Waar het mij juist om gaat is dát er gekozen moet worden en niet zozeer om wie er gekozen wordt. Dat eerste leidt tot onduidelijkheid/discussie die onnodig is als je dit op voorhand gewoon duidelijk in het reglement regelt. En volgens mij kan dat redelijk simpel. "Indien speler A zich terugtrekt voor het NK wordt deze vervangen door de hoogst geëindigde speler, die zich niet op andere wijze al voor het NK heeft geplaatst, in het toernooi via welke speler A zich had geplaatst".VibeMan wrote: KUIJVENHOVEN is een prima keuze!! Oud nederlands kampioen junioren 2004! Ron is een aardige vent en natuurlijk een goede speler! Echter heeft Ron in de hf als een natte krant gepresteerd! 7x remise... saaier kan niet! Doordat Mr Wu zat achter het bord zat tegen Stokkel, werd Niek helaas de huilende 3e. Gelukkig voor hem krijgt hij alsnog een nk plaats! Het zij Niek van harte gegund! En Niek je weet natuurlijk dat de deur altijd voor jou openstaat!! Ik voorspel... Barkel top 5 en de Kuijf top 8!! En Ron, helaas voor dit jaar. Volgend jaar beter. En Guido, als Ron zonodig moet spelen , dan staat Frits zn plaats maar af. Frits is eerder figurant in dit veld.
Zoiets wordt zoals gezegd ook in de nationale competitie gebruikt en een dergelijk mechanisme wordt min of meer ook voor het WK gehanteerd, daarom speelt Roel nu de WK match.