WK Dammen 2015 - Emmen
-
Re: WK Dammen 2015 - Emmen
Ik vraag me al tijden af waarom iemand zoiets zou denken?
Waarom doet Shvartsman niet mee?
-
en Valneris?Kooooool wrote:Waarom doet Shvartsman niet mee?
-
Bij het Ek 2014 werd Shvartsman ´slechts´ 7e, en was hij de 4e Rus in de eindstand.Kooooool wrote:Waarom doet Shvartsman niet mee?
Per land konden zich slechts twee spelers plaatsen. Voor Rusland waren dat Shaibakov (2e) en Chizhov (4e).
Ook Getmanski (5e) plaatste zich niet.
-
Valneris werd bij het EK slechts 18e. Er waren 7 plaatsen voor het WK te vergeven.Rein Halbersma wrote:en Valneris?
Nederland is toch vrolijk met 5 man aanwezig. Daar zullen vast regels voor zijn gemaakt.henk stoop wrote:Bij het Ek 2014 werd Shvartsman ´slechts´ 7e, en was hij de 4e Rus in de eindstand.Kooooool wrote:Waarom doet Shvartsman niet mee?
Per land konden zich slechts twee spelers plaatsen. Voor Rusland waren dat Shaibakov (2e) en Chizhov (4e).
-
Roel Boomstra heeft zich geplaatst via het WK 2013, net als Georgiev en Ndjofang.Kooooool wrote:Nederland is toch vrolijk met 5 man aanwezig. Daar zullen vast regels voor zijn gemaakt.henk stoop wrote:Bij het Ek 2014 werd Shvartsman ´slechts´ 7e, en was hij de 4e Rus in de eindstand.Kooooool wrote:Waarom doet Shvartsman niet mee?
Jan Groenendijk en Ron Heusdens hebben zich geplaatst via het EK.
Verder krijgt het organiserende land altijd 2 extra plaatsen die ze zelf mogen invullen.
WK jeugd begint op 1 november, maar ze moeten zich al melden op 31 oktober en dan is er een ronde van de NC. Heel veel, zo niet alle Nederlandse deelnemers speelt in de NC. Hoe denken ze dat te gaan oplossen?
-
- Real name: Michel Stempher
Ze kunnen toch 's avonds nog aanschuiven? Neem aan dat de meeste coaches ook wel moeten schuiven.Alex wrote:WK jeugd begint op 1 november, maar ze moeten zich al melden op 31 oktober en dan is er een ronde van de NC. Heel veel, zo niet alle Nederlandse deelnemers speelt in de NC. Hoe denken ze dat te gaan oplossen?
Ze schijnen 's ochtends al verwacht te worden. In het boekje (kreeg ik vandaag binnen) zie ik dat WSDV 3 - MTB 3 in zijn geheel een week naar voren gehaald is.Michel Stempher wrote:Ze kunnen toch 's avonds nog aanschuiven? Neem aan dat de meeste coaches ook wel moeten schuiven.Alex wrote:WK jeugd begint op 1 november, maar ze moeten zich al melden op 31 oktober en dan is er een ronde van de NC. Heel veel, zo niet alle Nederlandse deelnemers speelt in de NC. Hoe denken ze dat te gaan oplossen?
-
De brief die naar de spelers is gegaan/gaat vermeldt duidelijk dat ze mogen kiezen tussen aankomst op 31 oktober, of aankomst op 1 november.Alex wrote:WK jeugd begint op 1 november, maar ze moeten zich al melden op 31 oktober en dan is er een ronde van de NC. Heel veel, zo niet alle Nederlandse deelnemers speelt in de NC. Hoe denken ze dat te gaan oplossen?
Melden gebeurt normaal door een coach, dat hoeven de spelers niet zelf te doen.
-
- Real name: Michel Stempher
Dit kan niet kloppen. In de vierde ronde (31-10) staat MTB 3 - MTB 2 op het programma. Op 13 februari spelen WSDV 3 en MTB 3 pas tegen elkaar..Alex wrote:Ze schijnen 's ochtends al verwacht te worden. In het boekje (kreeg ik vandaag binnen) zie ik dat WSDV 3 - MTB 3 in zijn geheel een week naar voren gehaald is.Michel Stempher wrote:Ze kunnen toch 's avonds nog aanschuiven? Neem aan dat de meeste coaches ook wel moeten schuiven.Alex wrote:WK jeugd begint op 1 november, maar ze moeten zich al melden op 31 oktober en dan is er een ronde van de NC. Heel veel, zo niet alle Nederlandse deelnemers speelt in de NC. Hoe denken ze dat te gaan oplossen?
WSDV 3 moet op 31 oktober tegen Hijken 3. Dit kan uiteraard wel een week naar voren zijn gehaald.
Hijken of Hoogeveen, lijkt ook zo veel op elkaarMichel Stempher wrote:Dit kan niet kloppen. In de vierde ronde (31-10) staat MTB 3 - MTB 2 op het programma. Op 13 februari spelen WSDV 3 en MTB 3 pas tegen elkaar..
WSDV 3 moet op 31 oktober tegen Hijken 3. Dit kan uiteraard wel een week naar voren zijn gehaald.
Aleksander Shvartsman is 1e reserve bij WK dammen: http://wcdraughts.com/
-
- Real name: Thijs van den Broek
de 2de reserve is Artur Tunkevic, Litouwen, nog voor Guntis Valneris.Geb Kos wrote:Aleksander Shvartsman is 1e reserve bij WK dammen: http://wcdraughts.com/
Soms denk ik dat het niet gekker kan worden en ja hoor dan toch.
Artur Tunkevic heeft nog nooit wat gewonnen behalve een WK junioren waar zijn "vriendjes" hem lieten winnen. En dan ben je opeens de tweede reserve op een WK waar die echt geen schijn van kans heeft (rating 2100 ofzo)
Het is vrij aannemelijk dat dit besluit niet eerlijk genomen is, en op basis van vriendjespolitiek of andere belangen genomen is.
De enige reden die ik zou kunnen bedenken om zo speler in dat toernooi te laten spelen is dat het remise percentage zo drastisch omlaag word gehaald.