Nationale Competitie 2015-2016

Post Reply
Alex

Re: Nationale Competitie 2015-2016

Post by Alex » Sun Oct 04, 2015 08:28

Arjen de Mooij wrote:
DJNASI wrote:ijmuiden in de hoofdklasse b met slechts 6 personen achter de borden verschenen. Ijmuiden 2 in de tweede klasse C met slechts 7 personen achter de borden.
Samenloop van omstandigheden, of iets anders? Of is er wellicht morgen een WK waar zeven leden aan meedoen :wink:
Ik denk dat er iets structureels aan de hand is, afgaande op het bericht van Nicole Schouten op Facebook :?

Dolly's brother

Post by Dolly's brother » Sun Oct 04, 2015 09:20

Alex wrote:
Arjen de Mooij wrote:
DJNASI wrote:ijmuiden in de hoofdklasse b met slechts 6 personen achter de borden verschenen. Ijmuiden 2 in de tweede klasse C met slechts 7 personen achter de borden.
Samenloop van omstandigheden, of iets anders? Of is er wellicht morgen een WK waar zeven leden aan meedoen :wink:
Ik denk dat er iets structureels aan de hand is, afgaande op het bericht van Nicole Schouten op Facebook :?
Door diverse omstandigheden (vakantie, ziekte, werk en studie) en het uitblijven van doorstroming van jeugd naar het tweede team (waar we in mei nog op gerekend hadden bij onze jaarvergadering) hadden we gisteren helaas maar 13 spelers tot onze beschikking. We hadden De Vaste Zet en Zenderstad overigens al een week van tevoren hierover geïnformeerd.

Al met al een zwarte bladzijde in de geschiedenis van DCIJ.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sun Oct 04, 2015 11:29

Dolly's brother wrote: Door diverse omstandigheden (vakantie, ziekte, werk en studie) en het uitblijven van doorstroming van jeugd naar het tweede team (waar we in mei nog op gerekend hadden bij onze jaarvergadering) hadden we gisteren helaas maar 13 spelers tot onze beschikking. We hadden De Vaste Zet en Zenderstad overigens al een week van tevoren hierover geïnformeerd.

Al met al een zwarte bladzijde in de geschiedenis van DCIJ.
13 spelers voor twee teams is natuurlijk voor geen van allen leuk. Ik wil echter een groot compliment geven aan IJmuiden voor de manier waarop deze club met de situatie is omgegaan. Van een correspondent binnen De Vaste Zet begreep ik dat ze zelf mochten bepalen welke spelers vrijaf namen. Hier kunnen andere teams met lege plekken een voorbeeld aan nemen!

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Sun Oct 04, 2015 11:35

Al blijft het uitermate vervelend dat er 7 mensen voor niets afreizen.

Dieter

Post by Dieter » Sun Oct 04, 2015 12:25

Als er noodgedwongen een bord leeg moet blijven heeft het nog zin om dat te proberen tactisch in te vullen. Bij vier lege borden is geen sprake meer van een wedstrijd en is het inderdaad heel netjes om de tegenstander zo te informeren.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Mon Oct 05, 2015 11:13

Bij de volgende wedstrijden heeft de thuisvereniging ervoor gekozen de notatiebiljetten mee te geven aan de uitspelende vereniging voor invoer van de partijen in Toernooibase:

DIOS 1 - MTB 1
Hartholt Olie 1 - MTB 2
DIOS / De Vechtstreek - MTB 3

Een verzoek van MTB aan het Bondsbureau om de restitutie (3 keer 5 euro) aan de uitclub te verlenen, is afgewezen; dit jaar is de pilot dat uitsluitend de thuisvereniging de restitutie ontvangt ook al wordt aangegeven dat een andere partij het heeft ingevoerd. Vanuit het Bondsbureau kwam het voorstel om onderling met de verenigingen de vergoeding te regelen. Dit lijkt me ook weer wat overdreven voor die paar euro natuurlijk.

Het lijkt me evident dat letterlijke interpretatie van het reglement leidt tot onredelijkheid en ik verzoek de leden van de Bondsraad daarom dit punt te agenderen op de volgende Bondsraadsvergadering.

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Oct 05, 2015 11:37

Het lijkt me inderdaad een heel goed idee dat bij elke wedstrijd beide teams erom gaan vechten wie de partijen mag invoeren en de 5 euro mag opstrijken.

henk stoop

Post by henk stoop » Mon Oct 05, 2015 11:53

Veel administratieve rompslomp voor het bondsbureau voor een paar euro. Als je het wilt verrekenen, doe het dan inderdaad zelf.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Mon Oct 05, 2015 11:53

GuidoB wrote:Het lijkt me inderdaad een heel goed idee dat bij elke wedstrijd beide teams erom gaan vechten wie de partijen mag invoeren en de 5 euro mag opstrijken.
Ik dacht persoonlijk aan de thuisvereniging tenzij deze zelf aangeeft dat het niet gaat lukken om in het weekend de partijen in te voeren, maar bij nader inzien vind ik jouw idee interessanter!

Dieter

Post by Dieter » Mon Oct 05, 2015 17:24

Bacoli toernooi komt er aan en ik zie toch wel een behoorlijk aantal spelers die in de Nederlandse competitie spelen. Ontbreken al die speler in de volgende ronde? of zijn er voorspeel regelingen?
Heb er niets over gehoord en ben toch wel benieuwd.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Mon Oct 05, 2015 17:35

Dieter wrote:Bacoli toernooi komt er aan en ik zie toch wel een behoorlijk aantal spelers die in de Nederlandse competitie spelen. Ontbreken al die speler in de volgende ronde? of zijn er voorspeel regelingen?
Heb er niets over gehoord en ben toch wel benieuwd.
Als er ook maar 1 iemand verlof krijgt, heeft het bestuur van de KNDB de poppen aan het dansen.

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Mon Oct 05, 2015 21:15

uit programma:
'Woensdag 21 Oktober EC RAPID."

Ik neem aan dat dit niet wordt als een smoes gebruikt.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Mon Oct 05, 2015 21:37

A.Presman wrote:uit programma:
'Woensdag 21 Oktober EC RAPID."

Ik neem aan dat dit niet wordt als een smoes gebruikt.
Kan ook niet hè. Het is niet op de competitiezaterdag.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri Oct 09, 2015 12:44

Volgens een bron wordt de wedstrijd tussen Heusdens en Sipma uit de derde ronde van de Nationale Competitie gespeeld in Italië. Het enige titeltoernooi vindt plaats op woensdag 21 oktober.

Guido, wat vind je hiervan? Is het nu wel meten met twee maten in jouw ogen door Heusdens en Sipma wel toestemming tot vooruitspelen te geven en spelers van clubs als Hoogeveen en Het Noorden niet?

Een argument dat wordt genoemd door bobo's om de regeling strikt te handhaven, is dat het bestuur in het verleden nogal mot had met de Bondsraad over de situatie dat er te veel vooruit gespeelde wedstrijden waren. Wat mij betreft ontstaat er nu dan oorlog. De wedstrijdcommissie/het bestuurslid Wedstrijdzaken hebben/heeft heel wat te verantwoorden op de volgende Bondsraadsvergadering lijkt me.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sat Oct 10, 2015 15:18

Michel Stempher wrote:Volgens een bron wordt de wedstrijd tussen Heusdens en Sipma uit de derde ronde van de Nationale Competitie gespeeld in Italië. Het enige titeltoernooi vindt plaats op woensdag 21 oktober.

Guido, wat vind je hiervan? Is het nu wel meten met twee maten in jouw ogen door Heusdens en Sipma wel toestemming tot vooruitspelen te geven en spelers van clubs als Hoogeveen en Het Noorden niet?
Ook al is mijn naam geen Guido, toch maar even een reactie. Net als bij Hijken gaat het bij Heusdens-Sipma om spelers die op een competitiezaterdag een andere damactiviteit hebben. De spelers van Het Noorden en Hoogeveen hebben geen andere activiteit, maar willen de zaterdag gebruiken om uit te rusten. Dat is een wezenlijk verschil en de (beladen) term 'meten met twee maten' is dus wederom niet van toepassing.

Daarmee zeg ik overigens niet dat ik achter de beslissing sta om Sipma en Heusdens in Italië te laten spelen. Ik zeg slechts dat de twee situaties onvergelijkbaar zijn, en dat het ene geval dus niets zegt over het andere geval.

Post Reply