GuidoB wrote:Frans de Jonge wrote:GuidoB wrote:Je valt in herhaling, Thijs. Ik verdedig niemand, ik constateer alleen. Paul Sier noemt een reden voor het stoppen en Cor Westerveld rept hier met geen woord over. Ik ken beide mensen een klein beetje en ik weet wel welk verhaal ik meer geloof. That's all. Doe ermee wat je wilt.
Ik geloof overigens wel dat er bij Paul Sier onvrede zit richting de KNDB; zie ook zijn laatste actie richting NOC*NSF. Wat ik niet geloof, is dat dit ook voor de andere trekkers bij Volendam geldt.
Heb je me nu begrepen, Thijs?
Guido, nu ben ik wel benieuwd waar je dit op baseert. Maar het is een beetje een non discussie aan het worden. Het artikel was chique, maar er zit echt zeer bij de "mannen" van Volendam en niet alleen daar. Dat lossen we op dit forum niet op.
Er zit echt zeer bij één man van Volendam. Dit is voor het eerst dat ik iets hoor van een andere man van Volendam. Dat ik van hem een verhaal met een heel andere toon hoor, verbaast me niets. Ik ken Cor Westerveld als een zeer grote damliefhebber en niet als iemand die ook maar enige onvrede richting de KNDB heeft.
Wist je dat men in Hoorn bezig is met het heroprichten van de plaatselijke damclub? Het zou me niets verbazen als Cor Westerveld daarbij betrokken is.
Guido hoeft kennelijk niks te onderzoeken voordat hij oordelen velt. Het is helemaal niet waar dat Paul Sier als enige bij Volendam kritiek heeft op het KNDB-beleid.
Wat heeft het voor waarde een uitspraak te doen over goed werk van Cor Westerveld als je helemaal niet weet of hij betrokken is bij genoemde damclub?
Nee, dit is de bekende defensieve houding, die de KNDB stelselmatig inneemt.
Paul Sier heeft groot gelijk dat hij het topsportbeleid aan de kaak stelt, want het leidt slechts tot verdeeldheid en niemand wordt er gelukkig van. De ene misstand volgt de ander op. De kritiek die ik van andere dammers hoor is overweldigend. JK is nooit gekozen en blijft zonder dat het bestuur hem ooit durft te corrigeren, eeuwig op het luche zitten en hij denkt echt dat het wel ok is dat hij overal over beslist, zelfs over zijn eigen inkomsten en over zijn eigen positie binnen het team KNDB ..
Het beleid is domweg ondemocratisch, één mannetje dat al 20 jaar alles bepaalt, en als hij gecorrigeerd wordt zwaait meneer met zijn portefeuille (alsof hij zijn dreigement ooit waar kan maken, natuurlijk is het bluf!) en dan gaaan de angsthazen weer om ...
Stemmen er 6 man voor digitaal noteren dan worden achter de schermen deze mensen bewerkt ... en dan zijn er plots nog 2 man voor...
En de belissing is bizar: angst voor digitaal noteren, want fraudegevoelig ... Digitaal noteren maakt frauderen juist lástiger, want nu heb je een extra apparaat nodig om op de wc te checken.
Daarom gebruik ik zelf nooit een smartphone om te noteren, want ik heb er maar eentje en die heb ik op de wc nodig