebook groep dammer : "In de samenwerking met het KNDB bestuur heb ik geen enkel vertrouwen meer."
Nadat het bestuur toegaf aan dit machtspel heeft Maarten zijn functie als toernooidirecteur per 1 oktober weer hervat.

Dat het achter de schermen er zo aan toe gaat is 1 ding maar dat het voor de scherm zo dood stil is, is eigenlijk nog veel erger. Over net een maand zou de match moeten beginnen en er is niks bekend en heb nog helemaal niks in de media gezien.
Triest om te merken dat er niets bekend is. Ik wil nog wel wat vrije dagen opnemen om naar het WK te gaan. Maar wanneer en waar, totale stilte. We missen een communicatie-portefeuillehouder in het Bestuur. Die zich daar verantwoordelijk voor voelt en er ook mee aan de gang gaat.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Alex

Post by Alex » Sat Oct 22, 2016 19:59

Frans de Jonge wrote:
playforstacks wrote:Ik wilde nogmaals, omdat mensen mij beschuldigen van complot theorieën, benadrukken dat alles wat ik schrijf waar is. Niemand heeft het ook nog ontkent maar toch word er gedaan alsof ik dingen zeg die onzin zijn of niet waar zijn.

Om nogmaals aan te geven wat voor puin hoop het achter de schermen is rond deze match en met het organisatie comité en wat voor druk er word uitgeoefend:

Eind september heeft Toernooidirecteur Maarten Kolstoot zijn functie als toernooidirecteur neergelegd. de reden is te lezen in de facebook groep dammer : "In de samenwerking met het KNDB bestuur heb ik geen enkel vertrouwen meer."
Nadat het bestuur toegaf aan dit machtspel heeft Maarten zijn functie als toernooidirecteur per 1 oktober weer hervat.

Dat het achter de schermen er zo aan toe gaat is 1 ding maar dat het voor de scherm zo dood stil is, is eigenlijk nog veel erger. Over net een maand zou de match moeten beginnen en er is niks bekend en heb nog helemaal niks in de media gezien.
Triest om te merken dat er niets bekend is. Ik wil nog wel wat vrije dagen opnemen om naar het WK te gaan. Maar wanneer en waar, totale stilte. We missen een communicatie-portefeuillehouder in het Bestuur. Die zich daar verantwoordelijk voor voelt en er ook mee aan de gang gaat.
De match zal verdeeld worden over drie plaatsen, Wageningen, Groningen (dacht ik) en Den Haag. Als een van de nevenactiviteiten is er een toernooi voor schooldammers.

guerra1
Real name: j. deruiter

Post by guerra1 » Sat Oct 22, 2016 20:33

'dacht ik' feiten feiten graag..............

Alex

Post by Alex » Sat Oct 22, 2016 22:25

guerra1 wrote:'dacht ik' feiten feiten graag..............
Michel Stempher heeft in Dammers op Facebook dezelfde plaatsen genoemd.
Ik hoorde ze overigens van Cees de Leeuw op een bijeenkomst voor andere damzaken.

Er is een website zag ik: http://wk2016.kndb.nl.

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Sat Oct 22, 2016 23:37

Alex wrote:
Ik hoorde ze overigens van Cees de Leeuw op een bijeenkomst voor andere damzaken.

er is helemaal geen website.
De volgende keer misschien slim om zelf eerst op de link te klikken want daar staat helemaal niks over het WK

Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Sat Oct 22, 2016 23:48

Alex wrote:

Leeg is deze site. En het moet toch ook een website van FMJD zijn? Het is toch geen nationaal evenement. Dat de KNDB en FMJD hierbij samenwerken is logisch, maar geen KNDB website voor een WK. Dat geeft een verkeerd signaal.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sat Oct 22, 2016 23:54

Wie van de FMJD zou dit op zich moeten gaan nemen dan? Er zitten alleen maar intern gerichte vrijwilligers in dat bestuur. Niemand die zich bekommert om het uitdragen van de sport naar buiten toe.

Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Sun Oct 23, 2016 00:07

Michel Stempher wrote:Wie van de FMJD zou dit op zich moeten gaan nemen dan? Er zitten alleen maar intern gerichte vrijwilligers in dat bestuur. Niemand die zich bekommert om het uitdragen van de sport naar buiten toe.
Daarom samenwerken en misschien zelf doen. Maar geen KNDB website voor een WK. Dat kan toch niet.
Overigens, de vacature voor een communicatieportefeuillehouder is nog steeds niet ingevuld. Het Bestuur was op zoek maar nog zonder resultaat blijkbaar. En die hebben we toch echt nodig. We hebben echt de basis niet op orde. Veel aandacht is gericht op topsport en niet op terugdringen van de krimp en opbouwen van een nieuwe damcultuur.

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Sun Oct 23, 2016 02:40

Frans de Jonge wrote:
Michel Stempher wrote:Wie van de FMJD zou dit op zich moeten gaan nemen dan? Er zitten alleen maar intern gerichte vrijwilligers in dat bestuur. Niemand die zich bekommert om het uitdragen van de sport naar buiten toe.
Daarom samenwerken en misschien zelf doen. Maar geen KNDB website voor een WK. Dat kan toch niet.
Overigens, de vacature voor een communicatieportefeuillehouder is nog steeds niet ingevuld. Het Bestuur was op zoek maar nog zonder resultaat blijkbaar. En die hebben we toch echt nodig. We hebben echt de basis niet op orde. Veel aandacht is gericht op topsport en niet op terugdringen van de krimp en opbouwen van een nieuwe damcultuur.
Communicatieportefeuillehouder?
de KNDB heeft 7 man in dienst, volgens mij kunnen deze professionals prima de communicatie doen. Ik vind ook dat bij de betaalde topsport krachten er onderhand ook maar eens een knop om moet zodat ze snappen dat het niet gaat om zo sterk mogelijke dammers te maken. Maar vooral te zorgen dat deze dammers zorgen voor aandacht voor de damsport. de damsport heeft er helemaal niks aan of piet ton jan roel martijn of harry net wat betere zet doen (integendeel dit kost enorm veel geld). De damsport heeft er wel wat aan als veel mensen over deze spelers lezen of zelfs dammen in het nieuws brengen.
Als de topsport afdeling niet in staat is om via topsport aandacht te krijgen voor de damsport zou wat mij betreft heel dat professionele topsport direct moeten stoppen.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Oct 23, 2016 10:52

Thijs stelt terechte vragen.

Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Sun Oct 23, 2016 12:37

playforstacks wrote:
Frans de Jonge wrote:
Communicatieportefeuillehouder?
de KNDB heeft 7 man in dienst, volgens mij kunnen deze professionals prima de communicatie doen. Ik vind ook dat bij de betaalde topsport krachten er onderhand ook maar eens een knop om moet zodat ze snappen dat het niet gaat om zo sterk mogelijke dammers te maken. Maar vooral te zorgen dat deze dammers zorgen voor aandacht voor de damsport. de damsport heeft er helemaal niks aan of piet ton jan roel martijn of harry net wat betere zet doen (integendeel dit kost enorm veel geld). De damsport heeft er wel wat aan als veel mensen over deze spelers lezen of zelfs dammen in het nieuws brengen.
Als de topsport afdeling niet in staat is om via topsport aandacht te krijgen voor de damsport zou wat mij betreft heel dat professionele topsport direct moeten stoppen.
Doen is niet voldoende, net zoals met dammen "Eerst denken dan zetten". Er moeten een strategie en draaiboeken zijn. En zo iemand hoort in het bestuur te zitten, anders gebeurt er veel te weinig.De damsport moet weer zichtbaar worden gemaakt

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Nov 29, 2016 08:36

Het eerste paginagrote artikel in De Volkskrant is binnen.
Attachments
IMG_0148.PNG
IMG_0148.PNG (1.86 MiB) Viewed 8567 times

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Tue Nov 29, 2016 18:07

Vanavond 19:00 uur op Nederland 1 in De Wereld Draait Door: Roel + Jan.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Tue Nov 29, 2016 19:58

Michel Stempher wrote:Vanavond 19:00 uur op Nederland 1 in De Wereld Draait Door: Roel + Jan.
Zojuist gezien: Heel leuk item met Roel & Jan in DWDD!!!

Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Tue Nov 29, 2016 21:37

Henk de Witt wrote:
Michel Stempher wrote:Vanavond 19:00 uur op Nederland 1 in De Wereld Draait Door: Roel + Jan.
Zojuist gezien: Heel leuk item met Roel & Jan in DWDD!!!
Inderdaad leuk met de nodige tv-beelden van vroeger. En "onze" jongens deden het leuk.

Overdag was er ook een grote persconferentie in De Haagse Toren op de 40e verdieping. Prachtig uitzicht over De Haag, omgeving en zee. Vlotte introductie van directeur Bondsbureau Arjan de Vries en interessante presentatie van Johan Krajenbrink over Jan en Roel en de damsport. De Nederlandse pers was uitstekend vertegenwoordigd en Roel en Jan werden apart geïnterviewd. Sponsors waren van de partij en staken niet onder stoelen en banken dat ze deze match tussen 2 jeugdige toptalenten uitermate interessant vonden.

De voortekenen voor een goede uitstraling van deze titelstrijd zijn meer dan gunstig!

Post Reply